Kokkola ja lähialueet huhuuu....

No niin onpas tänne tullut palstalle taas vipinää =) Ihanaa, musta on kiva lueskella mitä muille kuuluu ja mitä ovat touhunneet.

Tervetuloa joukkoon, Mia-R.... ja jotain sinne päin :)

Kävin tuossa äsken hierojalla ja taas hartiat pelaa ja pää kääntyy :D

Me vietettiin koko viikonloppu ulkona pe-ma, kerrankin kelit helli kun oli vielä vapaapäiviä. Sitten tiistai aamuna heräsin siihen todellisuuteen että kotimme on "sikolätti" kun ei oltu kun sisällä käyty kääntymässä ja taas ulos. Tiistaina sitten aamupäivän siivosin ja sitten illaksi töihin. Ihme kyllä meillä on edelleen siistiä :x Johtuu kyllä siitä että isäntä ja neiti on ollut mökillä ne ajat puusavotassa kun mä töissä niin eivät ole kerenneet sotkea.

Meillä olis illalla haravointi talkoot. Onneks kelit on kohdallaan ja itse aijon toimia työnjohtajana kun ei viitsis heti jumittaa noita hartioita taas.

Ehdotelkaas sitä tapaamispaikkaa ja aikaa jos kelit on näin hyvät kuin nyt niin voitais nähdä ulkona. Miten ois Kirkonmäen leikkikenttä ja sen jälkee jätskille Mäkkäriin?

Voisin kutsua teidän muuten joskus tässä meillekkin vaikka grillaan makkaraa. Nyt meidän terassi on melkein täydellinen. Löytyy uusi kaasugrilli ja kalusteet sävy sävyyn. Neitillä on hiekkalaatikko ja teltta terassilla. Ja pientä näkösuojaa tuossa viikonloppuna rakennettiin ettei naapurit näe kaikkia. Hieno on vaikka itse sanonkin. "Lattia" pitää vielä pestä. Katsotaan ens kuussa, tässä kuussa en taida keretä teitä kestitseen mutta katsotaan.

No niin nyt mä olen höpöttänyt jo liikaa joten :wave:

Terveisiä Porista! :wave:
Ollaan mummolassa ja mies lähti sinne tampereelle silmäleikkaukseen, tulee huomenna, tai haetaan kun ei voi itse ajaa autolla.

On taas aivan mahtava ilma. Olin äsken poikien kanssa kolme tuntia menon päällä. Ensin tunti leikkipuistossa ja sitten kaupassa. Oli tarkoitus katsoa pojille sandaalit ja jotain kesävaatetta, mutta pikku herra alkoi hermostua ja päätin jättää huomiselle tai lauantaille...

Nyt murkinalle ja sitten päikkäreille. Sitten taas ulos. Onneksi otin 3veelle pyörän mukaan, niin kivasti voidaan käydä vähän pidemällä lenkillä, pienempi kun vielä istuu vaunuissa.

No, mutta nyt toimex.
Kivaa loppuviikkoa!! =) =)
Niin ja hyvää tulevaa äitienpäivää! :flower:
Mitäs muuten toivoisitte äitienpäivä lahjaksi? Olen yleensä saanut jonkun korun. Nyt sanoin miehelle että haluan kortin jossa lukee että hän lupautuu hieromaan minua 1-2krt viikossa kuukauden ajan. :whistle:
Mun mielestä mikään lahja ei ole välttämätön, parasta on viettää äitienpäivä rauhallisesti perheen kesken. :heart:

Ja saikkis sen kun jatkuu...siitepölyt vaan leijuu viel ilmassa, mut toivottavasti se sade pian alkaa niin saa hengittää.

Ja luontoa uhmaten olen pessyt tämän päivän ikkunoita vaik varmaan olis ihan hyvä pysyä sisätiloissa..pölyjen ulottumattomissa.

Niin no kyllähän mää nyt tiän kuka sä oot...olin aivan varma, että yks Henna Kälviält.

:eek:

Ootteks te useinki kokoontuneet, missä ja miten isolla porukalla?

Olis kyl tosi kiva tutustuu ja aattelin tuossa, että jos innokkaita löytyy ni tere tulemast vaan meillekki kahaveelle...pitäs vaan sopia joku hyvä päivä ni voitas patsastella terasilla.

Mulla alkaa kesäloma 3.6...siis jos tästä ny viel töihin edes meen ku se lääkäri meinas, että voisin olla kotona heti kaks vkoa...mut mää sanoin, että katotaan ny ekku tää yks vko.

Mut lähenpä tästä viemään ómalle äidille lahjaa postiin ni se saa sen ajoissa...määhän missaan viel tän äitienpäivän ku eo oo ihan äiti...on se väärin...no ei haittaa mul o sit maanantaina synttärit.

Ihanan kevät sateen odotudta kaikille odottajille ja jo saaneille..heh heh...

Ny pomppas ja pahasti..siis täähän ei oo mikään osta ja myy palsta, joten antakaa anteeksi, mut keinot vähissä ja kesä tulee. :headwall:

Olen tyrkyttänyt ilmoitustani joka paikkan, mut kun ei vaan oo tärpänny ni ei.

Eli pyyntöni olisi seuraavanlainen.

Teemme "varastoon"(---joka on ollut meillä "baarina") kesäkammaria...siis muutamme sinne kesäksi eli meidän landelle ja laitamme sinne kesäveden, joten tarvitsisimme sinne myös keittiön kaapistot...ja laatikot siis koko hela hoidon..eli jos sulla tai sun ystävällä tai tutulla on keittiöremppa menossa, eessä tai takana ja löytys sellaset sydeemit niin minä riemu mielin kirmaisin ne heti noutamaan.

Anteeks ny vielä..lupaan, että tämä oli viimeinen kerta kun täällä tällälailla kerjään yhtikäs mitään, mutta kun on hoppu...pitäs pian päästä muuttaan tonne viileempiin oloihin ja olis niin ihana saaja se valmiiks.

Moiiiii =)

Me PÄÄSTÄÄN muuttaan :D :D B) tai siis jonku aikaa joudutaan oottaan,mut ei kauaa.Kesäkuun alku puolella saadaan avaimet ja heti ruvetaan tekeen pientä remonttia.Keittiöön tulee uudet työtasot ja uus lattia ja tapetit vaihdetaan joka huoneseen.Näillä näkymin kesäkuun lopulla sit muutetaan.Voi ku jaksais oottaa!!Nyt saa kumminki ruveta jo pikku hiljaa pakkaileen tavaroita,se on mun mielestä ihan kivaa hommaa,jos vaan saa rauhassa pakata,mikä voi olla hiukka hankalaa meillä,mut yöllä sit voi pakkailla rauhassa ku muksut nukkuun.

No mut piti heti tulla hehkuttaan ku oon niin innnoissani :D :whistle:

Hemuliina: Ihanaa että pääsette muuttamaan!! :) Ja onhan se kiva että ei tarvi hirveellä kiireellä pakata jne., se kuitenkin vie yllättävän paljon aikaa.

Kiva että satoi edes vähän, josko hieman auttais siitepölytilannetta. Mä olen ihan zombien näköinen kun silmät verestää ja nenä on punainen. Olokaan ei ole kovin hehkeä.

Koko viime yön näin "allergiaunia", liittyen näihin omiin ja Lukan allergioihin. Kyllä se taitaa tuolla alitajunnassa painaa, vaikka yritän suhtautua siihen kevyemmin.

Kirjoitinkohan siis jo niistä Lukan tuloksista?? Ei voi muistaa.. :D No kertaus on opintojen äiti, eli Lukan verikokeissa siis näkyi maito-, vehnä-, soija-, kananmuna- ja maapähkinäallergiat. Koska se vieläkin reagoi jollekin ihon kautta (atooppinen ihottuma) vaikka olen vältellyt maitoa, niin olen sitten itse syömättä noita kaikkia. Kyllähän se hieman rajoittaa omia syömisiä ja kaupassa saa olla tosi tarkkana tuoteselosteiden kanssa. No kyllä se tästä kunhan tähän tottuu. :kieh:

Hyvää äitienpäivää kaikille!! :flower:

Huomasin (vasta nyt) just että oon ainut harmaa tällä palstalla.. :ashamed:

Mutta rekisteröin heti itseni kun olemme kotona..

Nyt ollaan oltu porissa ke asti. Ja mies oli 2pvää tampereella siinä laserleikkauksessa, joka ei sitten mennyt niinkuin piti. toisesta silmästä näyttäis tulevan hyvä, mutta se toinen jossa oli heikko verkkokalvo, niin särkee ja jomottaa. vaikka kuuluu asiaan... ja se toinen, kipeämpi vielä harottaa..

