Kolmatta odottavat 2010

Hei!

Varovaisesti ilmoittautuisin uutena mukaan. Kuten Keffelillä, minullakin viime viikolta tuore plussa ja rv nyt 5+0 ja joltisenkin epätodellinen olo. Ellei testitikkua vilkaise niin ei tätä usko todeksi, kun ei mitään tuntemuksia ole. Kävin veritestissäkin (raskaus hoitojen tulosta), joten plussa on kyllä varmistettu. LA olisi 13.12. Lucianpäivänä.

Ennestään meillä tyttö 7/05 ja poika 3/07. Ikää itsellä 38 ja Jorviin menen synnyttämään, jos sinne asti päästään. Epeti, kiitos jos laitat nuo listaan!

Keffeli ja stigu, paljon onnea plussista ja tervetuloa mukaan joukkoon! :wave: Saatiin ensimmäiset viralliset joulukuiset matkaan mukaan. :heart:

Päivittelemässä ja poksumassa vaan pikaisesti, nyt iltapuuron laittoon!

Epeti 17+0 POKS

Tervetuloa uusille!

Piti ihan tulla tänne katsomaan, että paljonkos niitä viikkoja oli kasassa. On niin hektistä tämä elämä nyt, ettei millään pysy kirjoilla edes siitä, millä viikoilla siellä mahassa eletään.

Synnytyspelkoa ei pahemmin ole. Ainoastaan se, josta jo aiemmin varmaan kirjoitin, että mun pitää olla lähes kävelymatkan päässä sairaalasta, kun synnytys käynnistyy, koska eka tuli reilussa kahdessa tunnissa toka reilussa tunnissa. Ei tosiaan olisi hauska olla silloin täällä 200km päässä. Lisäksi synnytyksen nopeus aiheuttaa mulla tolkuttoman verenhukan, jonka vuoksi olen pyörätuolikunnossa vuorokauden synnytyksen jälkeen. Jalat vaan ei kanna. Luulin, että kätilö vitsailee, kun hän sanoi, että voisin käydä suihkussa ennen osastolle siirtymistä. Ja eikun tippaan...

Minun vanhemmat (eronneet) ovat meillä aina tarvittaessa apuna, äiti ottaa usein yökyläänkin ja varmasti tulee auttamaan vauvan kanssa, jos apua tarvin. Isälle en ole antanut molempia vilkkaita santereita kovin pitkäksi aikaa. Yksi menis, mutta välillä kaksi toisiaan yllyttävää poikalasta on niin vaikea hallita (=meillä on lähes sotilaallinen kuri kotona), että äidillänikin on täysi työ niitten kanssa.
Miehen vanhemmat ovat jo 70-kymppisiä, enkä ole jättänyt heitä kuin pariksi tunniksi lasten kanssa, eivät jaksa samalla lailla, ja se on ymmärrettävää. Asuvatkin kaukana, ettei nähdä kuin pari kertaa vuodessa (silloin tosin sitten useampi päivä). He pyrkivät myös auttamaan rahallisesti, joka on sekin tervetullutta apua, vaikka ilmankin pärjättäisiin.

Hautajaisissa, joissa siis sukulaiset eivät tienneet raskaudestani, tuli kommenttia ja silittelyä alun jälkeen. Kaikki ei sanoneet aluksi oikein mitään tuijottivat vain ja halutti välillä huutaa: En minä ole paksu, minä olen paksuna! Elämä jatkuu, haluan nyt erityishuomiota tilani vuoksi, kiitos! :D

merkkailen ja taidan uskaltautua vallan tuolta kuumeilijoista tänne puolelle :) tänään tein toisen digitestin ja samaa se kertoi kun edellinenkin :heart: ja väsymys on aivan tajuton |O niinkuin esikoisestakin... lainaneuvotteluissa oltiin tänään ja hitto kun meinas silmät alkaa ihan lupsumaan sielä eikä haukotuksia voinut välttää :D noloa :whistle:
Talon rakennuspuuhat meillä suunnitteilla :heart:

Nyt nukkumaan, huomena aamuvuoroon ja herätys on jo 05.10.. kuinkahan ihmeessä mä mahdan jaksaa noita aamu herätyksiä, varsinkin iltavuoron jälkeen kun kotona oon vasta 22.30 aikoihin ja sit jos aamuvuoro seuraavaks niin täytyy lähteä taas 06 aikoihin ajeleen |O huh huh...

