Kolmatta odottavat 2010

Moikka,

Laittelen kans neuvolakuulumisia tänne, kun näyttää olevan niin hiljaista. Tänä aamuna tosiaan olin neuvolassa ja paino oli noussut 1400g viikossa!!! Järkyttävää!!!

Muuten:
sf=33cm
Hg=125
Verepaine=65/115
eli ihan normaalia...

Nyt vähän tuntuis että masu olis laskeutunu. Viime viikon lääkärissä oli ulkosuu sormelle auki ja 2cm kohdun kaulaa jäljellä. Nyt ei kyllä oo sen jälkeen ollu oikeestaan yhtään kipeitä supistuksia, että tuskin tapahtunu mitään muutosta siellä suunnalla.

Hilarius 36+6
 
kääkkis
Onpa sulla Hilarius hienot verenpaineet :) Kateellinen olen...Alimillaan mun alapaineet on n.75.

Mulla oli tänään rakenneultra: Vauvaa oli vähän vaikea mittailla, kun oli niin hirvittävän aktiivinen, mutta kaikki oli kunnossa :) Lisäksi epäilyni varmistui, eli meille on tulossa POIKA :heart: Vehje näkyi kyllä hienosti, joten aika ihme on, jos sukupuoli tässä vielä muuttuu :D Lääkäri oli tosi mukava ( sama, joka oli aina edellisen raskauden käynneillä ja myös synnytyksessä ) ja totesi mun sokeriarvot erinomaisiksi :) Mittailuja vähennetään nyt 2krt/vko ja seuraava käynti 6.10.

Nuoremman tytön neurologilla käyntikin meni eilen hienosti: Fysioterapia lopetetaan ja cp-epäily vedettiin pois :) Tukikengät ovat yhä käytössä ja seuraava kontrolli puolenvuoden kuluttua.

On kyllä aika mahtava fiilis tällähetkellä :D

Ihanaa viikonloppua kaikille :flower:

t: Häihin huomenna suuntaava kääkkis ja "osku" 20+4 :)
 
Kääkkis: ihana mitä uutisia.. meilki on tytön kans maanantaina kontrolli käynti neurologian pkl nuiden käsiongelmien takia.. hirveästi on kesän aikana menty eteenpäin. Onko teil nyt muuta ongelmaa kuin nuo tukikenkien käyttö? ku mä täs mietin et oiskohan mul mahdollista saada jotain kelan tukea.. periaatteessahan tuo ei iso vaiva ole, ku sormien aktivoinnilla ja yölastoilla pärjätään.
 
Merkkailen !

Täällä selkäkipuilee ja laimeita supistuksia !

Huomenna siivoilen ja katson tekeekö se taikojaan ;)

Viime yönä näin unta et lapsivedet meni juna-aseman vessassa :rolleyes: synnyttämään asti en ehtiny !

Unikeiju + sisu 39 pokspoks
 
kääkkis
anve: tyttösellä ei ole oikein muuta "ongelmaa", kuin kropan jäntevyydessä ( on pehmeä ) ja siitä johtuen nuo jalat vispaavat vähän miten sattuu. Alunperin oli puolieroakin oikeanpuolen raajoissa, mutta nyt sitä ei enää ole. Sain Kelalta vammaistukea, kun oli kerran viikossa fysioterapiaa, mutta nyt kun se loppui, niin oikeus tukeenkin loppuu :( Oikestaan se on kyllä hyvä asia, koska melkein 2 vuotta sitä terapiaa tarvittiinkin, eli kehitystä on tapahtunut paljon ja kovasti neiti omatoimisesti jumppaa, eli kiipeilee, kyykkii yms. :)
Tsemppiä teille huomiseen :)

Onnittelut Marzalle täysiaikaisuudesta :flower:

Noniin Unikeiju ;) Vaikuttaa hyvältä, koska itse uskon enneuniin :)

Itse olen yrittänyt totutella ajatukseen, että sisälläni kasvaa oikeasti mies :D Ajatus on jotenkin hassu, varmaan vaikuttaa kun ennen ollut tyttöjä.

kääkkis rv 20+6
 
Kävin päivittelemässä kääkkiksen poikalupauksen listaan, paljon onnea siitä! :heart:

m a r z a lle onnittelut täysiaikaisuudesta! :flower:

Jokohan se unikeiju olisi meidän vuoro? Mäkin olen tänään siivonnut ja saunonutkin ja kolmaskin ässä on vielä hihassa, nimittäin sipsit. :p :D Synnytyksen merkkejä ei ole täällä näkynyt edes unissa, joten varaudun edelleen odottamaan vielä vaikka sen kolme viikkoa...


