Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja cf:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä aion pitää 3,5 -vuotiaani tarhassa osapäiväisenä, kun vauva syntyy. Ihan jo virikkeiden takia.
mutta etkö osaa järjestää virikkeitä ihan itse?vai etkö jaksa?mahtaa tuntua pahalta tuosta isommasta kun lykätään muiden hoidettavaksi kun äiti on vauvan kanssa kotona..äidillä ei oo aikaa isommalle lapsen näkökulmasta.
Mä nyt kysyn sulta,että mitä virikkeitä sä järjestäisit vastasyntyneen vauvan kanssa kohta neljävuotiaalle lapselle? Saisko jotain käytännön esimerkkejä? Meille tulee toinen lokakuussa ja valitettavasti aion edes yrittää imettää vauvaa. Tällöin ei onnistu extempore uloslähtö esikoisen kanssa,kun sitä tissiä en viitsi enää tuohon aikaan vuodesta ulkona kaivella ulos. Päivärytmi menee luultavasti aika pitkälti vauvan mukaan. Vai ehdotatko että vauvan tarpeet voivat odottaa kun viihdytän esikoista?

Pariviikkoista vauvaa en edes hirveästi vielä missään julkisilla paikoilla kuljettelisi päivittäin jos ei ole pakko. Lisäksi: Mistä sen voi tietää miten synnytys kenelläkin menee? Joku repeää niin pahasti ettei pysty istumaan kuukauteen,joku menettää verta niin paljon että toipuminen pitkittyy ja väsymys on aivan kaameaa. Jollakin iskee päälle pahemmanlaatuinen baby blues. Kun ei voi tietää. Ihminen ei ole kone eikä kaikkivaltias,joka voi säädellä itseään loputtomiin. Kun kaikki ei mene aina niinkuin suunnittelee.

Tiedän että on myös sellaisia ihmisiä,jotka kurvaavat suoraan laitokselta perhekerhoon ja tekemään remonttia ja hoitavat vielä muidenkin muksut siihen päälle,tarvitsematta aikaa toipumiseen. Mutta kaikki eivät ole sellaisia,jokainen on yksilö ja jokaisella on omanlaisensa fyysiset ja psyykkiset tarpeet. Meillä esikoinen on kova menemään ja vilkas luonteeltaan. Tuntuisi rangaistukselta,jos ottaisin häneltä yhtäkkiä pois mahdollisuuden leikkiä ikäistensä kanssa ja peuhata pihalla tai käydä retkillä, muskaripäivistä ja jumppapäivistä puhumattakaan. Mulla ei ole resursseja järjestää näitä asioita kotona silloin kun täällä on pieni vauva. Tässä asiassa olen vain ihminen,valitettavasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
minä olen ap:n kanssa samaa mieltä mutta onneksi tuohon nykyajan äitilaiskuuteen on tulossa lakimuutos.tässäpä ketjussa näkee todella hyvin millaisia laiskimuksia nykyajan enemmistö aidit ovat,9kk kotona ä.lomalla ja sit äkkii lapsi päivähoitoon ettei oma pää hajoa.ei hyvää päivää
Tai sit vaan tarvii rahaa, kun kaikki ei oo miljönäärejä, että olis varaa olla kotona.
en mäkään ole miljonääri.kyllä kela maksaa korvauksen kun olet lastesi kanssa kotona.ei siinä tarvii miljonääri olla.ihmisille kun vaan ei riitä nykyisin mikään kun on niin paljon lainoja joita pitää maksella takaisin
Mulle on kunnia-asia osallistua itse lasteni elättämiseen,en halua että sitä tekee mikään ulkopuolinen taho. Olen itse lapseni hankkinut,joten oletan että myös vastuu heidän ruokkimisestaan,vaatetuksestaan,asumisestaan ja terveydenhuollostaan kuuluu minulle,ei Kansaneläkelaitokselle tai sosiaalitoimistolle.
 
Meillä tulee syksyllä kolmas lapsi ja jään kesän jälkeen kotiin. Silloin esikoinen menee eskariin (9-13 joka pv) ja poika on 4,5 v. Molemmat ovat olleen puolipäivähoidossa jo pari vuotta.

