Kolmatta odottavat 2010

Kuis Keffelin ultra meni?

Oho-oho, Epeti, läksit sitte oikeen Amerikan maalle asti ja neloset vielä! :D Saattohoito muovipussissa kuulostaa hirvittävältä :'( , ei ihme että herätessä oli karmaiseva olo. Olipas toikin kommentti kollegalta, en ihmettele, et särähti korvaan. :(
Mä ehkä oon jotenkin henkisesti valmistautunu kuulemaan epämukavia kommentteja ja siks kaikki pienetkin väärät äänensävyt tulee huomattua. :/ En tiiä miks odotankin ihmisiltä kummallisia reaktioita.. Huumoriksikin tarkotetut kommentit voi herkästi kuitenkin loukata, ainakin mua. Onneks suurin osa läheisistä on kuitenkin ollu vilpittömän onnellisia meiän puolesta. :heart:

Nyt pois koneelta ja jatkamaan siivoiluhommia, kummasti sitä keksii näinkin päteviä tekosyitä keskeyttää kotityöt.. :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Pilkkis 12+3

Moikka!

Kiitos Epeti päivityksestä.

Mulla alkaa joka päivä vaan enemmän pelottaa, kun vauvan liikkeet on niin vaisuja. Edes joka päivä en liikkeitä tunne ja silloin kun tunnen ne on niin pieniä hipasuja että mietin että tunsinko oikeesti jotain. En varmaan muuten miettis asiaa, mutta kun kakkosesta liikkeet alkoi tuntua päivittäin jo rv 13+jotain, ja nyt mennään kuitenkin jo rv 17. :( :eek:

Pilkkis, mäkin odotin ihmisiltä negatiivisiä ja outoja kommentteja tästä raskaudesta, enkä tajua miks. Kyllähän raskaus on iloinen asia ja tottakai ihmiset siitä onnittelee. Mutta meilläkin lapsilla on niin pienet ikäerot että ehkä se sai mut odottamaan outoja kommentteja. Vaikka kyllähän se aika hurjalta tuntuu että meillä on elokuussa neljäs hääpäivä, ja meillä on silloin jo melkein kolme lasta. (voiko noin edes sanoa..) Ollaan siis silloin naimisiin menon jälkeen päätetty et eka vauva saa tulla jos on tullakseen. Toiset kun saattavat sitä ensimmäistäkin yrittää tuon neljä vuotta. :|

Mulle on tullut varmaan takaisin raskausväsymys. |O Oon niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään. Tänäänkin ollaan lasten kanssa koko päivä oltu kotona, kun en yksinkertaisesti jaksanut lähteä ulos. :( Toivon että mies antaa mun viikonlopun aikana vähän nukkua enemmän. =)

Nyt meen laittaan miehelle ruoan valmiiksi, kun se kohta tulee töistä.

marza ja sintti rv 17+0!!! =)

marza Toivotaan, et liikkeet alkaa voimistua jo ihan pian! :hug:
Mullakin on monta ystävää, joille on sattunut ikäviä asioita lapsirintamalla ja muutama, jolla on mennyt jo tosi pitkään yrityksen parissa. Oikeestaan pelkäsin kertoa tätä vauvauutista heille, kun meilläkin on kuitenkin käynyt uskomaton onni, et ollaan saamassa jo kolmatta lasta suht lyhyellä aikaa. Yhtä lukuunottamatta nää ystävät kuitenkin otti uutisen ihanasti ja ovat onnellisia meiän puolesta.

Mulla on raskausväsymys ollu tänään tiessään, virtaa on ollut mahottomasti. Aamupäivä oltiin kakkosen kanssa ostoksilla, kun ykkönen oli kerhossa ja iltapäivän oon käyttäny kevätsiivouksen osaan nro.234. :D Hirmusti oon saanu huushollissa siivottua, ku lapset on nukkuneet jo kohta 4h. :whistle: Kiva fiilis, ku viikonlopun saa viettää lepäilyyn keskittyen. Tosin äsken alkoi iskias vihmoa pahasti toiseen polveen saakka. Se vaiva onkin ollut hukassa jo yli vuoden.
Mut siis marza, muina päivinä tällä viikolla oon kans ollu ihan puhki. Ei puhettakaan, et oisin jaksanu lähteä lasten kanssa ulos enkä oikeen mitään muutakaan oo tehny. Toivotaan, et saat viikonlopun aikana levätä väsyt pois! :)

Nyt on käyty ultrassa ja muutenkin lääkärissä. Kysta oli ihan ok, reilu 4cm halkasijaltaan mutta ei mitään sille nyt tehdä kun OON RASKAANA :D olipa kiva kuulla lääkärinkin suusta tuo ;) masussa näkyi ihan oikeassa paikassa ja oikeanlainen löydös. Ruskuaispussi ja sen sisällä mitä pitääkin :) sykettä ei vielä näkynyt, sain uuden ajan viikon päähän ja hcg hormonin ottivat verestä. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että jos tästä ei ala sikiö kehittymään niin on suuri ihme, niin selkeästi näkyi kaikki :)

Ja sitten oon kaks päivää saikulla..selkä tosiaan meni eilen, kävin tänään lääkärissä ja noidan nuoli sielä vihoittelee.Lääkäri oli sitä mieltä, että tämä johtuu raskaudesta..tai siis siitä että kun niin lähekkäin nämä kaksi raskautumista niin hormonit löystyttää nivelsiteitä jo nyt reippasti... :/ ihan kiva... kehotti elelemään mahdollisimman rauhallisesti. Mitenkähän mä kestän 9kk jos nyt jo kerta alkaa paikat löystymään...sen takia mulla nivusiakin jo särkee. Hieno käydä töissä ja yrittää vielä peitellä raskautta, ei viitsis kauheen paljon saikullakaan olla koska koeaika mulla on vielä kesäkuulle asti jäljellä...

Voi Hemmetti Zeena! Karmeata kohtelua työpaikalla. :hug:

Ota liittoon yhteyttä, ihan heti maanantaina soitat. Noin ei saa kohdella ketään töissä. Lääkärintodistusta ne voi lasten sairastamisesta vaatia, mutta se, ettei neuvolaLÄÄKÄRIN todistus kelpaa on ihan täyttää puppua. Kyllä jumankauta kelpaa, se pitää kelvata! Työterveyslääkäri ei tiedä tosiaan raskausasioista mitään, ei tuohon ole perustetta ja lisäksi epäilen, että ei ole laillista vaatia tuollaista. Kysy liitosta siitäkin, ne auttaa sinua, saattavat ottaa yhteyttä sinun luvallasi myös työnantajaan ja hieman kertoa faktoja...

Senkin vuoksi pitää ottaa liittoon yhteyttä, että on kirjattu ylös tämmöinen painostus sinua kohtaan. Sitten, jos ne myöhemmin pistää sinut ulos jollain verukkeella, niin voidaan toteennäyttää aiempi painostus.
Tuo on silkkaa painostamista, että lähtisit kävelemään. Älä anna niille periksi. Ei voi sanoa kenellekään, että liikaa sairaspoissaoloja, mitä jos sulla olis syöpä, oisko sitten liikaa sairaspoissaoloja? Työnantajan on vaan nieltävä sairaspoissaolot ja se siitä.

Koeta jaksaa!

Zeena Kyllä minkä tahansa lääkärin todistus kelpaa. Jos vastaväitteitä tulee, niin sitten liittoon. Mä kävin aikamoiset tappelut esimiehen kanssa, kun selitin sille rautalangasta vääntäen, ettei ne työterveydessä raskauden päälle ymmärrä ja siellä en raskauden vuoksi asioi.
Älä tosiaan lannistu pomon sanomisille, tappele vastaan ja pidä puolesi. Tsemmpiä! :)

Zeena Kyllä työnantaja nyt heittää omiaan :eek: Ota oikeesti yhteys liittoon. Tuo on työpaikkasyrjintää. Ala tappeleen vaan jos tarve vaatii, sillä sulla on oikeus olla saikulla niin lasten kuin omien sairastelujen takia. Mulla kanssa pomon suhtautuminen muuttui heti kun raskaus tuli ilmi ja vastaavaa kettuilua alkoi tulemaan. Mä jouduin ottamaan luottamusmiehenkin jo väliin, toivottavasti sä pääset vähemmllä. Hengessä ollaan täällä mukana :D

Keffeli Onnea ihanista ultrakuulumisista :)

Zeena ompas hävytöntä käytöstä esimieheltäsi. Liittoon vaan yhteyttä!

Täällä vietetty leppoisaa päivää perheen parissa. Oma vointi on vähän niin ja näin. Varmaan masussa jokin kasvupyrähdys menossa, kun kinnaa niin vietävästi. Suppareita ei juurikaan tänään ollut, mutta eilen oli heti, kun touhuilin liikaa. Mies on viimein herännyt siihen tosiasiaan, että hänen on otettava isompi vastuu kodin siivouksesta. Eilein imuroi ja moppasi. Tänään myös imuroi. Meillä on ihan pakko imuroida joka päivä, kun kolme pitkäkarvaista kisua tyttöjen lisäksi sotkemassa.
-Poni 19+4

Zeena tosi ärsyttävää käytöstä esimieheltäsi! Liittoon vaan yhteyttä! Mutta tiedän, kuinka loukkaavaa on, että sua epäillään, vaikka olet ollut rehti joka suhteessa. Se on musta ärsyttävää, että oikeesti ahkerat, rehelliset ja kiltit työntekijät joutuu tollaseen tilanteeseen. Mulle joskus urputettiin siitä, että käytin liikaa työaikaa, kun kävin bussilla työterveysasemalla auton sijaan. Mä kävin siellä työterveysasemalla mun raskauden aikana kaks kertaa ja tein iltasin töitä kotona joskus jopa yötunneille asti! Näin meillä... Työmotivaatio laski hieman :kieh:

Laitoin tänään simat pulloihin! Saas nähdä mitä tulee, kun ei ollut meillä lasipulloja.. Myös ihan superhyvän amerikkalaisen juustokakun leivoin!

Onko muuten muilla herännyt ajatuksia sen suhteen, että tuntuukohan keskimmäisestä tämän kolmannen tulon jälkeen ´väliinputoajalta´. Meilläkin kun keskimmäinen tulee sen 2 vuotta, kun kolmas syntyy ja kuitenkin kaipaa vielä niin paljon äidin huomiota ja hellyyttä. Tietysti annan rakkautta ja hellyyttä niin paljon kuin pystyn kummallekin isommallekin, mutta toivottavasti se riittää. Välillä nytkin tuntuu siltä, että olenkohan nyt tasapuolisesti muistanut kumpaakin huomioida ja rakkauttani antaa. Kai tämäkin on joku ikuinen äitien dilemma, mutta jotenkin olen taas alkanut miettiä näitä...

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 23+1

Voi kauhistus, mitä toimintaa työpaikalla Zeena! Ei todellakaan ole millään lailla oikeutettua ja minunkin mielestäni ihan jokaisen lääkärin kirjoittama todistus on ihan yhtä pätevä poissaoloon. Tsemppiä taisteluun oikeuksiesi puolesta! :hug: Itsekin taistelen liiton kautta omaa entistä työnantajaani vastaan, joka ei uusinut työsopimustani, koska olin äitiyslomalla.

Viherpikkurilli, mäkin jouduin pullottamaan osan simasta muovipulloihin ja hyvinhän tuolla näyttää alkavan rusinat kellumaan. Kohta pääsee maistamaan! =)
Olen joutunut kaksosten kanssa paljon miettimään sitä, kuinka hyvin pystyn olemaan heille tasapuolinen. Toinen kaksosista on vaativampi, joten käytännön pakosta saa välillä enemmän huomiota. Eiköhän tuo ole ikuinen äitiyden dilemma ja huonon omatunnon saa itselleen, vaikkei mitään syytä oikeastaan olisikaan. Minäkin suren jo etukäteen, että kaksoset joutuvat kasvamaan liian aikaisin "isoiksi", kun kolmonen tulee niin pian putkeen. Mutta eiköhän äidin ja isin syleistä riitä kaikille. :)

Mitäs vappusuunnitelmia kanssamammoilla on?

Epeti 18+6

Moikka!

Zeena, oot kyllä saanut huonoa kohtelua työpaikalla. :eek: Pidä puolesi äläkä anna niiden lytätä sua. Tietääkö sun pomo et oot raskaana? Ja niin kun monet jo kirjoittikin, kenen tahansa lääkärin kirjoittama lääkärintodistus pitää kelvata töihin. Mun työpaikalla ollaan kans aika tarkkoja noiden poissaolojen ja tositusten suhteen, eli meillä pitää aina olla sekä omista että lasten poissaoloista lääkärintodistus, sairaanhoitajan tai neuvolaterkan kirjoittama todistus ei kelpaa, toisin kun esim, mun miehen työpaikalle. Sen takia usein kun meidän lapset oli kipeenä ja mä olin vielä töissä, mies jäi lasten kanssa kotiin eikä meidän tarvinnut välttämättä lähteä käyttään lapsia lääkärissä. Tietysti jos lapset oli niin kipeitä että tarvitsisvat esim. lääkekuuria niin toki silloin lääkäriin veimme, mutta usein on semmosia sairastelua ettei lääkärikäynnistä ole mitään hyötyä.

Viherpikkurilli, mulla oli iso huoli kun kakkonen syntyi etä osaanko rakastaa kahta lasta yhtä paljon ja osaanko antaa kakkosella rakkautta samalla tavalla kun esikoiselle. Turhia huolihan ne on, sillä jokaista lastaan sitä rakastaa täydestä sydämestä. Nyt en ole semmoista vielä miettinyt, mutta toisaalta tuo meidän kakkonen on niin mun perään että saattaa olla että tulee aika mustasukkaiseksi kun vauva syntyy.

Omaa napaa sen verran että mulla senkun huoli vaan kasvaa. :( Vauva ei edelleenkään näytä mitään merkkejä olemassaolostaan ja mulla on kovin vahvasti semmoinen tunne ettei kaikki ole hyvin. Tänään aamulla mulla myös irtos limatulpan tapainen limaklöntti, mika sai mut vielä enemmän miettimään onko vauva elossa. Verta ei lomaklöntissä ollut, mutta iso se oli. :eek: Täytyy varmaan huomenna soitella neuvolaan, jos pääsis kuunteleen sydänäänet ja saisin selvyyden tälle huolelle. :eek:

Vappuaattona mennään yhdelle meidän kaveripariskunnalle grillaileen ja saunoon ja vappupäivänä meillä on kaveriporukan kanssa perinteinen vappubrunssi ravintolassa. Ollaan varmaan jo viiden vuoden ajan käyty joka vappupäivä ravintolassa syömässä. Vapputorillekin pitää jompana kumpana päivänä lasten kanssa mennä. Eilen ostin jo prismasta isot vappupallot, kun oli paljon halvemmat kun vapputorilla.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

marza

Tsemppiä Zeenalle :hug: ei oo kyllä reilua...
Mua hiukan hirvittää kyllä kieltämättä toi pomolle kertominen... mulla vielä tosiaan koeaikaa tuossa vakipaikassa on jäljellä kesäkuun loppuun... Mitähän mahtaa tuumata. Tosin oon kyl ahkeraan ottanut selvää liitosta asioista ja raskaana ollessa on onneksi vielä parempi irtisanomissuoja kun ei raskaana. Täytyy olla tosi pätevä syy irtisanomiselle tai se katsotaan raskaudesta johtuvaksi. Eikä mulla kyllä sinäänsä varmasti oo mitään pelkoa, johtaja on ollut oikein tyytyväinen mun työhöni tähän mennessä.

Nyt lepäämään, selkä ei istumisen päälle paljon ymmärrä...auts...

Moikka.

Zeenalle :hug: työnantajasi kuulostaa samalta,kun omani :ashamed: On ollut ongelmia juurikin sairaspoissaolo todistuksissa ja siinä,mitkä oikeudet lapsen vanhemmalla on,kun lapsi sairastaa :kieh: Liittoon on soitellut,jos on ollut ongelmia ;)

Vappusuunnitelmia: munkkeja,simaa,ilmapalloja,tytöille foliopallot,varmaan kotosalla oloa :heart:

Vauvan tavarat on aika hyvin jo valmiina,muutama juttu vielä puuttuu ;)

Oon nyt saanut pari yötä ihan kivasti nukuttua,närästys on hetkellisesti helpottanut ;)
Supistellut on harvakseltaan,yksi päivä supisteli aika tiuhaan,kun oltiin peittoja heiluteltu :whistle: Mulla kohdunsuu tiukasti kiinni,joten supistukset ovat ihan tervetulleita ;)

Rapu ja masuasukki rv 34+5 :heart:

Zeena toivottavasti helpottaa asiat työpaikalla..

Nyt tulis vähän omanapaista valitusta... Oon taas kaks päivää oksentanu.. En käsitä ettei tää voi mennä jo ohi. Oisin kai mieki yhen helpomman raskauden ansainnu??? Mut kun tää kerran vielä jatkuu niin pitää kai asennoitua siihen et oksennan loppuun asti :(
Pissassa oli kuukausi sitten ollu taas proteiinia.. 1+ vaan, mutta vielä pitäis uus näyte viiä.. Alan oleen tuostaki jo paniikissa, kun turvotusta tullu sormiin jonku verran.. Eikai raskausmyrkytys tässä vaiheessa vielä voi alkaa?? :/

Mulla tekis ehkä mieli ottaa äitiyspakkaus, vaikka ei välttämättä tarvittais...

Hyväsetti ja Pöpö 18+5

Hyväsetti :hug: Ihan kamalalle kuulostaa tuo sun oksentelu.

marza Limaa muodotuu koko raskauden ajan. Joillakin se kertyy tulpaksi asti, joka irtoaa ennen synnytystä. Mulla limaklönttejä on tullut aina ja limatulppaa ei ollenkaan ole muodostunut. Aina kannattaa ottaa neuvolaan yhteys kuitenkin, jos itsellä sellainen olo, niin ei tarvi turhaan stressata.

Mä joudun myös kuulosteleen liikkeitä. Muutama päivä sitten ne tuntui niin selvinä, mutta nyt ihan eritavalla taas. Ihan sama juttu ollut tytöiltäkin. Koskaan en ole mitään isoja, saatikka kipeitä , potkuja tuntenut.
-Poni 19+5

Huomenta! Mistä ihmeestä sais hommattua noihin selkäkipuihin kunnon tukiliivin?? kävin tossa välinevuokraamossa hakee liivin ,mutta ne on niin jostain vuodelta...ja mahdoton saada itse laitettua :kieh: auttakaa, vinkkejä mistä sais hommattua tarralla olevan vyön? hauskaa päivää kaikille :wave:

lolu-24+6

Kävitkö lolu siis ihan paikallisen tk:n apuvälinelainaamossa? Sieltä mä ainakin hain kaksosraskauteen tarrallisen vyön. Ihan hyvä oli, vaikkakin vuodelta kivi ja keppi... Ja taidan hakea nytkin, kun tämä röllykkä näyttää kasvavan samaan tahtiin kuin kaksosistakin. :whistle:
muoks. Jaa niin, puhun nyt sellaisesta vatsaa tukevasta vyöstä...

Hyväsetti, mä oon käsittänyt, että raskausmyrkytys alkaisi yleensä ilmetä rv20 jälkeen. Mutta eikös tuo yksi plussa ole vielä ihan "normaali" löydös. Jaksuja pahoinvoinnin kanssa. :hug: Toivottavasti helpottais.

m a r z a, eikös väritön valkovuotokin saata klimppiintyä? Tai näin mulle ainakin on selitetty, kun itsellänikin sellaisia sormenpään kokoisia klimppejä on raskauden aikana tullut. Soittele ihmeessä sinne neuvolaan, että pääset huolistasi. Toivotaan, että kaikki on oikein hienosti pikkuisella. :hug:

Mulle on tullut elämäni ensimmäiset raskausarvet. Ja oliskin tullut tuohon vatsaan, mutta kun tuonne kylkiin ylös rintojen korkeudelle. :headwall: Miten ihmeessä mun nahka sieltä venyy? Nyt rasvapurkki kouraan ja apinan raivolla rasvaamaan. :kieh:

Liikkeitä tunnen nyt mielestäni ihan hyvin, mutta edelleen ovat kyllä vaimeita ja aivan erilaisia kuin kaksosista. Tuntuu lähinnä sellaisena tärähdyksinä ja sisuskaluja kohti. Ei ollenkaan pinnalle päin. Tosin eilen saunassa olin havaitsevinani ensimmäisen kerran näkyvää liikettä vatsan pinnalla, mutta saattoi olla kuvitelmaa saunan hämärässä. :whistle:

Viikko rakenneultraan! :D

Epeti 19+0 poksista

Liikkeistä ja niiden tuntemisesta on ollut kauheasti puhetta. Itse tunsin tässä raskaudessa ekat liikkeet siinä rv 14 paikkeilla ja eipä tuntemukset oo siitä paljoa muuttuneet vaikka viikkoja on tullut paljon lisää, lähinnä vahvistuneet mutta melkein yhtä harvakseltaan tunnen vieläkin.
Multa on monet kysyneet et möyriikö se jo kauheasti jnejne. mut kun ei mulla oo yhdessäkään raskaudessa ollut mitään sellaista, et vois sanoa vauvan liikkuneen ihan älyttömästi.
Nytkin on tosi, tosi harvinaista, että näen et vauva liikkuu, varmaan kymmenisen kertaa oon moisen ihmeen nähnyt koko raskausaikana! Myös kädellä liikkeen tuntuminen on tosi harvinaista ja tutut on olleet pettyneitä kun haluis tuntea vauvan liikkeitä, mut kun ei se liiku!
Siis liikkeitä tulee sillain 1-2 tunnissa ja ne on siinä, ei sillä oo mitään jumppatuokioita tmv. vaan on tosi rauhallinen kaveri.

Mä oon jotenkin tosi masentunut, en mä tiiä. Nyt viikonlopun aikana tuli sellanen olo, et kun vois perua koko raskauden peruisin. Koko viikonloppu meni hermoja pidätellessä kun isompiin meni hermot ja sit vaan itkin sohvalla maailman kurjuutta... *huokaus* joo, tiedän että nää mielialat heittelee ja voi olla et iltapäivästä oon taas ihan hyvillä fiiliksillä, mut nyt mennään tällä.
Jotenkin ei töissäkään jaksaisi käydä, mutta ei kehtaa jäädä kotiinkaan ja toisaalta mitä mä siellä kotona tekisin???

En mä viitti masentaa muitakin...

tatomira ja itu 35+2

Zeena :hug: En ollu silmiäni ku luin sun työnantajasta, ihan käsittämätön juttu! Koita jaksaa pistää hanttiin!

