* * Kolmatta kaipaavien marraskuu * *

kaneli87: Löytyisikö apua vaikka isovanhemmilta? Saisitteko lapset vaikka silloin tällöin yökylään viikonloppuna, niin olisi sitä kahdenkeskistä aikaa? Itse olen autellut yhtä kaveria, jolla ei ole vanhempia auttamassa. Ollaan vuoroteltu välillä yökyläilyjä ja saatu puolin ja toisin hieman vapaata. Samalla tietysti lapset ovat nauttineet täysillä, kun ovat päässeet kavereille yökylään.

Miuski: Voi ei! Pikaista paranemista pikkuiselle!
 
Kiitos Barbamama! Pojuli nukkuu vielä tuolla meitin sängyssä ja saakin nukkua niin pitkään kuin unta riittää. Oli kamalaa yöllä, kun reppana vaikeroi siinä vieressä ja haki koko ajan lähemmäs ja lähemmäs mua. Käsi etsi missä äidin käsi on ja sitä halattiin sitten kaksin käsin. Tunsinpa taasen oloni tarpeelliseksi...
 
Miuski: Pienelle paranemisia!!!

Meillä ei myöskään nuo lasten ohjelmat toimi. Heti jos vähänkään yrittää lähelle niin jo on kaksi päätä välissä :kieh:. Illalla sitten uusi yritys, jos enää huvittaa. Tää kierto on kyllä ollu sen suhteen hyvä, että minäkin olen jaksanut. :D

dpo5 menossa, ei mitään raportoitavaa. Menkka jomotuksia ollut eilisestä, siinä kaikki.
 
Miuski: Joskus vaikka kuinka itseä väsyttää niin tuo lapsen kainaloon pyrkiminen ja sellainen selvä, "mä haluan sun kainaloon" fiilis on kyllä jotenkin silti niin ihanaa :heart:. Meillä tuo vajaa kolme vee varsnkn änkee vähän joka yö meidän väliin tuhisemaan.
 
Huldis: Voihan PAH! Kaikki on kuitenkin mahdollista aina siihen asti kun.... You know :kiss:

Leo81: Niin totta :) Meitin kuopuskin kömpii lähes joka yö keskelle. :heart:

Poju kiittää terkuista! Kuume on toistaiseksi pysynyt kurissa.

).( Ikävää juilintaa ollut lauantaista asti. Välillä katoaa ja sitten taas tulee. Nyt tuntuu kuin joku tökkis sukkapuikolla tuolla aina välillä ja sitten repäisee, kun nousen esmes liian nopsaan eli taitaa punaisen paronin navikka taas toimia.... Mulla on itselläkin ollut lämpöä jo tovin, mutta en ole jaksanut välittää, kun ei ole kuin pikkuista nenänuhrua sen lisäksi. Päänsärky joka alkoi eilen ei vain tahdo lähteä ja mietinkin ottaisko sitä vaan taas buranaa..... eilen ei auttanut joten...

Ei siis muita kuin menkkaoireita tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Pikainfoa;

Menkat alkoivat launantaina, joten mulle vois päivittää kp:t. Eli tänään on kp 3/30-40. Olin ihan positiivisesti yllättynyt, ettei kierto tällä kertaa venähtänyt pidemmäksi.

Nyt siis vihdoin käynnistyy yk 1.

Nyt on rynnittävä nakkikastikkeen tekoon, kun kaksi nälkäistä lasta kyhnää jaloissa :)
 
Iltaa! Nyt pääsin koneelle, kun esikoinen on mammalla yökylässä ja kuopus katselee muumeja. Oli isin kanssa kaupassa ja isi osti uuden muumidvd:n että äiti saa omaa rauhaa... :heart:
Synnytyksistä: Esikoisen synnytys oli ihan ok kokemus. Aamulla käynnistyi vesien menolla, sain epiduraalin ja se auttoi hyvin. Ponnistusvaihe oli vaikea, kun kesti yli tunnin ja mä jo pyörtyilin välissä kun oli voimat lopussa. Lopulta imukupilla syntyi pieni tyttömme. Synnytys kesti 8 tuntia...
Tämä viimeisin synnytys oli yhtä tuskaa ja syy siihen että melkein päätin, että lapsiluku on täynnä. Alkoi myös aamulla supistuksilla ja aika pian jo lähdettiinkiin sairaalaan, kun matkaa 60 km. Sairaalassa jo niin kovat kivut etten voinut edes käyrällä maata. Oksentelin ja huusin. Lopulta päätettiin laittaa spinaali ja odotin että kohta helpottaa, vaan ei helpottanut. Spinaali ei tehonnut ollenkaan, puudutti vain jalat etten enää päässyt liikkumaan ja loppu avautumisvaiheen itkin sängyllä ja kärvistelin tuskissa. Ja sitten ponnistusvaihe kesti 54 min. Ja kun lopulta lapsen pää tuli ulos, repesi koko alapää ja voin kertoa että ilman mitään puudutusta se teki kipeää!:kieh: Mutta onneksi palkintona oli maailman suloisin tyttövauva. :D Eli mä en kyllä hirveästi odota kolmatta synnytystä... Mutta raskausasaika meni molemmissa raskauksissa tosi hyvin ja nyt oikein odotan raskautumista!
Petihommista: Meidän kuopus nukkuu joka yö meidän vieressä, joten sängyssä se ei onnistu. Kun saamme lapset maate, niin patja olohuoneen lattialle. :D Hyvin sujunut näin jo melkein kolme vuotta! :LOL:
Miuski: paranemisia pienelle!
Omaa napaa: Ei menkkoja vielä... Vaikka kuinka päätin etten turhaa testaile, niin pitihän sitä sunnuntaina isänpäivän kunniaksi testi tehdä ja negaa näytti. Ja sitten tulikin itkettyä ihan huolella. Vaikka asialla ei ole mikään kiire ja vasta yk 1 menossa... Silti otti koville. Eli menkkoja odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tätihän sieltä tuli, ett mulla nyt kp4/20-24. Eikun uuteen yritykseen eli yk 2:n! En oikein jaksanut uskoakaan, että olis vielä tärpänny. Mut myönnettävä on, että pettymyshän se menkkojen tuleminen kuiteskin oli...
 
Noista synnytyksistä: Mulla takana kaks ihanaa synnytystä. Esikoinen aikoinaan lähti supistuksilla illalla ja puolen yön jälkeen mentiin sairaalaan, kahden maissa aloin saamaan ilokaasua, neljän maissa puhkaistiin kalvot ja pikku herra syntyi sit 4.28, kokonaisuudessaan synnytys tais kestää 9,5tuntia. Toinen synnytys lähti käyntiin supistuksilla yöllä, joita tuli ekaks harvakseltaan, neljän maissa aamuyöstä herättelin miestä et voi olla et lähdetään tämän päivän aikana synnyttämään, viiden puol kuuden aikaan alkoi tulee sellainen olo et vois lähteä näytille sairaalaan, kuuden maissa sairaalaan ja puol seiskalta saliin jossa sainkin sit heti ilokaasua, puol kasin jälkeen alko supistuksia tulee tiheämmin, kasin jälkeen tuli lääkäri ja puhkas kalvot, 8.25 annettiin kohdunkaulapuudute ja neiti synty 8.30, kokonaiskestoks tais tulla 4 tuntia 7 minuuttia
 
Nindez80 ja Huldasharks: Pahoittelut tädistä :hug:

Neamma: :hug: Toivoa on kuitenkin kunnes näkyy punaista :)

leana: Täällä harvinaiset onnittelut tädistä :D

Miuski: Testaa jo! Noihan voisi olla raskausoireita... Peukuttelen plussan puolesta bd

(.) Mies sairastui yhtäkkiä tosi kovaan flunssaan. Kuume nousi päivän mittaan yli 38 ja mies on ihan kuitti. Tietenkin mulla alkoi tulla ovisoireilua eli se siitä kaiketi :( Ellei sitten viikonlopun peuhailut riitä...
 
Synnyntyksistä ollut puhetta.. Ensimmäinen alkoi spontaanisti yöllä ja sairaalaan päästyä sainkin alkaa lähes heti pukkaamaan esikoista ulos. Luomuna lähes mentiin. Sen verran repesin, että nukutuksessa paikattiin. Toinen käynnistettiin, ettei tulisi niin isoa lasta. Vaan sama lopputulos, leikkauksessa paikattiin ja jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että mahdollinen kolmas lapsi on parempi syntyä sektiolla, minun paikat eivät kestä enää kolmatta repeämistä. Muuten ovat synnytykset olleet nopeat, alle 6 tuntia kumpikin.

Petipuuhista.. Meilläkin harrastetaan illalla omassa sängyssä kun lapset nukkuvat omassa huoneessaan. Jos jännitystä haluamme, kokeilemme olohuoneessa lastenhuoneen lähellä. :D

Oma napa. Ei tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Ei yhtään mitään. Mutta toisaalta, jos nyt saisi alkunsa, menisi meidän kesälomasuunnitelmat uusiksi, joten mieluummin plussaisin vasta seuraavasta kierrosta (ja elämähän on noin yksinkertaista). Kumpikin aiempi on saanut alkunsa puolessa vuodessa.
 
täällä ekan kans kävi niin että käytiin laitoksella supistusten takia ja oltiin pääsemäs kotiin ni lääkäri huomas että tyttö oli perä tilas ja jouduttiin samaa tietä takas saliin ja mulle tehtiin hätä sektio. ultra näytti että likka ois ollu yli 4kilonen,ni lääkäri pelekäs että jos synnytys käynnistyy normaalisti niin voi olla vaarallista joko mulle tai vauvalle tai molemmille. tyttö synty klo 16 ja paino 3660 ja 51cm pitkä.
tokas alako supistukset akupainannan avulla aamuyöstä. klo 7.30 meni vesi kotona ja poika synty alakautta klo 16. paino 3600 ja pituus 51,5 cm.
om: massu pullottaa,limat lentää ja kivut on kivat. täti sieltä tuloo tottuneesti taas kuitenki. aattelin silti että jokohan sitä tohtis testata kuiteski..?...
 
Moi pitkästä aikaa. Enhän mä millään muista mitä täs kahdella sivulla on tekstiä ollu, mut ONNEA ihan älyttömästi, joku oli plussannu :)

Mä jännään kiertoani. Normaalisti tähän aikaan kuusta alkaa tulla menkkaoireet ja viikon päästä vuoto. Mä olen ihan kauhea pms oireideni kans :vampire: mut nyt ei ole ollu tuttuja raivokohtauksia eikä tissitkää ole arat. Saas nähdä koska ne menkat alkaa. Meillä on sit menty taas ilman ehkäisyä, sanoin miehelle et ei sen mun mieliks tartte eikä saa, mut kuulema ei yritä mua miellyttää nyt.

Synnytyksistä olette puhuneet. Mua vähän pelottaa jo synnytys. Ei muuten, mut esikoisen synnytys kesti 3h40min ja se oli 4340g ja 50cm, toka synnytys kestiki enää 2h ja sieltä tuli 300g pienempi poju ku eka kerralla. Niin se mua pelottaa siis, et mihin se seuraava syntyy jos joskus raskaaksi tulen :D Eka synnytys käynnistettiin, toka alko itsestään. Nyt on synnärilleki matkaa enemmän, menee se 30-40min matkassa. Mut voihan se olla et olis pidempi synnytys, tuleehan tässä pidempi välikin. Mä olisin ekassa ottanu epiduraalin mut ei ehtiny, ilokaasua kokeilin mut tuli huono olo. tokassa ei sit ehtiny ku puolisen tuntia olla salissa ni eipä siinä mitää ehtiny ottaa kun en ilokaasua kelpuuttanu.

Mä kävin tänään työterveyshuollos ja olen puolen vuoden aikana lihonu 5kg! Enkä edes ollu laiha puoli vuotta sittenkään. Se alko tällä possulla laihis. Kävin heti kotiin päästyä lenkillä ja otin töihin evääks vaan salaattia. Yötyössä kuulema elimistö toimii hitaammin, ni pitää tarkemmin kattoa mitä sitä suuhunsa tunkee. Kuulin myös tänään, et olen KOMEA :D ja näytän 15-vuotiaalta eikä ikinä uskois et mulla on kaks lasta. Hahaa. Onhan se kiva olla "nuorekas" kun mulla on ikäkriisiä ollu viimeset viis vuotta.