Kysyin poikani psykologin (aistiyliherkkyyttä pojalla)mielipidettä asiaan ja hän sanoi että ehdottomasti poika hoitoon joka päivä 8-16. Koska haluan viettää enemmän aikaa lasten kanssa, kysyin sopisiko 2-3 päivää viikossa? Hänen mielipiteensä oli että ehdottomasti päivittäin, mutta vaikka sitten lyhyemmän ajan. Päädyin pitämään pojan eskarin ajan hoidossa, ehkä vielä varastan yhden päivän kotipäiväksi molemmille :) Ja lomia vähän sinne tänne.

Psykologi vaikutti muutenkin tosi närkästyneeltä "niin, yrittääkö ne hoidosta painostaa sinua ottamaan pojan kotiin"

En minäkään sitä ymmärrä että lapset hoidossa joka pv 8-16, mutta muutama pv viikossa ihan ok mielestäni.

Ihmeen mustavalkoisesti porukka tuntuu tosiaan ajttelevan - tässäkin asiassa.
 
kui
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Minä olen 6 lapsen kotiäiti ja olen hoitanut kaikki lapseni itse kotona eli lapseni eivät ole olleet koskaan päiväkodissa.Kouluikäiset ovat kyllä esikoulun käyneet

Vaikka lapseni eivät ole päikkärissä olleet niin lapsillani on kuitenkin paljon kavereita koska ei me olla kotiin jumiuduttu 4 seinän sisälle me ollaan käyty paljon erillaisissa perhekerhoissa joissa lapset saaneet kavereita ja itse tutustunut toisiin äiteihin ja olemme äiti-lapsi porukalla käyneet leikkipuistoissa. =)

Minä en ymmärrä niitä koti äitejä jotka vievät lapset monena/joka päivä päiväkotiin ja itse viettävät päivät kotona/kaupungilla. Onko mitää järjellistä syytä laittaa lapset päikkäriin jos itse on kotona,mielestäni ei monella taitaa olla perimmäinen syy oma ns laatuaika
...Sitten nää kotiäidit pimahtaa ja millon puukottaa miehensä tai tekevät jotain muuta mukavaa.
 
neljän äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiskä:
meillä lapset 6pv/kk:ssa ryhmiksessä ja siksi laitoin koska itse halusivat (mutta lapset on täyttäneet tohon mennessä 3v), mutta en mie kotona löhöö vaan hoidan nuorinta kotona ja pidän kodin siistinä. Toisinaan silloin kun isommat lapset hoidossa/ vanhin eskarissa niin päivät tuntuvat loputtoman pitkiltä kun ei ole sitä "hälinää" ympärillä :D
:LOL: normaali äiti saa kyllä kodin pidettyä siistinä ilman että tarttee lapset kiikuttaa päikkäriin turha sun on sanoo että et löhöö kotona


juu meillä siivotaan joka päivä :) eli saa pidettyä siistinä oli lapset hoidossa tai ei

 
Katriina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja cf:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä aion pitää 3,5 -vuotiaani tarhassa osapäiväisenä, kun vauva syntyy. Ihan jo virikkeiden takia.
mutta etkö osaa järjestää virikkeitä ihan itse?vai etkö jaksa?mahtaa tuntua pahalta tuosta isommasta kun lykätään muiden hoidettavaksi kun äiti on vauvan kanssa kotona..äidillä ei oo aikaa isommalle lapsen näkökulmasta.
Mä nyt kysyn sulta,että mitä virikkeitä sä järjestäisit vastasyntyneen vauvan kanssa kohta neljävuotiaalle lapselle? Saisko jotain käytännön esimerkkejä? Meille tulee toinen lokakuussa ja valitettavasti aion edes yrittää imettää vauvaa. Tällöin ei onnistu extempore uloslähtö esikoisen kanssa,kun sitä tissiä en viitsi enää tuohon aikaan vuodesta ulkona kaivella ulos. Päivärytmi menee luultavasti aika pitkälti vauvan mukaan. Vai ehdotatko että vauvan tarpeet voivat odottaa kun viihdytän esikoista?

