Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Onnea siirrosta Mustaruusu!

Ja Helba, ajatus ensi talven häistä tuntuu hyvältä, yritä saada miehesi lämpenemään....häät ja suunnittelu ja järjestely saavat ajatukset muualle ja se tekee hyvää. Ja rakkaus voimistuu häissä vaikken olísi siihen etukäteen uskonut. :flower:
 
B) Heipähei pienen tauon jälkeen...

Oli pakko tulla pikaisesti tänne katselemaan, mikä on meininki rakkaassa pinossamme.

Ainakin Helba on täällä uusi? Onpa sinulla ollut kamalan raskas kesä! Olen todella pahoillani menetyksestäsi. Kuinka voit nyt? Entäpä häiden suunnittelu, millä mallilla se on?


Mustaruusu, nyt kaikki peukut on ojossa sun suuntaan. Tuopa tänne heinäkuun Hyvät Uutiset jookos? Miten olet saanut päivät kulumaan..? Tietenkin rintoja puristellen ja alushousuja tarkkaillen??!! :LOL: Tarkoitoitan, että kuuluu kuvioon, ainakin mulla.

PeePee, luin hieman kuulumisiasi Pömppiksistä. Mitä kummaa?!! Johan menee mahdottoman vaikeaksi. Aivan epäreilua! Jaksatko vielä kerta, mikä sun tilanne nyt onkaan tarkalleen ottaen?



Täällä viedään viimeistä lomaviikkoa. Kaksi viikkoa sujui mukavasti Keski-Euroopassa. Odottelen tätiä saapuvaksi avoautollaan, sitten ajattelin huitaista vielä yhdet Clomit...juuri ne kielletyt, jotka poliklinikan väen piti takavarikoida, etten ottaisi niitä omin päin samalla kun jonotan Naikkarille. :LOL:

Viehkeämpiä kesäpäivä KAIKILLE toivotellen, Ade

p.s. Enni, kuinka sinä ja kaksoset voitte?!
 
Adeliini kiva "kuulla" sinustakin taas! Hyvinhän tämä aika on kulunut, enpä ole juurikaan ajatellut koko asiaa! Mulla on tuo oireiden kyttäileminen jo taakse jäänyttä elämää, jotenkin sitä ei enää näin monen hoidon jälkeen jaksa innostua. Ja varsinkaan, kun mulla ei ole koskaan ollut mitään erikoisia oireita, oli sitten nega tai plussa tulossa. Odottelen siis rauhassa mitä tuleman pitää. Testejäkään en ole vielä ostanut.

Minäkin haluaisin suunnitella häitä, mutta miestä pitäisi vähän patistella että saataisiin joskus hääpäivä päätettyä! Kihloissa ollaan kyllä oltu jo 1,5 vuotta Minäkin uskon kyllä että papin aamen tuo suhteeseen vielä jotain lisää, vaikka suhde olisi jo ennestään ihana ja toimiva, niin kuin meillä onneksi on.
 
Heippa
B)
Alkaahan se aurinko paistaa täällä Espoossakin. Olin tuossa kolme viikkoa miehen kanssa reissussa. Kierrettiin autolla Itämeri ja viikko hurahti mökillä. Teki kyllä hyvää tehdä yhdessä mukavia juttuja. Sai ajatuksia välillä muualle. Aika mukavaa oli myös se, että sai pitää lomaa ystävistäni jotka ovat raskaana tai joilla on pieni vauva. Kauhealtahan tuo kuulostaa ja saattaa olla tosiasioiden kieltämistä, mutta minulle kolme viikkoa teki hyvää.
No pian on paluu arkeen ja tosiasiat taas pöydällä. Elokuun lopussa meidänkin asiaa aletaan tutkia vähä tarkemmin. Tosin en tiedä kuinka nopeasti asiat etenee, jos jää julkisen puolen jonoon odottamaan. Onko teillä kokemuksia tästä?

Helballe piti kirjoittaa, että minun ammattiapu oli Jorvin sairaalan akuuttiapua. Itse sitä piti pyytää. Numerot jne. oli "keskenmenoesitteessä". Hienoa oli, että tosiaan sain apua parin päivän sisällä, kun tarvekkin oli akuutein. Keskustelua se oli ja "auttaja" taisi olla psykiatrinen sairaanhoitaja/terapeutti ammatiltaan. Kävin 4 kertaa noin 1,5 kuukauden ajan. Joka kerta katsottiin millainen tarve on seuraavaan tapaamiseen.

Toivon niin sydämestäni, että tämän palstan ihanat naiset saisivat kokea iloa ja onnea tästä eteenpäin. Toivotaan, että tuleva syksy tuo tullessaan hyvä asioita!
Minä näin Itämeri-reissulla niiiiin monta haikaraa pitkin peltoja lentelemässä eksyneen näköisenä, että eiköhän niistä kohta useampi löydä tänne Suomeenkin. :heart:
Tsemppiä kaikille!
 
