Kokemuksia Designtaloista?

  • Viestiketjun aloittaja äiti32v
  • Ensimmäinen viesti
äiti32v
Onko kenelläkään kokemuksia Design-taloista? Olemme suunnitelleet alustavasti Rubiini-talon rakennuttamista.
Onko ollut ongelmia ja onko tullut sellainen kuin pitikin? Teetittekö muutoksia ja tehtiinkö ne hyvin? Muita kokemuksia?
 
Cami
Ei mikään kovin laadukas kuva ole näistä taloista. Lähistöllä on muutama talo rakenteilla ja muovia vedetään sisälle hillittömät rullat...lopputulos ei voi olla muu kuin täysi umpio.

Designtalo ei siis tosiaankaan ole mikään kestävän kehityksen kukkanen, mutta kyllä kai siinä parikymmentä vuotta asuu??
 
kävimme kyseisessä taloesittelyssä malli vaan oli elina ? muistaakseni se nimi oli toi, mutta työnlaatu oli tosi huonoa. listat eivät mennee kunnolla "jiiriin", pyykinpesukoneen hanaliitännnät ja asennukset päin prinkkalaa, ja nois listoissakin oli sellsta joka hyppäs ilmille ainakin mulla et jos ei ollut tarpeeksi pitkä lista niin oli jatkettu lyhyellä 20cm palalla useaan otteeseen ruman näköinen ja muutenkin tuntui et sisustusmateriaalit oli laitettu sinne päin tyylillä.
ihan eri vaikutelma kuin esim kastellitaloissa.
ehkä joku ei ole niin tarkka näissä asioissa eikä välitä mutta minä haluan laatua kerta siitä maksankin.
 
haloo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 14:13 Snowflake kirjoitti:
kävimme kyseisessä taloesittelyssä malli vaan oli elina ? muistaakseni se nimi oli toi, mutta työnlaatu oli tosi huonoa. listat eivät mennee kunnolla "jiiriin", pyykinpesukoneen hanaliitännnät ja asennukset päin prinkkalaa, ja nois listoissakin oli sellsta joka hyppäs ilmille ainakin mulla et jos ei ollut tarpeeksi pitkä lista niin oli jatkettu lyhyellä 20cm palalla useaan otteeseen ruman näköinen ja muutenkin tuntui et sisustusmateriaalit oli laitettu sinne päin tyylillä.
ihan eri vaikutelma kuin esim kastellitaloissa.
ehkä joku ei ole niin tarkka näissä asioissa eikä välitä mutta minä haluan laatua kerta siitä maksankin.
Hei haloo!!!
Nuo silmään osuvat jututhan ovat ihan tekijästä kiinni, eli koko talomerkkiä ei voi yhden talon jiirien perusteella tuomita tai kehua. Tärkeämpäähän on, mitä siellä listojen ja hanaliitäntöjen alla on. Onkos niistä teillä tietoa? Oikeesti laatua saat kun olet itse valvomassa työtä, etkä ota vastaan muuta kuin kunnolla tehtyä, oli se talomerkki sitten mikä hyvänsä!!! Ihan oikeesti, et kai kuvittele, että listoitus on jokin talon vakio-ominaisuus, joka on samanlainen kaikissa saman talomerkin taloissa, kuten autoissa...
 
Pöhlevi
Me parhaillaan rakennamme ja naapurillemme on tulossa design talo. Ei mitään järin tyytyväisiä ole olleet...Valua seuraavana päivänä väliseinät pystyyn, ei annettu valun kuivaa muovin alla lainkaan. Tulee varmasti tosi hyvä :whistle:
Kaikki muutokset maksaa ihan oudon paljon, 2-3 kertaa normihinta. Ja mitä me ollaan sisällä käyty niin ei se työjälki mitään hurraamista aiheuttanut...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 18:35 haloo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 14:13 Snowflake kirjoitti:
kävimme kyseisessä taloesittelyssä malli vaan oli elina ? muistaakseni se nimi oli toi, mutta työnlaatu oli tosi huonoa. listat eivät mennee kunnolla "jiiriin", pyykinpesukoneen hanaliitännnät ja asennukset päin prinkkalaa, ja nois listoissakin oli sellsta joka hyppäs ilmille ainakin mulla et jos ei ollut tarpeeksi pitkä lista niin oli jatkettu lyhyellä 20cm palalla useaan otteeseen ruman näköinen ja muutenkin tuntui et sisustusmateriaalit oli laitettu sinne päin tyylillä.
ihan eri vaikutelma kuin esim kastellitaloissa.
ehkä joku ei ole niin tarkka näissä asioissa eikä välitä mutta minä haluan laatua kerta siitä maksankin.
Hei haloo!!!
Nuo silmään osuvat jututhan ovat ihan tekijästä kiinni, eli koko talomerkkiä ei voi yhden talon jiirien perusteella tuomita tai kehua. Tärkeämpäähän on, mitä siellä listojen ja hanaliitäntöjen alla on. Onkos niistä teillä tietoa? Oikeesti laatua saat kun olet itse valvomassa työtä, etkä ota vastaan muuta kuin kunnolla tehtyä, oli se talomerkki sitten mikä hyvänsä!!! Ihan oikeesti, et kai kuvittele, että listoitus on jokin talon vakio-ominaisuus, joka on samanlainen kaikissa saman talomerkin taloissa, kuten autoissa...

