Kolmen tai useamman lapsen vanhemmat, miksi tungette lapset jatkuvasti hoitoon muille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tung
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tung

Vieras
Kolmen tai useamman lapsen vanhemmat, miksi tungette lapset jatkuvasti hoitoon muille? Miksi hankit noin monta lasta, jos et itse huolehdi heistä? Mikä siinä on, että lapset tungetaan jatkuvasti sukulaisten tai kaverien harteille?

Varmaan siks kun yhdenkin lapsen vanhemmat. Asioiden hoitoa, siivousta, lepoakin joskus harvoin. Harvoin työnnän, useammin kysytään lapsia kylään, nuo mun lapset on niin mainioita...

Kahden tai kolmen lapsen vanhemmista tulee se kuva, etteivät selviä lapsien hoidosta itse, vaikka ovat noin monta lasta hankkineet, kun tunkevat lapset muiden harteille jatkuvasti. Yhden ja kahden lapsen vanhemmista ei tätä kuvaa tule, koska lapsia on kolmeen tai useampaan verrattuna vähän.

Niin mikä tän ap: pointti nyt oikeen on. Kolmen tai useamman vanhemmat ei saa hoidattaa lapsiaan muilla mutta ykslapsiset saa? Vai kukaan ei sais hoidattaa ketään missään koskaan?

Mun mielestä on erittäin hyväksyttävää ja tervettä tunkea lapset välillä muiden aikuisten harteille, oli niitä sitten yksi tai kymmenen (tosin kymmenen lapsen kanssa joutuu ehkä hajauttamaan lapsia eri hoitopaikkoihin, jos ei löydy vaikkapa kotiin yhtä-kahta hoitajaa).

En tiedä, mikä sulle on "jatkuvasti", mutta mulle esim. kerran tai kaksi kuussa on sopiva määrä.
Toki viikottainkin pienemmiksi ajoiksi, esim. lääkärin ajaksi.
Sit sellasta ihan vaan aikuisten keskistä hengailua varten kerran tai pari kuussa vaikka yöksi tai kahdeksi. :)

Siis mitä sä ap nyt selität? :laugh: Olisit miettinyt sitä pointtiasi (ja sitä miksi 1-2 lasten vanhemmat saavat viedä jälkikasvunsa hoitoon mutta muut eivät) vähän enemmän ennen aloitusta. Tästä tulee ihan hirveä myötähäpeä tästä aloituksesta. :headwall:

:laugh:

Eli on hyväksyttävää tehdä yksi tai kaksi lasta vaikkei jaksaisi itse hoitaa niitä ja pyytelis jatkuvasti jotakuta hoitamaan niitä? Mutta kolme tai enemmän ei oo hyväksyttävää?

Mikähän logiikka täs mahtaa piillä?

Vai onko ap:llä kaks lasta joita ei saa jatkuvasti tungettua mummolaan kun sielä on jonkun kolmelapsisen sisaruksenkin lapset joskus hoidos?

Joo, ja mulla on neljä lasta, eivät ole koskaan kenelläkään hoidossa, oonko mä nyt hyväksytty? :D

• Tykkää
Reactions: kesäilta
Ehkä logiikka oli se että sen yhden nyt jaksaa hoitaa, mutta useampaa ei. Onhan näitä joiden ei olisi pitänyt tehdä enempää kun ne on sukulaisten nurkissa aina.

Kyllä on niitäkin jotka hoitaa sen kymmenenpäisen katraansa itse ja sitten on niitä jotka ei jaksanee sitä ensimmäistäkään mutta lapsia pitää silti vääntää lisää.

Ehkä logiikka oli se että sen yhden nyt jaksaa hoitaa, mutta useampaa ei. Onhan näitä joiden ei olisi pitänyt tehdä enempää kun ne on sukulaisten nurkissa aina.

Kyllä on niitäkin jotka hoitaa sen kymmenenpäisen katraansa itse ja sitten on niitä jotka ei jaksanee sitä ensimmäistäkään mutta lapsia pitää silti vääntää lisää.

Eihän se nyt jaksamisesta kaikilla ole kyse.
Vai eikö lasten vanhemmilla enää koskaan ikinä milloinkaan saisi olla lapsien jälkeen sitä kahdenkeskistä aikaa? Vai vasta sitten kun muuttavat kotoa pois?

