Kokemuksia hammaslaminaateista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36

Varasin nyt ajan hammaslaminaattien suunnitteluun yläetualueelle, enkä jaksais millään odottaa tulevaa aikaa. Toisaalta silti mietityttää yhä, että onko järkeä alkaa ihan terveitä hampaita hiomaan jne. :/

Toisaalta itseäkin houkuttaisi, mutta kun niitä tarvii sitten jatkossa huoltaa ja jotta ne sopivat, pitää hampaista ilmeisesti hioa vähän pois. :|

Hammasmuovit ovat loppupeleissä paremmat. Kyllähän jotkut hammaskiveä suosivat, mutta hampaille putoavan juomalasin se rikkoo heti. Hammasmuovien kanssa on edes jonkinlainen mahdollisuus, että juomalasi pysyy ehjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Toisaalta itseäkin houkuttaisi, mutta kun niitä tarvii sitten jatkossa huoltaa ja jotta ne sopivat, pitää hampaista ilmeisesti hioa vähän pois. :|

Noista mun oravanhampaista saiskin kyllä ilomielin vähän hioa ;) Mutta tosiaan se mahdollinen huolto ja niiden uusiminen mua vähän huolettaa, kun kuitenkin tähän saakka hampaat ovat olleet "helppohoitoiset" eli ei reikiä tms. Niin jos ne sitten lohkeilee tms. ei ole kivaa jatkuvasti istua siinä hammaslääkärin tuolissa :/

tietääkö kukaan pieneneekö etuhampaitten rako itsestään jos on käynyt mm. huulijänteen leikkauksessa, (tarkoituksena saada rako pienemmäksi kun löysennetään etuhampaitten ja huulen välissä olevaa jännettä)

Henkilökohtaisesti EN ikinä hiotuttaisi terveitä hampaita laminaatteja varten, se muutos on pysyvä. Miksi moiseen operaatioon? Onko pelkkä ulkonäkö vai jotain muuta?

Itselläni on noin vuoden ollut nyt laminaatit etuhampaissa (6) ja pakko myöntää etten ole tyytyväinen. Hampaitani hiottiin aika paljon ja nythän ne sitten vihlovat aina. Lopputulos on valkoinen, mutta itse laminaattien suunnittelu meni perseelleen, oli kaikenlaista välivaihetta suussa jatkuvasti ja koska hammaslääkäriasemalla oli jatkuva kiire päällä, lopullinen versio ei ollutkaan sitten se paras. Itse hammaslääkäriasema ei suostunut myöntämään virheitään eikä tulisi mieleenkään mennä sinne enää koskaan.

kun ne lamiinatit teetättää hyvässä paikassa niin nehän kestää 15-20 vuotta eikä pitäs olla mitään ongelmia. Kannattaa mennä ihan oikealle ammattilaiselle jos aikoo mennä

mä kävin smiledesignilla pasilassa, kiitos heille tämän hymyn korjaamisesta! :)
http://www.smiledesign.fi/smiledesign/palvelut/hammaslaminaatit

En voi suositella laminaatteja pelkästään ulkonäön takia. Itsehän et hampaitasi edes voi nähdä kuin peilistä, eikä muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä! Laminaatteihin liittyvistä riskeistä hammaslääkärit eivät pukahdakaan. Otin laminaatin, koska luulin sen korjaavan minua vaivaavan esteettisen seikan hampaissani. Kun hammas oli jo hiottu ja laminaatti valmis selvisi, ettei sen muoto ollutkaan sellainen kuin luulin (erilainen kuin malli). Laminaatti vielä irtosi alle puolessa vuodessa. Seuraava laminaatti oli huonosti tehty ja ruma, se oli pakko vaihtaa. Kolmas on esteettisesti kelvollinen, mutta hammas on nyt arka ja vihlova ja pelkään milloin laminaatin kanssa tulee taas jotain ongelmaa. Pahinta on, että tässä prosessissa oma, täysin terve hampaani on hiottu nysäksi TIETÄMÄTTÄNI!! Mitään en niin kadu kuin tätä!!!

Yhteistyössä