Pariviikkoista vauvaa en edes hirveästi vielä missään julkisilla paikoilla kuljettelisi päivittäin jos ei ole pakko. Lisäksi: Mistä sen voi tietää miten synnytys kenelläkin menee? Joku repeää niin pahasti ettei pysty istumaan kuukauteen,joku menettää verta niin paljon että toipuminen pitkittyy ja väsymys on aivan kaameaa. Jollakin iskee päälle pahemmanlaatuinen baby blues. Kun ei voi tietää. Ihminen ei ole kone eikä kaikkivaltias,joka voi säädellä itseään loputtomiin. Kun kaikki ei mene aina niinkuin suunnittelee.

Tiedän että on myös sellaisia ihmisiä,jotka kurvaavat suoraan laitokselta perhekerhoon ja tekemään remonttia ja hoitavat vielä muidenkin muksut siihen päälle,tarvitsematta aikaa toipumiseen. Mutta kaikki eivät ole sellaisia,jokainen on yksilö ja jokaisella on omanlaisensa fyysiset ja psyykkiset tarpeet. Meillä esikoinen on kova menemään ja vilkas luonteeltaan. Tuntuisi rangaistukselta,jos ottaisin häneltä yhtäkkiä pois mahdollisuuden leikkiä ikäistensä kanssa ja peuhata pihalla tai käydä retkillä, muskaripäivistä ja jumppapäivistä puhumattakaan. Mulla ei ole resursseja järjestää näitä asioita kotona silloin kun täällä on pieni vauva. Tässä asiassa olen vain ihminen,valitettavasti.

Ihanaa, että joku edes ajattleee kanssani samoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mun henkilökohtainen mielipiden on että virike=elämä
Ja kolemvuotiaan nyt vaan tulee sopeutua siihen että kavereita ei ole ja vauvan ehdoilla mennään. Se karaisee.
Kolmevuotiaan siis :D
Ja mielipide, siis :D

Kamalaa kun heti tekee kirjoitusvirheen ja on vielä kotiäiti kun on puolustanut kotiäitiyttä....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
minä olen ap:n kanssa samaa mieltä mutta onneksi tuohon nykyajan äitilaiskuuteen on tulossa lakimuutos.tässäpä ketjussa näkee todella hyvin millaisia laiskimuksia nykyajan enemmistö aidit ovat,9kk kotona ä.lomalla ja sit äkkii lapsi päivähoitoon ettei oma pää hajoa.ei hyvää päivää
Tai sit vaan tarvii rahaa, kun kaikki ei oo miljönäärejä, että olis varaa olla kotona.
en mäkään ole miljonääri.kyllä kela maksaa korvauksen kun olet lastesi kanssa kotona.ei siinä tarvii miljonääri olla.ihmisille kun vaan ei riitä nykyisin mikään kun on niin paljon lainoja joita pitää maksella takaisin
Mulle on kunnia-asia osallistua itse lasteni elättämiseen,en halua että sitä tekee mikään ulkopuolinen taho. Olen itse lapseni hankkinut,joten oletan että myös vastuu heidän ruokkimisestaan,vaatetuksestaan,asumisestaan ja terveydenhuollostaan kuuluu minulle,ei Kansaneläkelaitokselle tai sosiaalitoimistolle.

Se on ihan totta, että lainat pitää maksaa takasin, kun ne on kerta otettu. Pääkaupunkiseudulla eläminen on kyllä kallista jo ilman lainojakin. Eikä kaikki halua olla kelan ja miehen elätettävänä. Mitä jos tulis vaikka ero joskus, niin tyhjän päällehän sitä jäis ilman työtä ja työkokemusta. En haluaisi olla muista niin riippuvainen.
 
