Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...



[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 20.1.2009:[/color]

SaanaS.............3.PAS.......................................pp39?
EllaElias............ihan hukassa...........................kp39/28-32
Adeliini..............luomukierto.............................kp2/27-34
toiveikas77.......kotikonstit...............................kp24/28-31
PeePee.............PAS..........................................kp15
puskatäti...........IUI..........................................kp 7/26
Emppu78...........luomukierto, IVF tulossa.........kp2/30
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Miimi78..............................................................kp
Stella................etsii kiertoaan..........................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta
Astrid


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis

 
Matilda voi kurjuus mitä kaikkea olet joutunut kestämään, paljon voimia sinulle! Toipumiseen menee varmasti aikaa, mutta kyllä siitä toipuu vähitellen. Ihminen kestää uskomattoman paljon, kun on pakko. Mun keskenmeno viime keväänä oli sentään "jo" viikolla 12, ja silti kokemus oli ihan hirveä ja koko viime kevät oli yhtä painajaista. Mekin ollaan käyty terapeutin luona muutamia kertoja asian takia. Mutta nyt on elämä taas voittanut ja viime kevään tapahtumat tuntuu oikeastaan enää pahalta unelta. Toki tulevat hoidot ja mahdollinen uusi raskaus pelottavat ihan hirveästi, en haluaisi kokea sitä kaikkea uudelleen.

Tsemppiä kaikille muillekin, tänne ei kuulu uutta. Luomukierto on lopuillaan ja seuraavakin kierto on vielä luomuilua, katsotaan joko sitten päästäisiin tositoimiin.

Pitkien kiertojen kanssa tuskaileville: tiedän miltä se tuntuu. Mulla on aina ollut pitkähköt ja epäsäännölliset kierrot, ja pisin kierto on ollut jotain yli 50 päivää. Kyllä silloin meinasi hermo mennä monta kertaa, varsinkin siihen aikaan kun vielä elättelin toivetta luomuraskaudesta. Nyt olen semmoiset toiveet jo hylännyt niin ei kiertojen venyminen stressaa enää ollenkaan.

Yksi vauva meille nyt on varmasti tulossa ensi kuussa, nimittäin koiravauva! Ja keväämmällä sitten myös hevosvauva, jos kaikki menee hyvin. Nämä karvaiset "lapseni" ovat mulle kyllä maailman rakkaimpia, ilman niitä tämä kaikki olisi ollut vielä miljoona kertaa rankempaa.
 
Pikakurkistus pinoon ja vastaus PeePeelle: No eipä ole kyllä tädistä pienintäkään ennakkoaavistusta. Tänään meni vimppa Tero enkä oikein jaksa uskoa, että niillä olisi mitään vaikutusta ollut, mutta ei kai voi muuta kuin odottaa....ja odottaa! Lääkäri käski testata varmuuden vuoksi vielä kun Terojen lopettamisesta kolmisen päivää, mutta olen jotenkin totaalisen tympääntynyt testausajatukseen, niin enpä ole koko testiä vielä saanut haettua.

Palaan varmaan myöhemmin lueskelemaan aiemmat kirjoitukset. :wave:
 
Matilda Aivan hirveästi voimia sinulle! :hug: Toivottavasti psykologista on apua. Nää on niin vaikeita asioita ja jokainen käsittelee vaikeita asioita eri tavalla.. siksi tosi vaikea löytää sanoja lohduttamaan olotilaasi. Toivottavasti kuitenkin pian jaksat katsoa eteenpäin ja mielesi täyttyy niillä elämäsi iloisilla asioilla!! :heart:
Minun keskenmeno tapahtui raskausviikolla 10 joten en ollut niiin pitkälle ehtinyt. Minun oloani helpotti eläimeni.. kissa, koira ja suomenheppa sekä rakas elämänkumppanini. Ennen ajattelin että lapsen saaminen on elämän tärkein asia, mutta nykyään arvostan aivan hirveästi sitä että minulla on niin ihana mies ja hän on minulle kaikkein tärkein. Toki haluamme aivan hirveästi oman lapsen!
Tänään minulla oli puhelinaika klinikalle ja tiedossa on nyt sit kuitenkin PAS. Lääkärini suositteli sitä vaikka alkio olikin huonointa laatua. Meinasi kovasti ettei keskenmeno johtunut alkion huonosta laadusta, joten kai se on uskottava. Noh, voihan se olla ettei alkio selviä sulatuksesta ja sit on ICSI taas tiedossa. Eli huomenna menen vielä HCG-verikokeeseen ja sen jälkeen saan aloittaa Terolutit jos arvo on alle 10.
 