Tulin katsomaan, olisiko Mustaruusulla jo uutisia..? Kuulostaa mukavalta tuo, että voit ihan rauhassa odotella, kuinka käy. Siltikin tykyttää sun puolesta. Piipahdathan kertomaan kuulumisia, kun hetki on sopiva?

Kiitos Toiveikas valoisasta viestistä! Juuri oikein teit kun otit lomaa vauvaystävistä...Minusta se ei kuulosta mitenkään pahalta. Kai heitit niitä haikaroita kartalla...että osaisivat suunnistaa sinne, missä olisi tarvetta! Tohon jonoasiaan en osaa sanoa mitään, valitettavasti. Uskotaan, että syksy tuo teille selvyyttä asioihin!

Itse treffasin lomalla pari "lapsellista" ystävääni ja se teki vaihteeksi hyvää. On ollut tosi hiljaista yhteydenpito välillä, mutta nyt pitkästä aikaa osasinkin rentoutua ja nauttia niin ystävän kuin lapsensa seurasta.

Jotenkin ei huvittanutkaan ottaa niitä clomeja, joten jätin väliin. Suurin projekti on tällä hetkellä talon myynti. Nyt on lapsenteossa (voi että mä sitten "tykkään" tuosta ilmaisusta) ihan sellainen rento TJOT menossa.... HAH! Never! :LOL:
En epäillytkään, että kukaan uskoisi tuota puppua...

Eli näinkin levottomissa tunnelmissa päätän tähän ja käyn levolle. Ihanaa, että meitä on täällä monta tarttumassa tosi toimiin syksyn tullen ja siis havujen ladulle heittäjiä löytyy tarvittaessa talvellakin!
 
Negahan se tulos oli, ihan niin kuin odotinkin. En uskonutkaan niin hyvään tuuriin että heti toisen kerran peräkkäin tulisi plussa. Nyt me pidetään ainakin parin kuukauden tauko hoidoissa, ja kerätään rahaa ja voimia. Tämän vuoden puolella kuitenkin kannattaa viides ICSI tehdä, koska lääkekatto on nyt täynnä. Eli ehkä joskus loka-marraskuussa sitten jatketaan.

Ajattelin ehkä tässä tauon aikana kokeilla vyöhyketerapiaa ja/tai akupunktiota, jos onnistun täältä korvesta semmoisia löytämään. Kamalasti en kyllä semmoisiin usko, ja eihän ne meidän kohdalla tilannetta radikaalisti muuta kun miehessäkin on vikaa. Mutta kai sitä tässä vaiheessa on jo valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa mistä voisi olla apua!

Hyvää loppukesää ja parempaa onnea teille muille joko luomuyllärien tai onnistuneiden hoitojen muodossa!
 
meidän viimeisen ivf:n tulos, nega. Tällä myös murusien keruu lattialta ja uudelleen lataus, vielä en ole valmis siihen viimeiseen hoitoon mikä vielä olisi mahdollinen, en jaksa en pysty enkä uskalla, ehkä joskus tai sitten ei mutta ei nyt kuitenkaan.(mitään ei saatu tälläkään kertaa pakkaseen, kaksi alkiota , toinen hyvä ja toinen huonompi, molemmat siirrettiin..)

mukavat kesän loput ja muutenkin, pysyttäydyn jatkossa poissa palstoilta, keskityn nyt vaan omaan elämäämme, oli kiva "tuntea".
 
Mustaruusulle ja Kesälle :hug:

Mitenkäs teidän muiden syyssuunnitelmat? Meillä on ensi viikolla lääkärikäynti joten siitä se sitten taas alkaa.... Tosin mua pelottaa hoitojen alkaminen tai oikeastaan koko hoitorumba. Viime kerta oli jo niin hermoja raastavaa, että panikoin jo nyt. Toisaalta odotan innolla lääkäriin menoa niin ehkä saa jotain vastauksia miksi keskenmeno yms. ja jos meille tehtäisiin lisätutkimuksia. Miehestä kun ei ole otettu kuin spermanäyte. Tällä hetkellä mietin myös lääkärin vaihtoa. Nimittäin on koko ajan ollut vähän epäilevä fiilis lääkäriä kohtaan. Ja nyt viime siirrossa oli toinen lääkäri ja hän oli todella mukava ja alkion siirtokin tehtiin aivan eri tavoin kuin omalääkäri. Tuli niin levollinen olo itselleen. Mitä mieltä olette; kehtaanko vaihtaa lääkäri?
Aurinkoisia päiviä kaikille! :heart:
 
Tulipa paha mieli Kesän ja Mustaruusun puolesta.
Pettymyksiä pettymysten perään...