:attn: Minun poika on päikyssä ja itse olen kotona. Syystä että opiskeluni loppui viime perjantaina ja töitä koitan kovasti etsiä. Ja kyllä on minusta kiva saada opiskelujen päätteeksi ns. omaa lomaa hetkeksi. Enkä kyllä sitä yhtään kadu. Lapsellani on oikein hyvä päivä kodissa ja kotona rakastavat vanhemmat. En tiedä onko tämä nyt hyväksyttävä syy lapsen siellä olla kun lapsi normaali(ainoastaan pientä puheen viivästymää), mutta jos ei mielestänne ole niin voisiko joku kertoa miksi minun pitäisi nämä viikot/ kuukaudet kun kotona olen niin maksaa tarha maksu vaikka ei sielä olisi. Paikkaa en viitsi irti sanoa, koska todennäköisesti työ elämään lähden hyvinkin pian :)
 
vieras
Kyllä mä pitäisin omaa äitiäni ihan luuserina jos se ois pistäny mun veljen tarhaan kun minä synnyin.

Mä en vaan tajua miks tehdään lisää lapsia jos ei jakseta niitä edellisiäkään hoitaa itse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
minä olen ap:n kanssa samaa mieltä mutta onneksi tuohon nykyajan äitilaiskuuteen on tulossa lakimuutos.tässäpä ketjussa näkee todella hyvin millaisia laiskimuksia nykyajan enemmistö aidit ovat,9kk kotona ä.lomalla ja sit äkkii lapsi päivähoitoon ettei oma pää hajoa.ei hyvää päivää
Tai sit vaan tarvii rahaa, kun kaikki ei oo miljönäärejä, että olis varaa olla kotona.
en mäkään ole miljonääri.kyllä kela maksaa korvauksen kun olet lastesi kanssa kotona.ei siinä tarvii miljonääri olla.ihmisille kun vaan ei riitä nykyisin mikään kun on niin paljon lainoja joita pitää maksella takaisin
Mulle on kunnia-asia osallistua itse lasteni elättämiseen,en halua että sitä tekee mikään ulkopuolinen taho. Olen itse lapseni hankkinut,joten oletan että myös vastuu heidän ruokkimisestaan,vaatetuksestaan,asumisestaan ja terveydenhuollostaan kuuluu minulle,ei Kansaneläkelaitokselle tai sosiaalitoimistolle.

Se on ihan totta, että lainat pitää maksaa takasin, kun ne on kerta otettu. Pääkaupunkiseudulla eläminen on kyllä kallista jo ilman lainojakin. Eikä kaikki halua olla kelan ja miehen elätettävänä. Mitä jos tulis vaikka ero joskus, niin tyhjän päällehän sitä jäis ilman työtä ja työkokemusta. En haluaisi olla muista niin riippuvainen.
Ja sit mä en ihan allekirjoita sitä,että lapselle ei puitteet merkitse mitään ja että lapsi ei tarvitse muuta kuin äidin lähelleen. Kyllä mä vähän veikkaan,että se lapsellakin jossain tuntuu jos asutaan ahtaasti kuusi henkeä kaksiossa,ruokana makaroonia tai hernekeittoa ja kesälomareissu tehdään siihen omaan rantapuistoon. Luokkaretkiltä jäädään pois kun ei ole taloudellisesti mahdollista osallistua ja harrastaa ei oikein voi muuta kuin lenkkeilyä. En tarkoita sitä ett elämän pitäis pyöriä KOKONAAN materian ympärillä,mut onko se ihan oikeesti kiva kellekään jos JOKA asiasta tingitään ja venytetään penniä aina ja iankaikkisesti? Ihan vaan sen takia että äidille kotonaolo on ainoa vaihtoehto.
 
vieras
Meillä siihen oli syynä kuntoutus. Neurologi suositteli päiväkodin erityisryhmää, että olisi muitakin tukiviittomia käyttäviä kuin meidän lapsi. Se toimi osana kuntoutusta.

Helpommalla olisin päässyt viemättä. Kyseinen erityisryhmä kun sijaisti aika kaukana.
 
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.
Maksan niin paljon veroja elämäni aikana, että hyödynnän sen pitämällä tarhapaikan lapsella vaikka olisin itse äitiys- tai vanhempainvapaalla!
 