Poni Kiva kun mies ymmärtää osallistua. :)

Mä en oikeen osaa vielä näin aikasessa vaiheessa olla huolissaan vanhemmista lapsista vauvan synnyttyä. Ehkä on vielä semmonen olo, et rakkautta ja aikaa riittää kaikille. Muutaman kuukauden päästä voikin jo olla ihan eri olo. :)

Meillä ei vapulle oo erikoisia suunnitelmia. Kotosalla ollaan varmaan koko viikonloppu. Simaa ja munkkeja jos ostais ja tietty ranskalaisia ja nakkeja.. :D

marza Toivottavasti pääset pian kuulemaan sydänäänet ja vauvalla olis kaikki hyvin! :hug:

Hyväsetti Ootko kokeillu Sea band-rannekkeita? Auttaisko ne sun pahaan oloon? Mulla oli keskimmäisessä raskaudessa pahoinvointia muistaakseni viikolle 32 vai 33, kunnes tajusin käydä ostamassa ne rannekkeet ja pahoinvointi loppu kun seinään.

Epeti Onpa jännä, et sulla yhtäkkiä kylkinahka venyy. :eek: Apinanraivo kuulostaa hyvältä.. :D

Mä sain ekassa raskaudessa avun selkäkipuihin just semmosella tk:n tukiliivillä. Niruja ja naruja kaikkialla, mut hyvin se toimi. Toisella kertaa sain kärsiä, kun paikallisessa tk:ssa ei sillon ollu oikean kokoista liiviä. Saa nähä, kuin tällä kertaa käy.

tatomira :hug:

Viikonloppu meni kyl taas ihan liian nopeesti.. Mulla noi päänsäryt ei oikeen meinaa kuitenkaan helpottaa, taas podin molemmat päivät hirveetä jysäriä. Eilenkin itkutti vaan, kun tuntu, etten jaksa enää sekuntiakaan sitä jomotusta. Nyt jo kohta 6 viikkoa särkyä takana, muutamia välipäiviä on ollu onneks. Se on niin lamauttavan voimakas kipu, eikä se helpota sit mitenkään. :(
No, onneks just tällä hetkellä ei taas särje kovasti, pieni juiminta tuntuu vaan niskassa.

Mitähän ruokaa sitä tekis tänään..? Aattelin iltaruoaks tehä nokkoskeittoa, johon sukuperinteen mukaan sujautetaan sekaan nakinpaloja. :p Päiväruoka pitäis keksiä kanasta tai jauhelihasta. *huokaus* Elämän suuria päätöksiä.. :LOL:

Pilkkis 12+6

merkkailen pikaseen.. 2v7kk kuume potilas kiehnää sylissä :)
Ultra ois iltapäivällä ja tarvii varmaan ottaa tää poika mukaan että tuleva isukkikin pääsis. Hänelle siis ensimmäinen lapsi ja vähän on epäluulonen ollut km jäljiltä koko raskaudesta...

:heart: rv 6+4/6+0 :heart:

Epeti juu,tota kävin tk:n fysiot. niin siis ihmettelen et oli noin vanhoja vöitä :kieh:
meinaan kyllä soittaa sinne ja sanoo jospa sais tarralla olevan kiitos :heart: siis mulla ei ole ikinä ollut näin kovaa selkäsärkyä (issias) eilen ihan itkin kun olen niin kipee :'( harmi vaan et pitää jaksaa vielä aika kauan...miehelläkin tulee pakollinen reissu ihan heinäkuun lopussa ja olen lasten kanssa vkon itekseni..kuinka tulen pärjää jos nyt olen näin kipee?? no koittaa vaan tehä pakolliset hommat,kotona :D ja siivoukset jättää väliin,tai tilata siivoja :ashamed:
olen sitä jo harkinnut vakavasti. :heart:

Kaikille selkäkipuisille, hermoileville ja muuten voimia tarvitseville jaksamista! :flower:

lolu Jos sulla on selkä noin kipiänä, niin elä siivouksen kanssa hermoile suotta.. viikossa ei huusholi kaadu niskaan ja käske miehen auttamaan. Mä en pystynyt yhdessä vaiheessa tekemään mitään kun selkä on niin kipeenä, että itkua väänsin joka liikkeestä.