Hyvää jatkoa kuitenkin Kesälle ja kiitos, kun kirjoittelit tänne. Jos joskus tuntuu,
että haluat kuitenkin tulla kertoilemaan kuulumisia, lämpimästi "tervetuloa"!

PeePee, toivottavasti tiistai toisi lopultakin selkeyttä ja vastauksia tilanteeseesi. Sitä on niin avuton kaiken keskellä, kun tälle muutenkin kiviselle tielle vierii jostain aivan uusia yllättäviä järkäleitä. Onnea operaatioon / tutkimukseen! Tulehan sitten kertomaan, mitä selvisi.

Unelma-anelmalle toivotan rohkeutta ja hermoja... Sinuna hankkisin juuri sitä parasta hoitoa, mitä on saatavilla, vaikka se sitten tarkoittaisi lääkärin vaihtamista. Yksi on hyvä lekuri yhdelle, toinen toiselle. Hienoa, jos olet löytänyt sinusta hyvältä tuntuvan lääkärin.
Muistathan, että et ole yksin rupeamasi kanssa, täällä meitä on MONTA!

Huomaan olevani aika epälooginen ja poukkoileva näissä omissa hoitokuvioissani. Eka aika Naikkarille on syyskuun lopulla. Toisaalta sinne on ikuisuus, toisaalta se tulee tosi nopsaan. Varasin kuitenkin ensi viikolle ajan vyöhyketerapeutille eli kommppaan PeePeetä ja Musta Ruusua - ja ketkä kaikki olivatkaan käyneet tai menossa luontaishoitoihin? Mietin vielä, yritänkö tunkea ne Clomitkin johonkin väliin... musta vaan tuntuu, että ne ei tee hyvää kropalle ja etenkään kohdun limakalvolle. Kovin ristiriitaista tämä kaikki.

Tänä kesänä on iskenyt tosi kova vauvan kaipuu. Ihan eri lailla kuin ennen. Kuulostaa ehkä hassulta! Sitä vartenhan näissä hoidoissa käydään, että saisi vauvan. Vaan kun se asian on ollut minulle yhtä aikaa todella tärkeä ja pelottava. Nyt ehkä alan luottaa hieman paremmin siihen, että selviäisin lapsen äitinä ja että se olisi upeaa!!

Katsotaan, mitä syksy tuo kullekin tullessaan. Ihana tietää, että on tällainen paikka bittiavaruudessa, jossa antaa ja saada tukea tilanteessa kuin tilanteessa!
 
Tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu. Ajatuksissa olette kyllä olleet.

Kesälle ja Mustaruusulle :hug: ja tsemppiä tulevaan.

Adeliini, ei se ihme ole jos olo on kärsimätön ja poukkoileva. Vyöhyketerapia kuulostaa oikein hyvältä! Sehän se niissä clomeissa on huono puoli, että ne ohentaa limakalvoa, joten vaikea sanoa kannattaako niitä popsia vaiko eikö. Minulle tehtiin ennen plussaa yksi akupunktio-hoito kipeän selän vuoksi ja lisäksi popsin b-vitamiinia. Tosin sitä ehdin ottaa niin vähän aikaa, että tuskin ne selittävät asiaa. Joka tapauksessa poukkoiltu on täälläkin, ja kovasti vaan tsemppiä tuleviin koitoksiin! Oletteko uutta asuntoa jo katsastaneet, vai keskityttekö nykyisen myyntiin ensin?

Nyt jo unohdin, mitä piti Kummille kommentoida... Mikä teillä onkaan suunnitelma syksylle? Peukuttelen täällä ihan hirveästi!!!!

Omasta navasta: vointi on ollut melko hyvä alun lievän pahan olon jälkeen. Kesäloma meni mökkeillessä ja reissussa, nyt taas jo töissä :( . Henkisesti on kyllä välillä tehnyt tiukkaa ja epäilyksiä hiipii mieleen, varsinkin kun np-ultrastakin on jo 6 viikkoa. Tänään käytiinkin ylimääräisessä neuvolassa ja molempien nappuloiden sydänäänet siellä kovasti jumputtivat. Helpotti oloa kovasti. Hgissä kun neuvolakäyntejä on tässä alkuvaiheessa ilmeisesti vähennetty. Päivä kerrallaan täällä siis mennään varovasti nauttien hitaasti kasvavan massun kanssa.

Odotan teitä kovasti odotuspuolelle, koittaakaahan sinnitellä ja jaksaa uskoa siihen tulevaan plussaan ja raskauteen! :hug: :hug:

Enni 17+3.
 
Torstain tohinaa..!

