Kolminumeroisille laihduttajille

Mira-76
kop: Tällä kertaa kuulin laihtumisestani pudotettuani noin viitisen kiloa, mutta itse sen kyllä huomaa jo paljon aikaisemmin...

Tsemppiä projektiisi! Samassa veneessä ollaan! :flower:
 
jos on paljon tiputettavaa niin on ihan ymmärrettävää ettei se heti näy ulospäin, mutta itse tuntee kyllä heti paremman olon kun on jo viikonkin ollut laihdutuskuurilla. Olotila johtuu varmasti siitä kun koko ruokavalio menee uusiksi ja vaihtuu huomattavasti kevyempään. Itse ainakin olen huomannut heti kun laihdutuksen olen aloittanut. Nyt myös viikko takana heh=) Ja parempi olo jo.. Viimeksi kun laihduin niin ei ulkopuoliset huomannut kun vasta kun oli noin 10 kg tippunut sanoivat kasvoni kavenneen =) Saa nähdä mitä pv:ssa sanotaan lauantaina kun on punnitus. Miten on lähtenyt käyntiin.. Kotivaaka sanoo et olis jo 2 kg pienempi mut ei kyl sais käydä kun yhdellä vaa"alla kun tiputtaa kun kaikki vaa"at kertovat eri tuloksen. Tsemppiä vaan kaikille meille laihduttajille.
 
Joku täällä kirjoittikin, että pitää asettaa itselle pieniä välitavoitteita ja itse olen nyt ensimmäisessä etapissani, kun vaaka on tiistaista lähtien näyttänyt 99 pilkku jotain alkavia lukuja sen sata ja jotain sijasta. Tuntuu tosi mahtavalta vaikka kymmeniä kiloja olisikin vielä hukattavana...ja niinhän se on että välillä tökkii eikä meinaa tsemppiä riittää, varsinkin kun paino junnaa paikoillaan joskus reilun viikonkin verran.

Mutta kaikille mukavaa ja kevyttä viikonloppua, ja muistakaa että silloin tällöin saa itseään hemmotellakin =)
 
Mira-76
hansu: Hieno juttu! Onnittelut sinulle onnistumisestasi välitavoitteeseen! Tuo on myös minun ensimmäinen välitavoitteeni...tosin siihen vielä matkaa, mutta antaa voimia kun kuulee että muutkin siihen pystyvät...joten miksen minäkin!

Tällä viikolla tippunut tähän mennessä -900 grammaa. Ihan tyytyväinen olen...Keventäjissä edelleen jatkan.

Voimia meille kaikille! Kesää kohti mennään ja kesävaatteet "kummittelee" jo mielessä ;) .
 
Onnittelut Hansulle! Itselläni myös tuo on välitavoite, mutta myös minulla on vielä siihen matkaa jonkun verran.... Punnituksessa kävin nyt ensimmäisen viikon jälkeen ja näytti -2,8kg. Olen tosi tyytyväinen jo tähänkin tulokseen ja hyvällä mielellä taas seuraavaa viikkoa kohti.
 
Mira-76
sopivastilihava: Onnittelut myös sinulle viikon aikana saamastasi painonpudotuksesta -2.8kg. Tosi hienosti olet saanut tiputettua. Tuosta on taas hyvä jatkaa pitkää ja kapeaa polkua varmoin askelin... :flower:
 
Päve
Täällä olisi uusi kolmilukiunen laihduttaja, sopiiko vielä mukaan? Kyllästyin jatkuvaan väsymykseen ja siihen tunteeseen etten jaksa tehdä mitään. Menin sitten painonvartijoihin kolme viikkoa sitten. Kahdella eka viikolla paino onkin pudonnut 3,2kg. Huomenna on punnituksessa käynti, saa nähdä mitä puntari näyttää. Kymmenen vuotta sitten pudotin painonvartijoissa 24kg, pari vuotta ennen kuin aloin odottamaan poikaa. Kaikki tuli takaisin ja vähän enemmänkin. Kävin tässä itseni kanssa "keskustelua" haluanko olla väsynyt, laiska ja kärty EN HALUA. Haluan päästä näistä ylimääräisistä pelastusrenkaista pois. Poikani sanoi yksi päivä "ei äiti ole LIHAVA, Äiti on VÄHÄN PYÖREÄ :)
 
Mira-76
Päve: Tervetuloa joukkoomme!

Edetään päivä kerrallaan ja pyritään tekemään päivässä hyviä valintoja...
Yhdessä vielä paremmin jaksetaan kohti pienempiä lukuja!
 

tätä mä just pelkäsin.....
jo toinen viikko ja paino junnaa vain samassa.
ei liiku ylös eikä alas...

mun pinna on kovin lyhyt
tälläiselle junnaamiselle..

on tässä kyllä motivaationpuutetta ollutkin..
tai oikeastaan motivaatio on suuntautunut
ihan muualle ja on hankalaa..


p.s. kiva huomata että porukkamme laajenee...
tervetuloa mukaan tsemppaamaan kaikki..
 
Veetin äippä; pysy lujana!!

Itselläni paino junnasi tammi-helmikuun vaihteessa kaksi viikkoa paikoillaan ja tuli jo melkein heitettyä hanskat tiskiin (eli yksi päivä herkuteltuakin ihan täysillä...) Mutta sitten yhtenä aamuna noiden kahden pitkääkin pidemmän viikon jälkeen puntari näyttikin 600 grammaa vähemmän ja siitä se sitten taas hiljalleen lähti putoamaan. Nuo junnaamiset on tosi masentavia mutta koita jaksaa. Itseä vähän huolettaa kun kuukautiset alkamassa ja sehän tarkoittaa, että paino jää luultavasti taas junnaamaan hetkeksi, se on näitä naiseuden kiroja...=)
 
Päve
Kiitos tervetulo toivotuksesta. Minusta ei ole yksin laihdyttamaan. Tarvitste tukea sekä hyvinä ja varsinkin huonoina päivinä. Kävin tänään puntarilla ja ihana yllätys paino oli pudonnut 2kg :). Viikonloppuna onkin sitten koettelemus edessä, kun lähdemme lomareissulle (kotimaassa) serkkuni luo joka on hyvä ruuanlaittaja.... Saa nähdä miten lyylin käy... Kyllä sitä saa välissä hemmotella itseä, mutta arkena on palattava ruotuun.
Kaikille tsemppiä laihdutykseen :wave:
 
Päve
Tänään on tullut syötyä vähän liikaa kun tuli käytyä syntymäpäivä juhlilla.. sitä on niin perso kaikelle hyvälle. Huomenna täytyy ottaa itseä niskasta kiinn. Ei siinä muu auta. Sitä sortuu niin helposti syömään hyviä
:( Nyt nukkumaan
 
Mira-76
Päve: kyllä sitä tosiaan pitää kakkua maistaa synttäreillä ym. kemuissa. Tärkeintä kemujen jälkeen on osata tosiaan ottaa itseään niskasta kiinni ja miettiä taas mitä syö. Mulla kaksi pv tosi kovaa taistelua, jotka hävisin ja söin aivan liikaa. Tänään kuitenkin tähän saakka mennyt päivä hyvin ja illalla yritän keskittyä hedelmäjogurttilautaseen. Itsekurin pitäminen on kaikista vaikeinta. Välillä tosin helppoa kuin mikä, mut hormoonitko ne välillä sekoittaa pään....Noooh, mene ja tiedä. :)
 
juu täällä jännätään taas huomista punnitusta saas nähdä miten käy ei ole oikein huvittanut olla pisteillä kun on ollut muuta ajateltavaa niin paljon kun meillä lähiomainen joutui sairaalaan eikä ole sen takia kiinnostanut koko laihdutus mut katsotaan nyt miten sit käy..
 
kop
Torstaina tuli 2vko laihdutuksen aloituksesta ja painoa pudonnut 1,7kg.Mutta on se paino kyllä pomppinut välillä ylös päin ja taas välillä alas päin.Toivon todella että onnistun,sillä muutaman kerran on tullut jo hieman lipsuttua herkuttelemaan.
Täytyy jotenkin tässä yrittää itseään tsempata jotta en kokonaan lipsuis,ja alkais taas syömään epä terveellisesti.
 
No kävin tänään sitten punnituksessa ja oli se sittenkin tippunut se paino ja tällä viikolla oli lähtenyt 2,3 kg eli 2 vko takana ja tiputusta 5,1kg. Ihan tyytyväinen olen tulokseen, mut vähän kaduttaa kun tuli tänään syötyä kun kävin kaupassa twixin jäätelöpatukoita 2kpl... En tiedä mitä pisteitä niistä meni mutta hyvää oli :p No saahan sitä joskus myös palkita itseään niin jaksaa paremmin laihduttaakkin.. Muuten herkuttelin tänään lohella ja limpulla ai että kun oli hyvää sekin :p :p
 
Mira-76
Noin viikko taas takana Kevennystä. Viime viikko oli tosiaan vähän vaikee ja tuntui tosi pitkältä/raskaalta. No, ihan peräti 300 grammaa kevyempänä viikko takaisesta tässä tätä viikkoa sitten aloitellaan... Onneksi oli paino sentään laskusuunnassa. Tuollainen 300 grammaa tuntuu vaan niin vähäiseltä verrattuna tuohon mun kokonaispainoon... Liikuntaa mun pitäisi saada päiviin lisättyä, mutta sitä on jo monenmoista hyppyä tuon taaperoisen kanssa. Mites teillä muilla tuloksia syntyy?
 

Nyt tuntuu vaan ettei tästä mitään tule.
kaksi viikkoa on paino pysynyt samana,
ja nyt viikonloppuna vietettiin synttäreitäni
joten lauantai-ilta meni aivan seljälleen (myös pisteitten näkökulmasta :ashamed: ) ja
sitten tietysti sunnuntaina kaameessa kapulassa
pisteet heitti häränpyllyä uudelleen..
ja nyt musta tuntuu että paino on tainnu vaan
nousta sitten viime viikosta.

on jo tarpeeksi paha, että se on pysynyt samana
muutaman viikon, mutta
jos se tästä on nyt vielä lähtenyt nousu suhdanteeseen.
niin :/

mistä sen saman innostuksen saa takaisin,
mikä alussa oli?
 
Kiva kuulla, että monilla on paino laskusuunnassa =) Ja Veetin äippä, yritä aloittaa taas "ihan puhtaalta pöydältä" miettimättä mitä on tullut tehtyä ja syötyä, itse olen saanut tuollaisesta ajattelutavasta taas sen insipraation takaisin. Muuten tulee sorruttua yhä uudelleen ja uudelleen kun ajattelee, että no söinhän minä liikaa eilen ja toissapäivänäkin, miksen siis nytkin...kierre on valmis.

Mutta tälle tytölle on käynyt nyt suureksi hämmästykseksi niin, että olen tullut raskaaksi (siis toki sitä on odotettukin mutten uskonut sen enää vuoden yrittämisen jälkeen tapahtuvan!), joten joudun lopettamaan laihduttamisen tähän. Mutta eikös ainakin tämän ensimmäisen raskauskolmanneksen saa elää vielä ihan normaalisti ja paino vaikka vielä hiukan pudotakin (1.5-2 kiloa), kun tuota elopainoa on ennestään niin paljon..? Onko teillä muilla herkkusuilla kokemusta asiasta?
 
Mahtuisko vielä mukaan? :wave:

Kolmessa numerossa olen jonkin verran, ja pudotettavaa todellakin on... :ashamed: Suurin ongelma siinä aloittamisessa on se, että en tunne itseäni todellakaan niin lihavaksi mitä olen... Totuus iskee vasta peiliin katsoessa (mitä olen koittanut välttää :D ).

Nyt päätin, että paino lähtee, keinolla millä hyvänsä... Tänään menen hikilenkille, pääsee tyttökin pitkästä aikaa rattaiden kyytiin... :whistle: Miten vaan mahtaa energiat riittää liikunnan lisäämiseen taas ensi viikolla, kun koulu alkaa toden teolla, tähän saakka ollut vain muutama tunti viikossa, ja ensi viikolla alkaakin sitten taas 8-16 opiskelut ja siihen päälle sitten läksyt ja kotihommat... :/ No, sitten pitää viikonloppuisin tsempata. =)
 
Mira-76
Tervetuloa mukaamme kohti pienempiä lukuja!

On hienoa huomata että on paljon muitakin ison vaakaluvun kanssa taistelevia. Ei tunnu olo niin toivottomalta ja orvolta. Tää päivä meni mulla kyl plörinäksi... Miten sitä onkin välillä niin heikko ettei pysty mielitekojaan hallitsemaan. No, huomenna jatkuu taas tämän viikon tavoitepudotus...ainaki se 300 grammaa pois.. :x

hansu: Onnittelut vauvauutisen johdosta!