No meillä käynyt niin että 3v ollut pari päivää köhää ja tänään saunassa anoppi huomasi että näppyjä oli siellä täällä. Ylä ja alaselässä, "hauiksissa" ja joitakin alavatsalla. Sellaisia pieniä ja joissakin oli ihan kuin finni sisällä tai jokin pieni märkä. Vesirokko on sairastettu.
Vinekkejä tai kokemuksia, kiitos jos on?
Ajattelin että kait huomemma käytän sitä täällä lekurissa jos näpyt lisääntyneet tai muuta oiretta on. Poika on muuten niin hyvä ihoinen, että tiedän nyt jonkin olevan prinkallaan :/

No, sit tämä 2v. tekee sitä että selvästi koti ikävä pikku ukolla. Tänäänkin nukahti vasta puoli yksi yöllä, vaikka nukkui vain 2h päiväunet. Vaunuissa vain nukkuu täällä-

Elikkäs kyllä kait se niin pienten lasten kanssa on että MUUALLA HYVÄ; MUTTA KOTONA PARAS! :kieh: (vai miten se meni..)

Kait tästä itekkin täytyy lähtä sänkyyn, luultavasti pikkumies herää vielä monta kertaa..
3v lähti isänsä kanssa alakerran uima-allas huoneeseen nukkumaan kun miehen pitää olla nyt ainakin 3pvää mahd.pimeässä.

Ihanaa. maanantaina pääsee kotiin!
=)

Miia-Riina : ja me kaks täällä taas. Aina me jossain törmätään ja hyvä niin! Muistatko niitä kokkolan reissuja kun keskellä viikkoa juhlittiin ja annettiin palaa... ruotsalaiset maksoi silloin kerrankin meidän. "vain ravistetut, ei sekoitetut" paukut :LOL:
Mutta tuleppas käymään jos oot nyt sairaslomalla, siellä kotonahan minä... Vointeja ja terkut masu asukille! :hug:

Ja kaikille muille hyvää äitienpäivää ja alkavaa viikkoa! :flower: :flower:

Se piti vielä sanomani, että tänään otin kasvooni puhdistuksen, kuorinnan, naamion, kasvoveden ja kasvovoiteen ja ihan vain sellaisilla aineilla mitä löytyy jokaisen kotoa..

Eli hiivaa, hunajaa, munaa, ym...

Harrastan sitä nykyään aina sillon kun voin. ja toimii. Ensin pukkasi paljon finnejä leukaan, mutta rauhoittuneet jo. Aivan ihanan pehmeä ja puhtaan oloiset kasvot tulee näillä "tuotteilla".

Kannatan! =)

Halusin vain kertoa että aina ei tartte kaupasta ostaa, vaikka toki sitäkin harrastan. =)

Mutta nyt muih! :wave:

Juu ja saikkis sen ku jatkuu.

Kävin taas uuemman kerran ottaa sen nieluviljelyn, mut pikatesti näytti taas miinusta ja tulehdustakaan ei ollu.

Mut ku lääkäri sanoo niin pitää jääjä kotiin.

Ei sen puoleen kyllä yhtään haittaa ku saa tehtyä kunnon siivoukset kun ei toi maha viel niin kauhiastai oo eessä.

Eli tämänki aamun oon siivonnu kaappeja ja heittäny tavaraa pois ja tosiaan siittä meijän ex-baaristakin tuli oikein kunnon kesäkamari kun sunnuntaina näpättiin sinne laminaattilattia...aivan ihana, mut tosiaan ne keittiöinkaapit vaan pitäs vielä saaja.

VIERAS: Siis oliks se SADE.. Juu törmäillään tosiaan...voisin tällä vkolla tulla joku päivä käymään...mikä olis sulle paras päivä? :wave:

Mulla käy mikä päivä vaan..vaik huomen...tästähän nyt ei niin pitkässti oo, mut se vaan on aina se lähteminen...muka...vaikkei munkaan tarvi mitään ottaa edes mukaan ku toi vauvakin tulee viel helposti mukaan ku se on tuol mahan sisällä.