äiti75
Minulla on kaikkiaan 5 lasta josista 3 on koulussa vanhin jo yläasteella ja olen nyt kotona 2 nuoremman lasten iät 2v ja 4v

Minun on lähdettävä takaisin työelämään kun nuorimmainen täyttää 3 vuotta jolloin luonnollisesti loppuu kotihoidontuki.

Haukkuukohan aloittaja minutkin kun isommat olen laittanut päiväkotiin olessani töissä ja nyt kun nuorin tulee 3v niin laitan päiväkotiin heidätkin mennäkseni töihin kodin ulkopuolelle


Kun isommat olivat alle kouluikäisiä he he olivat päiväkodisssa ihan siksi kun minä ja mieheni molemmat kävimme töissä ja kyllä lapset ihan hyvin viihtyivät päiväkodissa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.
Maksan niin paljon veroja elämäni aikana, että hyödynnän sen pitämällä tarhapaikan lapsella vaikka olisin itse äitiys- tai vanhempainvapaalla!
Sen kun pidät. Varmasti tuo sinulle paljon iloa. Olet näköjään tosi onnistunut vanhemmuudessa...
 
niin
Päiväkoti on ok paikka lapsille, joiden vanhemmat ovat työssä tai opiskelevat. Myös vähän "vinksahtaneille" vanhemmille oiva muoto hoitaa vanhemmuutta. Muussa tapauksessa en ymmärrä ja koko subjektiivinen päivähoito-oikeus on syvältä, kun se mahdollistaa laiskojen vanhempien hyödyntää jälleen kertaa yhteistkuntaa itse edes persettä penkistä nostamatta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.
Maksan niin paljon veroja elämäni aikana, että hyödynnän sen pitämällä tarhapaikan lapsella vaikka olisin itse äitiys- tai vanhempainvapaalla!
Sen kun pidät. Varmasti tuo sinulle paljon iloa. Olet näköjään tosi onnistunut vanhemmuudessa...
Ja sä olet ilmeisesti meedio tai erittäin yksinkertainen henkilö,jolle vanhemmuus=kotihoito? Hei,mitä väliä vaikka hakkais muksuaan tai ei olis ruokaa pöydässä,kunhan lapsi on kotona niin se voi hyvin.
 
dingelidongggg
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.
Maksan niin paljon veroja elämäni aikana, että hyödynnän sen pitämällä tarhapaikan lapsella vaikka olisin itse äitiys- tai vanhempainvapaalla!
Sen kun pidät. Varmasti tuo sinulle paljon iloa. Olet näköjään tosi onnistunut vanhemmuudessa...
Hah, ei sillä vanhemmuutta mitata, että onko lapsella hoitopaikka päiväkodissa vai ei. Jos se sinulle on joku arvoa antava mittari niin hauskaa loppuelämää köyhyydessä kotona!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dingelidongggg:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.
Maksan niin paljon veroja elämäni aikana, että hyödynnän sen pitämällä tarhapaikan lapsella vaikka olisin itse äitiys- tai vanhempainvapaalla!
Sen kun pidät. Varmasti tuo sinulle paljon iloa. Olet näköjään tosi onnistunut vanhemmuudessa...
Hah, ei sillä vanhemmuutta mitata, että onko lapsella hoitopaikka päiväkodissa vai ei. Jos se sinulle on joku arvoa antava mittari niin hauskaa loppuelämää köyhyydessä kotona!
Ihanaa kun joku vie lapsen pois kotoa koska maksaa veroja ja veroja siihen käytetään. Näitä kokorahan edestä vanhempia. Kun maksetaan niin tarhassa pidetään,,,,Kyllä mun mielestä vanhemmuuden mittarina toimii se että lapsi (ei erityis) on hoidossa kun on itse kotona. Miten ei olisi mittarina se että vie lapsen mielummin veroeuroja hakemaan takas kun viettäs senkin ajan lapsensa kanssa? Ei olis tullu mielenkään viedä sillon vanhempia hoitoon kun vauva oli. Sainpahan senkin ajan olla heidän kanssa ennen töihin menoa!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä