2 vuotiaalle korvikset?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsethan nyt haluaisi vaikka mitä jos vain saisi, mutta vanhempien tehtävä on rajoittaa ja opettaa lapselle, ettei kaikkea voi saada.
Ei kai korvisten saaminen sitä tarkoita, että lapsi saisi KAIKEN? :)
Ja miksi pitää rajoittaa, jos lapsen tahto ja vanhempien tahto menevät yksiin?
just näin. lelut jää kauppaan, kun niitä haluaa koska niitä on yksi huone täynnä muutenkin yms.. eilen tyttö halusi kaupasta kyniä ja ne sai. saako lapsi mitä haluaa, riippuu ihan täysin siitä mitä keksii haluta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Mikset voisi hankkia niitä tarroja joita voi laittaa korviin.
voin hankkiakin.. asia on ihan uusi ja täytyy tutustua valikoimiin :)
olin varautunut siihen että noin 3 vuotiaana keksii ne korvikset haluat ja se on jo ihan hyvä ikä mun mielestä ne saada

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi ei voi laittaa lapselle niitä nipsukoruja korviin? Miks pitää olla läpi reiät?
Kivannäköisiä nipsukoruja, lapsen kokoa, ei taida juurikaan olla. Ne irtoaa ja katoaa helposti, ja mun korvaa nipsukorut puristaa ikävästi joten kai ne lapsen korvaakin puristaisi. Siinä pari syytä, tuskin ne kelpaa mutta silti.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saako lapsi mitä haluaa, riippuu ihan täysin siitä mitä keksii haluta.
...ja siitä, sattuuko äiti/iskä haluamaan samaa asiaa vai ei :)
niinpä :) lapsi halusi oman mopin niin sen kyllä varmasti sai :D saa opetella jo lattioiden moppaamista :D
siis sellasen lapsille tarkotetun pikkusen mopin. onhan sulonen kun sen kanssa mua auttaa lattioita pesemään :D
miten joku voi väittää että 2 vuotias ei vielä ite keksi haluta asioita :eek:

ap
Miksi ei voi laittaa lapselle niitä nipsukoruja korviin? Miks pitää olla läpi reiät?
Kivannäköisiä nipsukoruja, lapsen kokoa, ei taida juurikaan olla. Ne irtoaa ja katoaa helposti, ja mun korvaa nipsukorut puristaa ikävästi joten kai ne lapsen korvaakin puristaisi. Siinä pari syytä, tuskin ne kelpaa mutta silti.
ja ovat heti hukassa

Määää
Niin eli kyse onkin oikeastaan vain siitä, että äiti haluaa että ne korut on kivoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Määää:
Niin eli kyse onkin oikeastaan vain siitä, että äiti haluaa että ne korut on kivoja...
Kukapa rumia ja epäkäytännöllisiä koruja lapselleen haluaisi...

Mun tytölle ainakin laitettiin korvikset siksi, että sekä äiti että tytär halusivat, eikä isäkään vastustanut.

Pitääkö kaikissa teoissa olla joku syvempi merkitys? "Laitoimme tyttärellemme korvikset, koska haluamme olla omalta osaltamme tukemassa kotimaisen korutuotannon jatkumista?" :saint:

åboriginaali: me taidetaan olla ainoot koko palstalla jotka on tätä mieltä :D hassua jos muut äidit on noin tiukkisia et sit kuitenkin korviksia näkee ihan vauvoillakin
Näin on :D

Hauskinta on se, että näissä ketjuissa KORVAKORUTTOMIEN tyttöjen vanhemmat kertoo, miten korvisten laitto sattuu lapseen, reiät tulehtuu kun lapsi näprää niitä eikä anna puhdistaa, korut takertuu ja korvalehti repeää, korut katoaa ja sitten lapselle huudetaan kun kallis koru on hukassa....jne. Me odotellaan noita ongelmia edelleen alkavaksi, ja tytöllä on ollut ne korvikset siis jo yli 3 v. Ei-korullisten lasten vanhemmat siis tietävät meitä paremmin, mitä kamalia ongelmia korviksista tulee :xmas:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Määää:
Pitääkö kaikissa teoissa olla joku syvempi merkitys? "Laitoimme tyttärellemme korvikset, koska haluamme olla omalta osaltamme tukemassa kotimaisen korutuotannon jatkumista?" :saint:
hah hah :D
hassua et tähän suhtaudutaan näin vakavasti?

