Koska sairaalaan...

Nyt aloinkin sit miettimään kun on ihan täysin epäselvää...

Oon siis uudelleen synnyttäjä, esikoisen synnytys kesti 3h35min ja nyt supistellut kipeesti jo viikosta 32 suunnilleen... Tänään viimeksi näytillä käyty, kohdunkaulaa 3cm jäljellä ja sormelle auki paikat.

Kysymys siis kuuluu; jos synnytys käynnistyy supistuksilla(esikoinen lähti vesien menolla) niin kuinkakohan kauan sitä uskaltaa kotona olla?? Tai siis koska lähteä sairaalaan...?...

Jotenkin jääny tuo asia selvittämättä kokonaan kun ollu kaikkee muuta mielessä niin kovin.
:ashamed:

yksäiti+ hippu rv 34+2
 
Kimppa
Mä lähtisin heti kun eka kunnon supistus tulee. Riippuu tietty vähän matkakin kuinka pitkä teillä on sairaalaan. Mutta ensisynnytys kolmessa ja puolessa tunnissa on Tosi nopee, odotettavissa on sitten vielä nopeempi seuraavasta.

Mulla esikoinen tuli normaalisti reilu 12h, mutta toka 3 tunnissa. Seuraavasta (jos tulee) lähtisin heti sairaalaan kun eka supistus tulee. Niin automatka sairaalaan ja nouseminen ja käveleminen ulos autosta onnistuisi paremmin. Viimeksi piti pyörätuolilla tulla hakemaan autosta kun en pystynyt kävelemään tiheiltä ja kivuliailta supistuksilta.
 
Keskusteluja seuranneena vaikuttaisi, että toinen synnytys voi usein olla jopa puolet nopeampi kuin ensimmäinen (toisenlaisiakin esimerkkejä tietysti löytyy). Joten lähde mieluummin liian herkästi kuin liian myöhään =)
 

Minulla eka synnytys kesti 3h45min, toka 1h20min ja kolmas 1h30min. Tokasta lapsesta kerkesin olla 20 min sairaalassa, kolmannesta onneksi jo 55 min! Että suosittelen lähtemään heti ekan kunnon supistuksen jälkeen!
 
Taidampa siis lähteä heti ekasta kunnon supistuksesta... :) tai sit jos tällasta menkka jomotusta jatkuu pitkään ja säännöllisesti...sillä kun oli hieman alkanu jotain jo siis tapahtuun.

Sairaalaanhan mulla ei oo kun 10-15min ajomatka, yöllä vielä vähemmän mutta olen yksinhuoltaja niin pitää soitella mummo(tai joku muu) esikoisen kanssa ja itselle kyyti ja tukihenkilö mukaan.

No toivon että lähtis vesien menolla niin ei tarvis pähkäillä niinkun ei esikoisen kanssakaan tarvinnut. :D
 

Yhteistyössä