Kiitoksia ystäväiset kiinnostuksesta ja tsempistä! Kyllä, tämä on nyt sitten THE kierto, joten saa poistaa multa sen luomuilun tuolta listalta. Viikon päästä ultra ja toivotaan, että kaikki näyttää siltä miltä pitää, niin sitten alkaa Puregonin piikittelyt. Uskomatonta, että tässä ollaan.. hetki sitten muistan valittaneeni, että hoito on VASTA vuoden alussa.. nopeasti aika menee.

Missä Ellan tätsy luuraa? Mua on rasittanut epäsäännölliset kierrot myös aina siitä lähtien kun pillerit jäi pois 3 vuotta sitten. Ja joskus Terojen jälkeen on kestänyt 10 päivää ennen kuin menkat on alkaneet. Tuskaaaaa. Toivottavasti ne pian tulee Ella.. tai voitaisiinko silti toivoa, ettei tule..... aina pitää pieni toivo olla matkassa. =)

Matildan kirjoitus kosketti taas syvältä... kovasti voimia. Muuta en osaa sanoa. Omalle kohdalleni ensimmäinen km oli pahin... tuntui, ettei siitä suosta pääse ylös. Toisen kerran olin jo niin pessimistinen valmiiksi, ettei se tuntunut läheskään samalta. Kuinkahan kylmäksi ja kyyniseksi tässä tulee ennen kuin se vauva on sylissä..

Puskatädille ja peepeelle kovasti onnea matkaan ja tsemppiä!!!!!! Ihanaa kun monella tapahtuu edistystä, jospa saataisiin sitten hyviä uutisia meille kaikille!!!!
 


[color=Green3]Mukana menossa torstaina 22.1.2009:[/color]

SaanaS.............3.PAS.......................................pp41?
EllaElias............ihan hukassa...........................kp41/28-32
Adeliini..............luomukierto.............................kp4/27-34
toiveikas77.......kotikonstit...............................kp26/28-31
PeePee.............PAS..........................................kp17
puskatäti...........IUI..........................................kp 9/26
Emppu78...........IVF tulossa.............................kp4/30
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Miimi78..............................................................kp
Stella................etsii kiertoaan..........................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta
Astrid


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis


 
Otin pienoisen varaslähdön listan päivityksen suhteen. Taustalla hentoinen toive, että pääsisin sitä huomenna omalta kohdaltani muuttamaan, mutta taitanee olla vain toiveajattelua. :ashamed:

Miimille tsemppiä hcg-testiin ja toivon mukaan uuteen hoitoon.

Emppu: Niinpä, niin se aika vain vierähtää. Vaikka ensin tuntuukin siltä, että tulevaan hoitoon on iäisyys, niin kas siihenhän se iäisyys jo tulla tupsahtaakin.
Ja kiitos siitä pienestä toiveesta, mutta aika taikuri pitäisi olla, että minut vielä saisi siihen ihmeeseen uskomaan. Niin usein on nyt viime vuosien aikana tullut koettua se alkuraskaus (vaikkakin epäonnistunut sellainen) runsaine oireine, että tästä kierrosta ei kyllä siihen ole ja olishan se testi jo kp32 näyttänyt edes haamua, joten kyllä se täti nyt taitaa vaan temppuilla. :kieh: :'(

Kiitos teille kaikille tuestanne!
 
Ellalle jaksamista tädin odotukseen. On se kumma, kun pitää vielä kärsiä epäsäännöllisistä kierroistakin. Niin kuin tämä ei muuten olisi tarpeeksi vaikeaa.
Ja jos saa ihan pienesti edes pitää peukkuja, että oliskin jsitä muuta. :whistle:


(.) Folliultra tänään. Kaikki kunnossa. Oikealta löytyi isohko rakkula ja inssiaika varattiin maanantaille, jos ei nyt jotain tapahdu ennen sitä. Mun kaikki hoidot on menneet tismalleen saman kaavan mukaan ja kierto toimii kuin kello. Toimis nyt vaan sitten loppuun asti.

:/
 


[color=Green3]Mukana menossa perjantaina 23.1.2009:[/color]

SaanaS.............3.PAS.......................................pp42?
Adeliini..............luomukierto.............................kp5/27-34
toiveikas77.......kotikonstit...............................kp27/28-31
PeePee.............PAS..........................................kp18
puskatäti...........IUI..........................................kp 10/26
Emppu78...........IVF tulossa.............................kp3/30
EllaElias............................................................kp1/?
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Miimi78..............................................................kp
Stella................etsii kiertoaan..........................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta
Astrid


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis

 
Heips kaikille - Mitäs kuuluu?

Puskatädille tsemppiä maanantain inssiin!

Toinen r-testi tässä kierrossa tuli sitten tehtyä eilen ja turhaan tietenkin! Mutta jospa se nyt sitten vihdoin vaikutti, sillä ennätyskierto saatu tänään päätökseen ja vähitellen pitäisi suunnata katsetta tulevaan, suunnitteilla "vielä kerta kiellon päälle" inssi. Sunnuntaina aloitan Tamofenit Clomien tapaan ja sitten ma 2.2. ultraan. Mutta mun tapauksessa niin moni asia voi matkalla mennä vikaan, että pitää lähteä liikkeelle matalin odotuksin. :ashamed:

Oikein lumista ja valoisaa vkloppua teille kaikille!
 
Pikainen kurkistus rakkaiden ystävien elämään!

Ade, PeePee ja Ella.. Niin paljon toivon teille tämän uuden vuoden tuovan onnea elämään. Pitkiä taipaleita olette kulkeneet ja sitkeästi jaksaneet nousta pettymys toisen jälkeen. Kunpa saisimme kristallipallon, joka antaisi varmuuden siitä, että jonain päivänä odotus palkitaan. Epävarmuus on kaikkein pahinta. Onneksi jaettu suru ja pelko on aina hitusen helpompi. Pidätte hyvää huolta toisistanne. :heart:

Me voimme hyvin, vaikkakin jaksamisen äärirajoilla taistellen. Välillä itkemme kaikki kolme (minä ja vauvat) yhdessä koko päivän, mutta itku ei ole tokikaan samaa suruitkua kuin mitä epätoivon aikoina. Nyt kyse on äidin riittämättömyydestä kahden pikkuisen tarpeisiin, valtavaa väsymystä ja hormonien myllerrystä. Myös naurua ja iloa päiviimme mahtuu - onneksi ehkä kuitenkin enemmän sitä =)

Lämmöllä teitä ajatellen,
Miru ja vauvat :wave:
 
Lauantai-illan huumaa kaikille!

:wave: Miru ja vauvat! Kiva kuulla teistä ja vielä kerran suuren suuret onnittelut pienokaisista. On selvääkin selvempää, että kaksi pientä taatusti pistää äidin ja isän päät sekaisin =) positiivisella tavalla, mutta toisaalta voimat koetukselle. Kaikkea hyvää teidän vauvantuoksuiseen arkeen - ja tuplana tietenkin!

