*** KOLMATTA KAIPAAVAT ELOKUSSA ***

kertokaas,pitääkö lämpöjen aina nousta,jos on tärpänny?? en oo koskaan mittaillu niitä,niin en tiedä. nyt kun oon pari kertaa kokeillu mitata, niin on näyttäny korkeimmillaan vaan 36.3 astetta. sen mukaan en sitte vissiin oo raskaana..?... kaikki muut oireet viittaa tärppiin,paitsi tuo.
ja muutenkin on ruvennu tuntumaan ettei taaskaan osunu :( on jotenki niin mitään sanomaton olo.........

M0308, :hug:

Meillä on 140 neliöinen omakotitalo, tilaa riittää kyllä useammallekin lapselle :) Makkareita nyt tosin on vain kolme, mutta vanha talo(joka on täydellisen rempattu) niin ne on aikas suuria verrattuna uusien talojen makuuhuoneisiin. Mahtuu hyvin kyllä pari-kolmekin muksua samassa huoneessa olemaan. Yhden pikkuhuoneenkin pystyisi yläkerran olohuonetilasta tarvittaessa tekemään ja laajennuksestakin on puhuttu, mikäli lapsia siunaantuu niin paljon ;)

Kello on 22:20 ja valtakunnasssa pyykkikone laulaa, kuivausrumu hyräilee ja äitee tää tyytyväisenä myhäilee, kun kerrankin on ihan omaa aikaa ilman mitään häiriöitä! Saan vielä yönkin nukkua rauhassa... :D

mymosa
TORSTAI 5.8.2010

Taikawiitta.............................kp 40/28................................yk ?

Rixutin....................................kp 26/??...................................yk 1
Dyyni......................................kp 26/28.................................yk 1
PieniTytönTylleröinen..............kp 25/28.................................yk 3
J.t..........................................kp 25/27-30...........................yk 2

Miuski00................................kp 21/29....................................yk ?
Mimse....................................kp 21/28.................................yk 1
Pyyter-2.................................kp 21/??..................................yk 1
Huldasharks...........................kp 20/40-60...............................yk 3
Mymosa..................................kp 16/??............dpo2..............yk 6

leena77.................................kp 13/24-29............................yk 5
Jadey.....................................kp 13/??................................yk 1
Ninnuski................................Kp 13/ 26-28.............................yk 5
Mama-84...............................kp 12/29-30.............................yk 2
ZiiliZeija.................................kp 12/??................................yk 1

Äiti88.....................................kp 5/30..................................yk 2
smurffiina84...........................kp 5/24-30..............................yk 2
sporty....................................kp 2/28-32...............................yk 4
Nepula...................................kp 1/28-32.............................. yk1

Taustalla:

Niina22
Calumet
HelinäKeiju10
Orwokki

Haamut

Vuoden 2010 plussat:

Lotskuliini, Poni06, unikeiju, Wandii, Epeti, P123, Marjaporkkana, Muutosta, Mintukas, sutulii, justiina83, Lihapulla, snowangel, syksyinen, Ella-83, kahvilla, Gitta85, helmikuun, Alba, tytöt0400, töppänä, smirgel, Keffeli, yk 4, Varpu30, yk 3,mussu81, yk 5, miisuliisa, yk 2, Neppi, yk 1, Tarkse, yk 5, MamaDeDos, yk 1, vauvahaaveilija85, yk 2, kääkkis, yk 2, Barbamama35, yk 1, commander77 yk 3, memmiliini, BansQu yk 2, Sssalla yk 14, Gammi, Liro yk 1, Mistä mä tiedän yk 2, Minttis81, MoilasenH, Lime26 yk 4, Milas yk 2, netta23 yk 1, äizikkä yk 4

Plussaonnea!!

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, sen jälkeen poistellaan alusta viime päivittäjän nimi ja lopusta kaikki ylimääräinen. Kuka vaan voi tämän tehdä, eikä ole vaikeaa! Plussaonnea!

:attn: :attn:
TAUSTAILIJAT! Jos haluatte pysyä listoilla, ilmoittautukaa! Vahvistetaan sitä mukaa teidän nicit. Poisjääneet poistetaan listoilta viimeistään ensi kuussa!
LISTALAISET! Ne jotka eivät ilmoittele kuulumisiaan, siirretään kuun alussa TAUSTALLE ja siitä seuraavan kuun alussa pois, kts. yllä.
Jotta listalla olisivat vain ns. aktiiviset kuumeilijat.

mymosa
Me asutaan 70m2 kolmiossa, vielä menee ihan ok, mutta pian pitäis ite muuttaa olohuoneen puolelle, että saa molemmille lapsille omat huoneet. Ja sitten kun muutetaan koko perhe saman katon alle, niin pakko saada isompi kämppä.
Molemmat haaveillaan omasta talosta, mutta menis se vuokrakin vielä, kuhan edes sais rivarin. Oma tulee sitten kun minäki töissä ja löytyy mieleinen talo tarpeeks syrjästä.

hmm... tuli vaan mieleen muille oviksen kanssa ihmetteliöille; must vähän tuntuu et mun ovis oli (mistä kaikki alkoi) jo heti menkkojen jälkeen (toisin ku oppikirjoissa).. eli siis kokeilun arvonen juttu on että onko ovisplussa jo heti menkkojen jälkeen?? plussa onnea muille!! :D

dyyni, me muutettiin vuosi sitten omakotitaloon ja kerralla paukautettiin 210 neliöiseen, ettei lopu tila kesken :D Eli löytyis makkarit kolmelle lapselle... Talo on 50-luvulla tehty, eli rempata saa loppuikänsä, mutta onpahan tekemistä. 10 vuosen kerostaloasumisen jälkeen oon ihan onneni kukkuloilla, mulla on viimein oma pieni piha ja siinä kasvimaa :) siellä kasvaa nyt jos jonkin sortin rehuja, tosin puutarhuritaitoja tarvii pikkasen virkistää, ei meinaa pysyy hengissä mun kasvatukseni :D

Joo ja tulihan ne punatulkut sotimaan meikäläisellekin, eli mulle saa tänään päivittää kp 1/28-32 ja yk1.

Tänne ei mitään ihmeempää. Aloin kyl ihan liian aikaisin tikuttelee sitä ovista, kun jos vanhat merkit paikkansa pitää (eli 2007 syksy) niin mun kierto on jotain 32 päivää ja se tarkoittaa, et ovis vast ehkä kp 18. No sitkeesti vaan joka päivä täytyy kokeilla =) Tähän menessä on tullu vaan se "viivan paikka".

m0308 :hug:

Dyynin kysymykseen: me asutaan 4h+k+s mut neliöitä vaan 79. Tämä johtuu tuosta Rixutinin mainitsemasta asiasta, eli siitä että talo on uusi. Makkarit on tosi pieniä, mut ollaan silti ajateltu et samaan huoneeseen mahtuu kaksi lasta. Kerrossänkyyn vaan nukkumaan. Tilaa ei tiettykään jää esim. nojatuolille tai muulle sellaiselle, mut ei niitä varmaan tarvii lastenhuoneessa pakosti ollakaan. Me tykätään tästä sijainnista niin paljon, et tähän päädyttiin. Lapsiperheen arkeen plussaa tuo kaks vessaa ja kaks partsii. Yli kaks vuotta etsittiin asuntoa ja mietittiin, et mihin sitä muuttais. Rivari oli haaveena, mut niitäkään ei tällä seudulla kauheesti oo uudempia. Vanhoissa on niin kovat vastikkeet, et ei kannata ees harkita. Omakotitalon meiltä karsi pois se, et tultiin siihen tulokseen, ettei meidän palkat riitä niihin omakotitalon käyttökustannuksiin. Ja sit se ois pitäny ostaa sen verran kaukaa meidän molempien työpaikoista, et ois ehkä tarvinnu kaks autoo kun julkiset ei oo niin hyvät vähän kauempana pääkaupunkiseudusta --> eli lisää kustannuksia :/ Nii, ja yks kriteeri oli se, et mun pitää pystyä pyörittämään arkielämää yksinkin, kun miehellä ei ole säännöllistä työaikaa. Tarhaan vienti ja haku + omat työmatkat ja 8h töissä pitää mahtua 9 tunnin sisään, ja nyt se onnistuu vaikka meen siis julkisilla töihin.
Ollaan siis tyytyväisiä vaikka varmaan monen mielestä asutaan ahtaasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja mymosa:
Huldasharks hyvältä näyttää, miltä näyttää livenä? tuossa näyttää just ja just saman vahvuiselta. Kannattaa vielä ilta ja huominen testata miten alkaa viiva käyttäytyy, haaleneeko vai tummuuko vielä. Ja varalta peitot heilumaan jo tänään tai huomenna :D (kun se ovis on plussasta 12-48h kuluessa)
Näytti tosi tummalle. Olen tosiaan kaksi digiovistestiä tehnyt tuon jälkeen ja ne on ollu negoja. Nooooh, eipä sitä testeillä ole ennenkään raskaaksi tultu vaan sillä peittojen heiluttelulla :whistle:

