Kolmatta odottavat 2010

Sain varattua ekaa neuvolaa parin viikon päähän ja ultra pari päivää ennen sitä kun en oikein tiennyt noista kuukautisista. Neuvolan täti oli näreissään kun en ollut merkannut esim. pillereiden aikana menkkoja. No hitsi nehän tulee aina tauko viikolla. Ja mitään kuukautis kaleneria en ollut aloittanut koska pillereiden lopettamisen jälkeeen vuotoja tuli ja meni ja oli tiputteluakin. Joten ajattelin odotella että ne "oikeat menkat" tulee ja rupeen sitten etsimään ovista ja ynnä muuta. Ei kuulemma ollut oisi näin pitänyt tehdä vaan kaikki ylös kalentewriin. No sama se mulle kun näinkin hyvin taktiikka toiminut ja olisivat kuitenkin ultranneet tämän kuun puolella tahi pääsiöisne jälkeen.

Paha olo on mennyt pois taisi liittyä tähän flunssaan. Ihan kiva jos se ällötys tulisi myöhemmin jos ollenkaan. Tai sitten tuo kellon mukaan syöminen toimii. Ainakin kakkosta odottaessa kun oli pakko jaksaa niin säntillinen syöminen toimi hyvin.

On tämä aivan erillaista taas. Nyt ollaan miehen kanssa molemmat ihan ruusuisissa tunnelmissa tämän odotuksen suhteen. Ekasta mies oli hyvin huolissaan ja ymmällään. Tokassa oltiin molemmat niin väsyneitä ja elämän tilanne raskas muutoinkin että huh. Nyt moni asia on selkeämpää ja tiedetään mukamas mitä ollaan tekemässä. Ihana rakastunut olo. Voi olla että kevät aurinko auttaa asiaa. :heart:

Täällähän on monia tuttuja nimiä tuolta vauvakuume puolelta. Olen kovasti siellä vuoden verran taustaillut, kirjoitellut hieman laiskemmin. Kiva huomata näin monella asiat ovat edenneet mallikkaasti kohti kasvavaa perhettä. Harmi että moni jäi vielä kuume palstalle. Itse en ehtinyt kuin muutaman viikon kirjoittaa kun onni oli myötä jo ekasta kierrosta.

Tänään on eka neuvola.. Oli jopa nopeaa toimintaa kun eilen plussasin ja sain neuvolan heti täksi päiväksi.. Jospa siellä nyt sitten selviäisi nuo viikot ja LA..
Eilen illalla oli todella etova olo koko illan ja närästi kauheasti.. Ihmeellisesti ne oireet alkoi kun plussasin..Tai sitten en ole niitä huomioinut aiemmin :)

:wave: Tervetuloa mukaan JanJade ja Kahvilla, itekin oon kyl viel ihan tuores tapaus. :D

Onnea Ultraan miita! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mintukas Toivottavasti vuodot tosiaan oli siinä ja ultrassa on kaikki vallan mainiosti! d :) b

Mulla pahoinvointi on kovinta iltapäivästä alkaen, yön aikana aina vähän helpottaa. Aamuisin perusheikko olo, eikä tekisi mieli syödä mitään. Oiskin kyl ihan hyvä, jos paino tippuis täs alkuun taas vähäsen, lähtöpaino on turhan iso.

Vähän oon ollu huolissani, ku on ollu mahakipua muutamana päivänä, tänään aika kovaakin. Onko muilla ollut? Hämärästi muistelisin, et edellisessä alkuraskaudessa oli samanlaista, mut en oo ihan varma. Huolestuttaa tietenkin. :(

Major 6+0

Major Mulla ainakin oli mahakipuja alkuraskaudessa, luulisin että ihan normaalia on vaikka kaikki tietysti aina huolettaa :)

Mulla on nyt virallisesti vapaaherran elämää hamaan tulevaisuuteen. On helpottunut olo, kunsaa juosta lääkärillä suppareiden takia ilman selittelyjä työmaalla ja muutenkin elämä rauhoittui töiden virallisen loppumisen myötä. Tosin en kyllä tiedä kuinka aikani kulutan kun vieläkään saa mitään oikein tehdä :D

Sokerirasituskin on hoidettu nyt pois alta ja huomenna kuulee tulokset. Ylipahaa kyllä se litku ja meinas tulla satsi ulos samoin tein :x :x

Jos suppareita ei lasketa tai tätä järkyttvää selkäkipua, olo on niin kuin ei raskaana olisikaan. Paitsi että poju pitää niin kovaa potkuharjoittelua mahassa, että tuntuu jo kipeeltäkin ajoittain :)

JM ja Pumba 26+5

JM Ok, josko mulla on vaan kaasukuplat eksyksissä.. :D Pahimmat kivut taas helpotti aamupäivästä, ni oma huolikin kevenee heti.
Onnittelut vapaaherruudesta, varmasti on nyt helpompi olla! :) Ei muuta ku sohvalle, jalat pöydälle vaan ja hyvää luettavaa ja syötävää mukaan. ;) Noi mainitsemas kolme pikkuseikkaa kun tosiaan unohtaa, ni varmast ei tunnu yhtään raskaana olevalta! :D
Se sokerilitku on must suht siedettävää, mut eipä sitä nyt kyllä mitenkään riemulla taas odota, et joutuu litkimään. :whistle:

Tervetuloa kaikki uudet ja Onnea :flower: . Mukavaa kun joukkomme kasvaa ja kirjoittelu vilkastuu!

Kävin juuri hierojalla. Ihanaa nyt, kun ei ole ihan pikkuista vauvaa kannettavana eikä imetä niin hartiat ihan ok kunnossa. Hieronta tuntuu hyvälle, eikä kipeälle. Odotuksen suhteen ei mitään ihmettä kuulu. Seuraava neuvola olisi vasta muutaman viikon päästä. Sitä odotellessa, jotta pääsee pikkuista taas kurkkaamaan.

Major Mulla on alkuraskaudesta ollut aina mahakipuja, johtuen juuri suolen toiminnan hidastumisesta. Kuituja kehiin niin voi auttaa.

-Poni 13+0 poks :)

Moi!

Miten ihmeessä te saatte sydänäänet kuuluviin dopplerilla? Mä ostin angelsoundin dopplerin tokassa raskaudessa, eikä ikinä saatu sydänääniä kuuluun. Myin dopplerin sit huutonetissä ja sain saman hinnan minkä olin itsekin maksanut. Nyt ehkä ihan pikkuriikkisen kaduttaa et möin, olis voinut nyt yrittää uudestaa sydämen kuuntelua.

Rapu, saako kysyä minkä tila-auton ostitte? Meilläkin on nyt sellainen harkinnassa, tai oikeastaan miehellä ja olis kiva kuulla kokemuksia. Mahtuuko vaunut hyvin ynnä muuta.

Major, mullakin on mahakipuja silloin tällöin. Semmosia menkkamasia. Lie mistä johtuu, mutta muistan semmoisia olleen mun kaikissa raskauksissa.

Poni, mulla raskaus on joka kerta vaikuttavat päinvastaisella tavalla suolen toimintaan kun sulla. :LOL: Vessassa saa siis ravata monta kertaa päivässä suolta tyhjentämässä. :D

Omaan oloo ei kuulu mitään uutta. Aamuisin edelleen vähän on paha olo, mutta jos ajoissa laitan jotain suuhuni, niin vältyn vessan pöntön halaamiselta. :eek:
Mun sisko väitti et mun maha muka vähän jo näkyis, mutta itse olen kyllä toista mieltä. Ehkä se vähän on muuttanut muotoaan, eli makkarat on piukentuneet kummuksi. :LOL:

marza ja kolmonen 10+4

Kiitti Poni, täytyy kokeilla! :) Aijai, hieroja tekis niin hyvää.. Kateudesta vihreänä täällä. :)

Mä huomasin tossa suihkussa käydessäni, et sain taas seurakseni perinteisen lämpöpäänsäryn.. Sitä on ollut aiemmissakin raskauksissa. Lämpimässä suihkussa, saunassa, takan äärellä ym tulee kamala otsan jomotus aina. Jännä oire.. :)

Eka neuvola viikon päästä. Tätsykkä lupas lähetellä lomakkeet kotiin täytettäviks, vaan eipä oo näkyny. Taidan laittaa sähköpostilla muistutuksen sille. Kiva täti, mut välillä vähän muisti pätkii, näköjään edelleenkin. :)

Mulla on edelleen hyvä olo. Väsymys vaivaa eniten, lisäksi pissattaa ja rintoja aristaa.
Hiljalleen alan toivomaan, että pääsisin kokonaan ilman pahoinvointia. Ensi viikko sen varmaan näyttää.

Ella ja Kirppu 6+1

marza: Peugeotin 807 6 hengen auto,aiempaa kokemusta ei oo tila-autoista,kaverilla on tuo sama peugeot ja ovat olleet siihen tyytyväisiä.Hyvin on takana tilaa vaunuille ja koiralle,kun otetaan kuudes istuin pois,kun meitä on sitten 5 kun vauva syntyy ;)

Höps olinpa tonttu eli rivini.
kahvilla....?........KYS.........30V.......tyttö 05, tyttö 07

Ei mitään uutta. Taitaa hommat edetä samalla tavalla kuin aiemmissa raskauksissa. Ja heti spekuloimaan että olisiko kolmas tyttö.

Ajattelin ottaa ekaa kertaa äippäpaketin. Ne kamppeet joita edellisillä muksuilla on ollut on niin kovin käytettyjä ja venahtaneita. Onhan kellarissa paljon kaikkea odottamassa mutta pieni varuste täydennys ei olisi hullumpaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahvilla:
Ei mitään uutta. Taitaa hommat edetä samalla tavalla kuin aiemmissa raskauksissa. Ja heti spekuloimaan että olisiko kolmas tyttö.
Meillä melkein samanikäiset tytöt, 04 ja 07 syntyneet ja samanlailla oon koko raskauden miettinyt,onko kolmaskin tyttö
:heart: Oon jo useamman kerran nähnyt synnytysunta ja joka kerta on tyttö syntynyt :D

Kokoarvioon ei nyt sitten kai päästetäkään jos neuvolatäti on sitä mieltä että vauva mahtuu tulemaan. Eli käsikopelolla mahan päältä jos täti kokeillessaan toteaa, että mahtuu niin odottava äiti huolineen jätetään oman onnensa nojaan. Mä nostan kyllä metelin jos en pääse. Kuopus oli tosiaan reilu 4kg ja en kyllä uudestaan alateitse yrittämään synnytystä jos nelikiloinen vauva olisi :|

JM & Pumba 26+6

Eilen kävin neuvolassa..
LA 27.9 Nyt menossa rv 11+2.
Maanantaina on seulonta (np)- ultra... Ajattelin et nyt sit mennä siihen seulonta ultraan+ verikokeeseen kun se on nykyään mahdollista..
Itsellä on pieni epäilys tuon LA:n suhteen mut sit maanantaina näkee mitä viikkoja sikiö vastaa..Uskoisin itse et nyt ois menossa joku rv 8-10.
Eiköhän tuo neuvolan täti minut pistäny suoraan sokerirasitukseen,pitäs aikaa tilailla sinnekin.
Onneksi antoi oppaita/esitteitä raskausajasta kun on päässy jo haalistumaan kaikki raskausajan ohjeet ym..

JanJade Tervetuloa ja Onnea :flower:

Tuskaisa vaunulenkki takana. Lonkkia vihloo niin kovin. Illalla ja yöllä oli taas vaihteeksi tullut lunta niin tiet pöperöisiä. Tulis jo kesä!! Tai edes kevät. Vaikka tänään muuten ihana ilma :) .
Mua on alkanut närästää öisin. Yölläkin pitää Rennieta ottaa. Sitten kun herään kerran pari vesssaa, esikoinen herää kerran ja pikkuinnen 2-3. Niin aika monta herätystä mahtuu yhteen yöhön. Väsyttää siis taas |O . Taidan oikaista hetkeksi sohvalle, kun pikkuinen nukkuu ja esikoinen voisi katsoa vähän piirrettyjä :) .

