Kolminumeroisille laihduttajille

...meille olikin jo aloitettu ketju tuolla muutaman sivun päässä mutta se oli aloitettu jo viime syksynä. Siksipä tiedustelenkin löytyykö meitä kolminumeroisia laihduttajia vielä, jos nuo viime syksyn kirjoittajat ovat jo hyvän matkaa sen alle =) Itse vasta (jälleen kerran) urakkaa aloittelevana kaipaisin samassa tilanteessa olevia ajatustenvaihtoon =)
 
läskein
Mä voisin liittyä mukaan, ainakin taustalle. En vielä voi/ viitsi "täysillä" laihduttaa sillä täysimetän vielä meidän vauvaa.

Mun mielestä kaikista raskainta tässä aloittamisessa on tämä suuri paino, masentaa jo valmiiksi kun on niin SUURI :ashamed: urakka edessä...
toisalta kun ajattelen valmiiksi negatiivisesti tulen tuskin onnistumaan \|O
 

Ihanaa, että joku on aloittanut uudelleen tälläisen ketjun....
Mä sitä vanhaa yritin etsiskellä ja vähän herätellä henkiinkin, mutta
tämähän olikin paljon parempi idea.

Mä olen jo aloitellut.
5 viikkoa takana ja 4kiloa on pudonnut.
VAuhti on aika hidasta mutta tasasen varmaa.
ja parempi niin.
KOlminumeroiden olin aloittaessani ja olen vieläkin
....ja aika pitkään..

kiva kuulla muiden tuntemuksia, kokemuksia, ideoita,
epäonnistumisia ja onnistumisia.

tsempataan yhdessä...

:p
 
Kiva kuulla että meitä on muitakin (vaikkei ylipaino siis mukava asia olekaan) =) Nyt on vähän kiirusta mutta palailen itse asiaan joskus paremmalla ajalla. Ja mukaan vaan fiilisten ja ajatusten vaihtoon muutkin kolminumeroiset :wave:
 

täytyy tännekin nyt hehkuttaa, josko se stemppaisi myös muita eteenpäin.
mulla on nyt kuusi viikkoa takana painonvartijoitten pisteillä ja
tämän aamun puntari kertoi että 6,2kg
on viikkojen aikana lähtenyt. :p

se on pieni määrä kun suhteutetaan koko määrään mitä pitäisi pudottaa, mutta toisaalta taas
se on iso askel eteenpäin..

ja stemppaa jatkamaan...

miten muilla sujuu?
 
Hei!
Ajattelinpa tyrkyttäytyä tänne teidän seuraan...
En ole IHAN kolminumeroinen mutta hilkulla. Kuitenkin pudotettavaa olisi kolmisenkymmentä kiloa ja tuolla muualla tuntuvat olevan sen verran eri sarjassa että tämä osasto tuntuisi kotoisammalta. Joten sopiiko seuraan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 14:08 Sajomi kirjoitti:
Hei!
Ajattelinpa tyrkyttäytyä tänne teidän seuraan...
En ole IHAN kolminumeroinen mutta hilkulla. Kuitenkin pudotettavaa olisi kolmisenkymmentä kiloa ja tuolla muualla tuntuvat olevan sen verran eri sarjassa että tämä osasto tuntuisi kotoisammalta. Joten sopiiko seuraan?

hyvin mahtuu mukaan kaikki jotka haluaa :p
 
Sajomille, tervetuloa mukaan :) Itselläni on myös tuo kolmenumeroa menossa pian rikki (toivon mukaan) mutta koska laihdutettavaa on kymmeniä kiloja niin emmeköhän sovi tähän sakkiin.

Itse olen siis kotiäitinä vielä puolisen vuotta ja olen vaan elämäntapamuutoksilla ajatellut tuota painoa saada putoamaan. Kotona ollessa on tullut paha tapa hiipiä kaapille ja pistellä poskeen mitä sattuu kun taas liikkuminen on vähentynyt...Hitaastihan se näin käy mutta olen ajatellut ensin kokeilla ihan vaan näin, en usko että minusta on laskemaan pisteitä tai laittamaan jotain erityisruokia vain itselleni kun energia ja aika on muutenkin niin tiukassa...

Katsotaan tuleeko näin tarpeeksi tulosta. Nyt vuoden vaihteesta paino pudonnut 2,4 kiloa, enemmänkin olisi yhtä "sortumaviikkoa" lukuunottamatta...
 
Ajattelin liittyä seuraanne täälläkin näitä numeroita piisaa painossa 3 kappalein.. Juu olisi tarkoitus aloittaa nyt lauantaina painonvartijat kun sillä sain tiputettua ennen kaksosiani 30 kg ja nyt piru vie ne ovat tulleet takaisin... Pakko saada jotain aikaiseksi kun alkaa taas ahdistamaan oloa.. Nyt ei tosiaan täälläkään muuta tule tehtyä kun naposteltua kaikkea mitä kaapista löytää.. Todella rasittavaa. Lenkkeilen kyllä lasten kanssa päivittäin ja aloitin jo jumpankin kotona mutta ei se silti vielä hyödytä kun tulee syötyä.. Mutta lauantaina olen tehnyt itselleni lupauksen ja luvannut aloittaa laihdutuksen vaikkakin vielä imetän mutta sieltä löytyy myös imettäville äideille ruokavalio =)
 
kop
:wave: Täällä olis yks kolminumeroinen uusi laihduttaja.Aloitin laidutuksen tuossa torstaina(15.2.'07)ja käytän Nutrilett tuotteita plus sen lisäksi hedelmiä,vihanneksia ja vähä rasvaista jauhelihaa,kanaa sekä seitikalaa.Pudotettavaa olisi noin 47kg eli todella paljon mutta ainakin tällä hetkellä motivaatiota riittää(eilen kyllä tuli repsahdettua söin 2 munkkia).Mutta aamusta tänään päätin että yritän vain tästä jatkaa lannistumatta,vaikka tuollai eilen repsahdinkin pahan kerran.
Liikuntaa täytyy kyllä lisätä pikku hiljalteen enemmän.Jotta josko sitä sais itsensä normaali painoikseksi,useasti olen yrittänyt tipuutta painoa alas päin mutta sitten epä onnistunut.Joten tällä kertaa todella haluan onnistua ihan itseni takia ja myös lasteni takia,että jaksaisin enemmän heidän kanssaan puuhastella...
 
Mira-76
Mukava kuulla että on muitakin kolminumeron omaavia...täällä myös yksi. Takana on nyt tällä hetkellä noin viitisen viikkoa laihdutusta, vai pitäisikö sanoa kevennystä. Kolmisen viikkoa sitten liityin Keventäjiin ja se on auttanut jaksamaan. Kun on joutunut tuosta maksamaan vähän, niin se motivoi sen verran ettei viitsi huonoina hetkinä lekkeriksi lyödä. Monesti olisi muuten jo ollut laihdutus loppunut. Sitä pitää vaan muistaa, että vaikka sortuukin joskus herkkuihin, niin ei kannata lyödä hanskoja tiskiin. Peli ei ole vielä menetetty!

Kaiken kaikkiaan olen pudottanut painoa reilut -7 kiloa. Yksi tavoitepäivämäärä on asetettu ja se on tytön 2-vuotis synttärit. Ajattelin sitä toista lasta... Painoa pudotan seuraavaa raskautta ajatellen ja tietty myös oman terveyden tähden. Olen ollut aika huonossa jamassa: väsynyt ja aina hikinen...hih ja hyh.

Jaksamista kaikille laihduttajille! Asettakaa pienempiä tavoitteita aluksi ja edetkää siitä...muuten tuntuu liian raskaalta...Mä etenen myös täällä pikkuhiljaa kohti tavoitetta, joka vielä tuntematon. :flower:
 
Mira-76
Keventäjien idea:

Kun maksaa verkkopankissa esim 3kk 29 euroa, sitten pääsee omilla tunnareilla sisään ohjelmaan.

Sivustolta löytyy mm. ruokaohjeita (kalorit laskettu valmiiksi), liikuntaohjelman voi aloittaa joko ohjatusti tai omalla haluamallaan tahdilla, keskustelupalstalla saa tukea muilta keventäjiltä. Sivustolla voi myös kysyä asiantuntijoilta mm. liikunnasta, ruokavaliosta ym.
Joka viikko omaan sähköpostiin putkahtaa kannustusviesti. Joka maanantai on punnitus ja tulos merkitään koneelle, joka tallentuu muistiin.

Aluksi merkitään paino, pituus ja tavoitepaino ja -päivämäärä. Kone laskee paljonko kaloreita saat syödä päivässä (minulla 1600kcal/pv), jotta pääset haluttuun tulokseen. Jälkeenpäin voi noita tavoitejuttuja muuttaa, jos haluaa.

Ohjelmaan kirjataan mitä on tullut syödyksi päivän aikana. Ohjelma laskee hiilihydraatit, rasvat ja kalorit. Näyttää miten päivän syömiset ovat jakaantuneet, vieressä kaavio joka näyttää miltä kaavion pitäisi näyttää jotta tuloksia paremmin syntyisi. Seuraavana päivänä sitä sitten taas osaa valita esim. rasvattomampia tai enemmän hiilihydraatteja ruokavalioon.

Ohjelma antaa myös joka päivälle valmiin ruokalistan. Minä en ole vielä ruokia tehnyt niiden mukaan, mutta tuollainenkin mahdollisuus on olemassa.

Jollekin tällainen kevennys sopii, toisille taas ei. Minä olen saanut tästä kuitenkin apua ja tällä hetkellä -7,6kg kevyempänä ja kaikkiaan noin 5-6 vkoa takana laihdutusta.

Miltä kuulostaa...
 
Kuulostaa aika näppärältä idealta harmittaa vähän kun aloitin lauantaina painonvartijat ja se taitaa olla vähän kalleempi.. No viimeksi kyllä sain painonvartijoilla 30 kg pois ja se kannusti minua kun joutui käymään punnituksessa. Se vois olla et meikäläinen sortuis useampaan otteeseen ku sais vaan itse tarkkailla syömistään ja juomistaan ja jopa punnita.. En varmaan pysyisi tarpeeksi lujana, mut hyvä puoli sinänsä on se että sielt sais ruokaohjeita ja sit sitä tukea muilta tiputtajilta..
 