Olipa mukava kuulla susta Enni! Eikös sulla ole pian jo se rakenneultra? Samaa kysyi PeePee..
Juuri noin sitä pitää: varovasti päivä kerrallaan nauttien massun kanssa...ihanaa, vaikuttaa siltä, että suurimmat pelot ja huolet ovat väistyneet Enni? Vaikka kai sitä jännättävää ja hermoiltavaa riittää loppumetreille asti! Mikä sulla on olo noin muuten?

Joko Unela-Anelma oli lääkärin puheilla ja onko suunnitelmia tehtynä?

Jee, mahtavaa PeePee, että nyt vihdoin näyttää hieman seesteisemmältä.
Luinkin kuulumisiasi Pömppiksistä. ENSI kierrossa olet taas itse asiassa!! Pakkasen kaverit jo odottelevat lämpimämpiä olosuhteita sinun masussasi ;) Mitäs ne Zumenonit tekevätkään?

Kysyit PeePee toisessa pinossa siitä mammografiakeikastani. Se oli joskus vuosia sitten, kun mulla oli jatkuvaa kummaa ihottumaa ja kutinaa toisessa nännissä. Ravasin tosiaan lääkärissä ja otettiin mammografiat ja kaikki, kunnes allergialääkäri totesi ykskantaan "atooppinen ihottuma" ja määräsi ihan hervottoman rasvacocktailin, joka piti valmistaa paikallisessa apteekissa! :kieh: Onneksi selitys oli noinkin arkinen...

Kiitos kaikesta tsempistä ja myötätunnosta panikointejani kohtaan. Olen kyllä aivan mahdoton terveyteni puolesta hermoilija kaikin tavoin. Nytkin olen aivan riekaleina, kun vasen rinta aristaa yhdestä kohtaa kovasti. Ja on muutakin kummaa vaivaa ollut koko kesän. Viikon paras juttu oli kyllä se vyöhyketerapia. Voin suositella lämpimästi. Ihanaa kokonaisvaltaista hoitoa, rentoutumista...jälkeenpäin oli raukea ja toisaalta virkeä olo. Menen ensi viikolla taas! Haluan nyt vaan itseni kuntoon ja sitten "levollisin" mielin kohti Naistenklinikkaa!!!

- Todella omanapaista juttua tänään, zorge. Näkemisiin rakkaat!
 
Hei kaikki!

Kannan korteni kekoon eli täältäkin löytyy noita pahkuroita rinnoissa. Onkohan ne merkki lapsettomuudesta :D
Nimittäin niihin aikoihin kun tutkimukset aloitettiin lapsettomuuden takia niin eräänä iltana löysin molemmista rinnoista patteja patin perään. Ohjeena joka toinen vuosi mammografiaan ja ultraan ettei vaan rintasyöpä kehkeydy rintoihini.

Taitaa kesä olla ohitse ja syksy saapuu kohisten jos säätiedotuksiin on uskominen. No odotan kyllä syksyä innolla kun meillä taitaa monella alkaa (taas) hoidot. PeePeelle toivon onnea tulevaan kiertoon ja peukut ja varpaat on jo pystyssä että kaikki menee nappiin ja syksyiset plussatuulet puhaltavat meille kaikille.

Rentouttavia hetkiä Adeliinille. Voi kun mäkin saisin mielen ja kehon rentoon kuntoon. Siitä on varmasti hyötyä kun hoidot alkavat. Meikä se on niin takakireä ja ahdistunut.

Meidän tilanne on se että nyt tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan. Taisi meillä tulla raja vastaan eli Kela ei ehkä korvaakaan hoitoja meille vaikka meikä on vasta 34v. Epäonnistuneita hoitoja kun on takana niin monta sanoi lääkäri.

Palataan taas asiaan.... :wave:
 
Unelma-anelma ja PeePee: Kela on tosiaan ilmeisesti tiukentanut korvauskäytäntöjään, aiheesta oli täällä joskus keväällä viestiketjukin. Varmaan se löytyy jos kaivaa. Kyselin lääkäriltäni silloin asiasta, ja hän selvitteli asiaa. Hän sanoi Kelasta kuulleensa, että tosiaan sääntöjä on tiukennettu niin että periaatteessa yhdelle parille korvattais suorakorvauksella vain 3 hoitoa, iästä riippumatta, ja sen jälkeen korvausta pitäisi hakea erikseen ja perustella, miksi hoitoja kannattaa vielä jatkaa. Onnistuneeksi hoidoksi kuulemma katsottaisiin tästä eteenpäin vain syntynyt lapsi, eli kesken mennyt raskaus ei sellaiseksi kelpaa. Sitten kun on yhden lapsen saanut niin taas saisi ne 3 uutta hoitoa jne.

