Kolmatta odottavat 2010

Hyväsetti älä huoli, en minäkään joka päivä niitä liikkeitä tunne. :hug: Jossain vaiheessa tuntui paremmin, kun pieni oli tuolla alempana, nyt on taas vaimentunut. Joskus saattaa oikein napakasti potkasta ja se tuntuu istuessa. Mielestäni tunsin kaksosten liikkeet tässä vaiheessa jo ihan selvästi.

Ja mulle kätilö sanoi, ettei se istukka itsessään mihinkään siirry. Mun istukka näytti olevan np-ultrassa takana alhaalla, mutta ei voi siinä vaiheessa vielä sanoa varmaksi, kun kohdun kasvaessa istukka menee mukana. Siinä mielessä sitten kuitenkin liikkuu. Mistä näistä maallikko mitään ymmärtää... Mä vaan toivon, ettei istukka olis sektiohaavan päällä, koska siitä voi helpommin irrota.

Oliko muita aiemmin sektiossa olleita? :attn: Onko teillä ollut kipua haavalla? Siis tuolla jossain alemmissa kudoksissa? Mulla tuota vatsanpäällistä arpea on jonkun verran riipinyt, mutta nyt ehkä viikon verran on sattunut tuonne johonkin syvemmälle välillä ihan kunnolla. Ilmeisesti on ihan normaalia, että arpea jonkin verran kiristelee, kun ei arpikudos anna periksi ihan samalla lailla kuin "normaali" kudos.

Jaahas, päiväunet ovat päättyneet ja äitiä kaivataan hätiin. :)

Epeti 17+4

Epeti Mulla esikoisen sektiohaava toisessa raskaudessa kipristeli.Tai ne alimmaiset kudokset. Varmaan ihan normaaliakin, kun sullakaan ei kamalan monta vuotta välissä nyt ollut?

Tuntuu tosiaan, että tää lepäily sais riittää jo pian. Viikot voisi kulua nopeemmin :whistle: Ei huvita puhua mitään, kun ei täällä kotona tapahdu mitään :snotty:

Moikka!

Hyväsetti, mulla kans mietityttää onko pikkuisella kaikki hyivn kun en ole tuntenut liikeitä kun pari kertaa. Ekan kerran 13+jotain ja tokan kerran tämän viikon alussa, eli 15+3. Tosin jälkeenpäin oon aatellut että tuskin nuo rv 13 oli vauvan liikkeitä, kun niitä ei kerran sen koommin ole oikeastaan kuulunut lukuunottamatta tuota tämän viikon töytäsyä. :D Toisaalta näillä viikoilla ei välttämättä liikkeet tunnukaan vielä, mutta kakkosesta tunsin ekat liikkeet 13+ ja siitä lähtien joka päivä. Siitä siis tämä huoli johtuu. Istukan sijaintia en suoraan sanoen muista, kyllä ultraaja sen taisi sanoa... :D

Eipä tällä kertaa muuta. Mä lähden nyt laittaan saunan päälle ja tekeen vähän iltapalaa. =)

marza ja sintti rv 16+0 POKS POKS =)

JM, ei ihan vuottakaan vielä. =) Meidän neuvolantäti sanoi, että on joskus lähettänyt jonkun ä-polillekin oikein kipeän sektiohaavan takia. Siinä siis taas yksi hyvä syy tarvittaessa tehdä tikusta asiaa sairaalalle sitten joskus myöhemmässä vaiheessa. :D

Keffelille jaksuja väsymyksen kanssa. Se voi kyllä olla todella vaativaa. Musta tuntui, ettei se menisi ikinä ohi, mutta nyt on häipynyt vaivihkaa tai sitten siihen on vaan tottunut. :whistle:

Mä aloin eilen miettimään, että oliskohan se istukka sitten kuitenkin edessä mulla. Etsin illalla piiiitkään pienen sydänääniä ja ne on todella hankala löytää, joka paikasta kuuluu vaan sitä oman sykkeen tahtista viuhunaa, jonka olen käsittänyt joskus olevan istukan ääntä. (?) Yhdestä pienestä kohtaa sydänäänet löytyy, kun oikein kallistaa doppleria sopivasti. Lisäksi ne liikkeet tuntuu enemmän tonne sisään/ylöspäin, sillon ku harvoin tuntuu...