Epeti 38+6
 
Kääkkis: Pitääpä huomenna kysyä lääkäriltä et mitä on mieltä, kannattaako hakea.. tosin luulen ettei meillä enään tule kontrollia neuronpuolelle (jos ei jotain uutta ilmene) tai sit siihen menee aikaa. Ite toivoisin et ois vielä joku katselmus vaik puolenvuoden päästä (meil tyttö täyttää 16pv 9kk). Onneksi on eläväinen neiti höpöttää ja touhuaa et silleen ei itellä huoleta. Parasta sormien aktivointia on vedellä leikkiminen ja käsin syöminen.
Ootteko tehneet sormustestiä? mä mielenkiinnosta tein.. oon joskus vuosia sitten tehny ja silloin oli tulos tyttö, tyttö, poika, tyttö, poika tyttö ja nyt sain tyttö tyttö poika tyttö ja meil nuo 2 tyttöä jo on. Vatsanpäältä en kyl ole muistanu kokeilla (ultrassa en ole kysyny kumpi tulee, neuvola neikkaa sydänäänten perusteella tyttöä).
Mut nyt korsaamaan.. öitä äideille ja massuille
 
Moi!

Sormustestin olen mäkin joskus aikoja sitten tehnyt. Tulos olis silloin 3 lasta, mutta sukupuolia en muista, mutta oli sekä tyttöjä että poikia. Haaveissa meillä olisi 4 tai 5 lasta, joten toivottavasti tuo testi ei pidä paikkaansa, vaikka hieman taikauskoinen olenkin. :LOL:
Itselle mulle on vähän tullut nyt tyttötunne, sillä mehän ei sukupuolta olla kysytty. Mutta saa nähdä pitääkö mun tunne paikkansa.

marza ja onnianni rv 37+3
 
Kääkkis: lääkärikäynti käyty. Kaikki neurologisen puolen puolesta ok. Teki vielä kirurgille lähetteen et voitasko noita peukaloiden kireyksiä jollain toimenpiteellä helpottaa ja tulee yölastojen lisäksi pehmeät päivälastat käyttöön. Kysyin lääkäriltä tuosta hoitotuesta, meinas ettei me sitä saaha ku ei ole säännöllisiä terapiakäyntejä :/ ärsyttää silleen vaik pieni summa oiski mut kyl se kuitenki kannustas nuiden lastojen käyttöön ja muutenki aktivoimaan tyttöä.
 
huomenia tännekkin,ajattelin kirjoitella ennen neuvolaa....liitokset natisee ja täällä ei nukuta...aika lopussa olot siis,mutta antaa vauvelin vielä kasvaa....enköhän mä nää loppuviikotkin kestä...Täällä ei sormustestiä ole tehty sillä oikeasti tiesin alusta alkaen että tää kolmaskin on poika...ja ultrassahan se oli jo ihan selkee,vehkeet ruudulla levälleen...hah....täällä on sairastettu ihan järisyttävä flunssa...argh..onneksi on menossa jo ohi...mutta tämä lyllerö yrittää nyt saada ees pyykit kuivuun ja ootteleen neuvolaa....

sutulii ja huomenna poksuu 35+0
 
Tulin vain ilmoittamaan että tänään olisi sitten LA, menkkojen mukaan se oli jo lauantaina. Olossa ei mitään muutosta. Kaikkia mahdollisia poppaskonsteja kokeiltu jo moneen kertaan ja mitään ei tapahdu, joten päätin sitten luovuttaa, tulkoot kun on tullakseen, ei jaksa stressata enää!! Joten josko sitten viimeistää kahden viikon kuluttua olisi nyytti maailmassa.