Kyl mun mielestä sitä on mahdollista vielä saada jokunen gramma pois, vaik masussa vauva. Pitää vaan muistaa syödä säännöllisesti ja monipuolisesti. Mä oon sitä mieltä että näissä lukemissa kun vaaka pyörii...riittää kun syö normaalisti. Herkuttelut pois niin vaaka jo sen havaitsee. Mihinkään laihdutusrääkkiin ei saa ruveta, aivan kuten jo sanoit. Vauva kun tarvitsee niitä rakennusaineita. Onko vauva ensimmäinen? Mulla tosiaan tyttö 1v7kk ja toinen haaveissa, ensin vielä toiveissa pois -14kg. Eka raskaus raskas ylipainon takia...
 
Hyvä kuulla Mira, että olet samoilla linjoilla kanssani tuon kevennykseni suhteen vaikka vaavi masussa onkin. Tulokas ei ole ensimmäisemme, esikoinen on syntynyt heinäkuussa -05, raskausaika meni silloin ainakin tosi hienosti vaikka painoa oli vain neljä kiloa vähemmän kuin nyt. Tosin silloin paino nousi ihan liikaa, nyt voisi yrittää pitää painonnousun minimissä, vaikka niin että puoleen väliin asti pääsisi näillä lukemilla.
 

Ihania vauva-uutisia :flower: Onnea!!!
ja mukava on lueskella onnistumisista,
vaikka itsellä onkin nyt ollut vähän ankeampaa.

ja ankeus kai vaan jatkuu...
tai ainakin vaa´an mukaan.
tämän aamun punnitus todisti sen minkä olin jo
ajatellutkin todeksi,
eli viime viikko toi tullessaan yhden lisäkilon.
Tämä onkin sitten ensimmäinen viikko kun paino on
noussut, ja aika pitkään sitä laskua riitti,
kun tammikuusta asti olen pudotellut.

Nyt sitten alkavaan viikkoon uudella höyryllä.
niinkuin joku kehotti,
ihan puhtaalta pöydältä,
aivan kuin olisin vasta juuri urakkani aloittanut.

se helpottaa kun ei ajattele sitä suurta määrää mikä on pudotettavana vaan ottaa viikon ja kilon kerrallaan. :p
 
Hei kaikille!
Tämä äippä pääsi vasta maanantaina todellisen laihdutuksen alkuun, oli motivaatio lievästi hukassa mutta nyt on hyvä puhti päällä!
Täällä olen ihan omieni joukossa... kun noita tekstejä lukee voisi olla itse ne kirjoittanut! Samojen juttujen kanssa tunnumme kaikki painivan. Vaikeita päiviä on ja jos silloin sortuu on tosi vaikea saada taas juttu alkuun joten itse yritän taistella viimeiseen asti ennenkuin pidän herkuttelupäivän.
Yritän tällä kertaa ihan perinteisellä ruokavalion muutoksella, en laske pisteitä enkä liity mihinkään laihdutusporukkaan. (tätä lukuunottamatta).
Syön paljon keittoja ja salaatteja ja kun iltaisin tykkään napostella telkkaria katsellessa olen vaihtanut karkit ja suklaat hedelmiin. Paloittelen lautaselle omenaa ja appelsiinia valmiiksi ja napsin niitä. Hyvin maistuu...ainakin näin alkuun.
Puntariin hyppään kerran viikossa ja laitan painon muistiin. Yritän myös lisätä vähän liikuntaa vaikka se ei helposti onnistu lapsilauman kanssa.

Hansulle onnittelut vauva-uutisesta!
Kannattaa raskausaikana syödä monipuolisesti mutta mahdollisimman kevyesti. Tuttavani joka oli myös reilusti ylipainoinen raskaaksi tullessaan sai pidettyä painon lähes samana koko raskausaja, taisi nousta vajaan kolme kiloa ja oli kyllä erittäin tyytyväinen ja onnellinen kun paino synnytyksen jälkeen oli jo muutaman kilon vähemmän kun alussa..

Tsemppiä kaikille, ei anneta periksi vaikka paino junnaisi paikoillaan pari viikkoa ja houkutuksia riittää, kesä on tulossa ja siitä on sitten mukava nauttia kevyemmässä olomuodossa!! Aurinkoisia ja kevyitä päiviä kaikille terkuin Sajomi
 

Yhteistyössä