Kokemuksia kylpytynnyreistä kenelläkään?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haaveilija

Vieras
Oon haaveillu kylpytynnyriä jo parisen vuotta. Yritän puhua itselleni järkeä,että homma on työlästä,hankalaa ja kallistakin(vesi ja puut )sekä perustamiskustannukset,mutta aina vain haaveilen.

Olisi kiva kuulla tynnyrillisten kokemuksia - hyviä ja huonoja :)
 
Valitettavasti meillä ei ole vielä omaa kylpytynnyriä, suunnitelmissa kyllä on ollut. Mutta kylvetty ollaan monissa erilaisissa tynnyreissä. Paras meistä oli kaasulla lämpiävä tynnyri, koska siinä sai pidettyä lämmön tasaisena, tosin se taitaa olla kalliimpi vaihtoehto.
 
Naapureilla on, tykkäävät kovasti, kuulema sitä parempi, mitä enemmän on pakkasta. Puilla lämpiää heillä ja se tulipesä on siellä tynnyrin puolella, kuulema ottaisivat nyt sellaisen, missä on ulkopuolella. Ja jos sen lämmittää liian kuumaksi, menee kauan, että siitä saa kylpylämpöistä. Minäkin voisin tykätä sellaisesta meidän pihalle, mutta mies ei innostu ajatuksesta.
 
No jos vesijohtovettä pitäisi sinne laittaa, niin en hommaisi. Kalliiksi tulisi. Meillä on mökillä, järvivesi on ilmaista ja puutkin helposti saatavilla. On kyllä kiva, mutta ei sitä kovin usein tule käytettyä. Lämpiää kauan ja siivoamiseenkin kuluu oma aikansa. Mutta kun on käyttö sinänsä ilmaista, on ihan mukava juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
No jos vesijohtovettä pitäisi sinne laittaa, niin en hommaisi. Kalliiksi tulisi. Meillä on mökillä, järvivesi on ilmaista ja puutkin helposti saatavilla. On kyllä kiva, mutta ei sitä kovin usein tule käytettyä. Lämpiää kauan ja siivoamiseenkin kuluu oma aikansa. Mutta kun on käyttö sinänsä ilmaista, on ihan mukava juttu.

Miten se muuten siivotaan. Itse olen suosiolla jättänyt väliin työpaikan sauniltareissujen yhteydessä tarjolla olleet yhteiskäyttötynnyrit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
No jos vesijohtovettä pitäisi sinne laittaa, niin en hommaisi. Kalliiksi tulisi. Meillä on mökillä, järvivesi on ilmaista ja puutkin helposti saatavilla. On kyllä kiva, mutta ei sitä kovin usein tule käytettyä. Lämpiää kauan ja siivoamiseenkin kuluu oma aikansa. Mutta kun on käyttö sinänsä ilmaista, on ihan mukava juttu.

Miten se muuten siivotaan. Itse olen suosiolla jättänyt väliin työpaikan sauniltareissujen yhteydessä tarjolla olleet yhteiskäyttötynnyrit.

Kaikki vesi yritetään saada pois, mikä on vaikeeta, kun pohjalle aina meinaa sitä jäädä. Rätillä vaan loput. Ja eihän sieltä ulkona kaikkea roskaa, hiekkaa ja havunneulasta saa millään. Mutta mahdollisimman hyvin yritetään ja sitten mäntysuovalla ja puhtaalla vedellä kuurataan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kuinka usein se pitäisi pestä, joka käytön jälkeenkö?

Joo, kyllä se vesi aika sameaksi jo kerrasta menee. Ehkä jos ihan oman perheen kesken siellä on, voisi samat vedet lämmittää vielä seuraavana päivänä (ei ole kyllä koskaan näin tehty). Mutta meillä onkin järvivettä, en tiedä pysyisikö vesijohtovesi puhtaampana.
 
Naapurit kyllä sen joka kerta tyhjentää, talvella kun enimmäkseen kylpevät, ettei jäädy sitten. Ja sekin, että siinä kuulema väsyy totaalisesti, tulee tosi hyvät unet ja seuraavana päivänä ei sinne tee mielikään. En siis ole kokeillut itse. Voisin kuvitella, että olo on vähän sama kuin avannon ja saunomisen yhdistelmässä.
 

Yhteistyössä