[QUOTE="vieras";28379714]Miksi suljitte Tapiolan pois? Mua kiinnostaa koska meillä on siellä vakuutuksia ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kaikki korvaukset on tullu heti ja illman mitään tappeluita ja ehdotkin oli paremmat kuin esim. Pohjolassa.[/QUOTE]
En muista nyt ihan kaikkea mitä olen Tapiolasta saanut selville kun aikaa on kulunut, mutta lapsivakuutukseen liittyen siellä taisi olla vain vuosikohtainen omavastuu? Kun minulle oli tärkeää että se on sairauskohtainen. Tämä on tietysti makuasia.
Mutta sitten muista vakuutuksista kun pyysin tarjousta:
Olen yrittäjä ja kilpailutin yritysvakuutuksen. Kysymällä sain sieltä väärää tietoa, joka selvisi lukemalla vakuutusehdot. Kysymäni asia oli sellainen, että koko vakuutus ei korvaa ikinä mitään jos sellainen ehto on. Ja se ehto oli vaikka väittivät muuta (luottivat etten lue vakuutusehtoja). Kun sanoin asiasta, eivät pahoitelleet vaan alkoivat väittää että Pohjantähdessä on varmasti sama ehto. Tiesin ettei ole, mutta lähetin Tapiolan pyynnöstä PT:n vakuutusehdot heille. He väittivät että siellä on se ehto, mutta en meinannut millään saada vastausta että missä kohdassa heidän mielestään se lukee.
No, lopulta sain vastauksen: he olivat etsineet muun tekstin seasta yhden lauseen joka ei edes koskenut minun toimialaani. Yrittivät siis mustamaalata PT:ä. Pyysin vielä kirjallisen selvennyksen PT:stä siitä mitä kyseinen ehto tarkoittaa ja se ei tarkoittanut sitä mitä Tapiola väitti. Asiaa käsitteli Tapiolassa useampi henkilö joten ei ollut kyse vain yhden ihmisen kämmäilystä. Tämän episodin jälkeen en saanut edes pahoitteluja ajanhukasta tai muustakaan.
Toinen oli yrittäjille tarkoitettu joku yrittäjäturva tmv. joka paljastui pelkäksi rahastukseksi, se ei olisi korvannut mitään. Se kuulostikin tosin alusta alkaen liian hyvältä ollakseen totta.
Olen myös kuullut työni puolesta monilta muilta yrittäjiltä pahaa Tapiolasta, eli siinä vaiheessa kun sattuu vahinko, Tapiola kieltäytyy korvaamasta tai vähintäänkin viivyttelee maksun kanssa kuukausikaupalla. On myönnetty vakuutuksia väärillä tiedoilla jolloin vahinkotilanteessa vedotaan siihen että vakuutus ei ole ollut voimassa koska joku tieto on ollut vuosia väärin.
Pohjolasta ei ole omakohtaista kokemusta mutta selvittelyjen perusteella en uskaltaisi ottaa sieltäkään vakuutusta.