Komennatteko toisten lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Besserwisser

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
4 671
0
36
Komennatteko toisten lapsia ja missä tilanteissa?

Mä komennan esim. silloin, kun kiusaa mun lapsiani tai tekee tuhmuuksia niin, ettei oma äitinsä huomaa. Olen vienyt (äidin pyynnöstä ) vieraan lapsen jäähylle astikin.

On vaan jotenkin hmmm... epämiellyttävää komentaa toisen lasta, onko teistä?

Toki jos esim sen vanhemmat ei oo paikalla TAI jos vanhemmat ei komenna ja lapsi tekee jotakin jota mun mielestä ei tod saa tehdä, tulee vaaratilanteita, liikaa melua meillä ym. Yleensä pyrin komentaan eka omaa jotta sen toisenkin vanhempi tajuais komentaa omaansa. Jos ei tajua, komennan sit molempia.

miten must tuntuu et ihmiset on nykyää niin hissun kissun eivätkä uskalla avata vaikka aikuisena pitäisi puuttua johonkin! kuinka akuutti tilanteen pitää olla jotta komennatte? kyllä mä komennan,ihan pienemmästäkin,olen sit vissii aika hirvee.

Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Entäs, jos kyläpaikan olohuoneen sohva on vaarassa saada uuden kuvioinnin kyläpaikassa asuvan lapsen tussista, komennatko silloin? :D
En komenna. Musta se on silloin lapsen vanhempien oma asia pitää huolta omasta lapsestaan ja omasta sohvastaan.

mä sanon kyllä jos mun lapselle tekee toinen lapsi jotain väärin, esim. neuvolan käytävällä vanhempi mukelo yritti potkia poikaani, ajaa kävelyautolla hänen päälleen ja ottaa kädestä leluja. Sanoin aika tiukasti ja yritin vähän niinkuin katsoa pojan äitiin että tekisit nyt säkin jotain..! Ei mitään, mamma vaan hymyili pojalleen ja vähän mua mulkaisi, ei nyt hirveen pahasti mut kuitenki. Törkeetä käytöstä mun mielestä.

Joskus, kun oon esim. kaupassa nähnyt äidin useamman lapsen kanssa, ihan pulassa, kaitsemassa kahta kun kolmas meinaa tyyliin kiskoa arabiat lattialle niin oon "komentanu" et ei saa, jolloin muksu yleensä juoksee äitinsä luo. En tiiä onko kaikkien mielestä oikein, mut musta olis kiva kun mua autettais sillain.

Oon myös pitäny sellasta about vuoden ikästä pojua paikallaan haalarin hihasta kun koitti juosta käynnissä olevan rekan luo, pidin siis sen aikaa että äiti ehti juosta paikalle. Tämä äippä antoi mulle erittäin jäätävän katseen kiitoksen sijaan. Ihmettelin kovasti, itse taas olisin tuosta hyvin kiitollinen, muut?