JM Koita vaan vaatia kunnon kokoarviota! Tympeää tuollainen ettei äitiä kuunnella.

-Poni 13+1

JM: Tutulla vauvan koko arviossa heitti yli kilolla ylöspäin, siis vauva ihan normikokoinen ja kun luultiin paljon isommaksi niin hätäisesti käynnistettiin ja leikkoon meni. Tuntuu jotenkin aina, että jos ei pääse luonnollisesti käynnistymään, niin helpommin jää sitten ns. keskenkin koko homma. Totta tietty, että kaikkia ei voi odotella, kun ovat niin isoja, mutta nuo kokoarviohommat on tosiaan jotenkin aina niiiiin hämäriä tyyliin: Katsoin tänään kristallipallosta/ näin unessa, että hyvin se sinun vauvasi mahtuu alakautta tulemaan...

Mulla kanssa siis suomeksi sanottuna pieretti koko alkuraskauden niin kauheasti, että koiratkin nukkui olohuoneessa... Nyt alkaa olla normitila, mutta jotkut ruoat vääntää edelleen aikalaiset krampit vatsaan.

Me ollaan myös nyt selvitty np-ultrasta LKS:ssä. Oli kiva täti ja pojat sai tulla tapittamaan ruutua minun viereen (olivat kyllä hiljaisia poikia pitkään sen jälkeenkin). :LOL:
Kaikki oli hyvin ja laskettu aika 19.6., jonka sain neuvolasta pidettiin, koska se ois muuttunut alle viisi päivää. Ultran mukaan la 23. pvä. Turvotusta niskassa ei juuri lainkaan 1,1 milliä se sai pisimmillään. Siellä se hypähteli ja sain ajan rakenneultraankin toukokuuksi.

Tuosta tyttö/poika spekulaatiosta. Mulla oli ekat kaksi raskautta täysin erilaisia, mutta sama tulos sukupuolen suhteen. Ei sitä taida sillä lailla saada selville. Toisaalta minulle on kerrottu, että mummoni (sai kuusi lasta) tiesi aina vauvan sukupuolen 100 varmasti. Hän vain tiesi. Siihen uskon, että joku voi vain tietää, koska kehohan tuntee vauvan erittämistä hormoneista, kumpi siellä kasvaa. Mulla on tosi vahva tyttöfiilis, mutta ehkä toiveajattelua. :p
Ja meillekin tulee äippäpaketti, entiset on jo maailman turuilla...

Huomenta!

Täällä lapset herätti jo kuuden jälkeen. |O Tai oikeastaan se oli miehen syy kun laittoi pienen valon päälle nähdäksen vaatekaappiinsa. Olin kyllä kiukkuinen miehelle, kun ei yhtään TAAS ajatellut. Tuo meidän tyttö on niin herkkäuninen, että herää jokaikiseen pikkurisahdukseen ja poika taas ei herää vaikka tulis maanjäristys . :LOL: Hassua miten voivatkin olla niin erilaisia. No nyt on ainakin koko päivä aikaa touhuta.

Wandiille tais tulla kirjoitusvirhe tuohon ^ laskettuun aikaan. :D Eihän sulla vielä kesäkuussa LA ollut vai?

