Kuinka vedenpitäviä ovat North Ice -ulkoilupuvut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulipuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuulipuku

Vieras
Mulle tuli postissa Erätukun mainoslehti jossa mainostetaan 149- ulkoilupukua jonka väitetään olevan vedenpitävä. Kuvassa se kyllä näyttää ihan normaalilta tuulipuvulta eikä yhtään sadeasulta. Pitääkö se oikeasti vettä? Mullakin on samanhintainen urheilukaupasta ostettu puku. Se hylkii vettä ja kyllähän se muutaman minuutin pitää sadetta mutta sitten kun se vettyy ja lähtee imemään niin sitten se kyllä imee läpi asti äkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Minä olen kyllä ollut monesti sillä puvulla sen sortin rankkasateissa että voin puhua syvällä rintaäänellä. Pitää kyllä vettä.

Mutta menepäs kunnon ukkoskuuroon tai vastaavaan sadekuuroon jossa vettä tulee kuin kylppärin suihkusta niin eiköhän ala vesi imeytyä läpi sun ulkoilupuvusta. Mä olen ollut joskus sellasessa sateessa ja mun samanhintaisesta tuulipuvusta tuli läpi että lotisi. Vettähylkivä kylläste ei auttanut yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Kyllä sellasta tihkua kestää mielestäni tosi hyvin. ei tietty rankkasadetta...mutta mulla myös urh.liikkeestä ostettu kalliimpi puku, joka ei pidä niin hyvin kuin north ice-puku.

Tollasta arvelinkin. Sulla siis on kastunut läpi asti kovalla sateella. Onhan se tietty hinta-laatusuhteelta jos vertaa että munkaan urheilukaupan puku ei pidä kaatosadetta yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulipuku:
Minä olen kyllä ollut monesti sillä puvulla sen sortin rankkasateissa että voin puhua syvällä rintaäänellä. Pitää kyllä vettä.

Mutta menepäs kunnon ukkoskuuroon tai vastaavaan sadekuuroon jossa vettä tulee kuin kylppärin suihkusta niin eiköhän ala vesi imeytyä läpi sun ulkoilupuvusta. Mä olen ollut joskus sellasessa sateessa ja mun samanhintaisesta tuulipuvusta tuli läpi että lotisi. Vettähylkivä kylläste ei auttanut yhtään.

Mikä tarkoitus tällä sinun kirjoittelullasi on? Todistaa, että 149 euron puku ei voi pitää vettä?

Se ei tosiaan ole mikään tuulipuku vaan -tex eli siellä on vedenpitävä kalvo. Ei ole siis vain vettähylkivä. Ne on eri asioita.

Mutta ihan sama, älä usko. Ei kai sitä kenenkään ole pakko ostaa. Itsellä se on ollut jo melkein viisi vuotta lähes jokapäiväisessä käytössä ja kertaakaan en ole siinä kastunut, vaikka koiran kanssa lenkkeilen säässä kuin säässä. Ja ajattele: maksoin omastani vain 99 euroa!!!

Kyl mullakin on kokemus että pitää millaisen vesisateen vaan. Suikussa en sentään ole testannut. On siis ihan yhtä pätevä kuin mikä tahansa Gore. Tietty jos kauluksesta sataa sisään niin kastuu, puvulla kuin puvulla. Mulla ei oo North Icesta muuta huonoa sanottavaa, kuin että se mitoitus on vähintäänkin outo. Hoikalle ei ole sopivaa kokoa ollenkaan.

Minullakin tuo löytyy ja kyllä pitää vettä!Joka säällä on ollut käytössä,myös rankkasateella ja jopa pyöräillessä(monesti kuulee,että sateella pyöräillessä kastuu) ja ainoa kesta ,kun oli polvista tullut päällyhusuihin (ei siis edes iholle asti läpi) kosteutta,on kun olin yli tunnin kontannut lasten kanssa nuoskassa lumessa tekemässä lumiukkoja ym.Eli suosittelen kyllä!!Urheiluun tuo on lämpimällä ilmalla siitä huono,että ei hengitä tarpeeksi,siis jos ihan hikilenkkejä menee,mutta kävellessä kylläkin ok.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulipuku:

Mikä tarkoitus tällä sinun kirjoittelullasi on? Todistaa, että 149 euron puku ei voi pitää vettä?

Se ei tosiaan ole mikään tuulipuku vaan -tex eli siellä on vedenpitävä kalvo. Ei ole siis vain vettähylkivä. Ne on eri asioita.

Mutta ihan sama, älä usko. Ei kai sitä kenenkään ole pakko ostaa. Itsellä se on ollut jo melkein viisi vuotta lähes jokapäiväisessä käytössä ja kertaakaan en ole siinä kastunut, vaikka koiran kanssa lenkkeilen säässä kuin säässä. Ja ajattele: maksoin omastani vain 99 euroa!!!

Joo mä kans aloin miettimään tota ap:tä.
Pyytää kokemuksia ja sit kun saa niitä niin sit haukkuu kyseisen tuotteen joka ei sit kuitenkaan ole sama kuin mistä ap:llä on omia kokemuksia.
Se että saman merkkisen saman hintaisen on ostanut joskun niin ei tarkoita sitä että sillä olisi samat ominaisuudetkin.
Jos se on ostettu vettä HYLKIVÄNÄ ei tarkoita sitä että se olisi VEDENPITÄVÄ.

Itsellä se on ollut jo melkein viisi vuotta lähes jokapäiväisessä käytössä ja kertaakaan en ole siinä kastunut, vaikka koiran kanssa lenkkeilen säässä kuin säässä. Ja ajattele: maksoin omastani vain 99 euroa!!!

Halusin vain varmistaa että puhe on tosiaan kaatosateesta eikä mistään tavallisesta. Ja tuo kalvojutska kyllä selittää asian. Mulla ei ole tässä mitään kalvoa, vain sellanen kylläste. En epäile enää yhtään sun pukus pitävyyttä.

Mutta tuo hinta, ei ole reilua: o= Oma puolentoista satasen Rukka-"merkkituulipuku" imaisee rankkasateen läpi kuin sieni niin että mä olen täysin läpimärkänä ja sä pysyt 99 "halpapuvussa" täysin kuivana samanlaisessa sateessa.

Kiitokset vastauksista

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itsellä se on ollut jo melkein viisi vuotta lähes jokapäiväisessä käytössä ja kertaakaan en ole siinä kastunut, vaikka koiran kanssa lenkkeilen säässä kuin säässä. Ja ajattele: maksoin omastani vain 99 euroa!!!

Halusin vain varmistaa että puhe on tosiaan kaatosateesta eikä mistään tavallisesta. Ja tuo kalvojutska kyllä selittää asian. Mulla ei ole tässä mitään kalvoa, vain sellanen kylläste. En epäile enää yhtään sun pukus pitävyyttä.

Mutta tuo hinta, ei ole reilua: o= Oma puolentoista satasen Rukka-"merkkituulipuku" imaisee rankkasateen läpi kuin sieni niin että mä olen täysin läpimärkänä ja sä pysyt 99 "halpapuvussa" täysin kuivana samanlaisessa sateessa.

Kiitokset vastauksista

Niinpä, ei ole reilua ei. Joskus halvallakin saa hyvää.
Minä en osta koskaan mitään vaatteita, missä sanotaan että ovat vettä hylkiviä. Kun todellisuudessa eivät pidä sadetta sitten yhtään, paitsi ihan uusina.

Yhteistyössä