Mukavaa lauantaipäivän jatkoa kaikille mammoille ja masuille! :heart:

Epeti 17+5

Epeti ja miksei muutkin. Kun laitatte kädet mahan päälle niin sykkiikö se maha teiän oman sydämen tahtiin? Kun mulla tekee näin... Jos siis istukka on edessä niin voiko se tavallaan tuntua sydämen sykkeinä.... ??

Hyväsetti ja Pöpö 17+4

Hyväsetti, sykkiipä hyvinkin. :) Tosin mulla sykkii kämmenetkin, etten oikein tiedä, että mikä sitten loppujen lopuksi oikein sykkii. :LOL:

Sauna lämpiämässä ja grillisapuskat jääkaapissa odottamassa. Jahka termiittikaksikko on unten mailla, on mulla ja isännällä hemmotteluilta. Eli siis ensin saunotaan ja sitten grillataan räntäsateessa. Oliskos kuitenkin toisinpäin järkevämpää... ;)

Epeti jatkaa yksinpuheluaan, ettei tipahdeta kakkossivulle. :D Alkaa olemaan sitä aikaa raskaudesta, kun ei oikein ole mitään kerrottavaa... Seuraava etappi häämöttää tasan kahden viikon päästä rakenneultrassa. Seuraava neuvola on vasta rv23+, saapahan sitten samalla kelan paperit matkaan.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Epeti rv18+0 poksista

Niin on Epeti täälläkin.. ei mitään kummaa kuulu.
Kovasti odotan torstain neuvolaa ja ultraa, jospa jo nyt sukupuoli varmistuisi. Esikoinen odottaa myös, kun hän pääsee mukaan vauvaa katsomaan.

Viikonloppu meni kärsien liitoskivuista oikein kunnolla. Onneksi ne tässä raskaudessa tulevat ja menevät, kun viimeksi olivat lähes jatkuvia ja kestivät 9kk synnytyksen jälkeenkin. Suppareita on, mutta ei kovin kamalasti.

Pitäsi alkaa laittaa muksuja. Lähdetään kylälle. Tytöt menee mummolle ja pappalle siksi aikaa niin saan rauhassa hoidella asioita. Pitää muistaa käydä tekemässä vakuutus masuvauvalle jo valmiiksi ettei aika vilahda umpeen.
-Poni 18+6

Voi elämä mikä olo.... :snotty: oon aivan tukossa...

Eipä tänne mitään ihmeempiä kuulu... vatsa kasvaa ja neuvolaa sekä ultraa odotellaan ... neuvola onkin ensi maanantaina, ultra sitten 11.5 ...

unikeiju+sisu 18+2

Täälläkään ei mitään uutta. Kyllä musta kait huomaa, että raskaana olen, kun sitä on kommentoineet ihmiset jotka ei tienneet et oon raskaana, mutta onhan noita viikkojakin jo kasassa :LOL:
Välillä on sellanen olo, et menis nyt viikot äkkiä, että saisi pienen syliinsä ja näkisi hänet ja toisaalta nauttii aivan suunnattomasti kun ei ole vielä sitä vauvarumbaa ja saa olla ja mennä ja nukkua suht rauhassa, sen minkä lonkka- ja selkäsäryiltään, pissahädältään ja supistuksilta pystyy nukkumaan.

Mä en oikeasti osaa ees aatella, miten vauva muuttaa elämää! Mulle on vieläkin tosi kaukainen ja vieras se ajatus, että meille todella on tulossa vauva. Vaikka siis kaikki tarvikkeet on pienelle hankittuna, pikkanen möyrii jatkuvasti, sain synnytystapa-arvioajan ja se fakta, et max. 5vko enää kestää ja pikkanen on maailmassa, mut silti mä en osaa aatella sitä! Kait se todellisuus sit vihdoin aukeaa kun se pieni on sylissä :heart:

tatomira ja itu 34+2

Tänä aamuna tunsin niin selvät potkut että kyllä meiän Pöpö hengissä vielä on :heart:
Ihanaa =)
Ylihuomenna neuvola.. ultraan vielä kolme viikkoa, ja kohta alkaa kesälomat ja kaikki... Tänään elämä hymyilee :) :)
Ihanaa päivää kaikille muillekin...