Tyttö/poikaoloon kommentoin sen verran, että mulla oli ekaa odottaessa vahvasti sellianen olo et tyttö on tulossa. Ostin vaalenpunaisia vaatteita ja mietin tytön nimiä. Mutta tulokas olikin poika. Tokaa odottaessa mulla oli poikaolo ja tulokas oli tyttö. :D Myös kaikki ennusmerkit, jos nyt sellaisia ylipäätään onkaan, menivät ihan mönkään. mm. poikaa odottaessa mulla oli " tyttömaha" ja tyttöä odottaessa "poikamaha". Nyt mulla on tyttöolo, joten taitaa olla poika tulossa. :LOL:

Äippäpakettia en luultavasti aio ottaa; on noita vaatteita sen verran paljon etten taida sitä tarvita. Toisaalta se raha minkä paketin sijasta saa, on aika surkea....

marza ja kolmonen rv 10+6

Äippäpaketista vielä. Täytyy tehdä kunnon inventaario ennen kuin päättää. Se rahakin olisi kyllä ihan hyvä. Tiedän kyllä että ne tavarat ovat arvokkaampia mutta mitäs sitä turhalla tavaralla. Tarpeeton olisi ainakin se pikku patja ja tyynyt. Meillä pikku vauvat nukkuneet "sivuvaunuksi" laitetussa pinniksessä. Meille sopiva systeemi. Oikeestaan kuin perhepeti mutta vanhemmilla tilaa kääntyillä.

Ihan jo kutkuttaa kauheesti se eka ultra. Olisi kiva tietää ne viikot ja se että kaikki tähän mennessä ok.

Minulla oli ololta identtiset tyttö raskaudet. Mahan muoto oli ekssa ihan erillainen kuin tokassa. Mutta sille oli selvä selitys kun esikko viihtyi poikittain hyvinkin pitkään. Toka tajusi olla pääalaspäin.

On tässä kyllä monta mutkaa edessä. On niin monta asiaa jotka voi mennä pieleen raskaudessa ja synnytyksessä ja omassa terveydessä. On ihan ihme että näitä lapsia terveinä saadaan.

Onpas taas vaikeuksia käynnistyä päivään. Pikkuinen nukahti kunnolla vasta 23.30 ja heräsi aamulla klo 7. Hän on nyt 1½v ja kovasti uhma nostaa päätään. Onneksi tuo 3½v on melko tasainen tällä hetkellä. Nyt varsinkin loppuviikosta ikävöivät jo isää ja takertuvat minuun entistä enemmän. Kaiken lisäksi mies joutuu olemaan vielä ensi viikon keikkahommissa. Onneksi viikonlopuksi tulee kotiin.

Me ei oteta äippäpakkausta. Ei otettu viimeksimään. Esikoiselle otettiin, mutta vaatteet jäi lähes kaikki käyttämättä. Olen vähän lastenvaatefriikki :ashamed: . Raha tulee parempaan käyttöön, kun rattaat pitää ostaa.

Raskauksista Mulla tyttöjen odotukset ovat olleet ihan samanlaisia lukuunottamatta sitä, että esikoiselta ei ollut liitoskipuja. Nyt oli alkuraskaus erilainen, koska oli pahoinvointia, jota ei tytöiltä ollut yhtään. Nyt olo liitoskipuineen ihan sama kuin viimeksi. Odotan kovasti sukupuolen selviämistä, vaikka se on ihan sama kumpi tulee. Meillä esikoinen toivoo tyttöä. Mies tuumasi myös, että tyttö oli helpompi, kun ennestään kokemusta niistä.

Nyt pukemaan ja kauppaa kohti.
-Poni 13+2

Nyt sitten mun migreeni muistuttelee taas olemassaolostaan. Sahalaitaa ollut ja lievää pään jyskytystä, onneksi homeopaattinen lääke auttoi jälleen (Nux Vomica, ja tämä on hyvä myös raskauspahoinvointiin).

Ella ja Kirppu 6+3 (menkoista 6+6)

Epeti raahautuu viimeisillä voimillaan päivittelemään ja teitä tervehtimään! :wave:
Meillä nimittäin sairastellaan ja se tietää aavistuksen katkonaisuutta noihin öihin. Viime yönä sekosin laskuissa kahdeksannen herätyksen jälkeen.
Eikä asiaa helpota sekään, että omakin olo on aavistuksen puolikuntoinen.
No, toivottavasti tämä tästä. Olisi niin ihanaa päästä uloskin, kun on noin mahtava ilma!

