Kolmatta odottavat 2010

Kuumetta on ollut edelleen 38:n päälle meidän tytöllä tänään ja supon laitoin ennen nukkumaan menoa, nyt nukkuu! Paukamia poskessakin... Lisäksi kuulin juuri naapurilta (sukulainen) joka oli perheineen meillä sunnuntaina synttäreillä että heidän keskimmäisellä on suu-ja sorkkatauti eli enterorokko:mad::O:eek:. Muutenkin oon tällainen helposti huolestuva niin tottakai taas oli pakko googlettaa kaikki enterorokkoon liittyvä ja se miten se vaikuttaa raskauteen. Ei oo kivaa jos tarttuu meihin ei...
 
Merkkiä jättämässä.

Meillä hajos tietokone ja en tiedä yhtään koska saan uuden ja toimivan :kieh:
Ei oo mitään tekemistäkään kun ei oo nettiä. Ehtii tehdä kotitöitäkin ihan liikaa :D
Tänään sentään mies toi töistä koneen kotiin, että saan edes vähän päivittää tietoja. Mutta yritän nyt saada sen hankkimaan uuden koneen kotiin. Mies on vaan onnellinen kun vaimo tekee päivisin muutakin kun istuu koneella :LOL: Ei varmaan hommaa enää mitään konetta :rolleyes:

Palaan taas kunhan pystyn. Mutta siis mukana ollaan!
Ens viikolla synnytys suunnittelu. Aion puhua siellä vauvan koosta, yli 4 kg:n kokosta en lähde edes yrittämään. Saavat kyllä käynnistää aikasemmin jos näyttää sille, että vauva olis syntyessään tuota kokoluokkaa. Katsotaan mitä sanotaan.

Zeena 35+2
 
Jääräpää Hurja reaktio tytöllä! :O Toivottavasti ei olis vaan enterorokko tarttunut ja tyttöressu paranisi pian!

anve Sain aikaan soitella eilen ajan hierojalle, hiphei! Pääsen jo pe. Sain aamuajan, mies pystyy olla lasten kanssa sen aikaa. :) Ihan uskomatonta kyl, miten saamaton sitä voi joskus olla.. Mulla on kans sama juttu, ettei oikeen lapsenvahtia tohdi edes yrittää hankkia, ellei oo joku tosi tärkeä syy.

Zeena Herran jesta, äkkiä uus kone risan tilalle! Eihän tommosesta kotitöiden tekemisestä tuu kun vihaseks.. :saint: :D Meillä olis varmaan sama juttu, jos kone hajoais, mies viivyttelis uuden ostoa.. :D Tää kodinhengetär kun jumahtaa kovin helposti koneelle.. :whistle:

Kokeilin illalla kauratyynyä ja ihan hyväähän se kai teki, ainakin hetkellisesti. Kolmelta tosin sitten heräsin likomärkänä hiestä.. Tuskin kuitenkaan kaurapussista johtui, oiskohan kuume vaan noussu tai jotain. Flunssa edelleen vaivailee. Sit ei uni tullutkaan ja oli pakko nousta pois sängystä pyörimästä. Joutessani pilkoin ainekset makkarakeittoa varten valmiiksi, pääsee päivällä helpommalla.. :D Nyt vois hipsiä vielä takasin pehkuun muutamaksi tunniksi.

Pilkkis 31+1
 
Kesälomat pidetty, aivan mahtava reissu Italiaan tuli tehtyä koko perheen voimin ja muutenkin loma sujui lepäillessä. Viikon verran kävin kokeilemassa miten työt onnistuu ja nyt sitä ollaan sairaslomalla. Selkä ei kestänyt töitä enään kesäloman jälkeen. Hyvä mieli on kuitenkin siitä, että kävin kuitenkin kokeilemassa, että onnistuuko työt vai ei. Tänään olis mentävä vielä käymään töissä. Pitää viedä saikkulappu ja palauttaa avaimet sekä tyhjentää pukukaappi, sen jälkeen sitä varmaan tajuaakin, että sinne ei tarvii vähään aikaan mennä :D
Mietin tuossa maanantaina, että mahtaakohan päivät käydä pitkiksi, kun isommat lapset on koulussa ja mies töissä, mutta ainakin toistaiseksi aika kulunut siivillä :)
Harmittaa vain, kun tuli viimeisellä loma viikolla laiteltua vauvalle jo vaatteet valmiiksi, kun nyt olis ollut hyvää aikaa puljata niiden kanssa. Pesin ja laitoin pelkästään poikien vaatteita hoitopöydänlaatikoihin, joten nyt vaan toivotaan, että ultraajan poikalupaus menee oikein :D
Olen säästänyt myös isompien muksujen vaunut kellarissa ja ne pesin myös. Niistä tuli melkein, kun uudet. En ikinä olisi uskonut miten sappisaippualla saa esikoisen tahrat pois vaunun patjasta, mutta sisustasta tuli aivan puhdas... Joten kyllä noilla nyt kelpaa kurvailla :D

Vauva on vilkas tapaus ja aikataulukin on tullut selväksi milloin on hereillä tai milloin tullaan olemaan hereillä jatkossakin. Voisin vaikka lyödä pääni pantiksi, että illalla 22.30 meillä seurustellaan ja syödään, koska jokaisena iltana mahassa alkaa melkein minutilleen kamala myllääminen :)
Liikkeet on näkyneet jonkun aikaa vatsan päällekin ja muu perhe sitten ilolla (alkuun aika järkyttyneinä) seuraa liikkeitä.

Varasin eilen tutustumiskierroksen synnytyssairaalaan, kun miehelle tullut pelkoa synnytyksestä ja kyselee kovasti multa miten se synnytys etenee tarkalleen. Siellä saa sitten esittää kysymyksiä ihan luvan kanssa ja ammattilaisille. Samalla sitten näkee mihin sitä ollaan menossa (hyvähän se on itsekin kerrata asioita ja remonttikin on sairaalassa tehty, niin näkee itsekin mihin mennä) jos se lieventäisi hiukan sitten miehen jännitystä. Toisaalta sen ymmärtää hyvin, kun hänellä takana surullisen ikäviä muistoja esikoisensa kohdalla. Niistäkin ollaan tässä välillä keskusteltu ja toivottavasti tämä nyt menee oppikirjojen mukaan sekä vauva saadaan kotiin terveenä ja hyvin voivana :)

Miu Mau ja Rimpula 32+0
 
Moi!

Täällä on nyt muutamana aamuna supistellut, vaikkakaan ei kipeesti. Silti oon vähän ihmeissäni, sillä kahdessa aikasemmassa raskaudessa mulla ei ollut ainuttakaan supistusta ennen kun synnytys alkoi. Mutta eihän nämä raskaudet kai koskaan samanlaisia ole. :D

Jääräpää, kuulostaa aika hurjilta tuo reaktiot rokotteesta. :O Toivottavasti menevät pian ohi.

Viimeinen neuvolalääkäri olis ens viikolla ja odotan sitä kun kuuta nousevaa jotta kuulen onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään. :D Toisaalta ärsyttää jo valmiiksi se lääkäritäti, kun se on vähän outo tyyppi.

Nyt meen vähän pötkötteleeen sohvalle ja lukeen uusinuta talo&koti-lehteä, kun kakkonenkin nukkuu ja esikoinen leikkii itsekseen.

marza ja onnianni rv 35+5
 
jääräpää: Tääl myös lapset enerorokossa, enterorokon itämisaika on 3-7vrk et todennaköisesti teil ei ole sitä, mut toki ootte voinu saaha sen muualtakin kuin naapurista.
Mua hirvittää se et mun ja muutaman muun äitin on tarkoitus lähteä Pe ajelemaan 300km päähän mökille, mut miten mä lähen jos lapset on sairaana.. mummu ja palla on tulossa tänne v.lopuks ku navetan ajan pitää olle lapsilla kaitsija, ja puhuvat et mennä vain et kyl he pärjää, mut itestä tuntuu kurjalta jättää sairaat lapset kotia. Nuoremmalla etli täl 8kk ikäisellä tauti on jo pois menossa, mut vanhemmalle 2½v:lle nous eilen kuume eli todennäköisesti näpyt tulevat huomenna/ylihuomenna jos ovat tullakseen :/
Mun käsittääkseni enterorokko EI OLE vaarallinen raskaanaolevalle, kuten esim. parvo tai vesirokko.