Tehkää ihmiset testejä ni voi sit iloista NIISTÄ KAIKISTA PLUSSISTA :) :heart:
 
LISTA PÄIVITETTY!

mymosa: Toivomuksestasi alemmalla xx-listalla, huhuile jos haluat siirrettävän toisaalle. :hug:

Huldis: :hug: Muutokset tehty.... katsotko, että meni oikein vielä?

Nindez80: :hug:

Tuplaneiti: Toi on niin tuttua.... Mä just illalla melkein itkun päästin, että jos vielä tän vuoden puolella plussaan niin tulee taas useammat synttärit limittäin. On siis toooooodella vakava asia eikö.... :LOL:

m0308:
Peukutan valmiiksi sulle täällä teet sitten testin tänään, huomenna tai milloin vaan :D
d:)b

Barbamama:
En mä vielä....jos saan siis pidäteltyä itseäni täällä. Laskeskelin, että JOS mulla sattuikin ovis olemaan tässä kuussa ja se LH-huippu on munasolun irtoamisesta eikä nesterakkulan poksahtamisesta niin dpo on vielä "liian pieni" joten maltan.....yritän :D

tuoli: Mua luullaan aina välillä osaksi meitin lapsilaumaa :LOL: Sitten tän talon mummot sai näpäytyksen tuossa aikaa sitten, kun tietävät, että ollaan uusperhe. He arvostelivat miten kokematon ja elämästä mitään tietämätön parikymppinen mä olenkaan ja sitten mies tokaisi mun oikean iän niille... olivat kuulema nieleskelleet tovin :D No kummasti ovat alkaneet nyt juttelemaan mun kanssa ;)

).( Huonosti nukuttu yö kipuisen kuopuksen kanssa takana. Onneksi on etäpäivä eli pitää painaa hommia nyt sitten kotona. Sain eilisen materiaalin sähköpostiini eli voin käydä nyt sitten yritysmuodot rauhassa täällä läpi...
 
Viimeksi muokattu:
Synnytyksistä: Esikoinen (tyttö) syntyi 1.5.2007 hätäsektiolla rv 42+0 synnytys ei vain kunnolla käynnistynyt. Kuopus (poika) syntyi 21.4.2009 pihtien avulla, poltot loppuivat kesken ja sydänäänet heikkeni. Repesin pahasti. Ompelu teki kipiämpää kuin supistukset.. kirosinkin kaikki huoneessa olijat ja haukuin lääkärin.. lopulta sain jotain kipulääkettä, etten tuntenut mitään.. kyllä nolotti jälkeenpäin ja pyysin anteeksi. Esikoisen synnytys kesti 24t (siis, lapsivesien menosta siihen, että vauva oli sylissä) ja kuopuksen 26t.. mutta itse ponnistus sitten 50min.

Piinapäivät olisi meneillään ja tuntemuksia on laidasta laitaan..Minulla oli ovis kp18 ja nyt on meneillään kp26/31
Tuntemukset:
- väsymys (illalla nukahdan väkisinkin jo 20.30)
- ärtymys
- itkuisuus
- kylmä koko ajan
- rinnat arat
- tekee pahaa
- mahassa ihme vihlontaa aina välillä
- pahoinvointia
- päänsärkyä
- naama kukkii

Huoh, onkohan nuo vain stressin aiheuttamia tuntemuksia.. vai.. en uskalla edes ääneen sanoa.. niin suoraan sanoen jännittää.. vielä pitäis jaksaa viikko odottaa testaamista.
 
mymosa
Juu mä huhuilen sitten jos on joskus aihetta enää huhuilla.