Täällä voidaan hyvin ja suunnitellaan jo kovasti esikoisen 5-vuotis synttäreitä jotka ovat ensi kuun alussa. Poika tahtoo merirosvo synttärit =)
Jotain puhetta on ollut anopista...itselläni mukava anoppi,mutta kantaa kirpparilta lasten vaatteita liikaakin kun halvalla saa :whistle: no ihan siistikuntoisia,mutta liika on liikaa. Lapset ovat silloin tällöin siellä yön ja joskus muutaman tunnin. Ikää heilläkin on joten pitkiä aikoja eivät jaksa. Oma äitini ottaa mielellään lapset maalle viikonlopuksi silloin tällöin =) ja auttelee tarvittaessa muutenkin,eli ihan tyytyväinen saan olla.
Nyt taidan lähteä suihkuun ja odotella kohta töistä palaavaa miestä kotiin....

äiti -79-, 26+2

Onnea uusille :D

Nyt tajuaa kuinka pitkällä sitä onkaan, kun alkaa tulla joulukuisia mukaan. Mulla enää ens kuun loppuun odotusta :eek:

Karmee flunssa täällä ja migreeni vaivaa... mahakin on siinä kunnossa, että tuntuu kuin vauva valahtaisi sieltä ulos minä hetkenä hyvänsä. Ja lisää supistuksia eikä muuta voi tehdä kuin olla sohvan nurkassa :attn:

31+5

Moikka. Poksumaan tulin :D
Lääkärille näytetty näppyjä ja varsiluomia ovat,kuulemma voi leikata itse saksilla pois :eek:
Mulla tuli yksi yö kauhea kramppi jalkaan ja vieläkin jalka on kipeä ja kankea,viime yönä en kunnolla nukkunut,kun sitä jalkaa särki :ashamed:
Harjoitussupistuksia tulee päivittäin,ovat jo aikas epämiellyttäviä :/

Tervetuloa uudet :wave:

Rapu ja masuasukki rv 33 POKS :heart:

Noista varsiluomista:
Mulle on tullu niitä jo vuosia jostain syystä. Aikoinaan koululääkäri sanoi, että niitä tulee yleensä vanhoille ihmisille. Olin sillon siis joku 20-vuotias kun mulle alko niitä tulla :LOL:
Mutta niitä voi tosiaan vaikka leikata pois, mulla lähtee ihan nyppäämällä pois. Joskus tulee pieni tippa verta, yleensä ei tule mitään. Ja kaulan alueelle yleensä ilmaantuu, ainakin mulla.

Mä oon ihan ZZZZZzzzzzzzz. Mies tulee raksalta joskus klo 22, sit se haluu ruokaa, saunaa ja kolistelee puoleen yöhön ja en pysty nukkumaan. Sit tänäänkin se heräs klo 4 ja herätti smalla mut ja lähti raksalle. Todella hienoa. Yritin sanoa, että muuttaa sinne raksalle kun sillä on siellä asuntovaunu työmaakoppina :whistle: Et mun pitää levätä, että jaksan käydä töissä ja hoitaa illalla lapset...Ei tätä menoo kauan jaksa :(

Zeena 15+2

Zeena ja Keffeli Jaksuja talonrakennukseen! Se taitaa olla ihan hc-touhua pienten lasten kanssa ja vielä raskausväsymyksen kanssa. Puhumattakaan siitä, ettei itse välttämättä pysty mahalta ja pahoinvoinneilta urakkaa kauheasti edistämään. Me mietitään kanssa tulevaisuuden asumista, nippa nappa mahdutaan nykyiseen rivariasuntoon. Sänkyjä mahtuu kolmellekin lapselle, mutta omia huoneita ei ole ja varastotila loppuu kohta lasten harrastusvälineiden kertyessä....