PeePee: Sinä se osaat valmistautua, jos yölläkin asioita käsittelet. Hienoa taisteluhenkeä 24/7. Niin sitä pitää. Pidän peukkuja sulle!
Saa nähdä miten tuon inssin kanssa käy. Mullahan ei ole minkäänlaista aavistustakaan voiko nuo Tamofenit saada rakkulat kypsymään. Seurantaultrassa se sitten näkyy, mutta käsittääkseni sen jälkeen ei sitten tässä kierrossa enää ole mitään tehtävissä, jos siellä ei mitään näy. Siinä tapauksessa kai suuntaan katseeni kohti maaliskuun alun hoidonsuunnittelua ja toivon kädet kyynärpäitä myöden ristissä, että jonot ivf-hoitoon eivät ole kuukausia, vaan mahdollisimman pian sen jälkeen sekin saataisiin käyntiin, vaikka ihan oikeasti ajatuskin ivf-hoidosta ahdistaa. Tulipas pitkää omaa napaa.

Toiveikas: Mitäs sinne päin kuuluu näin kierron lopulla?

 


[color=Green3]Mukana menossa lauantaina 24.1.2009:[/color]

SaanaS.............3.PAS.......................................pp43?
Adeliini..............luomukierto.............................kp6/27-34
toiveikas77.......kotikonstit...............................kp28/28-31
PeePee.............PAS..........................................kp19
puskatäti...........IUI..........................................kp 11/26
Emppu78...........IVF tulossa.............................kp4/30
EllaElias............................................................kp2/?
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Miimi78..............................................................kp
Stella................etsii kiertoaan..........................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta
Astrid


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis



 
Heippa kaikille!

Minulle saa päivittää kiertopäivä 1 tänään ja kotikkonstit heitetään nyt nurkkaan. Vuosi on takana viimeisestä luomuraskautumisesta, joten mun toivo on heitetty sen suhteen ihan totaalisesti. Keskiviikkona on naikkarilla tapaaminen, jossa katsotaan läpi kuukautiskierron kartoituksen tulokset ja suunnitellaan mitä hoitoja meille tehdään. Toivotaan että sais pian jotakin apua tähän tilanteeseen. Muuten mun pitää vaihtaa tuota nimimerkkiä, kun alkaa olla nin vähissä tuo toiveikkuus tän asian suhteen.¨
Totuushan on se, et mitä luultavimmin vika on mun munasarjoissa. Kierto on suht säännöllinen ja viimeksi ovulaatiokin näkyi testeissä, mut silti siieltä ei taida mitään irrota tai ainakaan mitään kehityskelpoista..

Onnea kaikille jo oleviin hoitoihin ja tuleviin. Mun toiveikkuutta lisäisi kyllä se, jos jotakin teistä onnistaisi =)
 
Hei rakkaat ystävät!

Miru, on aina ihana kuulla sinusta. Kiitos viestistä. On tosi koskettavaa, että muistat meitä täällä kaiken kiireen ja intensiivisen elämäsi keskellä! Osuvasti välitit
myös tämän hetken tunnelmiasi. Lähetän sinulle Mirunen aivan valtavan voimahalin :hug:
Muista, että se riittää, mitä annat itsestäsi vauvoille nyt. Enempään ei tarvitse pystyä. Pidäthän huolta myös itsestäsi.

Ella, ihanaa että Tädin odottelu loppui. Jospa loppu sujuisi kitkatta!! Kerta kiellon päälle on hyvä enne.

PeePee, tiistai on ihan kohta! Tiedäthän, kuinka tanakasti peukalot ovat suunnattuina sinulle?!!

Toiveikas, tuttuja tunelmia. Ethän silti luovu nimimerkistäsi, se on oikein hyvä!! Siitäkin huolimatta, ettet aina voi allekirjoittaa sitä... Onnea matkaan Naikkarille.