Suurkiitos Mira tiedoistasi =) Niinhän tässä kävi, että kotikonstien nimeen vannonut pullero ilmoittautuikin sitten mukaan keventäjiin, kun kuulostikin niin hyvältä. Toivotaan että sieltä saa tehoa tähän touhuun! Ja tsemppiä kaikille muillekin =)
 
Mira-76
hansu: vautsi! Onnittelut aivan tuoreelle Keventäjien-jäsenelle! Tervetuloa mukaan joukkoon!

Aluksi voi tuntua vähän vaikealta tuo ruokien kirjaaminen, mutta kun hetken ohjelmaan tutustuu, niin muutaman päivän kirjaamisen jälkeen se alkaakin jo sujua. Sivustolta löytyy myös ohjeet miten ohjelmaa käytetään.

Kirjaamista helpottaa jos punnitsee ruoka-aineet jotka syö, helpompi kirjata. Mulla on ns. perintövaaka. Varmaan 30 vuotta vanha, mutta aivan hyvin asiansa ajaa...

Huomenna punnitus...

Hyvää alkavaa kevennystä sinulle hansu ja myös kaikille muillekin toivon tiukkaa taistelutahtoa kilojen karistamiseksi. Me pystymme tähän!
 
Mira-76
sopivastilihava: mielestäni on aivan sama millä keinoin laihduttaa, kun vaan pääsee haluamiinsa tuloksiin. Painonvartijat ovat varmasti aivan hyvä vaihtoehto, mutta aivan kuten sanoit kalliimpi kuin Keventäjät. Olet jo kuitenkin kerran laihduttanut 30 kg. Aivan mahtavaa! Miten tuollainen onnistuu?! Kiinteytyykö paikat?! Jos saan tuon verran pois, jääkö mulle nahka roikkumaan joka puolelle, vai onko mahdollista että vielä näin kolmekymppisenä nahka kiristyy normaaliksi.
 
Juu itse olen 27 ja sillon kun laihdutin tuon määrän niin ei roikkunut 25v. Kovasti sai töitä kyllä tehdä sen eteen. Kävin jumpassa 2-3 kertaa viikossa. Sitten vielä kotona jumppailin välipäivinä, uinti, pururadalla, kuntosalilla kävin ja vettä join tosi paljon. Minulla oli kyllä syömättömiäkin päiviä aikas monta kun en syönyt ku ihan jotain hedelmää ja join vettä, mutta poltin myös sillon tupakkia mikä auttoi näläntunteeseen. Nyt se voi ollakkin hieman hankalampaa kun en enää polta ja sitten en kerkiä enää niin ahkerasti kuntoilemaan kaksosieni kanssa. Kaipaan kyllä takaisin siihen painoon kun oli paljon parempi olla ja vaatteet mahtuivat päälle :ashamed: Tsemppiä meille kaikille :wave:
 

voi plaaah...

seitsemän viikkoa takana ja 6,2kg on pudonnut..
siis tuloksiin olen tyytyväinen muuten, mutta
tämän aamun punnitus näytti ettei paino ollut
liikkunut minnekään viime viikon aikana.
tähän mennessä on pudonnut tasaisen varmasti,
mutta nyt...

pelottaa että tästä alkavat vaikeat ajat...

argh! :/
 
veetin äippä: Älä lannistu vielä tosi hienosti sinulla mennyt tähän mennessä Tsempit nyt täältä ja yritä vaikka ajatella sitä ajankohtaa kun aloitit laihdutuksen ja miksi sen teit? Ehkä siitä saat lisäpotkua laihdutukseen taas =) :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 22:08 sopivastilihava kirjoitti:
veetin äippä: Älä lannistu vielä tosi hienosti sinulla mennyt tähän mennessä Tsempit nyt täältä ja yritä vaikka ajatella sitä ajankohtaa kun aloitit laihdutuksen ja miksi sen teit? Ehkä siitä saat lisäpotkua laihdutukseen taas =) :flower:
kiitos tsemppaamisesta,
se aina auttaa kun huomaa,
ettei olekaan yksin....

katsotaan nyt taas ensi viikkoon.......
ehkä se mieli taas nousee.
 
Mira-76
...huokaus...Tää on syönyt kaksi päivää kuin ei olis huolen häivää painon suhteen! No, huomenna on jo pakko pistää stoppi ja tsempata. Puhtia vielä painonpudotukseen löytyy. B)
 
kop
Huomenna tulee viikko laihiksen aloituksesta,ja tähän mennessä lähtö painosta tippunut 800g alas päin.Että toivon kyllä saavani painoa vielä reippaasti pois,ennen kuin tyytyväinen olen.

Kuinka kauan teillä on mennyt ennen kuin itse tai läheiset huomanneet,että painoa tippunut alas päin???
 

Yhteistyössä