Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielestä:Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:Monikin näyttäisi komentavan vasta pakon edessä. Ennen taisi kuitenkin olla toisin, eikö vaan? Mitähän on tapahtunut, kun ihmiset eivät uskalla puuttua asioihin, vaikka tarvettakin tuntuisi olevan?
Ihmiset sallii eri asioita lapsilleen. Mää olen aika tiukka kurinpitäjä. Joku toinen ihan mieletön löysäilijä, mun mielestä... Joku kakara nyt vaan saa tehdä eri juttuja ku mun kakara. Ei se mulle kuulu. Aikuiset ei edes välttämättä tykkää, että heidän kultaa komennetaan, kun kulta vain tutkii. =)
Ei pitäisi ajatella niin paljon sitä, mitä joku toinen vanhempi miettii, vaan mitä se lapsi itse miettii. Tuskin siitä kenellekään haittaa on, jos lapsi saa mallin, jossa kuria pidetään tiukemmin, kuin omat vanhempansa. Lapset ajattelevat omilla aivoillaan, eivät äitiensä aivoilla. Jos vähän herkemmin sanottaisiin välittämättä vanhemman reaktiosta, saataisiin taas KAIKKIA aikuisia kunnioittava lapsisukupolvi.
Ihan sama. En komenna jonkun lasta kerran vuodessa, jos lapsi saa elää ku sika pellossa muut ajat. Olen liian realisti tommoseen kaikkikasvattaa-fantasiaan.