Kokemuksia rintarepuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
Etsin rintareppua, mutta merkkejä ja malleja on niin valtavasti, että olisi kiva saada vinkkejä, mikä olisi hyvä. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia! Miten painavat hartioihin? Minkälaisia kiinnittää?

Mulla on 2 ihan tavallista rintareppua. En tykkää niistä ollenkaan. Paino nousee liian ylös ei siis alaselkään.
Koitin kaverin ergoreppua. Oli tosi ihana. Paino tulee alas lanteille, joten tuntui ihans siltä, kun ei mitään kantaiskaan.
Ite harkites ergorepun ostoa. Mulla poika 6kk ja painaa vähän päälle 8kg.
Ergo reppu maksaa muistaakseni n.70e
On halvempikin malli mut eri merkkiä ja merkkiä en muista. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 14:10 Vilinäiti kirjoitti:
Mulla on 2 ihan tavallista rintareppua. En tykkää niistä ollenkaan. Paino nousee liian ylös ei siis alaselkään.
Koitin kaverin ergoreppua. Oli tosi ihana. Paino tulee alas lanteille, joten tuntui ihans siltä, kun ei mitään kantaiskaan.
Ite harkites ergorepun ostoa. Mulla poika 6kk ja painaa vähän päälle 8kg.
Ergo reppu maksaa muistaakseni n.70e
On halvempikin malli mut eri merkkiä ja merkkiä en muista. :)

minkäniminen toi ergo-reppu on???

snuglin rintareppu löytyy, hirmu ahdas, pienikokoiselle lapselle vaikka jenkeistä ostaessani luulin olevan heidän kokoluokalleen ja siellähän lapset ovat suht isoja...pulskia jne.... muuten kiva, ei paina eikä hierrä! helppo laittaa ja ottaa pois, kunnon tuki pienelle päälle!!!!

Meillä on Emman tavallinen reppu, maksaa vissiin 39 tai 29... Sen mitä kahella lapsella sitä oon tarvinnu niin hyvä on kyllä ollut vaikka mulla tuo selkävaiva on ollutkin. Meneehän siinä joskus vähä hartiat kipeiksi mut onhan nuo nytkin vaikka en oo yli puoleen vuoteen sitä käyttänytkään :D

Googlapa hakusanalla kantoreppu, löytyy monta hyvää linkkiä :) Kantoreppu on ehkä kalliimpi kuin rintareppu, mutta ergonomisesti huomattavasti parempi sekä lapselle että kantajalle. Mutta myöskin jälleenmyyntiarvo on hyvä!

Yhden rintarepun kokemuksella valitsisin nyt ehdottomasti kantorepun, jos olisi tarvetta ostaa joku kantoväline (liinojen lisäksi).

Moni kaveri on kehunut ergoa tai sitten päätynyt kantoliinaan.

Mulla oli Baby Björnin rintareppu, mutta vaavin ollessa 8-9 kk, se alkoi jo käydä selän päälle. Muuten toimi hyvin.

Meillä ei rintareppua käytetty kuin muutaman kerran esim. lentokentällä ja laivalla.

Mulla on myös ollut käytössä Baby Björnin rintareppu, sitä olen pitänyt todella hyvänä. Itse kun olen enemmän rintareppu kuin kantoliinaihminen.

Rintareppu oli aina mukana vaunuissa tai rattaissa, ja viimeisen kerran olen kantanut sillä 11-kiloista, 1 v 3 kk ikäistä poikaa lentokentällä.

Mutta rintareppu oli kyllä säännöllisesti käytössä ihan ulkoillessa, kauppakeskuksissa jne. kun lapsi väsyi olemaan rattaissa.

Myös kotitöitä olen tehnyt rintarepun kanssa.

Meillä oli kans Baby Björn-rintareppu ja musta se ei ollut kovin mukava!Sain selkäkipuja siitä ja se jäi äkkiä liian pieneks!Sit me saatiin aivan upea kantoliina ja se on musta paras!Olen myös kuullut että noi Ergo-rintareput on tosi hyviä ja mukavia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 15:41 poikia3 kirjoitti:
Mulla on myös ollut käytössä Baby Björnin rintareppu, sitä olen pitänyt todella hyvänä. Itse kun olen enemmän rintareppu kuin kantoliinaihminen.

Rintareppu oli aina mukana vaunuissa tai rattaissa, ja viimeisen kerran olen kantanut sillä 11-kiloista, 1 v 3 kk ikäistä poikaa lentokentällä.

Mutta rintareppu oli kyllä säännöllisesti käytössä ihan ulkoillessa, kauppakeskuksissa jne. kun lapsi väsyi olemaan rattaissa.

Myös kotitöitä olen tehnyt rintarepun kanssa.

samoin.
Mutta aikaisemman hyvin pullean vauvan kanssa en osannut reppua käyttää. Se jäi liian pian pieneksi. Uuden tulokkaan kanssa olen käyttänyt joka päivä nyt kun vaavi on jo 7 kk. Aluksi vuokrasin kantoliinan, mutta vaavi ei suostunut siinä olemaan. Repussa viihtyy hyvin.

Meillä on BB:n active rintareppu ja hyvä on. Olen huomannut että monet eivät osaa säätää rintareppua, jotta se tukisi kunnolla eikä heiluisi, se täytyy vetää kunnolla tiukalle, ihan niin kuin liinakin.

Meillä liina ei ole vaihtoehto sikälikään kun mies ei "siihen rättiin ala kietoutumaan". Mutta rintarepussa kantaa mielellään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 10:06 Weatherwax kirjoitti:
Meillä on BB:n active rintareppu ja hyvä on. Olen huomannut että monet eivät osaa säätää rintareppua, jotta se tukisi kunnolla eikä heiluisi, se täytyy vetää kunnolla tiukalle, ihan niin kuin liinakin.

Meillä liina ei ole vaihtoehto sikälikään kun mies ei "siihen rättiin ala kietoutumaan". Mutta rintarepussa kantaa mielellään.

Meillä on kanssa tykätty tuosta active-mallista. Ainakin minun ylläni on aivan eri luokkaa siihen perinteiseen malliin verrattuna, positiivisessa mielessä.

Kuitenkin kantoliinaan tutustuminen vei omalta osaltani kiinnostuksen reppuiluun. On todella paaaaljon tekevampi ja kevyempi kantaa ja lapsikin saa samalla paremman asennon. Meillä miehellä ei ole mitään periaatteellista liinaa vastaan, mutta on vaan laiska opettelemaan sitomisia. Muutama päivä sitten sain hänet kuitenkin houkuteltua ottamaan pojun (pian 1v2kk) liinaan lenkille ja heti seuraavana päivänä halusi rattaiden sijasta ottaa lapsen liinassa kaupungille... :whistle: Saa nähdä kauanko innostus kestää tällä erää! ;)

Yhteistyössä