Joko ihan vauvalle, tai sitten vasta sen ikäiselle joka osaa olla niitä näpelöimättä...
Kaveri laittoi tytöilleen ihan vauvana, ja koska ne olivat olleet "aina", niin ei niitä myöskään koskaan näplätty. Toinen kaveri laittoi esikoiselleen (joka on nyt 14 v) noin puolivuotiaana, ei ongelmaa.
Meidän tytölle laitettiin 2½ v iässä (hän halusi, minä halusin, eivätkä mies & vanhempanikaan vastustelleet...juu, kysyin jopa vanhempieni mielipidettä

) ja tajusi oikein hyvin olla niitä hipelöimättä. Nyt hän on 5½ v ja olen melko varma siitä, että jos korvikset laitettaisiin nyt, ja sanoisin että niitä ei sitten kosketella, niin kädet olisivat korvissa jatkuvasti

. Eivät ole tulehtuneet, takertuneet, tippuneet, ei mitään ongelmaa...näistä ongelmistahan etenkin ne ei-korvakorullisten taaperoiden äidit kovasti varoitteli ja warmana tietona tiesivät että näin tulee käymään

. Kipuakaan tyttö ei ole koskaan korujensa vuoksi tuntenut, ei edes rei'itettäessä (Emla on keksitty).
Vauvan korvan muoto voi vielä muuttua paljonkin, ja vauvalle laitetut korvikset voivat olla ties missä kohtaa korvalehteä kun lapsi on isompi, mutta henk.koht. en ole nähnyt kuin yhden tällaisen tapauksen (ja olen nähnyt varmaan satoja tyttöjä joille on laitettu korvikset jo vauvaiässä ).