VicHo 40+
 
heippa vaan! Täällähän on jo kohta nyyttejä sykyssä=) aika menee tosi nopsaa.
Meillä menee nyt neidin kanssa nää yöt jo paremmin,nyt nukutaan jo 5h putkee,ihana asia.

Ristiäiset lähenee ja niitä pitää alkaa järjestää,kakut tilasin pitopalvelusta(vaikka itte oon ammattilainen) mut en ala tekee on tarpeeks jo hommaa,ja mielummin keskityn lapsiin täysillä kun väsään täällä yömyöhään kakkuja ym.

Huomenna olis sit jälkitarkastus,ei kait mitään maata mullistavaa..oon palautunut mielestäni hyvin,painokin tippunut mahdun kaikkiin vaatteisiinikin, mut hyvä niin:heart:
Noh,jaksuja kaikille ja voimia viimehetkillä oleville:heart:

lolu & pikkuneiti 6vko
 
kääkkis
anve: Sehän on hieno juttu, että kaikki oli hyvin, eikä tullut lisäyllätyksiä ( kuten meillä viime syksynä se cp-diagnoosi, mikä vedettiin nyt pois...) :) Muakin harmittaa, ettei noiden kenkien käytöstäkään saa mitään tukea, kannustaisi kyllä aika paljon niitä pitämään. Toki on nytkin yritetty parhaamme mukaan, mutta välillä on päiviä, ettei vaan ole muistanut. :( Sen terapian vuoksi sain vammaistuen minimin mikä oli 85e ja aika iso raha minulle. Nyt sitten sekin jää :(

VicHolle toivon alkavaa synnytystä ;) Jospa se siitä, kun vähiten odottaa.

Ihanaa lolu, että saat nukkua jo itsekin 5 tuntia putkeen yöllä :) Muistan nuorimmaisen ajalta mikä valtava ero oli siinä, että nukkuiko 6 tuntia yhdellä väliherätyksellä, vai sen putkeen. Aamuisin oli ihan erilainen olo. Helpompihan se on teetättää kakut jollain toisella, vaikka osaisi itsekin tehdä. On niissä ristiäisissä kuitenkin sen verran muutakin ajateltavaa. Meilläkin teki viimeksi kummi ja sitä edellisellä kerralla kummin sisko kakut. Ovat kummatkin alan ammattilaisia.

Miten olette muuten valinneet lapsille kummit?
Itseäni on alkanut ahdistaa ajatus koko ristiäsistä ja kummeista :( Pakkohan tämäkin on kait kuitenkin kastaa, kun edellisetkin on kastettu. Meillä vaan ei ole hirmusti vaihtoehtoja kummiksi, eli olisivat minun ja miehen siskot sitten melkeinpä ainoat vaihtoehdot. Tyttöjen kummeista ainut, joka on kiinnostunut lastemme asioista ja käy katsomassa muutenkin kuin synttäreillä, on toinen lähimmistä ystävistäni (esikoisen kummi). Muut eivät ihmeemmin edes kysele tyttöjen kuulumisia tms. ja se tuntuu itsestäni tosi pahalta, vaikka asuvat aika lähelläkin. Olen menettänyt vähän "uskoni" näihin kummijuttuihin, koska itse ottaisin sen vakavasti, jos minua pyydettäisiin. Tällähetkellä en edes kyllä tiedä uskonko mihinkään Jumalaan, toivottavasti pääsen tästä tunteesta eroon ennen ristiäisiä. Kaikki rukoilut yms. tuntuvat vastenmielisiltä, niin kiva sitten juhlia jotain kastejuhlaa :(

Nyt on alkanut lisäksi vaivaamaan, kun kaikki pelottelevat tästä tulevasta pojasta, että täytyy varoa ettei sitä hemmotella ja siitä tulee sitten vilkas ja olen pulassa sen kanssa... Että onpa kiva. Olen alkanut jo toivoa, että olisi sitten ollut tyttö :( Ihan olen itkuakin vääntänyt tämän asian kanssa. Mitähän sitten kun pieni syntyy...