Ai, lisätään vielä ne vaatimattomat rv:t 5+1

terve! mä tulin tänne poksumaan ja samalla kertoo et kävin kattelee vaunuja eilen :D kyllä on sit valikoimaa :attn: mut kauheen tummia värejä..ei mun makuun sais olla vähän vaaleenpiakin sävyjä...tuntu et surujuhlat on kun kattelin vaunuja. No mut sain esitteitä mukaan ja voihan niitä onneks täältä netistä katella :LOL: ja kai niitä vaaleitakin sävyjä löytyy....mulla olis yhet vaunut kiikarissa ne on netistä katottu..mut enpä tiiä olis kiva päästä kokeilee niitä livenä onks hyvät jne..onko kokemusta netistä ostetuista vaunuista? lolu- 23 poks :heart:

Moi!

Zeena, kuulostaa kovin tutulta tuo sun kirjoitus. :D Meillä kans talonrakennus meneillään ja mies joka ilta raksalla ainakin ysiin asti. Missä vaiheessa teillä mennään? Meillä alkaa onneks loppusuora häämöttään, ensi kuussa pitäis päästä muuttaan. :heart: Kesäkuussa -08 alotettiin, eli kohta pari vuotta jo mennyt raksaleskenä. Mulla oli ehkä vähän turhan ruusuiset kuvitelmat rakentamisesta, ja jos olisin tiennyt minkälaista tää on en olis ikinä aloittanut. :LOL: Tai ainakin oltais päädytty avaimet käteen- taloon.

Keffelille kovasti tsemppiä rakennusurakan alkamiseen. =)

Rapu, kuulostaa kyllä aika hurjalta että varsiluomia pitäis itse alkaa leikkaamaan. :eek: Mulla nuo näpyt, ilmeisesti ovat sitten niitä varsiluomia, ovat kyllä niin pieniä vielä ettei nitä pysty millään leikkaamaan.

Major, kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin. =)

Meillä tänään tyttö heräsi aamulla jo kuudelta. |O Oon vieläkin ihan zombie, kun väsyttää niin paljon. Täytyy vissiin lähteä vähän kaupungille että saa itselleen jotain tekemistä. :D

marza ja sintti rv 15+4

Heissansaa!

Pitkästä aikaa kirjottelen..Ultra oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa :heart: Lisäpäiviäkin sain, mikä tietysti otettiin ilolla vastaan. Nyt raskaus on todellisempaa, vaikkakin pahoinvointi on sen todistanut jo viikkojen ajan..Nyt alkaa kyllä helpottamaan, onneksi! Maha on kasvanut, tosin sitä ylimääräistäkin löytyy, niin että näytän jo melkoisesti odottavalta äidiltä :D Kesäkuussa on rakenneultra, silloin toivottavasti kaikki olisi myös kunnossa ja ehkää se sukupuolikin saataisiin tietää =)

Kaikille uusille tervetuloa, huikeeta, että jo joulukuisia tulee! Mun rakas ystäväkin odottaa joulukuun alun vauvaa :heart:

Niin ja jos listaan muutettaisiin mun tietoja, niin la on nyt 22.10 ja sairaala LS.

Mintukas 12+4

Majorille ja Mintukkaalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Kaikille talonrakentajille ja siihen puuhaan ryhtyville hatunnosto.

