Kokemuksia maisteriopinnoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatko-opiskelija75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jatko-opiskelija75

Vieras
Hei!

Olen 40-vuotias äiti ja aikoinaan koulut jäi vähän kesken, syystä tai toisesta. Tuli kuitenkin AMK suoritettua työn ohessa. Nyt olen alkanut haikailemaan ylemmän korkeakoulututkinnon perään. Minulla olisi kaksi vaihtoehtoa: Ylempi AMK tutkinto tai sitten maisteriopinnot (Todennäköisesti Aalto-yliopistossa). Olen siis tradenomi ja YAMK tai kauppatieteiden maisteri olisi mahdollisesti tähtäimessä.

Kumpi näistä on helpompi suorittaa, jos huomioi sen että asun 100 kilometrin päässä Helsingistä?

Onko muita mielipiteitä? Onko YAMK-tutkinto työmarkkinoilla paperia verrattuna kauppatieteiden maisteriin?

Periaatteessa oma työni on sellaista, että ehkä parhain lisä osaamiseni tulisi teknisen korkeakoulun puolelta. Mutta veikkaanpa että tradenomi-pohjalta dipl.inssin papereihin tarvitsisi suorittaa melkoinen savotta.

No mitä järkee tossa iässä enää opiskella. Ellei sitten työttömäksi joudu. Mä en ainakaan tajuu sitä että jos eläkkeeseen on 20 v. Se että saa sen rahan takas tms. niin saa aika paljon palkka nousta. Ja monissa hommissa arvostetaan enempi työkokemusta kuin papereita. Jos sul on ok työ, niin pidä kii siitä, äläkä ala "sekoilemaan".

^ No onhan 20 työvuotta ihan valtavan pitkä aika vielä. Jos haluaa kunnolla edetä uralla, niin niitä papereitakin saatetaan tarvita. Niin ja sitä koulusta saatavaa oppiakin ehkä.