Mul on tääl siivousurakka meneillään, ni eikö jatkamaan
anve ja kolomonen 24+1
 
=) Nostelen vähän meidän pinoa kun oli tuolla kakkossivulla. :D

Zeena, täällä kans toinen joka kiroaa rikki mennyttä tietokonetta. Oon nyt jo varmaan kuukauden ajan käyttänyt miehen miniläppäriä ja tällä on niin ärsyttävä kirjoittaa. :kieh: Uutta konetta ei olla saatu aikaiseksi ostaa, eikä näytä olevan mitään kiirettäkää miehen puolelta...

marza ja onnianni rv 35+6
 
Neuvolalääkärillä käyty ja meillä on niin hätäinen lääkäri et on tosi nopeesti valmis joten kommenttina oli että kaikki kunnossa, mitään ei eritellyt. Uskottava se sitten vaan on! RAuta-arvot oli heti laskenut 120:sta 116:een kun vähän vähensin rautaa eli täytyy jatkaa rautaisella linjalla. Tosiaan syön myös sitä pitkävaikutteista c-vitamiinia raudan imeytymisen parantamiseksi. Ja rautalääkkeet kannattaa ottaa tyhjään vatsaan ja olla syömättä seuraavat kaksi tuntia. Mulla on ummetukseen auttanut tuo obsidan-kuuri joka on löysentänyt sopivasti mahaa.

Oli sitten tytärkin mukana siellä lääkärineuvolassa ja näytin niitä näppylöitä terkalle ja lääkärille. Lääkri ei ollut iloinen että hoidatin tyttöäni samalla kertaa. Totesi kuitenkin että mitään rokkoa tuo ei ole. Loppu jäikin epäselväksi eli en mtiedä mistä johtuu mutta tänäänkin tullut parin sentin (halkaisijaltaan) paukamia eri puolille kehoa. Kuumetta ei enää ole. Terveydenhoitaja sanoi että mahassa näpyt näytti vähän enterorokolta mutta muut paukamat olivat sellaisia joita hän ei ollut koskaan ennen nähnyt. Rokotteesta kuulemma tuskin voi tuollaisia tulla. Nyt ei auta muu kuin odotella jos paukamat häviää itsestään tai muuten täytyy mennä erikoislääkärille. Parvo ei kuuiemma näillä viikoilla ole enää vaarallinen, siinä oli joku 24 rv se vaarallisuusraja. Mulla siis tänään rv 27+0.

Vauvavakuutuspäätös tuli vihdoin iffiltä ja sain kuin sainkin sen lisäselvitysten jälkeen!
 
Mutta kuulkaa, täällä on uusi kone talossa =)
Täähän kävi yllättävän nopeesti. Luulin, että joudun olemaan vähintään jouluun uilman konetta. Onneks on toi raksaprojekti menossa, siihen liittyy niin paljon asioiden hoitamista, että miehen oli paskko hommata kone. Se siis organisoi mulle kaikkia hommia hoidettavaksi tänne kotiin. Se puhu pari päivää, että " tee sitä ja sitä ja sähköpostissa on sitä ja siträ ja hoide se". Kysyin vaan, että millä koneella? :LOL:

Mä oon kypsä tähän mahaan. Tää on iso ja hankala. Yöt menee asentoa hakiessa. Välillä kramppaa jalat,välillä maha. Jos sattuu kääntymään liian nopeesti söängyssä niin vatsan sivuosa venähtää tai kramppaa tai jotain ja se sattuu ihan pirusti ja kauan. Tai sitten saatan vaan herätä siihen, että tuolta sivusta sattuu ja en pysty suoristamaan itteeni ollenkaan. Jotenkin on vaan kaikinpuolin hankala olla.
Vielä pitäis muutama viikko sinnitellä...

Nyt syömään ja saunaan lepuuttaan hermoja (varmaan, noidsen kahden huutavan riiviön kanssa....)

Zeena 35+5
 
kääkkis
Onpas nyt hiljaista tässä pinossa. Kirjoittelen nyt hieman, vaikka ei mitään oleellista olekaan tapahtunut :)
Täällä on sokeriarvot pysyneet nyt hyvinä ja toivon, ettei perjantaina lääkäri laita insuliinille, kun tekee sen rakenneultran ja katsoo sokeriarvot. Vointi on muutenkin hyvä, paitsi pientä flunssaa on pukannut. Ihan hyvä, että tuli nyt eikä loppuviikosta, kun on nuoremman tytön neurolla käynti, oma rakenneultra ja lauantaina serkun häät. Olo on vähän väsynyt, mutta muuten ei oikeastaan särje minnekään ( paitsi ajoittain selkään, mutta ei liity flunssaan vaan tähän raskaustilaan ;) ).