Tänään on tällainen päivä, että kaikki negatiiviset tuntemukset nostavat taas päätään. Huomenna toivottavasti toisenlainen fiilis.

kääkkis rv 21+1
 
kääkkis Mua kans ahistaa koko kummijuttu. Ristiäisiä me ei tulla juhlimaan sen enempää, käydään vaan kirkossa kastamassa lapsi kummien (jos semmoset jostain keksitään) kanssa. En aio siis järjestää mitään kahvituksia ym. tällä kertaa. Meillä ei kummeiksi ole enää vaihtoehtoja suvussa, kun ainoastaan miehen sisko kuuluu kirkkoon ja he ovat jo esikoisen kummeja miehensä kanssa. Eli jotkut ystävät pitäisi pyytää, vaan aika hiljasta on vaihtoehtojen kanssa.. Mulla myös vähän usko hiipunut koko kummiasiaan.
 
Täällä kans ei oo kummeista tietookaan ja ahdistaa : /
Molempien sisarukset on kätetty edellisillä lapsilla ja miehen mielestä niitä ei voi enää käyttää. Sellasia niin läheisiä ystäviä ei oo joita vois pyytää. Tai mulla on, mutta kun ne ei oo miehelle niin läheisiä niin se ei kelpuuttanu niitä.
Mies ehdotteli jotain sen sukulaisia, joille lähetetään kortti kerran vuodessa ja nähdään kahden vuoden välein. Minä en taas innostunu tosta ajatuksesta, kuitenkin puolivieraita mulle.
Eli perheriita saadaan aikaseksi kun asiasta aletaan puhuakin ja kun tuntuu ettei niitä vaihtoehtoja oo...
Mä olisin ottanu kylmästi sisarukset uudelleen käyttöön, mutta kun ei kelpaa niin ei.

Zeena 37+2
 
Täällähän tosi monella jo laskettu aika kolkuttelee ovella! Jänniä aikoja siis elelemme :D

Nappaan omia viime aikaisia kuulumisia suoraan lokakuisiin kirjoittamastani viestistä eli :

"Sitten omaa napaa... Mulla alkoi sunnuntaina ulkokorvan tulehdus ja oon ollut aivan järkyttävän kipeä! Oon käynyt päivittäin lääkärissä huuhteluttamassa korvaa ja tarkastuttamassa tlanteen. Nyt viimein näyttää, että ehkä vähän parempaan päin alkaa tulehdus mennä. CRP tänään silti edelleen 60 pinnassa... Su-ma välisenä yönä piti lähteä päivystykseen, kun kipu muuttui niin kovaksi etten voinut kuin itkeä. Viime yönä heräsin myös vielä kovaan kipuun Piti odottaa, että uskalsin ottaa särkylääkettä, kun edellisestä kerrasta oli vielä liian vähän aikaa. Vauva kun on mahassa niin en uskalla riskeerata mitään ja tuon kipulääkityksen kanssakin olen ollut tosi tarkkana. Huomenna taas korvalääkärin vastaanotolle. Mulla olis vielä ens viikko töitä jäljellä ja mielelläni kävisin sen tekemässä ja hyvästelemässä työkaverit."

Nyt onneksi tosiaan vaikuttaa, että tulehdus olis helpottamaan päin. Ei oo tarvinut ottaa koko päivän aikana särkylääkettäkään! Tosin aamulla olin kipeänä, mutta koitin venyttää lääkkeen ottamista. Kun sitten kävin jälleen lääkärissä ja korva huuhdottiin niin kipukin hellitti hetken päästä ja tuli taas parempi olo. Eilen musta vielä tuntui ettei tämä mene ehkä koskaan ohi : /

Marzalle onnittelut täysiaikaisuudesta! :flower:

VicHo Toivottavasti pääset kohtapuoliin tositoimiin :) Parin viikon kuluttua sulla jo takuuvarmasti on nyytti kainalossa!