tyy
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Mikset voisi hankkia niitä tarroja joita voi laittaa korviin.
voin hankkiakin.. asia on ihan uusi ja täytyy tutustua valikoimiin :)
olin varautunut siihen että noin 3 vuotiaana keksii ne korvikset haluat ja se on jo ihan hyvä ikä mun mielestä ne saada
Ehdotin tätä lähinnä sillä, kun meitin vajaa kolme muuttaa mieltään kuin tuuliviiri niin korvikset saisi olla päässä hetken ja sitten ne jo revittäis pois. Tarroilla vois olla helppo harjoitella ja tunnustella korviksien pitämistä.

minkä ikäisille olette korvikset laittaneet? meidän 2v haluaisin tosi kovasti mutta en tieäd uskallanko. en haluis tahallaan sitä kipua lapselle tuottaa ja mietityttää onko niistä jotain haittaa esim leikeissä. ihanaahan ne korvikset olis laittaa kun tyttökin niin haluis, mut onko siinä järkee. rei´ittääkö ne noin pienen korvia ihan nois korukaupois?

Tuon ikäinen ei vielä itse halua korviksia jos joku ei manipuloi:(
manipuloi?? kyllä meidän 2 vuotiaalla ainakin on oma tahto, jos näkee mulla korvikset niin miksei vois keksiä haluavansa sellaiset? matkii muutenkin mua tosi paljon ja osaahan tyttö haluta paljon muutakin. hyvin vähän saa periksi siinä mitä keksii haluta, mutta tätä en pidä mitenkään pahana juttuna vaan ihan tavallisena tyttöjen juttuna.
meilläkin tyttö jo kovin haluisi mutta ajattelin jos laittais ne 3vuotias lahjaksi,nyt tyttö siis 2,5v.

meilläkin tyttö on jo niin neitiä,pinnejä ja ponnareita pitää olla monia ja koruja haluaa laittaa jo heti aamusta :heart:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
minkä ikäisille olette korvikset laittaneet? meidän 2v haluaisin tosi kovasti mutta en tieäd uskallanko. en haluis tahallaan sitä kipua lapselle tuottaa ja mietityttää onko niistä jotain haittaa esim leikeissä. ihanaahan ne korvikset olis laittaa kun tyttökin niin haluis, mut onko siinä järkee. rei´ittääkö ne noin pienen korvia ihan nois korukaupois?

Tuon ikäinen ei vielä itse halua korviksia jos joku ei manipuloi:(
manipuloi?? kyllä meidän 2 vuotiaalla ainakin on oma tahto, jos näkee mulla korvikset niin miksei vois keksiä haluavansa sellaiset? matkii muutenkin mua tosi paljon ja osaahan tyttö haluta paljon muutakin. hyvin vähän saa periksi siinä mitä keksii haluta, mutta tätä en pidä mitenkään pahana juttuna vaan ihan tavallisena tyttöjen juttuna.
meilläkin tyttö jo kovin haluisi mutta ajattelin jos laittais ne 3vuotias lahjaksi,nyt tyttö siis 2,5v.

meilläkin tyttö on jo niin neitiä,pinnejä ja ponnareita pitää olla monia ja koruja haluaa laittaa jo heti aamusta :heart:
täälä kans korut on niin kivoja ja laukun tyttö ottaa aina mukaan mihin tahansa mennään :D peilailee itteensä ja poseeraa meille :) yhtäkkiä toisesta on tullu niin tyttöä <3
enkä mä oo ikinä mitään prinsessajuttuja sille tuputtanu, päinvastoin. kauhulla odotan et tyttö keksii haluta jotain järkkyjä röyhelomekkoja :D

Yhteistyössä