Mut ilmottele, että käykö se huominen ja mikä aika olis paras? =)

Mullon muuten tänään synttärit ja 27.v ehti tulla täyteen ennen ku tulin äidiks..niin sitä vaan vanhenee..vaik luulin, että pysyisin aina 16.vuotiaaana. :flower:

Mut kylläpä sitä taitaa olla sen ikänen miltä ihtestä tuntuu...niin ku mun mies sanoo aina olevansa 25.v vaik onki mua 11.v vanhempi..mut ei se kyllä vaikuta siltä, että nelikymppiset olis lähellä.

Mut kaunista kuurosade päivää kaikille ja törmäillään. :wave: <br><br>

Hetki rauhallista aikaa, tullin just Purmosta pelistä ja isäntä ja neiti on matkalla mökiltä kotia.

Tuntuu että nää päivä menee niin äkkiä, töitä ja jalkapallo vaan. Kaks päivää vielä töitä ja sitten kolme päivää vapaata sekä töistä että jalkapallosta, ihanaa =) On käynyt lukeen kyllä kirjoituksia mutta en ole kerennyt vastaileen ajatuksen kanssa. Vaikka nytkin ajatus on kyllä jo suihkussa ja sängyssä.

Hemuliina: Onnea uuteen kotiin :flower: jo näin etukäteen

Muuta en sitten muistakkaan mitä ootte kirjoitellut enään mutta palaillaan taas. Lähden äkkiä suihkuun niin saan kerrankin mennä yksin =)

No minäpäs lähdin saikkista viettää tänne Juankoskelle...eli mun äidille ja isälle...ku tääl o mun veljen tyttö Alma...puolitoista vuotias...tai miten noitten keskosten ikä ny lasketaan, mut synty vuos sitte syyskuussa...vaik piti syntyä vast joulukuussa, mut tyttö on terve ja tuntuu, että heti kun se ymmärtäis nauttia elämästä...niinkin vaikean alun jälkeen.

Autossa istuminen ei ihme kyllä vielä ottanu mahaan...en edes pysähtynyt kertaakaan ja matkaan menee n. 4h. Lähdin tänne tiistai aamuna puol 7 ja huomenna lähen puolilta päivin takas...ku "lahjatyttäret" tulee meille vkonlopuksi. :heart:

Kovasti on potkut terävöityneet tämän vkon aikana...siellä tietty rupiaa olehen voimaa niin saa kylykiluut kyytiä.

Mutta kyllä tämä on niin ihanaa ja ihmellistä aikaa, että toivon jo ajan menevän vähän hitaammin..ääni voi kyllä kellossa muuttua kun helteet tulee, mut nyt voisin olla raskaana vaik pari vuotta. :D

Ja siittä tapaamisesta, että millonkahan se olis mahdollista?

Olisko jotaki sellasta hyvää puistoa, missä lapset viihtyis?
Kokkolas.

Mut lähenpä tästä koiran kans lenkille...

Oikein kaunista päivää kaikille.
B)

Morjens :D

Meidän Janina lähtee tänään taas Ruotsiin mummun ja vaarin kanssa(ei samojen ku viimeks).Hiukka kyl suutahin niille ku olivat varanneet matkan ilman et ees kysyivät meiltä mitään :kieh: uskomatonta,mutta totta \|O Sanovat vaan ku Janina niin kovasti halus mukaan ja sit matka oliki jo varattu.
Sielä toisaan on se Villen 11v serkku,et tulevat tosi hyvin toimeen ja käyvät sielä ratsastamassa sun muuta,et tekemistä sielä varmastikkin on.

no mutta täytyy mennä ku pikkuinen vähä meinaa vaunuissa heräillä
:wave:

SnowFairy
Hei vaan kaikille!

On vähälle jäänyt tämä netissä pyöriminen, juttuja olen käynyt lukemassa välillä mutta kirjoittaminen on jäänyt...

Koska pidettäis tapaamista ja missä? =)

Ihanaa kun on lämpimämpää, tulee ulkona oltua paljo enemmän. Anna sai 1,5 v rokotuksen viikko sitten, nyt on ollut muutaman päivän vähän surkiana ja tänään oli pientä lämpöä. :/ Pikku rassu. Itellä olo ei ala millään helpottamaan. Niin, eihän tämä enää salaisuus ole, meille tulee vauva :heart: Kriittiset viikot on ohitettu jo aikaa sitten, mutta vielä vaan huono olo jatkuu. :/ Blaah.