Hyväsetti ja Pöpö 17+6

Heippa.

Mullekaan ei oo oikein tapahtunut mitään uutta,vauva on kova melskaamaan mahassa ja selinmakuu on aivan toivotonta,vauva vielä niin ylhäällä :whistle:
Keskiviikkona olis se ultra ja tavallinen neuvola,saa nähdä minkäkokoinen kaveri on :D
Yöt menee unia katsellessa ja pissalla ravatessa :ashamed: Oon myös alkanut hikoilemaan kamalasti :/ Herään yöllä ja aamulla ihan hiestä märkänä :ashamed:

Tatomiran kanssa samoja ajatuksia,eli olis pian kiva jo saada vauva syliin ja toisaalta taas voisi asustella masussa vielä useammankin viikon ;) Esikoinen syntyi 37+3,se olis ihan hyvä rv synnyttää :heart:

Rapu ja masuasukki 33+6 :heart:

Maanantaita!

Hyväsetti, mä kans tunnen sydämen sykkeen kun laitan kädet mahan päälle.

Aika tasaista eloa tuntuu monilla olevan ja niin täälläkin. Ei siis mitään uutta rintamalla. :D

Tänään tuli postissa kesän eka hääkutsu ja se sai mut pohtimaan mitä ihmettä pistän päälleni? :eek: Meillä on kesällä tiedossa kolmet häät, mutta onneks ne on eri "piireistä" olevien häitä, joten voin laittaa samat vaatteet vaikka kaikkiin kolmiin häihin, kun tosiaan vaan löytäis ja keksis jotain päälle pantavaa.

marza ja sintti rv 16+3

marza Meillä on kans ainaki yhet häät tiedossa.. Silloin viikkoja 32.. ja joku hieno mekko tai joku pitäis saaha... Sit on muitakin juhlia ja haluaisin pitkän vaalean hameen, mutta yhestäkään nettikaupasta en ainakaan semmosta oo löytäny.
Oisko jollain tietoa mistä sais pitkän, hienon kesähameen...

Mulla kanssa malttamaton olo, että sais vauvan jo ulos mahasta ja syliin. 5-6 viikkoa kun nyt kumminkin pysyis vielä mahassa, niin sitten saa tulla :D

Yllätyin niin kokoarviosta, kun jäi alle nelikiloseksi, että oon alkanut miettimään alatiesynnytyksen mahdollisuutta ja haaveilemaan pliklinikkasynnytyksestä. Kai tulen vielä rähmälleni maaha ja kaveri onkin yli neljäkiloinen syntyessään ja joudunkin sektioon :snotty:

32+4

Ei oo kans jaksanu kirjotella, kun ei oo mitään uutta kerrottavaa.

Mä en tunne liikkeitä enkä muista koska tunsin noista edellisistä. Nyt on istukka etinen, joten se kai vaikuttaa ainakin vähän.

Torstain neuvola vaihdettiin lääkärineuvolaksi, menen puhumaan tästä jaksamisesta (töissä ja yleensä ), toiveissa olis jos sais edes vähän saikkua. Kovin lupaavalle ei kuulostanut, ainakaan terkan puheet. Et ei näillä viikoilla vielä kuulemma saa pitkiä lomia.
Mulla on vaan yksinkertasesti niin v*****nen työpaikka ja työkaveri etten jaksa yhtään.
Lisäks en saa nukuttua ja iltasin on alkanu olla noita rytmihäiriöitä. Ihme kun ei vielä supistele.
Aika masentava olo.

Nyt on kuopus kipeenä, kuumetta ja mahatauti. Oon ainakin siis alkuviikon kotona sen takia.

