Korpelan kinkkusuikale, mitä niistä voi tehdä? (muuta kun kinkkukiusausta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee pitsa, kastike, lisää keittoon, käytä mielikuvitusta!

en kyllä voi kuvitella syöväni tosta tehtyä keittoa, mutta mites tota kastekietta vois tehä, tämmösen suhteen ei oo mielikuvitusta, tylsä minä :(

Minä teen ainakin kinkkusuikaleista usein kastiketta. Eli ihan maitokastike, mausteeksi sinappia, mustapippuria ja valkopippuria (ei suolaa koska kinkussa sitä jo on) ja sekaan kinkkusuikaleet ja purjoa. Lisänä voi vielä laittaa lautaselle kananmunaa. Perunan kanssa superhyvää.

Mä teen pastakastiketta kinkkusuikaleista. Eli teen maitokastikepohjaisen, johon laitan mausteina pastamaustetta, oreganoa, valkosipulijauhetta ja laitan myös tavallista sipuliakin. Välillä heitän sekaan lisäksi juustoraastetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee pitsa, kastike, lisää keittoon, käytä mielikuvitusta!

en kyllä voi kuvitella syöväni tosta tehtyä keittoa, mutta mites tota kastekietta vois tehä, tämmösen suhteen ei oo mielikuvitusta, tylsä minä :(

Jotain tän tapaista?

tai

kiitos tästä, tätä vois kokeilla,mut en tiiä tykkäänkä noista huituloista siellä seassa :D mutta voihan ne pieniä ihan pieniksi paloiksi....

No sipattihan esim. on valkokastike, jossa on kinkkusuikaletta. Lisään itse myös sipulia ja mausteita oman maun mukaan. Ja kuten täällä jo olikin; salaattia Mararoni tai vihersalaattipohjainen ), pastakastike, hernekeittoon, jos pelkkä kinkkukeitto tai esim. minestrone ei houkuta, pitzaa, piirakkaa , leipiä, voisarvia...

Yhteistyössä