Me asutaan omakotitalossa, joka on aika pieni (käytänössä 2h+k, noin 80 neliöö kahdessa kerroksessa). Laitetaan tämä tässä jossain kohtaa myyntiin ja ostetaan isompi.

meillä 4h+k rivitalokämppä 100m2, tällä hetkellä tytöt omissa huoneissaan, mutta jos meille lisää lapsia suodaan, niin jälleen koittaa tytöille yhteisen huoneen ihanuus :)

Kuopus (eskarilainen) sanoo kylläkin, että meille ei kyllä yhtään lapsia saa tulla... Tähänpä koululainen sanoi, että sisko pelkää että hänen paikkansa viedään, eikä saa enään kaikkea mitä tahtoo. :) näinhän se menee.

jaa'a.. turha toivoa varmaan enää mitää. oireet senku häviää. enää ei oo jälellä ku nuhanen ja vilunen olo, väsy, finnit ja ihottumat ja alamahan jomotus. tänää oli aamulämpö pudonnu 36 asteeseen :( maha oli aivan sekasi ja vanhaa keisarin leikkaus haavaa repii.... en tiiä mitä tämä on? testin hain kyllä kuitenki eilen ja huomenna aion sen vanhan tutun negan taas testata..

Onnea hirmusti taas plussaneille :heart:

m0308:Älä heitä kirvestä kaivoon! Tytön tärppikierrosta mulla oli oviksen jälkeen kaikki oireet: rinnat pinkeet ja kipeät jne. Pari päivää ennen oletettujen menkkojen alkua kaikki oireet hävis ja olin varma että huti tuli. Mutta tulikin plussa :D

Omaan napaan ei mtn. Menkkoja odottelen alkavaksi lauantaina tai viimeistään maanantaina.

Ai niin asumisesta: Asutaan noin reilu 100neliöisessä omakotitalossa. Sisältä ollaan jo rempattu ja viime kesänä tehtiin katto ja nyt ulkovuorausta. Makkareita on nyt vaan 2 mutta kolmas tehdään heti, jos tarvetta ilmaantuu. Ihana iso oma piha kruunaa tän meidän maalaisidyllin. Koulu ja päiväkoti 100m päässä, mutta kauppaan matkaa 5km. Rauhallista :)

J-t

täällä kp5/30 ja yk2....

asutaan reilu 100 neliöises omakotitalossa jossa 5h ja keittiö...eli 4 makuu huonetta... kyllä tänne vielä mahtuu lisää lapsia mutta säilytys tilaa sais olla enempikin... nooh talvella taas rempataan vaikka suurimmaks osaks ollaan talo jo laitettukin..siis 3v asuttu täs... ja meille on tiedossa 3000 sian sikatilan jatkaminen jotenka sillon on sitten edessä muutto vanhaan maalaiskartanoon joka on meistä noin 13 kilometrin päässä! no siellä on sitä tilaa sitte:D

Hienoa äizikkä, et plussa vahvistu :flower:. Saa nähä kuin moni meistä liittyy siun kans tonne huhtikuisiin =).