Muttan kerrotaas nyt synnytyksistä.. esikoinen meni 2vkoa yli, yritettiin käynnistää pariin kertaan tabletilla eikä kohdun suu auennut kuin 3cm. Aloin sitten kysellä, et mahtuuko edes tulemaan kun koko arvio oli yli 4kg. Sitten lähettivät lantioröntgeniin ja sain tuossa 3 aikaan tietoon, etten ikinä tule alakautta ketään synnyttämään, en edes pientä vauvaa, lantio on liian ahdas. Joten karu totuus päin naamaa, tunnin sisään olet leikkaussalissa. Ei siinä paljoa kerenny tajuamaan, soitto exälle (ei asunut edes samalla paikkakunnalla) ja sitten äidille, et nyt se on menoa. Äiti tulikin seuraavalla junalla sairaalaan.
Leikkaus meni ok. 17.40 oli esikoisen syntymäaika. Toivuin sektiosta hyvin ja olin jo parin päivän päästä hoitamassa ite vauvaa, yöt oli vauvalassa.
kuopukselta olikin sitten helppoa, kun oli sovittu sektio. Pysty paremmin valmistautumaan. Äiti oli tuolloinkin mukana, oltiin exän kanssa erottu. Kaikki meni hyvin, olin vähän kipeempi ja kuopus joutui vauvateholle pariksi päiväksi happiarvojen takia.
Tää kolmas haave olisi sitten se viimeinen haave, en usko, että saan sektiolupaa enää enempään eikä me edes haluta. Piuhat laitan itseltäni solmuun.

Petipuuhista niitä pystyy harrastelemaan aika hyvin. Meillä on oma makkari ja lapset nukahtaa yleensä viim. puol 9 illalla. Viikonloppuisin hyödynnetään sitä, sekä tietysti aamuja kun lapset vielä nukkuu, heräävät yleensä siinä 8-9 viikonloppuisin. Arkisin jää hieman vähemmälle, mutta tarvittaessa se aika sieltäkin löytyy, kun lapset nukkuu jo 7 aikaan. Vapaa viikonloput ja sitten maalla saunassa, lapset vaan pestään ensin ja kun ovat menneet ;)
Meillä on ahdas wc-tila niin ei suihkuunkaan voi yhdessä mennä ja pyykkikone löytyy ihan itseltäänkin. Ja kesällähän sitä voi vaikka mettäteillä pupuilla.
 
Synnytystarinoita...... vauva tulossa- ohjelmaa.... itkua..... ihanaa tää naisen elämä :D

Joo eli tulin vaan käväisemään ja toteamaan, että flunssa iskemässä selvästi. On NIIN stanan kylmä!!! Mä mietin just tossa napatessani x ja y määrän vitskuja ja syötyäni tonnaria tomaattisoossissa(löytyi astetta edullisempi ja maistuva vaihtoehto eilen ;) ) että olen muuten niin totaalisen tööt että. Olin eilen vaatekutsuilla ja emäntäkin pahoitteli miten tylsää mulla selvästi oli, mutta mä olin vaan väsynyt. Mulla oli sellainen erittäin hauska seesteinen olotila päällä, kunm pöllyssä olis ollut :LOL:
 
Lainattu: Hedelmällisyyteen voi vaikuttaa
Hedelmällisyyteen voi vaikuttaa

Joskus lapsettomuutta selittää vaiva tai sairaus, joka pystytään selättämään vain lääketieteen keinoin, jos pystytään. Toisinaan lapsettomuudelle ei löydy yhtä selitystä vaan se on monen tekijän summa.

Poppaskonsteja hedelmällisyyden parantamiseksi ei ole, mutta elintavoilla on merkitystä myös lisääntymisterveydelle. Mitä hedelmällisyyden parantamiseksi kotikonstein on tehtävissä?

Tulehduskipulääkkeiden käyttöä kannattaa vähentää. Haitallisiksi ovat osoittautuneet varsinkin ne tulehduskipulääkkeet, jotka toimivat prostaglandiinien estäjinä. Näitä ovat muun muassa tutut käsikauppalääkkeistä löytyvät ibuprofeeni ja ketoprofeeni.

Prostaglandiineja tarvitaan ovulaatiossa, sillä ilman sitä munarakkula saattaa jäädä puhkeamatta.