Kohtahan täältä alkaa hävitä porukkaa, kun LA lähenee useammalla :heart: Vointeja kaikille!!

kääkkis ja "osku" 20+0 ( POKS!!! )
 
Täällä edelleen lapset kipeänä. Tauti vaan muuttaa muotoaan, mikä lie. Eli ensin oli se 4v rokotus ja siitä nousi korkea kuume joka laski parin päivän päästä. Myös outoja nyppylöitä ympäri kehoa...tänään enää muutama. Nousi uudestaan kuume ja nyt on nuha molemmilla tytöillä ja 4v myös oksensi ja maha kipeä. Että huh huh!

Tänään rv 27+4.
 
Tääl on reissusta äiti kotiutunu.. oli mitä mahtavin äitien reissu.. nukuttiin ja syötiin, naurettiin ja pelattiin :D
Kotonaki oli sillä aikaa paraneminen edistyny ja hyvin pärjätty :D

Jääräpää: :hug:
 
No hei vaan pitkästä aikaa! Meilä myös sairasteltu ahkeraan, pojalla on adeno-virus, joka aiheuttaa nielutulehduksia, flunssaoireita, oksentelua ja ripulia, eli melkoista juhlaa on elämä ollut viime viikon...3 päivää oli kuume 40 heti kun lääkkeiden vaikutus lakkasi. Nyt alkaa onneksi olla jo suht terve poika. Itse sairastin mahataudin tai sitten tuon adenon oksenteluversion viime viikon alussa, mutta vieläkin on kurkku kipeä. Myös iskä on flunssassa, ainut kuka on toistaiseksi säästynyt taudeilta on tuo meidän 3 v. joka ei tunnu sairastuvan ikinä, vaikka koko muu perhe ois sängyn pohjalla...

Sellaista tässä olen miettinyt, että oletteko kertoneet isommille lapsille rakenneultran jälkeen vauvan mahdollisen sukupuolen? Tuli vaan mieleen, että kiva olisi heillekin vauvasta jo puhua tyttönä tai poikana...Tosin se tarkoittaa kai sitten sitä, että sen saa tietää kaikki...

Commander ja papunen 16+5
 
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok ! Sisu ei oikein tykänny ku täti paineli alkoi kova potkimissätkimismyllerrys sykkeet huiteli 180 onneksi ne kuitenkin laskivat 160 kun rauhoiteltiin toista =) ! Viikonpäästä olisi seuraava käynti!

Viimeyö meni huonosti sai ravata pissillä 2h välein ja pissireissujen välissä oli aikaajoin menkkajuilintaa... toivottavasti teki jotain tuolla alhaalla . Nyt on ihan selkeästi koventunu nuo liitoskivut ja tänään oon huomannu että kävelyvauhti on pudonnut ainakin puoleen entisestä !
Nyt on päivänmittaan ollut myös tuota menkkajuilimista.... en usko kuitenkaan lähdön olevan vielä hetkeen !

Unikeiju+sisu 38+3
 
kääkkis
Commander: Kyllä aion kertoa myös lapsille onko tyttö vai poika, jos saadaan tietää :) Ei se kyllä salaisuus ole sitten muillekaan.

Onpas ärhäköitä tauteja liikkeellä. On kyllä hirveää katsoa vierestä, kun lapsi sairastaa :( Itseä pelottaa se, jos tulee oksennustauti. Tässä tilassa ei nyt jaksaisi mitenkään, kun on niin hirveä tauti muutenkin.

Mulla on alkanut lirahdella pissaa, nyt kun on tullut flunssan takia aivasteltua :( Aiemmissa raskauksissa ei tätä vaivaa ole ollut. Kuitenkin olen nyt yrittänyt treenailla lantionpohjalihaksia aina vaan kun muistan, niin silti. Ei ole hirveän hehkeää... Pitää varmaan ostaa tenaa valmiiksi, kun lauantaina on ne häät, etten siellä kuse housuun :( Toivottavasti tää ei pahene.

Unikeiju: Jospa se siitä kuitenkin lähipäivinä käynnistyy ;)

Itsekin tässä mietin, että jokohan Epetille on nyytti syntynyt :) ???

kääkkis 20+1
 
ilmoittaudun taasen pitkästä aikaa,synnärillä kävin toissapäivänä vähän pikkuista kurkkimassa,painoarvioksi annettiin 2400g,pientä tuskaista taistelua on saanut käydä neuvolan ja tohtorin kanssa...huh....yhteistuumin ollaan päästy siihen että vauvelin synnytys käynnistetään lokakuun alussa...syy tosiaan että mun kroppa ei kestä tätä kuormitusta ja rääkkiä...mulla huutaa joka paikka jo hoosiannaa,liikkuminen on tuskaa....eli mulla olis sitten lokakuun alussa öö...38 vkoa tai siis sillä viikolla käynnistellään saa pikkuinen vielä kasvaa....mulla on myös armottomia menkkamaisia kipuja,mutta tokkopa tuo mitään tarkoita....nyt yritän ottaa rennosti ja lepäillä....
 