haloo sinullekkin! :D
tarkoitus oli kertoa niitä muitakin huomioita kyseisestä talontekijästä kuin vain hyviä ja jos tulee huomattavan paljon huonoa palautetta heidän työn laadusta saa ap mietittävän aiheita...
ja ap.lle kantsii käydä taloesiyttelyissä että voit kiinnittää itse huomiota puutoskohtiin ja hyviin puoliin ja nähdä "totuus" itse.
terveiset haloo haloolle! :D B)
 
Me ollaan nyt reilu vuosi asuttu rakennuttamassamme Designtalossa, Elina on meijän malli. Lisäksi tuttavapiirissä on muutama designtalon omistaja myös.

Ei meillä ainakaan ole pahaa sanottavaa ko. firmasta ja ko. taloista. Rakennusaika meni hyvin, ilman suurempia ongelmia. Itse kävimme päivittäin rakennuksella siivoilemassa ja tarkastamassa työnjäljen, eikä juuri moittimista löytynyt. Joitain pieniä asioita tuli vikalistaan luovutustarkastuksessa ja ainut mikä tökki pahasti, oli noiden pikkuvikojen korjaus. Vieläkin on osa noista tekemättä, vaikka vuositarkastuskin oli ja meni. Siitä iso miinus DT:lle. Tuttavilla on samansuuntaisia kokemuksia eli rakennusaika mennyt hyvin.

Enkä voi taloakaan moittia, ihan on ollut hyvä. Mikään luxustalohan tämä ei ole, mutta hyvä perustalo. Ja omilla sisustusvalinnoillahan saa sitten vähän hienompaakin, toki DT:n omat valikoimat ei kauhean laajat ole. Muutoksia meille tuli loppujen lopuksi aika paljon, lähinnä kalustusjutuista, niissä ei moittimista.

Omien kokemuksiemme perusteella voin siis kyllä Designtaloa suositella, on hintansa väärti. Ja itse pääsee suht helpolla, vaikka välillä tuntuikin, että hommaa silti oli ihan riittämiin (vaikka oli avaimet käteen- toimitus). Vaan jotain ihan muuta on niillä, jotka itse rakentaa.
 
muutama kuukausi asuttu pohjanmaalla elina talossa ja tyytyväisiä ollaan.
hyvä perustalo ja esim.sisustusmateriaalit ihan ok laatua ja mallisto riittävä. (nekin voi itse hommata jos ei halua dt:n mallistoista)
kaikki riippuu työporukoista,meille sattui hyvät sellaiset. esim. etelässä on paljon ongelmia rakennusalalla kun ei ole pätevää työväkeä ja silloin voi tulla huonoa jälkeä olipa kyseessä mikä talotehdas tahansa. kyllä minun käsittääkseni dt:n väki työnsä hoitaa ja virheet korjaa. itse kannattaa kuitenkin olla "hengessä mukana" vaikka avaimet käteen ratkaisu onkin ja muutenkin itselle kyllä hommaa jää.
msn:n sivuilla on suht vireä dt:n keskustelupalsta,sieltä saisit parhaat tiedot. paljon sielläkin valitellaan,mutta ainahan huonosti menneistä asioista ääntä pidetään. itse voin suositella kyseistä firmaa!! =)
 
Me rakennettiin Rovaniemelle. Talo tuli muutoksineen (mm. muotolauteet, takka-leivinuuni vakiotakan tilalle, kaapistoja lisää, valkolakattu kuusipaneeli yleisten tilojen kattoon, käyttöullakko, toinen ikkuna olkkariin ym.) maksamaan jotain 135 000 euroa. Siihen tietysti kaikki liittymät, maatyöt ym. lisää. Nykyäänhän hinnat on nousseet moneenkin kertaan, me tilattiin talo reilu 2v sitten. Meillä on siis se vanhan mallin Elina, eli hieman erilainen kuin tämä uusi.
 
vierailija
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen on tullut kesäkuussa 2024 vireille kanne, jossa ostaja vaatii vastaajaa DEN Finland Oy:tä purkamaan talokauppa lukuisten olennaisten rakennusvirheiden johdosta.
 

Yhteistyössä