• Tykkää
Reactions: Ciervo
No varmaan samasta syystä kuin yhdenkin lapsen vanhemmat. Tosin meidän lapset on kyllä harvoin hoidossa. Jos tarvitaan kahden keskistä aikaa tai muuten, meille tulee hoitaja, jolle maksetaan. Mutta nää on näitä. Kun mä sanon olevani väsynyt, mulle sanotaan että mitäs hankit neljä lasta. Kun yhden tai kahden lapsen vanhempi valittaa väsymystä, hän saa ymmärrystä.

Mun mielestä on erittäin hyväksyttävää ja tervettä tunkea lapset välillä muiden aikuisten harteille, oli niitä sitten yksi tai kymmenen (tosin kymmenen lapsen kanssa joutuu ehkä hajauttamaan lapsia eri hoitopaikkoihin, jos ei löydy vaikkapa kotiin yhtä-kahta hoitajaa).

En tiedä, mikä sulle on "jatkuvasti", mutta mulle esim. kerran tai kaksi kuussa on sopiva määrä.
Toki viikottainkin pienemmiksi ajoiksi, esim. lääkärin ajaksi.
Sit sellasta ihan vaan aikuisten keskistä hengailua varten kerran tai pari kuussa vaikka yöksi tai kahdeksi. :)

Niillä muilla aikuisillako ei sun mielestäsi ole sitten tarvetta käydä itse lääkärissä tai ihan vain hengailla aikuisten kesken ilman muiden lapsia? Eli sun mielestä sun kavereilla tai sukulaisilla löytyy aikaa hoitaa sun lapsia jopa pari kertaa kuussa tai joskus viikottainkin? Suomeksi sun sukulaisilla ei ole muuta elämää?

:laugh:

Eli on hyväksyttävää tehdä yksi tai kaksi lasta vaikkei jaksaisi itse hoitaa niitä ja pyytelis jatkuvasti jotakuta hoitamaan niitä? Mutta kolme tai enemmän ei oo hyväksyttävää?

Mikähän logiikka täs mahtaa piillä?

Vai onko ap:llä kaks lasta joita ei saa jatkuvasti tungettua mummolaan kun sielä on jonkun kolmelapsisen sisaruksenkin lapset joskus hoidos?

Joo, ja mulla on neljä lasta, eivät ole koskaan kenelläkään hoidossa, oonko mä nyt hyväksytty? :D

Kyllä oot hyväksytty :)

Sä et nyt yhtään paranna tätä juttua ap. Sun logiikkasi ontuu koko ajan enemmän ja enemmän.

Miten niillä sukulaisilla riittää elämää hoitaa niitä kahta lasta muttei enää kolmea kerran kuussa? :D Miksi kaksi lasta saa viedä välillä hoitoon kun ei jaksa niiden kanssa olla 24/7 aina, mutta ei niitä kolmea?

Tässä mentiin asian kantaan aivan prikulleen :) Tätä tarkoitan.

[QUOTE="a.p";30572857]Niillä muilla aikuisillako ei sun mielestäsi ole sitten tarvetta käydä itse lääkärissä tai ihan vain hengailla aikuisten kesken ilman muiden lapsia? Eli sun mielestä sun kavereilla tai sukulaisilla löytyy aikaa hoitaa sun lapsia jopa pari kertaa kuussa tai joskus viikottainkin? Suomeksi sun sukulaisilla ei ole muuta elämää?[/QUOTE]

Olet siis sitä mieltä, että kerran tai kaksi kuussa tai joskus jopa viikottain lapsenvahtina olo on "koko elämä", eikä aikaa jää muulle? :D

Mulla ainakin jää aivan valtavasti aikaa, vaikka hoitaisin kerran viikossa jonkun lapsia.
Saati sitten kerran-pari kuussa. Ammana olemiseen menee ihan murunen ajasta tuolloin, eli aikamoinen koomikko olet.

En tosin suosi sellaista systeemiä, että aina vain yksi ja tietty taho hoitaa.
Useimmilla kai on -tai ainakin pitäisi olla- paljon läheisiä, jotka auttavat toinen toisiaan ja oikein läheisten ihmisten lapsia rakastaa itsekin, eli haluaa viettää heidän kanssaan aikaa. Kun on paljon läheisiä, ei kukaan kuormitu liiaksi.
Tai edes, jos on muutama eri mesta. :)

Itse tosiaan vietän todella mielelläni aikaa läheisten ja sukulaisten lasten kanssa.
Minulle he ovat ihmisiä ja omia persooniaan, ei vain jonkun lapsia, joita TÄYTYY _hoitaa_.

Yhteistyössä