Hei taas!
Kiitos ihanista ja rohkaisevista sanoistanne, wilmuri ja cee! Ja kaikki muutkin myös!
Huomenna olisi psykologi, josko se auttaisi asiaa eteenpäin.. Ja viime viikolla neuvolassa oli kesäsijanen, joka oli aivan ihana, ei millään tavalla ollut ajatuksiani vastaan. Toisin kuin äippäpolilla jokainen kätilö, joka sanoo, että "kyllä sinä selviät" ja "hyvin se menee", mistä he sen voivat tietää?!
Minulle tuli tuohon toiseen jalkaan laskimotukkotulehdus ja sitä nyt seurataan ja saan ilmeisesti lääkityksen, jottei tule veritulppaa. Mikä siis vain lisää huoltani, sillä lääkäri, jonka kanssa tästä synnytystavasta joudun keskustelemaan, ei varmasti katso sitä hyvällä. Tuntuu niin turhauttavalta, kun joutuu kaikille puolustamaan omaa oloaan ja silti tuntuu ettei kukaan ymmärrä. Niin, että ei tuo pelkopoli kyllä niin hyvä ole täällä turussa kuin sanotaan. Minä en ainakaan saa sieltä sitä tukea ja ymmärrystä, mitä kaipaisin.
Ja kun jo yhden sektion läpikäyneenä tiedän kuitenkin, mistä siinä on kyse. Vaikka sitten siitä tavallisesta synnytyksestä en tiedäkään.. Ja minäkin sanoin jo heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä etten halua synnyttää. Täällä siihen ei vain reagoitu. Eli olen saanut koko ajan pitää huolen ja puoleni, että saan asiaa eteenpäin. Mutta taistelu jatkuu, periksi en anna!