Eilen sitten supisti taas niin pirusti, että teki mieli huutaa... hymisin täällä ja puuskutin ja lapset kyseli onko joku iso hätä. Kunnon oksettava olo puski päälle samaten :| Ei tässä enää mitään hätää olisi vaikka vauva syntyisi, mutta ei se toivottavaakaan ole. Pelästyin itsekin supistusten voimakkuutta. Alkaa olla jaksaminen heikolla raskauden suhteen, kun supistaa,selkää särkee ja neuvolassa ei tehdä mitään sen suhteen, että tietäisin miten synnytys tulee tapahtumaan |O :snotty:

33+4

Pitkästä aikaa kirjottelen tänne. Oon kyllä aina käyny lukemassa kuulumisia, mutta kun ei saa aikaiseksi näpytellä niin ei vaan saa...

Marza oli kirjotellu liikkeistä. Mullakin on nyt 17+ enkä tunne vielä liikkeitä lukuunottamatta paria "ehkä" -tuntemusta. Oon alkanut myös vähän huolestua aiheesta... en kyllä muista miten liikkeet alkoi tuntua vanhemmilta lapsilta. Mulla ei kyllä ole tietoa istukan paikasta ja eikös sekin vaikuta siihen miten liikkeitä tuntee?

Kovasti odottelen toista ultraa ja yritän päättää kysyiskö sukupuolta vai ei. Me ollaan toisesta tiedetty etukäteen, mutta ensimmäisestä ei. Nyt tuntuu, että kaikki tutut kysyy ekana joko tiedätte onko tulossa tyttö vai poika. Ärsyttää.... En kyllä aio kertoa, vaikka itse tietäisinkin.

Meinaako kukaan ottaa äitiyspakkausta? Mä kävin kattoon uuden pakkauksen kuvat ja ajattelin kyllä ottaa. Oli aika ihania =) Ei sillä, että mitenkään välttämättä tarvis, mutta... Toisaalta harmittaa, kun ei tullu otettua toiselle lapselle. Olishan ne makuupussit ym. ihan kivat muistot lapsille aikanaan.

Hilarius 17+2

p.s. Mun laskettu aika muuten 2.10 ja synnäri Jorvi, jos joku viitsii päivittää etusivulle

Moi!

Tatomira, mullakin on välillä samanlaisia tuntemuksia. Juuri tänään mietin et oonko ihan pimee kun hankin näin pienelllä ikäerolla lapsia. Juuri kun kakkonenkin alkaa vähän enemmän ymmärtämään ja nukkumaan paremmin niin pitää taas aloittaa alusta koko vauvashow. :eek: :D Mutta toisaalta olen hyvin onnellinen siitä että meille suodaan lapsia, ja nämä tuntemukset on vaan väliaikaisia. Teidän että uusi vauva sulattaa sydämeni samantien. :heart:

poni, olipa helpottavaa lukea että limatulppia saattaa raskauden aikana muodostua enemmänkin kun yksi. Mulla kun ei aiemmissa raskauksissa ole irrotnnut mitään limaklönttejä,niin tuo oli mulle ihan uutta.

Lohduttavaa myös lukea ettei kaikki muutkaan tunne liikkeitä vielä kunnolla. Ei vissiin sais verrata raskauksia toisiinsa, mutta niin sitä vaan tulee tehtyä. Mulla kun esikoinen ja kakkonen ovat olleet kovia potkimaan ja möyryämään koko rasakusajan ja esikoisen potkimista kuvattiin videollekin, niin näkyvää se oli, kun koko maha heilui. :LOL: Mutta eilen saunassa olin tuntevinani pientä liikettä mahassa, tai sit kuvittelin koko jutun. :eek:

Äitiyspakkausta ei meinattu ottaa, mutta kun näin kuvat aloinkin miettimään et pitäskö se sittenkin ottaa. Esikoiselle silloin otettiin pakkaus mutta kakkoselle ei. Talvihaalaria meillä ei oikein vauvalle ole, mutta toisaalta tuo pakkauksen haalari on ensi talvena liian iso ja seuraavana talvena jo varmaan liian pieni. Toisaalta se äitiyspakkausta vastaava summa on aika pieni...

marza ja sintti rv 17+3

Yhteistyössä