”Kipulääkettä voi ottaa muutamana päivänä ennen kuukautisia ja niiden aikaan, mutta erityisesti ovulaation aikaan ja sen jälkeen niitä kannattaa välttää”, gynekologi Valentine Akande kertoo Guardian-lehdelle.

Paino on hyvä pitää kurissa. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiin.

”Mitä enemmän elimistössä on rasvaa, sitä enemmän se tuottaa estrogeenia, myös miehillä. Lian suuri määrä estrogeenia puolestaan voi vähentää siittiöiden määrää”, naistentautien erikoislääkäri Gabrielle Downey sanoo.

Älä välttele aurinkoa. Munasarjojen monirakkulatauti ja sen aiheuttamat häiriöt kuukautiskierrossa on yleinen lapsettomuuden aiheuttaja. Yalen lääketieteellisessä tiedekunnassa tehdyssä tutkimuksessa huomattiin, että D-vitamiinilisä vähensi munasarjojen monirakkulataudin riskiä peräti 99 prosenttia ja epäsäännöllisten kuukautisten riskiä 93 prosenttia.

Zita West, suositun brittiläisen hedelmällisyysklinikan perustaja, on puolestaan havainnut, että hänen klinikkansa asiakkaista jopa 50 % ei saa tarpeeksi D-vitamiinia.

D-vitamiinia saadaan kesäkuukausia auringosta, mutta pimeänä vuodenaikana vitamiinilisä on usein tarpeen.
Syö lihaa kohtuudella. Harvardin yliopiston tutkijoiden mukaan lasta yrittävän kannattaa pyrkiä tyydyttämään proteiinin tarpeensa kasvikunnan tuotteilla eikä niinkään lihalla.

Myös American Journal of Obstetrics and Gynecology –lehdessä julkaistussa tutkimuksessa todetaan, että runsaasti lihaa syövien naisten elimistö tuotti enemmän insuliinia sekä insuliinin kaltaista kasvutekijää IGF-1:tä, joiden molempien ajatellaan heikentävän hedelmällisyyttä.

Unohda suuseksi. Syljen sisältämät ruuansulatusentsyymit saattavat vahingoittaa spermaa.

Yhden neuvon noudattaminen ei ehkä tee ihmeitä, mutta monesta pienestä muutoksesta on jo tutkimusten mukaan todellista hyötyä.

”Olemme havainneet, että ovulaatiohäiriöistä johtuvan lapsettomuuden riski putoaa kuudennekseen, jos lasta yrittävät noudattavat vähintään viittä lisääntymisterveyteensä vaikuttavaa elämäntapaohjetta”, Jorge Chavarro Harvardin yliopistosta sanoo.
 
Miuski: Kiitos noista vinkeistä. Mahtaakohan kipulääkkeet vaikuttaa myös mieheen? Onkos jollain tietoa? Omalta kohdalta tiesinkin niitä välttää, mutta mies on nyt nappaillut korkeaan kuumeeseen kipulääkettä :/ D-vitamiinin osuus oli taas mulle ihan uusi tieto.

Täällä on monella ollut aika hurjia synnytyksiä. Miten ihmeessä mymosa sulla ei tutkittu lantiota ennen kuin itse kyselit asiaa? :O Se oli ihan rutiini käytäntö ainakin silloin 10 vuotta sitten, kun esikoista odotin. Mä taas poistuin sieltä lekurilta punastellen, kun lääkäri nauraen totesi, että tämähän on synnyttäjän ihannelantio. Mahtuu kuulemma vaikka millainen jättibeibi syntymään. :ashamed: Silloin kaksvitosena se oli tosi noloa, mutta nyt naurattaa :LOL: Kaipa tästä leveästä takamuksesta on jotain hyötyä vaikkei muuten niin ihana ole ;)
 
tänää testailin jälleen sen vanhan tutun negan. laskeskelin tos et mulla on luultavasti ovis jo kun vielä vuodan. mun menkat kestää aina sen 10 päivää ja sit muutama päivä sen jälkeen vielä tiputtaa vanhaa verta. eli pitäs vissiin touhuilla jo sillon ku vielä vuotaa vertaaaa :x
 

Yhteistyössä