Meille kuitenkin tehtiin nyt jo neljäs hoito ja saimme Kela-korvaukset suorakorvauksena ongelmitta, eli ilmeisesti käytännössä ei sitten kuitenkaan olla niin tiukkoja..? Nyt kun menemme kohta puoliin taas lääkäriin uuden hoidon suunnitteluun, niin pitää taas kysyä lääkäriltä miten seuraavien hoitojen kanssa mahtaa olla. Yksityisellä hoidot tulisi TODELLA kalliiksi, jos kaiken joutuisi maksamaan itse!
 
Me saatiin tänään aika Tyksiin, se on alku talvesta. Pitääkö ne kaikki ottaa uusiks ne proget ja prolaktiinit, yms? Entä sperma-analyysi? Siin oli paperit niihin mukana mut meil on ne testit jo tehty. Yritin Tyksiin soittaa en saanut sielt vastausta.
 
Heippa Kaikki!

Siitä on todella pitkä aika kun viimeksi olen kirjoitellu. On ollu ihan älyttömästi töitä ja nettiin ei ole oikein ehtiny kun pitää nukkuakkin välillä.

Olen todella pahoillani Mustaruusun ja Kesä-74 puolesta!!!
Tuota minäkin pelkään kovasti että seuraava koeputkihedelmöitys ei onnistu, vaikka ensimmäinen onnistuikin heti.
Oon nyt sitten käyny psykoterapiassa pari kertaa ja nyt tuntuu jo paremmalta. On se kumma miten auttaa kun puhuu oudolle ihmiselle. Tärkein apu oli ehkä heti ekalla kerralla kun se sanoi, että pitäisikö meidän "haudata" keskenmeno pienokaiset. Me sitten heti parin päivän kuluttua miehen kanssa käytiin hautuumaalla ja vietiin 2 kynttilää ja ostin kukan. Se oli todella puhdistavaa. Tässä meidän viereisellä hautuumaalla oli oma paikka pienokaisille jotka eivät ole maailmaan selvinneet. Sielä on muutama kivi ja niissä kivissä on vanhempien laittamia laattoja keksenmenoista ja pienistä vauvoista jotka ovat syntymän jälkeen kuolleet. Niitä oli aika rankkaa lukea. Varsinkin kun sielä oli yllättävän paljon kaksosia ja muutamia kolmosia jotka kaikki olivat menehtyneet synnytyksen jälkeen. Tuli mieleen vain että mielummin menee heti alussa kesken kuin että pitäisi synnyttää kuollut lapsi. Miten sellaisesta voi selvitä kun nämäkin kokemukset ovat olleet jo rankat.
Todettiin sitten illalla miehen kanssa molemmat että oli hyvä käydä "hautaamassa" meidän "pienokaiset".

Pitää jatkaa myöhemmin lisää, tuli kiire.....
 
Heippa kaikille!!

Syksy lähestyy ja hauva on kotona. Aluksi sitä vaan iloitsi siitä pennusta ja ajatteli muuta elämää, mutta nyt syys-lokakuun lähestyessä alkaa pelottaan hoidot ja ahdistaan hieman ja surettaan enemmän oma lapsettomuus...

Veikkaan että meidän luomuPAS menee vasta lokakuulle...miten sitä jaksaa odottaa...
elokuun lopussa kontrolli Felicitaksessa ja suunnitelman laadinta 2+2 alkioiden osalta...

Palaan taas! Mukava että olette täällä.!!!!
...hoitojen lähestyessä jaksan varmaan kirjotella taas enemmän :heart: :heart:
 
Moikka piiitkästä aikaa!

Olen kyllä käynyt epäsäännöllisesti lukemassa juttujanne, mutta nyt vasta taas pääsee vähitellen kirjoituksenkin makuun, kun työt :eek: ovat alkaneet.

Mustaruusulla ja Kesällä ei siis tällä kertaa tärpännyt, :hug: siitä ja tsemppiä seuraavaan. Onko teillä minkälaisia suunnitelmia tulevaan?

Ennikin on käynyt meitä moikkaamassa, kiva! Hienoa, että sinulla odotus sujuu hyvin ja pahimmat jännitysajat taitavat olla jo takana päin. Mirulla sama meininki?

"Vakkarijenginä" täällä taitaa olla Unelma-anelma, Adeliini, PeePee, helba... Rankkoja juttuja monella on ollut, siitäkin iso :hug: . PeePeella taitaa alkaa pian uusi hoito, millä fiiliksillä olet? Entä Ade-murunen, milloin sulla olikaan aika Naikkarille? Kerro lisää vyöhyketerapiasta, voisi kiinnostaa...tai siis kaikki vähänkin oloa parantavat ja ehkä jopa lapsensaantimahdollisuutta lisäävät jutut tänne vaan!