Me rakennettiin silloin kun ei vielä lapsia ollut ja koettelemus se oli ihan kahdestaankin. Hartiapankkirakentamista kun harrastettiin ja suurimmaksi osaksi kahdestaan. Oli siinä liitto kovilla, mutta kun siitä(kin) selvittiin, mentiin naimisiin. :D Tosin nythän kaikki kommentoi, että kolme makuuhuonetta jää meille pieneksi, kun kolmas on tulossa. Jaa, mä kun ajattelin, että kaikki kolme menevät piiiitkään samassa huoneessa ja yksi huone säilyy vieras/työhuoneena. :whistle: Mietittiin miehen kanssa, että jos jonain kauniina päivänä innostutaan vielä neljäs iltatähdeksi tekemään, sitten voidaan miettiä laajentamista. Nyt pärjätään näin paremmin kuin hyvin. :)

Epeti 17+1

Mä voisinkin varmaan uskaltautua jo pois piilonikin takaa, kun tuo ultra näytti niin hyvältä. :) Eli siis ent. Major täällä hei. :wave:

Epeti Mulle voi merkata iäksi 30v, synnäriksi Tays ja lapset 07 ja 09, kun ehdit. Kiitos! :)

marza: meillä onihan alkutekijöissään tää tuska, anturoita tehdään tänään ja huomenna alkaa kivien latominen. Että saa sitä miestä odotella vielä seuraavan vuoden kotiin |O
Mutta talo palkitsee sitten joskus, toivottavasti :)

Me rakennettiin taloa,kun odotin kakkosta,mies oli aamut töissä ja illat raksalla tai toisinpäin :whistle: Varsinkin alkuraskaus oli rankkaa,kun väsytti ja kävin töissä ja illat kului sohvan pohjalla esikoisen (alle 3v) katsellessa lastenohjelmia :ashamed:
Talo saatiin sitten valmiiksi 4kk ennen kakkosen syntymää :D

Pilkkis: ootko Tampereelta vai lähialueelta?

Tsemppiä muillekkin talon rakennus puuhiin :) me tosiaan vasta alotellaan tossa loppu kesästä. Mutta eiköhän se siitä, me kun tästä muutetaan niin asutaan rakennus aika ihan tulevan kodin vieressä. Appivanhemmille muutetaan siks aikaa.. :whistle: uskon sen menevän hyvin, sielä kun on oikeesti reilusti tilaa asua niin ei tarvi ihan kylki kyljessä olla. Kaikki neljä tehdään komivuoro työtä niin ei ihan hirveitä kuitenkaan samoissa vuoroissa varmaan kaikki olla, että saa olla rauhassakin. Lisäks appivanhemmat ovat nuoria ja tykkäävät hirmusesti poikien kanssa touhuta, joten apua varmasti saan minäkin jos raskausaika tuntuu tuskaselta.

nyt ipanoille iltapalaa, palaan myöhemmin jos jaksan.. hirmunen väsy taas |O

Niin ja onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Reissu tehty ja ihanaa olla kotona lasten kanssa. Tytöillä oli mennyt oikein mukavasti mummolassa, vaikka ikäväkin oli ollut. Itsellä oli aika kurja olo, varsinkin iltaisin ja yöllä valvoin oikein kunnolla. Muutenkin oli niin tunnepitoinen reissu monessa suhteessa.. :/

Rakentamisesta on ollut puhetta. Me rakennettiin, kun kakkosta odotin, pitkästä tavarasta puutalon. Appiukko oli palkallisena kirvesmiehenä ja minun vanhemmat auttoi tosi paljon myös. Ei voi muuta sanoa kuin, että onneksi se vaihe on ohi, eikä enää tarvi rakentaa. Meillä kyllä riiteli koko suku. Nyt pitäsi kyllä aloittaa yläkerran rakentaminen pikkuhiljaa. Ei vielä kiirettä, kun alhaalla 130 m2, joka riittää meille vauvan synnnytyäkin.

Nyt taidan kaatua sänkyyn. Ihana nukahtaa muksujen tuhinaan. Kohta ne kömpii taas viekkuun :heart:
-Poni 18+0 poks

Yhteistyössä