Omaa napaa vähäsen. Meillä tilanne on sellainen, että vetäydyn vähän nyt taustalle.
Emme jatka hoitoja toistaiseksi. On laitettava asioita tärkeysjärjestykseen ja tällä hetkellä numero uno on se, miten meidän kahden käy. Isoja keskusteluja on meneillään enkä jaksa keskittyä muuhun nyt. Mutta enköhän minä täällä liikuskele aika ajoin etenkin, jos meille vaikka alkaisi taas aurinko paistaa ja palaisimme näiden hoitoasioiden äärelle. Olo on haikea, mutta toisaalta pitkästä aikaa vähän selkeämpi. Tiedän, ettei sitä aikaakaan ole loputtomasti tulla äidiksi, mutta se riski on nyt otettava, jotta saa muuten tolkkua tähän elämään.

Toivotan teille kaikille sydämestäni onnea, voimia ja rakkautta näissä vaativissa elämänvaiheissa.

Adeliini :heart:
 
Heipparallaa kaikille!

peepee toivottelen sulle onnea tiistaille!! Toivottavasti kaikki menee hyvin. =)

EllaEliasta lienee saa onnitella tädin saapumisesta!

Matildalle toivottelen hirmuisesti jaksamista... Kirjoituksesi kosketti.. :'(

Adeliini varmaan hyvä ratkaisu keskittyä parisuhteeseen ja pitää palstataukoa. Joskus oikeatkin päätökset tuntuvat pahalta.. Voimia sulle! :hug:

Mulla edelleen menkat kateissa, nyt kp 46 menossa... Hmm. Ei kai auta kuin ootella?
 
Adeliinille Hienoa, jos pystytte hetkeksi unohtamaan nämä lapsettomuus-huolet ja keskittyä "elämiseen" ja parisuhteen parantamiseen. Itse tunnen välillä, että elämä menee ohi, kun omassa päässä vaan pyörittelee milloin hoitoihin liittyviä ongelmia, milloin pitkien hoitotaukojen aiheuttamaa harmitusta. Toivon teille kaikkea hyvää ja ennen kaikkea uutta puhtia tuleviin koitoksiin!

Astrid: Kestämistä pitkän kierron kanssa. Minä voin täältä tuon tädin potkaista alkuviikosta sinne teille päin, jos haluat!? Olethan varma, että haluat tädin paikalle, oletko tehnyt r-testiä? Mulla ei yhden testin tekeminen vielä riittänyt, niin kuin tavallisesti, siihen, että täti sitten sen jälkeen tajuaa hipsiä paikalle. Tässä kierrossa tarvittiin vielä toinenkin testaus, jonka jälkeen sitten heti täti ilmaantui nurkille. No taisipa sitten niillä Teroillakin olla oma vaikutuksensa.

Toiveikas :hug: Älähän nyt muuta nimimerkkiäsi. Toivon sulle yhtä onnekasta hoidon aloitusta, mitä meillä oli silloin joskus yli 6v. sitten. Näinkin nimittäin voi tapahtua - Olin saanut jo lähetteen labraan verikokeita varten, jotta sitten olisi alettu lapsettomuuttamme tutkia, mutta sitten sinne labraan ei enää tarvinnutkaan mennä, kun testiin ilmestyi kaksi viivaa. Tätä ennen oli yritystä takana aavistus päälle vuosi ja toiveet oli jo heitetty nurkkaan. Toivon teille positiivista käyntiä!

PeePee: :wave: ja onnenpotkut tiistain siirtoon!

Stellan kuulumisia täällä kaipailen!
 
EllaElias juu en mieluusti ottaisi koko tätiä paikalle, mutta kun se r-testi seerumista oli nega silloin kp36... Onhan siitä jo 10 päivää kyllä... Mietin kyllä nyt täällä, että pitäisköhän tehdä testi. Jos ei muuta niin jos se kerran nopeuttaa tädin tuloa.. Jospa sitä huomenna pissisi tikkuun.
 
