Kortisonia keuhkojen kypsyttämiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 32+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

32+1

Vieras
Eli miten käytännössä pistetään? Mihin pistetään? Pitääkö olla jonkin aikaa sairaalassa "tarkkailussa" sen jälkeen tai jotain, vai pääseekö heti tuikkauksen jälkeen kotiin? Mulla siis varmuuden vuoksi kypsytellään vauvan keuhkoja, kun aiemmat muksut syntyneet 37+ viikolla. Mitään "esitietoja" en ole saanut ja yhtään en tiedä mikä odottaan huomis aamuna ja iltana ja tiistaina kanssa... Piikeistä olen kuitenkin tiennyt jo pari viikkoa.

Kankkuun laittoivat mulla, ekalta rv27 ja lapsonen syntyi rv32+0, ja keuhkot olivat valmiina, vaikka keskonen olikin,

Kuopuksella laitetiin 2 päivää ennen kuin synty, rv29+6. Hänkin oli nasaalissa varmuuden vuoksi vain päivän, vaikka oikeasti jo hengitteli itse.

Ei noiden laiton jälkeen mitään seurata - uskoisin näin. Ei kai olekaan mitään mistä voisi tietää onko keuhkot lähtenyt kehittymään. Meillä kuitenkin ton kuopuksen kohdalla ainakin varmasti ehtivät jo parissa päivässä sysätä kehitystä liikkeelle kun noilla viikoilla syntynyt keskonen useimmiten ei vielä hengittele kunnolla ilman nasaalia.

Mulle pistettiin kankkuun.
Ei kai mitään tarkkailuja siinä tarvita jos se kerran on tollanen sovittu juttu.
Se kortisoni teki mut levottomaks eikä uni oikeen tullu seuraavana yönä mut mitään muuta vaikutusta en huomannu.

Yhteistyössä