Kokemuksia karppauksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kertokaa millä tavalla noudatitte karppaus -ruokavaliota. Laskitteko kaloreita ollenkaan, vaan pelkkiä hiilihydraatteja, rasvaa ja proteiineja? Miten kilot/sentit tippuivat?

En laske mitään, nyt kaksi kuukautta takana. Koemielessä jätin sekä viljat että sokerit. En tiedä onko senttejä tai kiloja tippunut. Olo vaan on erinomainen, paha allerginen ihottuma hävinnyt käsistä. Jatkan ehdottomasti pelkästään hyvän olon vuoksi.

... paitsi että en ole ihan varma, että onko tämä mun ruokavalio edes karppausta. Saattaa olla että ennemminkin VHH-ruokavalio?? Vai onko ne kaksi sama asia? Niin tai näin, vointi on tosi hyvä. Mitään en aio edelleenkään laskea tai vahdata, ei kiinnosta, mutta jatkan ilman viljoja ja sokeria.

[QUOTE="vieras";26758448]En laske mitään, nyt kaksi kuukautta takana. Koemielessä jätin sekä viljat että sokerit. En tiedä onko senttejä tai kiloja tippunut. Olo vaan on erinomainen, paha allerginen ihottuma hävinnyt käsistä. Jatkan ehdottomasti pelkästään hyvän olon vuoksi.[/QUOTE]

Koska et laske, et voi tietää elätkö silti virallisterveellisellä ruokavaliolla. Pelkkä viljojen ja sokerin pois jättäminen ei tee ruokavaliosta vhh:ta. Olen huomannut sen kun käytän itse kalorilaskuria ja syön viljattomasti ja sokerittomasti, jos syö hedelmää, maitotuotteita, tiettyjä kasviksia niin lukemat saattavatkin olla just eikä nappiin virallisterveelliset helpostikin.

[QUOTE="Anne";26762072]Koska et laske, et voi tietää elätkö silti virallisterveellisellä ruokavaliolla. Pelkkä viljojen ja sokerin pois jättäminen ei tee ruokavaliosta vhh:ta. Olen huomannut sen kun käytän itse kalorilaskuria ja syön viljattomasti ja sokerittomasti, jos syö hedelmää, maitotuotteita, tiettyjä kasviksia niin lukemat saattavatkin olla just eikä nappiin virallisterveelliset helpostikin.[/QUOTE]

Anteeksi nyt, mutta mitä sitten? Sehän on vain hyvä, jos on vaihtanut viljat ja sokerit kasviksiin, koska niiden ravintoarvotiheys on ihan toista luokkaa. Ja hiilihydraatteja on erilaisia, hyviä ja huonoja. Ilmankos on olokin hyvä. Oliko karppaajien ainoa tarkoitus vastustaa annettuja virallisia suosituksia vai?

Ilmankos he eivät liiku ollenkaan.

En mäkään ihan tajunnut....kohta 2 vuotta VHH:ta takana, ihan mutu-tuntumalla pääosin. Terveys loistava. Käytän täysrasvaisia maitotuotteita, vihanneksia eri muodoissaan, kananmunaa, lihaa, kalaa. Syön kylässä herkkuja ja joskus kotonakin, mutten joka päivä. Joskus marjojen lisäksi omenaa/banaania.

Sokerin ja valkoisten viljojen poisjättö on plussaa aina.

Yhteistyössä