Tulehdusriskit jnet, en suosittele. Pieni lapsi käplii niitä jatkuvasti ja luultavasti alussa tulehtuvat..ne tulehtuvat herkästi nimettäin vanhemmillakin lapsilla. Ja kaiken lisäksi jos ne isketään viellä paikassa, jossa ne lävistyspyssyllä ammutaan..niitä ei ensinnäkään saa kovin hyvin puhdistettua plus ne tekevät ison reiän jne. Ja joskus jop aepäonnistuvat! Eli ne pitäisi tehdä oikealla lävistäjällä, joka käyttää lävistysneulaa. Jo ihan hygieniasyistä.
Sitten myöhemmin jos vauva ei itse käplimällä ole saanut niitä tulehdetettua, niin viovat repeytyä tai tulehtua kun muut käplivät. Että en suosittele.
Mun mielestä tuo vauvalle lävistysten tms laittaminen on vähän erikoista. Eikö hän itse saisi sanoa mielipiteensä siihen? Kuitenkin lävistyksessä on AINA tulehdusriskit ja lisäksi niistä jää monesti arvet..eikö hän itse saisi päättää tästä?
Itse sain 6-vuotiaana korvalävistykset..itse pitkään pyysin niitä ja nehän tulehtu oikein kunnolla, vaikka niitä hoidettiin kamalasti. Olivat hirveän kipeät. Sitten 7-vuotiaana laitettiin uudet, koska aiemmat piti ummettaa parantumattomuuden takia. Ne sitten eivät enää tulehtuneet. En kyllä ite ainakaan suosittele, muistan vieläkin kipeät korvat, vaikka tuostakin on aikaa melkein 20 vuotta.