Saa tönäistä, jos meni harittavilta silmiltä joku päivityksen arvoinen asia ohi. :) Palaan paremmalla ajalla ja olotilalla kommentoimaan päivän polttavia.

Epeti 12+3

muoks. Tosiaan Wandiin nostin vähän ylemmäksi tuolla syyskuun pinossa, en kesäkuulle sentään... :whistle: ;)

wandii Mun kohdalla kokoarvio on pakollinen kahta aiempaa miettiessä. Kokoarviot on olleet aina kohdillaan, joten en epäile ollenkaan etteikö ne nytkin olisi. Kuopus kun oli reilu 4kg, voin nyt vain todeta että toiste en niin isoa vauvaa ala alateitse pihalle puskemaan kun yhtä helvettiä se oli :ashamed: MIelummin otan sen sektion suoraan ja totean että vauva olisi mahtunutkn tulemaan kuin asetan riskiä vauvalle ja itselleni että jotain paljon pahempaa sattuu. Sektio kun on loppupeleissä iso, mutta turvallinen ja nopea leikkaus kun se suunnitellusti tehään :)

]äippäpaketista..Mun mielestä se ei ulkonäöllisesti ollut edes kovin nätti :ashamed: Siis vuonna -00 esikolle ko. paketti ottaessa oli paljon nätimpi mun mielestä. Mekin otettiin rahana. Kyllä silläkin loppujen lopuksi saa ihan hyvin, meillä se meni kyllä kantoliinan kankaiden ostoon suurimmilta osin :whistle:

Vauva herätti jo kolmen jälkeen. Tiukkaa potkua alkoi tulla kylkiin kunnon sarjana ja ei unta siinä rytäkässä enää saanut.. Onneks ei ole enää töitä mitä miettiä niin saa nukkua päivälläkin :attn:

JM&Pumba 27+1

Heippa! Minä edelleen olen hyvävointinen. Ainoastaan voimakas väsymys haittaa normaalia elämää. Eilen oli migreenin oireita mutta ne hävisivät eikä kohtausta sitten tullut onneksi.
Huomenna lähden laivalle niin sen jälkeen päivittelen kuulumisia todennäköisesti vasta maanantaina, sillon mulla on se varhaisultra.

Eilen ja tänään huomasin että mun valkkari on rusehtavaa mutta en verenä sitä pitäsi silti. Ei mulla kipujakaan ole niin tuo ei varmaan mitään tarkoita.

Ella ja Kirppu 6+4 (menkoista 7+0)

Tervehdys!

Eilen oli se ultra ja kaikki hyvin :heart: Pienen pieni ihmistaimi siellä köllötteli ja sydämen sykkeetkin näkyi. Pari-kolme päivää mittojen perusteella oltaisiin pidemmällä, mutta tuskin sitä lähetään muuttamaan, katotaan sitten, mitä np-ultrassa sanovat. Mennään vielä menkkojen mukaan. Rusehtava vuoto siis ollut aivan vaaratonta, ehkäpä istukka siirtynyt ja voinut tulla siitä jotain vuotoa tms. Kohdussa ei kuitenkaan ollut mitään verta.

Tosi hyvä mieli tuli tietysti hyvistä uutisista :heart: Onhan tässä vielä riskiviikkoja edessä, mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

Pahoinvointia on ollut joka päivä, yökkäilen monta kertaa, mutta onneksi ei oksua sentään ole tullut.

Ä-pakkausta en meinaa ottaa, ei ne vaatteet oikein miellytä mua. Tai en uutta pakkausta ole nähnyt, mutta enköhän mä mielummin kiertele kauppoja ja ostele omaa silmää miellyttäviä vaatteita. Makuupussi pitäisi jostain löytyä, kun meidän on ollut 2 käytössä ja siinä on semmoinen hikiläiskä mitä en ole saanut pois. Kirppariltakin voi löytää tosi hyväkuntoisia. Peitot sun muut meillä onkin, kuopuksella vielä kuukauden-pari käytössä.

Mintukas 7+1

Yhteistyössä