Omaa napaa: Täällä ootellaan ens viikkoa, josko ois tärpänny vai alkaako menkat. Peukut on kyllä pystyssä, et ois tärpänny.

Täällä sähköt pois ni en oo päässy koneelle vasta ku ihan äsken. Asutaan 100 neliön omakotitalossa, jossa on 4h ja keittiö. Tilaa on kyllä yhdelle lapselle vielä. Ja asutaan lähellä kylän keskustaa, joten päiväkoti ja kaupat on lähellä. Ja auto ku on ni pääsee kaupunkiin sillon ku tarvii.

Mites muute muut toiveilijat?! Monta lasta ootte ajatellu tehä/saaha :D. Me ollaan juteltu, et tää kolmas, jos vaan saahaan, ni on meiän viiminen. Eli 3 lasta riittää meille :heart:. Oon aina haaveillu vaan kahesta, mut ku miehellä on vaa tää poika biologinen ni aloin miettimään seurustelun alkaessa, et voishan tuota vielä sen kolmannenkin saaha. Mieli siis muuttui ja nyt on vahvasti käyny selville, et se on meiän perheen luku. On sen verran voimakas tää vauvakuume :D.

Me ollaan haaveiltu 4-5 lapsesta, aika näyttää, mikä se todellinen luku tulee olemaan :) Sen tiedän, että haluan/halutaan kaikki lapset "tehdä" nyt nuorena tähän samaan syssyyn ja nauttia sitten mummoudesta nelikymppisenä :D En yhtään pidemmälle ole suunnitellut ;)

Onko muuten normaalia, että ennen menkkoja on runsas valkkarivuoto, kun enhän minä muista sellaisia. Miten niin kyttään tarkkaan joka "oiretta". Aamullakin mukamas kahvi oli pahaa, pah, kunhan kehittelen vaan muka-oireita :D

:hug: kaikille joilla menkat alkaneet, joillain se tietty oli positiivinen asia.

Tän päiväsissä ovistesteissä ihan normaalin haaleaa viivaa. Eri merkkisiä tosin, niin en osaa arvioida, eikä voikkaan. Olisko se eilinen ollut sitten se ns. ovisplussa, tiedä häntä. Toissapäivänä ja tänään on asiaan paneuduttu, joten sen puoleen asia kunnossa. Jatkan kuitenkin tikuttelua, ihan vaan sen takia, että saan jatkaa tätä hulluttelua :D

onnea kaikille plussanneille! :flower:

asumisesta: me asutaan tällä hetkellä neliössä 90neliöö,ilman saunaa kylläkin,et sitä me kaivataan.ja siis tää on vuokra kämppä,omaakin olisi tarkotus joskus hankkia,kun sais niitä töitä nyt syksyllä et josko sitten,ellei sitä pamahda raskaaksi =)

tänne ei kummia, tänään otin viimesen terolutin että la tai su pitäs menkat alkaa.
me ollaan lähössä hu ikaalisiin reissuun ja titinalle taloon,tullaan sitten sunnuntaina

kaikille plussatuulia!!

pyyter-2 säkö kyselit ihmisten lapsluku toiveesta?

noh miekkonen ei oo koskaan ollu mikään "ääneen" kuumeilija että en tiä sen lapsluku toiveista mutta se kyllä tietää että mä toivon lapsia niin paljon kun luoja suo :D elikkä mä voisin tehä vaikka 7 tai enemmän :D ja kun meistä ison maatilan jatkajia tulossa niin sinne lapsia mahtuu vaikka kuinka... ja ku yritän aatella että haluun vaikka 5 ni sittenki mä vaan mietin että voinko mä koskaan saada vauvoista,imettämisestä,raskaudesta,synnytyksistä,lapsista tarpeekseni/mittaa täyteen ja sanoa että ei emempää,vauvakuume tuntuu olevan krooninen ja kuumeilen odotusaikana jo seuraavasta odotuksesta jne :LOL: ihan lapsesta oon ajatellut että haluan ison perheen :heart:

mymosa
Lapsiluvusta Meille riittää yksi yhteinen, eli tää kolmas mikä toiveissa. Jos kolmas tärppii niin multa menee piuhat kii sen jälkeen. Ollaan onnellisia siitä yhdestäkin eikä oteta riskejä, kun sektiolla syntyy niin tiedä voitasko edes lupaa saada enää kolmannen jälkeen. Enkä tosin kovin kaipaa enää sitä kipua ja toipumista.