Testiä en ole tehnyt vielä... Hannari...
Mutta, olen mietiskellyt tätä kiertoani. Elikkäs, mullahan tuli se varhainen km (menkat alkoi 4 pvää myöhässä) 9.12. No, sitten mulla oli se kahden-kolmen päivän vuotelu kipuiluineen joulunpyhinä, muistaakseni 26.12. Oisko ne voineet sitten olla menkat?? Ajattelin et ne on jotain välivuotelua. (Muistan, että vuotoa tuli parina päivänä ihan näkyvästi ja tuhrua sitten myös) Mutta jos ne oli menkat niin sittenhän mulla ois nyt kp 31-32 menossa... Jolloin menkkojen pitäisi alkaa näillä näppäimillä tai melkeinpä ois jo pitänyt alkaa jos mennään normikierron mukaan. Mitä sanotte tästä kaikesta?
 
[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 27.1.2009:[/color]

SaanaS.............3.PAS.......................................pp46?
Adeliini..............luomukierto.............................kp9/27-34
PeePee.............PAS..........................................kp22
puskatäti...........IUI..........................................pp 1
Emppu78...........IVF tulossa.............................kp10/30
EllaElias............................................................kp5/?
toiveikas77.......kotikonstit...............................kp3/28-31
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp
Miimi78..............................................................kp
Stella................etsii kiertoaan..........................kp
Angela77
SO77
Kummi
Lili78
Liinu-
matilda2008
Kuumetta
Astrid


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis




[/quote]

 
Kai tuo päivitys meni nyt suunnilleen oikein.

peepeen kuulumisia odotellaan kans. :)

astrid Onko sulla yleensä vaihdellut kierron pituus? Itse ajattelisin, että sulla oli jouluna kuukautiset. Melko lyhyt kierto tosin siinä. (vaikka laskettais ne 4 päivääkin siihen)

(.) Omaan pulleaan napaan kuuluu taas piinapäiviä. Eilinen inssi meni ilman ongelmia. Lääkäri oli kovin kannustava ja puhui, että nyt jos ei tästä tärppää, hän suosittelisi vielä yhtä inssiä. Kun kerran on 3. kerta onnistunut, niin miksi ei nyt tämä 6. myös. ;)

Saapa nähdä. En odota mitään joten ei petykään sitten niin.
 
Heipsan! Mun kiertopäivät näyttää oudoilta :D kp 5730 on jo aikamoinen saavutus. Joka tapauksessa, mulla on keskiviikkona kp 11, jos joku ihanainen taas päivittää tietoja. Väestöliitto odottaa aamulla ja tuomio tulee, saanko alkaa pistelemään Puregonia vai en.

Puskatädille täältä kovat tsempitykset matkaan!!!!! Hyvä pitää matalaa profiilia, me muut voidaan olla sun puolesta optimisteja. Pessimisti ei pety kovin usein. =)

Astridille toivotaan, ettei menkat tulisi vaan testi huutaisi plussaa! Mutta jos ne on kuitenkin tulossa, niin äkkiä paikalle!!!!

Ade :hug: toivottavasti asiat selkenee taas pian sinun ja miehesi osalta.. nämä on rankkoja juttuja eivätkä voi olla vaikuttamatta parisuhteeseen vaikka mitä tekisi. Voimia!!!! :heart:

Mitenhän peepeellä on mennyt???????
 
puskatäti mun kierto on yleensä ollu sellaiset 28-35 päivää, viimeisimmät oikeastaan 31 päivää. Toivottavasti sulla nyt inssi onnistuisi! Peukut on pystyssä!

Alan kans olla sillä kannalla, että mulla oli joulun aikaan menkat. Tällä hetkellä on sellaisia tuntemuksiakin, että taitaa se tätsykkä saapua pian.. Mulla on nyt ostettuna r-testikin, josko sen huomenna tekisin. Negahan tuo varmaan on.

Kiinnostaa myös, että miten PeePeellä meni?
 
PeePeen kuulumisia minäkin tulin kurkkimaan. :wave:

Puskatädille tsemppiä piinapäiviin. Hienoa jos pystyt ottamaan piinailun rauhassa, niin minäkin aina yritän, kunnes piinapäiviä mennään eteenpäin, niin alkaa se piinailulämpökin kohota. :D

Empulle toivotan onnistunutta VL-käyntiä! :)
 

Yhteistyössä