Koska sairaalaan...

Nyt aloinkin sit miettimään kun on ihan täysin epäselvää...

Oon siis uudelleen synnyttäjä, esikoisen synnytys kesti 3h35min ja nyt supistellut kipeesti jo viikosta 32 suunnilleen... Tänään viimeksi näytillä käyty, kohdunkaulaa 3cm jäljellä ja sormelle auki paikat.

Kysymys siis kuuluu; jos synnytys käynnistyy supistuksilla(esikoinen lähti vesien menolla) niin kuinkakohan kauan sitä uskaltaa kotona olla?? Tai siis koska lähteä sairaalaan...?...

Jotenkin jääny tuo asia selvittämättä kokonaan kun ollu kaikkee muuta mielessä niin kovin.
:ashamed:

yksäiti+ hippu rv 34+2
 
Mulla kanssa ollut nopeita synnytyksiä. (Eka 4,5h. Toinen 2h15min. Kolmas 2h9min. Neljäs 1h36min.) Kolme ekaa alkoi supistuksilla ja nelonen alkoi niin, että tuli yksi kauhea supistus ja sitten lapsivettä, ja sitten alkoi supisteleen ihan kauheesti. Joka kerta ollaan aika vauhdikkaasti sairaalaan lähetty. Meillä on aina ollut n. tunnin ajomatka synnärille. Minulla on alkanut kolmessa viimeisimmässä synnytyksessä heti alkuunsa tuleen supistukset niin kovina, että on tiennyt lähteä sairaalaan.

Onko sinulla kuinka pitkä matka synnärille? Jos on pitkäkin matka, niin varmaan kannattaa aika nopsaan lähteä, jo senkin takia, että automatka on tosi tuskallinen jos liian kauan oottaa. (Meillä kuopus syntyi sairaalan aulaan, siihen ulko-oven eteen ja matka sinne oli aika kaamea... en halua pelotella, mutta kannattaa lähteä mieluummin liian aikaisin, kuin liian myöhään.) Monestihan seuraava synnytys on lyhyempi, kuin edellinen. Ei tietenkään aina, mutta siihen kannattaa varautua. =)
 
Mulla ei siis oo sairaalaan kun 10-15 min ajomatka mutta ongelma on myös siinä et oon yksinhuoltaja...eli siis pojalle täytyy soittaa seuraa ja itelle kyyti ja tukihenkilö mukaan. Helppohan sit ois tietää jos samanlailla menee kun esikoinenkin kun tosiaan alko lapsivettä lirahdella ja sit alko supistukset heti 2min välein ja ihan järkyttävän kipeinä.

Nyt taas aika lima klöntti tullu ja supistellu hieman. Joten aika kummalliseks tää menee... en kuitenkaan sit haluis ihan turhan päiten alkaa porukkaa tänne soitteleen.

:ashamed:

mut kai ne sit on kunnolla kipeitä supistuksia kun synnytys alkaa... nyt sellasta kipeempää menkka jomotusta ollu nuo aiemmat.

Toivon kyl ettei ainakaan kauheesti lyhyempi ois kun esikoisesta...et kerkeis kunnolla sairaalaan sisälle jne... =)
 

Yhteistyössä