Jep, näillä main ei edelleenkään ole tapahtunut mitään merkittävää. Ivf-hoitajalle sain soitettua viikolla ja seuraavasta tädistä alkaa e-pillerien mutustelu aina lokakuun alkuun saakka. Sitten perinteiset puregon, orgalutran jne ja punktion pitäisi olla viikolla 43. Kärsivällisyyttä ja uskoa koetellaan koko ajan, toisinaan toivoa on, toisinaan taas ajatukset kääntyvät jo luovutettujen suunnalle. Onko teillä kellään muuten tietoa noista luovutettujen siittiöiden tai munasolujen odotteluajasta...?

Aurinkoista syksyn alkua! Yritän taas roikkua vähän tukevammin ketjukyydissä ;) ...
 
Oltiin viikko ilman nettiä; huh-huh ja koville otti :D
Nyt heti tänne lukemaan....
Juu nyt on meiltä kokeet otettu ja n. 5 viikon päästä saadaan kuulla tuloksia. Ja asia on niinkuin Mustaruusu kertoi eli meillä on ne 3 hoito takana. Pikkasen veret seisauttava tietohan se oli varsinkin kun yksityisellä käydään, niin hinnat ovat sen kaltasia. No täytyy sanoa etten ole kertaakaan hintoja ajatellut näitten hoitojen aikana. Mulle se RAKKAUS on kaikkein tärkein. Mulla kun sitä rakkautta olisi annettavaksi niin paljon että oikein sydämmeen välillä sattuu, kohde vain puuttuu. No onhan se mies, mutta se rakkaus on toisenlaista :heart:
Mukava huomata, että hoidot alkavat teillä joillakin. Toivottavasti kaikki menee nappiin; tädin vierailut yms. jotta hoidot pääsevät alkamaan.
PeePee: miksi sulta otettiin uusiksi kilpirauhasen arvot? Onko se käytäntö tietyn ajan kuluttua?
Uskomaton fiilis. Mä olen aivan onnessani kun tiedän että te olette siellä ja teidän kanssa saan jakaa näitä kokemuksia. Mulla kun kaverit eivät tiedä näistä hoidoista mitään eikä näistä myllerryksistä joita välillä käyn. Huh, mitkä tunteet nousevat pintaan. Nyt täytyy rauhoittua ennenkuin itku alkaa.
Aurinkoisia syyspäiviä!!!!
 
Hei siskoset, linjoilla taas! Palasin juuri baarista, jossa kuljetin kavereita kuskin ominaisuudessa. Kivaa vaihtelua ja huomenna etenkin tulen kiittelemään itseäni! ;)
Ihanaa aikaa oikeastaan, kun on vielä kesäistä ja silti syksy lähenee uusine mahdollisuuksineen!

Kummi, sun suunnitelmat kuulostavat aika selkeiltä, vaikka tylsää odottamista onkin tiedossa. Se on kyllä ihan krooninen tila näiden lapsettomuusjuttujen hoitamisessa: odottaminen...kierto...ja seuraava... ja välissä kuitenkin pitäisi ELÄÄ ja voida nauttia olemisestaan, jollain keinolla. (Itseasiassa voipi olla, että aika samoissa mennään hoitoaikatauluissa, koska mun eka käynti Naikkarilla on 23.9., jos en ihan väärin muista. )

Millaisia mietteitä sulla Kummi on niistä luovutetuista munasoluista? En valitettavasti osaa yhtään auttaa tuossa jonoaika-asiassa! Mutta varmaan saat tarkkojakin vastauksia, jos vaikka laitat uuden pinon pystyyn ja kysäiset?

Tietääkö muuten joku, ehdotetaanko Naikkarilla tai julkisilla poliklinikoilla ylipäätään joskus myös inseminaatio-ovulaation induktio-yhdistelmää? Mirulla taisi olla tästä kokemusta, mutta yksityisellä toteutettuna.

PeePee, no nyt lähti Lyyti kirjoittelemaan ja toivottavasti hänellä on pian vauvapostia sinulle!!! Todella huojentavaa, että sait nyt ylimääräiset asiat tsekattua ja pääset jatkamaan pikkupeepee-projektia! Noista kilppariarvoista on tosiaan käyty täällä aika aktiivistakin keskustelua. Tulee kuitenkin epäileväinen olo, jos toisissa maissa on todellakin erilaiset suositukset kuin Suomessa. Luulisi, etteivät tuollaiset jutut olisi maakohtaisia?! Kilppari mikä kilppari!

Helbapieni, samalla kun tuntuu pohjattoman surulliselta menetyksesi, kuulostaa, että olet jo saanut uutta toivoa ja lohtua...hienoa, että apua on ollut saatavilla ja olet ottanut sitä vastaan. Uskon kyllä vakaasti, että suru on paremmin käsitettävissä ja käsiteltävissä, kun sille on ihan konkreetti paikka niin kuin tuo muistelupaikka, josta kirjoitit. Sinulla taitaa olla hieno mies, kun on rinnallasi ja mukana myös suremassa eikä etäänny sinusta tiukassa tilanteessa!