Pitää mennä laittamaan lapselle iltapuuroa... Palaillaan! =)

Snowfairy: onnittelut vielä kerran :flower: Milloin ois laskettu aika?

Kyllä mä voisin huolia teidät vierailulle? Katsonpas kalenteristani nuo työvuorot tarkemmin niin katsotaan sitten. Pitää melkein katsoa vapaapäivä kun iltavuoroon menen jo klo 14 niin ei siinä oikein kerkee mutta palataan asiaan.

Musta tuli tänään trendikäs, ostin MP3, nyt pitäis siirtää musiikkia siihen. Neiti kyllä lauloi jo Ratiritirallan sinne ja sitä sitten tuossa iltasella yhdessä kuunneltiin.

No hei taas kaikille!! =) =)

PItkästä aikaa minä täällä. Oltiin viikko porissa ja sitten meidän nettiyhteydet oli kotona monta päivää ihan tööt.

Mulla menee hermot tämän 2vuotiaan nukkumisien kanssa! Voisitteko antaa vinkkejä jos on?!

Eli tämä poika on niin väsynyt varsinkin jos ei ole nukkunuy päiväunia ja tuon ikäisenhän vielä pitäisi mutta kun ei nukahda, ei omaan sänkyyn, ei vaunuihin. Sitten itkee ja kiukkuttelee koko illan siitä kolmesta asti. Mutta kun ei nukahda yöunillekkaan.- Tänäänkin nukahti vasta puoli yksi yöllä!! Ja minäkin vielä valvon. Tuntuu että oon niin väsynyt että en jaksa ees nukkua kun ei tiedä milloin poika herää..

'Tätä on ollut nyt kuukauden verran joka ilta! Ja ollaan ihan neuvottomina. Myös päiväunille sama homma. Samat rutiinit meillä on ollut niin kauan kuin on lapsia olllut, samat laulut jne. Joten siitä ei ole kiinni. Yleensä huutaa että oksentaa..
Lääkärissä käytiin 2vkoa sitten. Kaikki oli ok. Nyt on ollut pientä nuhaa, mutta niin pientä että ei pitäisi haitata unia. :\|

Eli jos teillä jotain "unikoulu" ohjeita niin niin otan vastaan. Sinne turvakodille eivät noin isoa enää ota..

miia-riina:soittele kun ehdit., MInä niin harvoin käyn täällä ja mulla on sulle 2 eri puh.numeroa. toinen ei niistä käytössä varmaankaan enää ole ja en viitsisi väärään laittaa... Mutta tule käymään mahasi kanssa! =)

Ja kaikille muille mukavaa viikonloppua! MInäkin lähden nukumaan kun just sain tuon eerikin unille...

Aamulla uudet kujeet ja toivotaan että ilma olisi hyvä että voisi olla pihalla koko päivän. :wave:

Heips vaan kaikille! =)

Ajattelin vaan tulla vähän vilaseen että mites täällä ja ilmottelemaan että me ollaan nyt sitten ihan kotiuduttu tänne saloon.

Saatiin tossa vappuna oma kämppä. TOSI IHAANA!!! 73neliöinen kolmio. Ihan uudet laminaatit, tapetit ja jääkaappipakastin ja hella... Hieman on mahtava olo.
Ikävää tosiaan silleen että lopulta sitten tosiaan tultiin vaan Iitun kanssa kahestaan ja isäntä jäi sinne kokkolaan, mut.. kyl tää tästä sitten taas.
Paljon on ollu totuttautumista ja näin mutta nyt on jo paljon paremmin. Alkaa tyttö tottumaan ja muutenki alkaa elämä löytämään oman uomansa.

Mutta nyt täytyy taas juosta. =)

Terveisiä kaikille ja pärjäilkää! KÄyn aina välillä vilasemaan että mitä teille sinne "pohjolaan" kuuluu! :D ;)

Unusual harmaana
Hurjasti onnea tulevan perheenlisäyksen johdosta SnowFairy!!! :flower:
Toivottavasti olo paranee kun viikkoja kertyy vielä lisää!

:attn: Tapaaminen ensi viikolla?!?! Missä, milloin? Meille sopii milloin vain, tosin autokyyti pitää varmistaa etukäteen.

Yhteistyössä