Kummiasiasta: Me ei olla vielä juurikaan keskusteltu koko asiasta. Itse olen ehdottanut serkkuani ja hänen vaimoaan yhdeksi kummeista ja miehelle sopi tämä. Muista ei ole vielä ollut lainkaan puhetta... Toki miehenkin puolelta "pitää" tulla joku tuttu tai sukulainen. Tämän kolmannen kanssa tuntuu kaikki menevän vähän ns.rennommalla otteella. Oikein mitään ei suunniteltu ja tehty valmiiksi. Laittelen vaatteet ja sängyt sun muut sitten, kun jään äitiyslomalle. Ja viimeinen työpäivä onkin 24.9. eli ei pitkästi enää!! ;)

Mahassa tuntuu elelevän aika vilkas kaveri. Kättä jalkaa punkeaa mahan läpi vähän väliä! Liekkö yhtä vilkas synnyttyäänkin?! Luulen olevan jo nyt hyvän kokoisen tuon vauvan ja käyrien mukaan on jo vähän uumoiltu, että jos samalla kasvukäyrällä pysyy niin vähintään sen 4kg olisi syntyessään. Eli tämän hetkisen kuopuksen syntymämitoissa mentäisiin.

Mutta nyt hyvää yötä. Huomenna taas korvalääkärille ja toivon mukaan kaikki alkaisi olla jo paremmin sillä saralla. En jaksaisi sairastaa enää! Hyviä öitä kaikille :wave:
 
Meidän pikkumies täytti tänään 3 viikkoa. Eilen oli kävi neuvolan täti kotikäynnillä. Painoa oli tullut peräti 550g viikossa. Nyt poju painaa 3700g (3030g synt. ). Kaikki on mennyt oikein kivasti. Tytöt on edelleen ihan rakastuneita veljeen. Hieman ylikierroksilla edelleen käyvät, mutta eiköhän se tästä hiljalleen tasoitu. Mieskin vielä kotona, kun maanantaina loppunut isyysloma jatkui sairaslomalla sitkeän flunssan vuoksi. Onneksi me muut ollaan pysytty terveinä.

Ristiäiset on 16.10. Kummitkin löytyivät suhteellisen hyvin. Eipä tuo kummien merkitys nyt niin kummallinen nykyään ole. Meilläkin suurin osa tyttöjen kummeista käy synttäreillä ja jouluna tuo lahjat pukinkonttiin. Ristiäiset on ihan mukava järkätä. Mummot leipoo ja osan tilaan kotileipomosta. Huomenna mennään vaateostksille. Tytöt tarvii uudet mekot ja minäkin. Itselle ahdistaa kyllä ostaa, kun raskaukilojen takia ei vielä ole lähimainkaan omissa mitoissa.
-Poni, tytot ja pikku-pomo
 
kääkkis: Mä luulin et se tuki ois tyyliin 20€ ja yllätyin kyl et ois niinki iso. Silleen tosiaan ärsyttävä ku kuitenki tämä koti aktivointi vaatii omaa päivittäistä aktivointia ettei tähän saa silleen henkistätukea. Vaik toki tästä ei mitään kustannuksia olekkaan, mitä nyt pitää käydä harvakseltaan kontrolleissa tai teettään uudet lastat. Meil alkanu tyttö vikomaan nuita yölastoja, viime yöksi en laittanu ollenkaan ku toissa yön itki vähän väliä ja rauhottu sit ku otin lastat pois. Haluais rapata käsillä peiton kulmaa jne. Tänään pitäs tulla nuo päivätuet postissa.

TääL ois jälleen puolukkashou. Kävin eilen appivanhempien kans mun vanhempien mökillä puolukassa. Kaikki 4 isovanhempaa innostu poimiin puolukoita ja pukkas kaikki mun mukaan. Aattelin hiljasuudessa antaa ainaki puolet nuista mun siskolle, ku oon ite jo aikasemmin yhen melassiämpärillisen poiminu. Eikä sitä puolukkaa nyt älyttömästi mene. Mehuksi kyl aattelin suurimman osan tehä, laitan mansikkaa ja mustikkaa sekaan ni on vähän makua.