Ei sunkas se Epeti oo päässy tositoimiin? :saint:
Ei ole tositoimista tietoakaan. :whistle: Olen vaan jumittanut tuonne syyskuisiin ruikuttamaan muiden mukana. :D

Sairastelua ollut meilläkin, mies ja kaksoset kovassa flunssassa ja sen myötä muutama yö jäi todella heikoille yöunille.
Nyt onneksi kaikilla jo helpottamaan päin. Itse taisin välttyä koko taudilta ja ihan hyvä niin. Tsempit kaikille muillekin kaikenmaailman pöpöistä kärsiville. :hug:

Tänään käväisin ä-polilla katsottavana ja pikkuisen painoarvio nyt 3300 g. Kovin syvälle lantioon on jo painunut pää ja kohdunsuullakin on vihdoin alkanut jotain tapahtumaan, kaula vähän lyhentynyt ja ulkosuu sormelle auki. Ihan kivasti sai tuntemuksia aikaan tuo sisätutkimus, mutta toisaalta mulla ei ole vielä kiirettä synnyttämään. Kaikkien perheen aikataulujen mukaan paras aika pienelle tulla maailmaan olisi rv40+5 eteenpäin. Saas nähdä, kuinka tottelevainen vaavi sieltä on tulossa. :D

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!


Epeti rv 38+3
 
Epeti :D No höh, ei osunut aavistus oikeaan. Toivotaan nyt, että sieltä on tulossa tottelevainen vauva! :)

Mä oon jotenkin vajonnu totaaliseen surkeuteen oloni kanssa. Vähän väliä vaan itkettää ja tuntuu, ettei tästä loppusuorasta voi mitenkään selvitä.. Käynti hierojalla helpotti selkäkipua vuorokaudeksi, mut nyt on taas ollut entistäkin pahemmat iskiastuskat. Siihen lisäksi pahoinvointi, närästys, päänsärky, heikotus ja voimattomuus, supistelut, turhat yövalvomiset.. :ashamed: Vali-vali, anteeks. :( Tiiän et asiat vois olla paljon huonomminkin ja tärkeintä tietenkin on, et vauvalla on kaikki hyvin, mut oon vaan niin kertakaikkisen loppu tähän omaan tuskaiseen olooni.

Nyt on ehkä parempi ryömiä sohvan nurkkaan ja viltin alle nyhjöttämään ja potemaan. :snotty:

Pilkkis 32+1
 
Pilkkis: :hug: jos sul liikkuminen menee hankalaksi ni kysäse tk:sta keppejä lainaan.. ku toisaalta taas (ainaki itellä) se et pystyy etes jonkuverran liikkumaan helpottaa niin selkä kuin issias kipuakin.

Mä oon niin tyytyväinen :D sain houkuteltua eilen illalla isännän mun ja lasten kans puolukkamettään.. (meinas et jää lapsenlikaksi kotiin et mä ottaisin mukaan vain tuon meidän vanhemman). Lapset nauttii ku saa äidin ja isän kans touhuta metässä.. tai nuorempi istu rattaissa ja katto ku me pomittiin ja tuo 2½v on ylen onnellinen oman pienen poimurinsa kanssa. Reilu tunteroinen oltiin, saatiin me jotain saaliiksikki.. tänään mietin et jos lähtisin mun äitin kans käymään meidän mökillä ja hakisin mehumarjoja :D
Ihana olo ku pääsee vielä jokseenki liikkumaan, mut sit jos yhtään reippaammin liikkuu ni alkaa supisteleen, samoten v.loppunen 300km automatka teki sen et tullessa meinas supistella, mut ovat onneks kivuttomia ni en ole sen enempiä huolestunu :D

Mä elättelen tääl toivoa, et saisin tuolta meidän 2½v:ltä neitiltä vaipan pois ennen joulua, ei ole ollu tähän saakka yhtään valmis koko touhuun, mut nyt viimeset 2vk on menty päivisin pikkareilla ja pissavahingotki vähentyneet. Samoten mietin tuolta meidän 9kk ikäiseltä tutin jättämistä pois, toisaalta sen kans automatkat meinaa nytki jo olla yhtä huutoa et taidan siirtää tutista luopumisen sinne et päästään isompaan istuimeen istumaan, ni jos se sit helpottas..