Minäkin ilmoittaudun mukaan jos tänne mahtuu. Olen lueskellut ketjua jo jonkin aikaa. Nyt itsellä niin jännät päivät, että kaipaan juttuseuraa :).

Meillä haaveissa nyt siis kolmas, nyt menossa kp 29 (24-27). Olen pissinyt tikkuun jo muutamana aamuna mutta minkäänlaista haamuakaan ei näy :(. Kahdesta ekasta olen saanut plussat tosi aikaisin, jo joskus 3+4 paikkeilla. Siksi yritänkin asennoitua että täti sieltä on tulossa. Aamulämpö oli 37,05. Ja olen eilen ja nytkin kuvitellut lievää huonoa oloa. Tekis niin mieli hakea joku herkempi testi apteekista. Ei auta kuin odotella.

mymosa
PERJANTAI 6.8.2010

Taikawiitta.............................kp 41/28................................yk ?

Pompo79....................................kp 29/24-27...........................yk?
Rixutin....................................kp 27/??...................................yk 1
Dyyni......................................kp 27/28.................................yk 1
PieniTytönTylleröinen..............kp 26/28.................................yk 3
J.t..........................................kp 26/27-30...........................yk 2

Miuski00................................kp 22/29....................................yk ?
Mimse....................................kp 22/28.................................yk 1
Pyyter-2.................................kp 22/??..................................yk 1
Huldasharks...........................kp 21/40-60...............................yk 3
Mymosa..................................kp 17/??............dpo3..............yk 6

leena77.................................kp 14/24-29............................yk 5
Jadey.....................................kp 14/??................................yk 1
Ninnuski................................Kp 14/ 26-28.............................yk 5
Mama-84...............................kp 13/29-30.............................yk 2
ZiiliZeija.................................kp 13/??................................yk 1

Äiti88.....................................kp 6/30..................................yk 2
smurffiina84...........................kp 6/24-30..............................yk 2
sporty....................................kp 3/28-32...............................yk 4
Nepula...................................kp 2/28-32.............................. yk1

Taustalla:

Niina22
Calumet
HelinäKeiju10
Orwokki

Haamut

Vuoden 2010 plussat:

Lotskuliini, Poni06, unikeiju, Wandii, Epeti, P123, Marjaporkkana, Muutosta, Mintukas, sutulii, justiina83, Lihapulla, snowangel, syksyinen, Ella-83, kahvilla, Gitta85, helmikuun, Alba, tytöt0400, töppänä, smirgel, Keffeli, yk 4, Varpu30, yk 3,mussu81, yk 5, miisuliisa, yk 2, Neppi, yk 1, Tarkse, yk 5, MamaDeDos, yk 1, vauvahaaveilija85, yk 2, kääkkis, yk 2, Barbamama35, yk 1, commander77 yk 3, memmiliini, BansQu yk 2, Sssalla yk 14, Gammi, Liro yk 1, Mistä mä tiedän yk 2, Minttis81, MoilasenH, Lime26 yk 4, Milas yk 2, netta23 yk 1, äizikkä yk 4

Plussaonnea!!

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, sen jälkeen poistellaan alusta viime päivittäjän nimi ja lopusta kaikki ylimääräinen. Kuka vaan voi tämän tehdä, eikä ole vaikeaa! Plussaonnea!

:attn: :attn:
TAUSTAILIJAT! Jos haluatte pysyä listoilla, ilmoittautukaa! Vahvistetaan sitä mukaa teidän nicit. Poisjääneet poistetaan listoilta viimeistään ensi kuussa!
LISTALAISET! Ne jotka eivät ilmoittele kuulumisiaan, siirretään kuun alussa TAUSTALLE ja siitä seuraavan kuun alussa pois, kts. yllä.
Jotta listalla olisivat vain ns. aktiiviset kuumeilijat.

Yhteistyössä