Ristiäiset: sen verran olen ristiäisiä miettiny et ostin kopallisen hilloja kakunpäälle :D Kummeja en ole vielä isommin miettiny, meil liikaaki hyviä vaihtoehtoja :D

Kylpä se aika rientää Ponin poika jo komiat mitat saavuttanu. Silleen ihana ku syntymän jälkeen paino lähtee hyvin nousuun, ni tietää ainaki et ruokaa on riittävästi.

Anve ja nappula 26+1
 
Heippa! Täällä uusi kolmosen odottaja kolkuttelisi teidän joukkoonne:)
Eli, L.A olisi näillä näkymin (laskureiden mukaan) 18.5. Synnäri ois OYS. Ikä on 33v, ja edelliset lapset ovat -01 tyttö ja -02 poika.
Edellisestä odotuksesta ja synnytyksestä on siis jo tovi vierähtänyt... On taas todella jännää olla raskaana ja ihana omaa kroppaa kuulostella. Ja jopa heikosta olosta nauttii:confused:

Jotkut tuossa miettivät ristiäis- ja kummiasiaa: Mua kans jo nyt! ahistaa koko asia..mutta kaipa tämäkin tuleva on kastettava, kun toisetkin on kastettu. Meillä on hirmuinen kummiongelma, kun lähimmät sukulaiset ja kaverit on jo kummeina näille kahdelle. Ja ne joita nyt oli mietitty niin ovat eronneet kirkosta: / No eiköhä tässä jotain vielä keksi, kun onhan tuohon vielä aikaakin;)
leena77 ja murmeli (hurjat 5+0)=)
 
Ja tääl rupes nousemaan höyryt just äsken päästä ja tuskan hikii kirpos otsalle. Ne on nää hormoonit kun vielä lisää noita höyryjä... Eli olen odottanut äitiysarahasta ym. päätöstä kelasta kun äitiysloman pitäis alkaa lokakuun alkupäivinä eli aika pian. Mitään ei oo kuulunut ja soitin kelalle...no siellä päässä sanottiin että työnantajalle oli viimeiseksi päiväksi annettu 25.8 lähettää mua koskevat palkkatiedot mutta eivät oo lähettäneet. No soitin heti työnantajalle (kunta) ja yllättäen palkanlaskija oli jo lähtenyt töistä ja sain vain kanslistin langanpäähän. No ei auta muu kuin huomiseen odotella ja ruveta pommittamaan että miks eivät oo täyttäneet lappuja jne. Voi vaan yöunet mennä kun ärrrrrsyttäää tuollaiset asiat kun ei hoideta ajallaan. ja noi jutut siis ei johtunut kelasta eikä minusta vaan työnantajasta. Pitkään hoitovapaalla olleeelle nuo äitiyslomakorvausrahat on niin tärkeitä ettei suuttumatta pysty olemaan jos joku osapuoli ei hoida asioitaan ajoissa:mad:

Kummeista täälläkin podetaan kummipulaa. Sylikummi on jo selvä ja sovittu juttu! Mutta lähinnä kummisedät ovat kortilla. Yks joka vois olla kummisetä , niin on just eronnut kirkosta...saa nähdä sitten ketä saadaan kummiski. Itseklläni ei ole sisaruksia joten vaihtoehtoja tosi vähän.

Tänään rv 28+6
 
Täällä ollaan edelleen .... ei tää taida haluta pois ollenkaan |O sais mun puolesta tulla jo !!!!

Neuvolassa oli maanantaina kaikki ok ! Sai kätilöopiskelija oikein kunnon potkusarjan kun toinen ei yhtään tykänny ku häirittiin .... mahtaa tullakin aikamoinen äkäpeppu ....

Olo alkaa olla jo aika tuskanen ja yöt on mitä on ....

Kummeista oli keskustelua ja täällä onneksi on valmiiksi jo mietitty kysytty ei vielä olla ... sylikummi tosin tietää jo tehtävänsä se on ollu jo useamman vuoden selvä juttu saa nähdä suostuuko vielä ;)

Jääräpää Tosi kurja tilanne toivottavasti saat huomenna kiinni palkanlaskijan ja lähtee asiat rullaamaan ....

