Kokemuksia North ice -ulkoilupuvusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulkoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulkoilija

Vieras
Onks kellää kokemusta erätukun kalvopuvusta. Pitääkö se vettä hyvin?

esim. http://ulkoilu.eratukku.fi/ulkoilijan-kalvopuku-p-194.html

Hinta on tosi edullinen ainakin.

muuten ihan jees, mut takki iso ja housut aika pienet, oli pakko ottaa tietty samaa kokoo molemmat kun oli paketti. S koko meni mulle (162cm ja about 60kg). vetoketju hajos takista melko pian :/ enää mul ei pukua ole.

Mulla on ollu tuota vanhempi malli moooonta vuotta. Tosi hyvä!

Nyt tilasin sen uusimman mallin, mut oli s koko liian iso. Olen 168/62. Toivottavasti xs ei sit ole liian pieni. Tuossa s koossa oli takki aivan hervottoman iso.

Tosin eihän sieltä pysty itse valitsemaan kokoa, vaan pitää laittaa paino, pituus ja vyötärön ympärys.

Olin töissäkin joskus erätukussa ja kyl voinsanoa et kyl ne vettä pitää ihan hyvin. niissä on sama kalvotekniikka kuin noissa muissakin kalliimmissa merkeissä. hoitaa hyvin niin kestää monta vuotta

ja niin käykää myymälässä koittaa koska koot on isoja

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minulla on ja tykkään kovasti.Suosittelen

Oletko pitäny vesisateella. pyöräilen päivittäin 7 km sivu. Mulla on samanhintainen Rukan tuulipuku jossa on vedenhylkivyyspisuojaus mutta viimeksikin kun koko matkan tuli vettä kuin aisaa niin sade tuli läpi jo muutamassa minuutissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkoilija:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minulla on ja tykkään kovasti.Suosittelen

Oletko pitäny vesisateella. pyöräilen päivittäin 7 km sivu. Mulla on samanhintainen Rukan tuulipuku jossa on vedenhylkivyyspisuojaus mutta viimeksikin kun koko matkan tuli vettä kuin aisaa niin sade tuli läpi jo muutamassa minuutissa.

No en ehkä kaatosateella, mutta normaali vesisateessa kyllä ja olen pysynyt kuivana.En sitten tiiä

Siitä olen joskus kuullutkin. Jos toi pitää hyvin kovaakin sadetta ja hengittää paremmin kuin sadeasu niin olis varmasti pätevä ratkaisu. Olis kiva jos ei tarttis erillisiä sadevaatteita ja silti pysyisi kuivana kun kova kuuro yllättää. Vaikka pukuni on sileäpintaista niin pisarat imeytyvät siihen yllättävänkin helposti eikä sitten ole kivaa kun kastuu ja palelee. Siinä ei tosin ole varsinaista kalvoa vaan kevyempi kyllästesuojaus.

north ice tuulipuku malli(06) elikkä takki punnainen jossa valkoista ja harmaata raitaa ja housut täysin mustat ovat olleet minulla ympäri vuotisessa käytössä elikkä 2v nyt vasta olen joutunut korjailemaan takkia olkapäästä ja taskuista ja housuja taskuista ja sisävuorta muuten on ollut erittäin hyvä hintaansa nähden ja hyvä pyöräillessä! kun minä olin tämä puku päällä lenkillä kylläpä miesten päät kääntyilivät useaan otteeseen. tämä puku taitaa olla miesten mielestä eritän seksikäspuku.

No en nyt tosta seksikkyydestä tiedä, eihän se mikään muotoja korostava eikä paljastava ole:) Mutta kaunis se on ja antaa vaikutelman reippaasta sporttisesta naisesta. Kangas on tukevan kuosikasta eikä sellaista ohutta lirua kuten perinteissä tuulipuvuissa. Ja kun se käsittääkseni pitää myös vettä (ainakin niitä sateella näkee usein) niin se antaa kuvan että tässä on reipas nainen joka pukeutuu sään mukaisesti ja jota sade ei kastele eikä säikäytä.

Onpa sitä kansallispuvuksikin tituleerattu http://kaksplus.fi/keskustelu/t880685

Tässä on yksi esimerkki siitä että ulkoiluvaatteisiinkin pukeutunut nainen voi näyttää hyvältä:-)

Toimii kävelylenkeillä ja ulkoillessa, ei toimi kaatosateessa pyöräillessä, eikä myöskään hikilenkeillä. Ei pidä vettä, eikä hengitä. Mulla kokoa XS ja on hurjan iso säkki mulle. Omituisen mallinen teltta.

Jassoo. No on moni kakku päältä kaunis. Vedenpitäväksi sitä ainakin on mainostettu ja kerran jopa harkitsin sen miesten mallin tilaamista itselleni mutta ei tullu onneks tilattua.

Alkuperäinen kirjoittaja north ice:
north ice tuulipuku malli(06) elikkä takki punnainen jossa valkoista ja harmaata raitaa ja housut täysin mustat ovat olleet minulla ympäri vuotisessa käytössä elikkä 2v

Elikkä... elikkä. Mikä hitto on elikkä???

:laugh: Joku erikoismalli? Ei vaan mä tulkitsen tuon niin että malli 06 ELI(KÄ) takki on punainen.... -06-mallissa on tuollainen takki jota näkee usein niin kaduilla kuin lenkkipoluillakin.

north ice tuulipuku malli(06) itse olen huomannut kun olen ollut lenkillä tämä kyseinen puku päällä kyllä miehiä on kiinnostunut minusta kun lenkeilen tämä puku päällä minun mielestäni puku on seksikäs!

North ice takki on erittäin epäkäytännöllinen. Takin selkäosa roikkuu takapuolen alla ja etuosa on navan korkeudella. Kuka älykääpiö on suunnitellut nämä takit? Vanhempi mieshenkilö ei tällaista takkia voi käyttää, ainakaan kylmällä tai viimaisella ilmalla. Etupuoli on tarkeämpää suojata kuin takapuoli. Tätä takkia kun käyttää, niin ihan varmasti saa eturauhasvaivoja.
Vetäkää rojutakkinne pois kaupoista ja suunnitelkaa takkeihinne kunnon yhtäpitkät helmaleikkaukset.

Uusimmat

Yhteistyössä