Saana, ihanaa, että saatoit hetkeksi työntää tulevat hoidot ja pelot sivuun ja hoivailla pentua. Kenties olet huomaamatta kuitenkin kerännyt voimia syksylle?! Mulla on aikuinen koira, joka saa välillä leikki vauvaa. Voisin kuvitella, että pieni pentu saisi äidinvaistot laukkaamaan potenssiin 100000! Ja sehän on ihanaa, mutta myös kaihoisaa... Teillä on siis pakkasessa alkioita odottamassa. Onko niitä siis kaksi? Sori, en ole ihan varma, mitä tarkoitit 2+2:lla...

Unelma-anelma, ei täällä tarvi rauhoittua,vaan kaikki tunteet saa tuoda just sellaisina kuin ne on! Koska tämä on Elämän kokoinen aihepiiri, joka saa hysteeriseksi, levottomaksi, huutamaan ääneen ja välillä jostain nousee kuitenkin vankka usko asioiden järjestymiseen.
Jännätään sun kanssa niitä tuloksia joka likka! Ja kuten sanoit, RAKKAUS on tärkeintä...rakkaus itseen, mieheen, koiraan, kissaan...ja siihen vielä syntymättömään lapseen!

Mustaruusu, joko teillä on seuraava lääkäriaika tiedossa?

Pitäisikö meidän perustaa tänne joku tilannekatsaus / lista, että olisi helpompi pysytellä itse kunkin "hoitokartalla"..? Tuntisiko joku kutsumusta värkkäillä sellaista? Itselläni ei ehkä riitä tekninen taito eikä tarkkuus, epäilen.

(.) Rinnat on tarkastettu eikä lääkäri ollut mitenkään huolissaan, kun mammografia on suht tuore. Ajattelin nyt lakata murehtimasta (juu, aivan yksinkertaista!) asiaa etenkin kun rinta ei ole enää kipeä. Joudutko sä käymään omilla rahoilla niissä mammografioissa Unelma-anelma?! Niinpä niin, ehkä ne vauvanalut kasvavat meillä tisseissä ja lapsettomuus johtuu siitä! Ei tarvittaisi kuin yksi tohtori House toteamaan tilanne ja siirtämään ne oikeaan paikkaan kasvamaan.. :kieh:
Vyöhyketerapia on über-rentouttavaa!Aivan mahtava keksintö. Vaikak siitä ei olisi mitään muuta iloa kuin rentoutus, se on hintansa veroinen. Sitä paitsi 1,5 tuntia maksaa vain 45 euroa. Kun kerran kroppaa rääkätään kaikenlaisilla hoidoilla, vyöhis on mahtavaa vastapainoa. Siis: suosittelen! Ja sitten tulen kertomaan ensi kuussa ihmetarinan, kuinka raskauduin ja varmaan ihan siksi, kun en stressannut, vaan loikoilin jalat terapeutin hoitavissa käsissä. Hyvä suunnitelma, eikö?!! :D
Tosiasiassa odottelen kuukauden kohokohtaa ja sitten ryhdyn Clomittareksi, jos saan miehen juoneen mukaan :whistle:

Kuullaan pian!!!
 
Meillä on maanantaina lääkäriaika, edellisen hoidon jälkitarkastus + uuden suunnittelu. Varmaan uuden hoidon voisi aloittaa vaikka heti seuraavaan kiertoon, jos haluamme, mutta ei taideta haluta. Nyt tuntuu että ainakin parin kuukauden tauko voisi olla paikallaan. Jos vaikka kävisi siellä vyöhyketerapiassakin sitten.

Kummi aion kysyä luovutetuista soluista, kun menemme lääkäriin. Kerron sitten, mitä sanottiin. Mulla kuitenkin on se käsitys, että luovutettuja siittiöitä ei tarvitse jonottaa kauan, mutta munasoluja saattaa joutua odottamaan vuosiakin. Onhan sitten mahdollista hankkia oma luovuttaja, mutta itse en usko sellaista mistään löytäväni. Ja mieluummin haluaisinkin tuntemattoman luovuttajan.

Olen lukenut tuota luovutettu munasoluhoito -ketjua, ja siellä taitavat monet käydä hoidoissa ulkomailla (Venäjällä tai Virossa). Siellä ei ilmeisesti ole juurikaan jonoja ja hinnatkin halvemmat.
 