Zeena 16+1

Heips kaikille! :snotty: Nuhanenänä olin viikonlopun, aivan tukossa katupölystä ja kai lepästä, vaikka en koskaan ennen moisista ole oireita saanut. Vieläkin jotenkin umpiossa oleva ole. En uskaltanut ottaa mitään lääkkeitä, joten nenää huuhdellen ja jatkuvasti niistäen vain mentiin. Koivun kukinta vielä tulossa, voi itku! Pitää varmaan pysyä sisällä koko toukokuu...
Ei mitään tuntemuksia mahassa... Olenkohan edes raskaana. Ehkä aamuisin hiukan sellaista oloa, että aamiaista tekee mieli syödä, vaikka normaalisti en yleensä syö. Ei voi pahoinvoinniksi sanoa kyllä vielä.
Ääh, reilu viikko vielä varhaisraskauden ultraan, jossa syke pitäisi näkyä :heart: (toivottavasti näkyy!)

stigu 6+0 POKS!

Voihan väsymys edelleen... onko muilla ollut ongelmaa, että vaikka kuinka ja väsyttää niin ei saa nukuttua? mulla ei oo oikeesti varmaan ikinä normaalisti nukahtamisen tai nukkumisen kanssa ollut ongelmia, mutta nyt sitten...muutenkin väsyttää ja lisäks ei saa millään unta kun menee sänkyyn ja heräilen yöllä ainakin pariin kertaan enkä saa unta uudestaan millään... Unetkin toki on ihan pimeitä. Millähän sitä jaksaa... |O sitten menee noiden kahden uhmiksen kanssa totaalisesti hermot kun on väsynyt ja nuo kiukkuaa ja tekee kaikkea mitä ei saa :kieh:

Hyväsetti, :heart:

Meillä ei taida olla yksiäkään isompia bileitä luvassa tälle kesää(, onneksi!). Vois olla aika mielenkiintoista tosiaan etsiä vähän tyylikkäämpää telttaa päälle puettavaksi... Onnea m a r z a lle ja hyväsetille etsintään!

Zeenalle tsempit ikävään työtilanteeseen. :hug: Toivottavasti olisi ymmärtäväinen tohtori.

stigulle toivottelen nopeasti kuluvaa aikaa ultraan. Se tuntuu niin pitkältä, tiedän. ;)

Keffeli, :wave: mulla oli ihan tolkuton alkuraskauden väsymys. Täälläkin taisin kerran jos toisenkin taivastella, että eikö se mene koskaan ohi. :snotty: No, meni se tai sitten vaan totuin siihen. =) Jaksuja sinne! :hug:

Wandiin kanssako keskusteltiin siitä päänsäryn ja nukkumisen yhteydestä? Nimittäin siitä munkin päänsärkyni johtui. Nyt kun mies on palannut lomilta töihin ja pakotan itsenikin ylös punkasta aamuisin hänen lähtiessään, on päänsäryt kadonneet tyystin. Ihanaa! Viikonloppuisin lapset on pitäneet huolen, ettei mamman tarvitse harkitakaan nukkuvansa aamukuutta pidempään... :D

Me lähdetään tänään lapsosten ja mummin kanssa roadtripille sukuloimaan. Samalla nään suvun uusimman tulokkaan, tyttösen ikää pari viikkoa. :heart:

Epeti 18+1

Huomenta B) mä tuun kanssa poksumaan :heart: tänään pitäis siivota :kieh: selkä ei tykkää tosta imuroimisesta yhtään :'( loppupäivä menee sit toipumiseen. täytyneen koittaa tehä hissunkissun. aurinkoista päivää kaikille :wave:
lolu-24+0

Meillä kanssa ainakin kolmet häät tiedossa kesälle... ja yhdet polttarit. sinäänsä siis oikein kiva kesä olla raskaana =) toisaalta eipä haittaa, voi hyvillä mielin ottaa lapsukaiset mukaan juhliin.

rv 5+5 :heart:

Yhteistyössä