Kääkkis Täytyy vissiin lähtee juna-asemalle vessaan päivystämään josko tää sitten tästä edistyis !

Leena77 Tervetuloa tälle puolelle kiva kun uusia tulokkaita tulee !!!! Itselläni on saman ikäiset lapset kuin sinulla eli tyttö 01 ja poika 02, aikaa siis on kulunut täälläkin ja hiukan jänskättää tuleva !!!!

Epeti johan se olis kiva päästä tositoimiin, mä olisin valmis ainakin hetkenä minä hyvänsä !!!! Alkaa nää "vaivat" vaivaamaan sen verran jo et olisin valmis ottamaan käärön syliin !!!!

Unikeiju + sisu 39+4
 
Täytyy vissiin lähtee juna-asemalle vessaan päivystämään josko tää sitten tästä edistyis !
:LOL:

leena77, tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :heart: Lisäsin sinut listoille. =)


:attn: Päivittäjällä on motivaatio aavistuksen hukassa eli jos joku innokas haluaa uuden pinon perustaa, se olisi oikein mukavaa! :attn:


anve ja kääkkis, olette tuosta vammaistuesta keskustelleet. Meillä olisi siihen myös ollut mahdollisuus toisen kaksosen kanssa tai siis lähinnä lääkäri kirjoitti siihen tarkoitukseen B-todistuksen. Mutta mä koin sen hakemisen NIIN vaikeaksi sillon kahden pienen keskosvauvan hoitamisen päälle, että jäi hakematta. Nyt kyllä kaduttaa, koska juuri tuli vakuutuksesta päätös, että suurin osa käytetyistä "lääkkeistä" jää korvaamatta (erityiskorvikkeet, ravintolisät, tms.). :headwall:

Kummit meillä on selvillä, mutta heitä pyydetään tehtävään vasta sitten vauvan synnyttyä. Toimitaan samalla tavalla kuin kaksosten kanssa, että minä pyydän toisen kummin omasta lähipiiristäni ja mies toisen omastaan. Käytännössä tämä on sitten tarkoittanut sitä, että kummitäti on minun puoleltani ja -setä miehen puolelta. Toisella kaksosista on kummeina meidän sisarukset ja toisella minun serkku/hyvä ystävä ja miehen ystävä. Tälle kolmoselle tulee myös ystäväpiiristä kummit, mikäli siis suostuvat. =)

Täällä supistelee todella heikosti ja alavatsa menkkakipuilee. Nää supparit ei saa mitään muuta aikaiseksi kuin ihan tolkuttoman närästyksen ja siihen menee nyt kyllä hermo. Ei auta samariinit, ei. :kieh: Toissayö jäi unettomaksi saman vaivan takia, koska makuulla ei voinut olla tai polte nousi suuhun asti. Nojatuolissa koitin sitten torkkua. Tosin muutenhan olenkin ollut lähes koko raskauden ihan oireeton, joten ehkä ei pitäisi valittaa, jos nyt ihan viime metreillä joutuu vähän kärvistelemään. :ashamed:


Epeti 39+2
 
Epeti: mä oon kahdessa edellisessä raskaudessa saanu lääkäriltä lääkkeet tuohon loppuvaiheen närästykseen, ku on menny niin vaikeaksi ettei ole voinu ku puoleksi istullaan nukkua ja pitäny mahakipuun syödä panadolia. On sit kirjottanu Zantac poretta. Kysäseppä jos sinäki saisit! Koska uni on kuitenki loppuraskaudesta todella tärkeää!! Mul myös gefilus piimä on paras närästyslääke.. Toki sitäkään ei suositella raskauden aikana, mutta sillä ei ole kuitenkaan todettu olevan haittallisia vaikutuksia lapsen kehitykseen tai synnytyksen kulkuun (voidaan antaa synnytyksen aikana) http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/238066.pdf Parempi tietty jos ilman pärjää, mut sit taas on mietittävä sitäkin et mikä on se tasapaino ku untakin tarvitsisi..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä