Miksi monen lapsen äidit usein ihmettelevät kun ei tule enempää lapsia johonkin perheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan harmaa

Vieras
Meillä on siis kaksi lasta, aiältään 4 ja 6v. Jatkuvasti kuulee useamman lapsen äideiltä ihmettelyä että miksi ette tee nyt kolmatta ja päivitellään samaan lauseeseen kuinka helppoa heilläkin oli kun oli vain kaksi lasta. Miksi pitäisi tehdä? En minäkään heiltä kysy että miksi te teette niin monta lasta. Ja mun mielestä on yhtä helppoa olla kotona 4-5 lapsen kanssa kuin käydä kokopäiväisesti töissä ja hoitaa siinä samalla kaksi lasta ja kotityöt.

Mistä te löydätt noita? Ei mulle kukaan sano.
(paitsi oma isä). Luulee meitä varmaan miljönääreiksi eikä tiedä lastenhoidosta mitään kun on aina elänyt vain itselleen.

eikös se ole toisinpäin että köyhiä suurperheitä ihmetellään ja katotaan PITKÄÄN, että miksi noin monta n4vaikka, hyvä kun niillä olisi yhteenkään varaan?

ihmeessä pitäisi? Kaksi lasta on ihan sopiva määrä. Ja mikä kriteeri se on, ettei saisi olla "helppoa"? Miksei saisi? Minä ainakin silloin tällöin mietin, että miksi piti elämästä tehdä niin rankkaa ja miksi ei saisi olla vaikka aikaa itselle välillä? Ja rakastan lapsiani ja hoidan heitä hyvin ja asetan heidät mielelläni etusijalla :). Silti olisi kiva vähän useammin voida ajatella itseä ja vaikka parisuhdetta. Älytöntä kenenkään muun perhelukuja lähteä arvioimaan. Kaksi on hyvä, kolme on hyvä, neljä on hyvä... riippuu perheestä ja vanhemmista, elämäntilanteesta ym. Kunhan itse tietää, mitä haluaa :).

Mulla on neljä lasta ja haaveilen että tulisi lisää, vaikkapa sijoituslapsia.
Minusta on tosi surullista jos jollakin on vaan 1 tai 2 lasta, ne jää todella paljosta paitsi. Mutta onneksi ne ei taida itse sitä ymmärtää :D
Yritän pitää suuni supussa mutta joskus lipsahtaa, anteeksi vain.
Enemmän ihmettelen niitä jotka on tahallisesti lapsettomia, en nykyään viitsi edes jutella niiden kanssa kun elämä on niin oman navan ympärillä.