Hei piiitkästä aikaa :wave:

Harmaa lauantaiaamu, lenkille tein lähtöä, mutta tänne jumituin lueskelemaan teidän kuulumisianne. Syksy tuntuu tuovan monella uudet hoitokierrokset ja kesä on tuntunut tekevän hyvää mielenrauhalle, vaikka se on tiennytkin useamman kuukauden odottelua ja taukoa.. Kunpa voisin luvata jokaiselle teistä onnistumisen - niin kovasti sitä jokaiselle toivon. Kuten pömppiksiinkin kirjoitin, tiedän vain ihan varmasti, että luonto ei ole niin kohtuuton, että se valtaisa äidinrakkaus, joka teissä jokaisessa odottaa kohdettaan menisi hukkaan. Ettehän siis luovu toivosta, uskosta, rakkaudesta :heart:

Ade, pelästyneenä luin kirjoituksiasi, mutta onneksi rinnat on nyt tutkittu ja terveiksi todettu. Clomit siis odottavat jo purkissa valmiina (ihanko ivf-jonossa uskallat omin luvin tuollaisen päätöksen tehdä??? ;) ). Toivotaan, että tärppäisi ja tällä kertaa pysyvästi.

Kummilla myös hoitokuvio tuntuu selkeältä, vaikkakin pitkältä tällä kertaa. Mikä on syynä e-pillereiden syömiseen ensin?

Ihan jokaiselle teistä tavattomasti onnea ja voimia hoitoihin. Kuten Ennikin, myös minä odotan teitä odotuspuolella :wave:

Omia kuulumisia. Rv 22 mennään ja hyvin on kaikki sujunut. Vauvojen aktiivinen liikehdintä ja potkut ovat saaneet mut viimeistään rauhoittumaan, vaikka koko raskausajan olen jostain syystä ollut hurjan luottavainen. Oma vointi on kohtalainen - alhainen hemoglobiini väsyttää ja uuvuttaa, mutta toivotaan, että rauta nostaa sen pian. Lomaa olen viettänyt viimeiset 4 vkoa ja maanantaina alkaa työt. Todennäköisesti vain kahdeksi viikoksi tosin, sillä seuraava lääkärikäynti on 1.9. ja viimeksi lääkäri suunnitteli määräävänsä mut jo silloin sairaslomalle. Mulla kun töpäivälle kertyy mittaa matkoineen n.9 tuntia ja se kokonaisuudessaan lähes pelkkää istumista, mikä on kaikkein pahin asento. Voin sinällään hyvin, mutta en halua riskeerata mitään ja jäädä sairaslomalle vasta kun tuntuu pahalta, nämä pikkuiset saavat luvan pysyä masussa vielä pitkään.

Nyt täytyy lähteä syömään - iski heikotus. Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnensyksyä toivottelee Miru, Papu&Nuppu 21+5
 
Minä se taas täällä :ashamed:

Adeliinin kirjoitukset kolahtivat niin täysin. Sä jaksat tukea meitä kaikkia. Sulla on Adeliini sana hallussa. Esim. kun mainitsin sen kroonisen odottamisen. Ihan nousi karvat pystyyn kun ajattelinkin kuinka sitä aamusta aamuun, illasta toiseen kuukautisista kuukautisiin vaan odottelee. Siinä odottelussa sitä varmaan eniten kaipaakin tukea ja neuvoa ja oheistoimintaa jotta saa ajan kulumaan.
Mua rupesi mietityttää mun kilpirauhasen arvot. Täytyypi kaivaa mun tulospaperi jostain.
Ja hyvä idea tehdä sellainen lista jossa näkisi missä mennään. Itse olen niin onneton koneiden kanssa etten osaa listoja tehdä. Ja mitähän siihen listaan kannattaisi laittaa; mennyttä vai käännetäänkö jo katse iloisempaan tulevaisuuteen?

Adeliinille rentouttavia hetkiä vyöhyketerapiaan. Itse olen niin epäluuloinen noihin hoitoihin joten luen ensi kuussa sen ihmetarinan.

Kiitoksia Miruliinille kannustavista sanoista! Ja kaikkea hyvää sun odotusajalle ja muista jäädä hyvällä omallatunnolla sairauslomalle kun siltä tuntuu.
 
Mukavan odottavainen ja toiveikas fiilis ollut täällä käynnissä. Siitä sain itsekin voimaa.
Oon kyllä samaa mieltä kuin PeePee: jos on kerran raskautunut, kyllä se uusiutuu kun aika on otollinen. :p

Menkkoja ei kuulu ei kuulu ei kuulu. Ne katosi johonkin keskenmenon jälkeen eikä luomupassia tehdä ennen kun kierto on säännöllinen. Nyt odotan niitä hulluna!
Alkioita olisi 4, kahdessa eri oljessa, mutta kun kroppa ei vielä toimi, prkle.
:headwall: :D
 

Yhteistyössä