Anve 25+
 
Heipat täältäkin! On vähän tää palsta jääny, kun on seuraillu nyt vaan tuota syyskuisten keskustelua...

Oon monta yötä nukkunu tosi huonosti, ja eilen oli paikat hirveen kipeet. Hyvä, että jotenkin kävelemään pääsi :(
Viime yön sain sitten nukuttua niin johan on aivan erilainen olo :)

Viitenä päivänä on nyt supistellu.. Ei ne vielä kovin kipeitä oo, mutta edistystä sekin, kun ei koko raskauden aikana oo suppareita ollu.. Ei ollu kyllä vielä vauva laskeutunu.. Mur.. Ens viikolla alan riehumaan :kieh:

Voimia kaikille kipeänä oleville... Meillä onneks flunssa helpotti.. eihän se kestänykään ku vajaa 3 viikkoa... :|

Hyväsetti 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään rv 28+0. Tasan 12 viikkoa la:aan. Menispä äkkiä nuo 12 viikkoo, mutta kun tuntuu aika vaan matelevan. No, päivä kerrallaan!
Mulla alkaa muuten äitiysloma jo 4.10 koska halusin sen varhaistettuna. No, kotonahan minä muutenkin olen kun hoitovapaalla olen mutta rahapussissa se tuntuu suuresti.
 
Kävin synnytyksen suunnittelussa ja tulos: tervetuloa sitten kun ihan itsestään ja luonnollisesti käynnistyy. Eli kaikki pitäisi olla ok alatiesynnytystä varten. Lantion koko oli hyvä eikä vauvan painoarviokaan ollut iso. Nyt oli himpun vajaa 3000g ja syntymäpainoksi laskettuna aikana meinaa n. 3500g. Eli ihan tavallisen kokoinen.
Oli jotenkin hassua kun kätilö selitti tulevaa synnytystä; laitetaan tippa valmiiksi, otetaan veriryhmät ja tilataan veretkin valmiiski yms. Eli kaikki valmistelut tehdään siihen malliin, että joudutaan sektioon. Tai valmistaudutaan siihen. Hyvähän se on, ei tule sitten niin kiire :stick:
Paikat oli visusti kiinni eikä merkkejäkään, että synnytys voisi olla lähellä...
Olin juonut cocista just ennen lähtöö ja vauvahan pisti parastaan siellä vastaanotolla :LOL:
Lääkärillä oli vaikeuksia saada vatsan ympärysmittaa kun mahassa kävi sellanen vilske. Sano vaan, että tän vauvan hyvinvoinnista ei tarvitse olla huolissaan, liikettä näyttää piisaavan...
Ja sukupuolestakin saatiin varmistus, hyvä kun piti paikkaansa koska kaikki on hommattu sen mukaan :whistle:

Nyt väsyttää. Jäi jokapäiväiset päikkärit väliin ton lääkärikäynnin takia ja aamuherätykset on edelleen kuopuksen toimesta n. klo 5-6


Zeena 36+4
 
Moikka!

Oon taas mennyt tukka putkella joka paikassa, ettei edes koneella ole ehtinyt kunnolla olemaan.

Täällä piipahdettiin viime perjantaina tays:n svolla, kun multa lorahti vähän lapsivettä housuihin ja lattialle. Soitin taysiin ja pyysivät tulemaan näytille. Pääsin heti käyrille, otettiin pissanäyte, verenpaine ja lämpo mutta kaikki oli ok. Lääkäri myös ultrasi ja teki sisätutkimuksen sekä lapsivesitestin, joka oli negatiivinen. Vauvan painoarvio oli 2800 g, la:na n. 3500 g. Kohdunkaula oli täysmittainen, mutta sormelle auki. Kaikki oli siis hyvin ja pääsin kotiin odottelemaan synnytyksen alkamista. :)

Tänään käväsin neuvolassa ja sielläkin kaikki oli hyvin. Viikon päästä taas uudestaan.

Suppareita mulla on parina iltana ollut, mutta ei kipeitä.

marza ja onnianni rv36+6
 

Yhteistyössä