Kokemuksia Britax B-SMART-rattaista?

Kaipailen käyttökokemuksia Britax B-SMART rattaista.
Olen ajatellut hankkia kyseiset rattaat yhdistelmävaunujen sijaan ja mietityttää millainen menopeli on käytännössä.
Käyttömukavuus, laatu, kasaus yms?
Onko olllut käytössä erillinen vaununkoppa ja jos on, niin koitko olevan tarpeellinen?
 
"Mamma"
Minuakin kiinnostaisi samat jutut. Itse olen miettinyt samojen rattaiden hankkimista. Miten kulkee erilaisissa maastoissa, meillä kun on koiria ja lenkkeillään paljon? Entä saako näihin seisomalaudan asennettua??
 
"tuulis"
Nostelenpa tätä, taitaa olla aika uusi malli kun vähän on tietoa.
Käytiin tänään kattelemassa rattaita ja noi vaikutti meille sopivimmilta. Scoottereitahan yritettiin joka paikassa tuputtaa, vaan olen ajatellut ostaa sellaiset rattaat jotka saa sitten myöhemmin tarvittaessa yhdistelmiksi.

Seisomalaudan kuulema saa jos löytää sivusta kiinnitettävän. Näin myyjä kertoi kun asiaa kysyin. Tosin meillä ei välttämätn tuo seisomalauta kun esikoinen kulkee joko pyörällä tai talvella pulkassa.
 
"Mamma"
Minua kiinnostaa myös kyseiset rattaat ja seisomalauta. Meillä kans kaksi koiraa ja ulkoillaan ihan päivittäin pidempääkin matkaa. Meidän pojat nyt 3v. ja nuorempi 7kk. Tuplat ollut alkuun käytössä, mutta nyt tuntuu, että pienemmät rattaat ja seisomalauta ehkä menisi, kun isompi ei paljoa enää rattaissa malttaisi istua. Tosin talvi mietityttää miten päästään kulkemaan tuollaisella menopelillä? Rattaat on jo tilattu ja tuplat myyty pois, joten se olis kai selvittävä!;) Ja yhden lapsen kanssa kuljen myös viikottain, joten tuplia on vähän turha työnnellä joskus, kun yksi vaan kyydissä. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia tästä yhdistelmästä!! Ja mikä seisomalauta olis hyvä???
 
"vieras"
Juu on kokemusta, aisa napsahti poikki, saatiin rahat takaisin kun ko. mallista on tehty niin paljon reklamaatioita että ei riittänyt uutta runkoa antaa tilalle.

Ei niissä nyt mitään varsinaista vikaa ollut, ei kaikkein laadukkain mutta ihan helppo käyttää. Kasaan menivät näppärästi, koppa ja istuin helppo irrottaa, pystyi laittamaan kummin päin tahansa. Koppa oli hyvä olla pikkuvauvalle, vaikka ratasosa menee suht vaakatasoon. Ainakin talvella tuntui että tuulee joka raosta.
Valjaiden lukko oli melkoinen sormensyöjä, lihapaloja lähti jos ei pitänyt varaansa.
Tavaratila oli ehkä keskikokoinen, kyllä sinne jotain roipetta meni. Myös kyllä kuraa ja lunta huonolla kelillä, koska reuna melko matala.
Umpimuovirenkaat oli liukkaat lumessa, ja täryytti hiekalla. Ihan ok asfaltilla ja sisätiloissa.
"Keuliminen" ei onnistu ihan lonkalta (se aisakin napsahti tällaisessa tilanteessa), pitää auttaa esim. jalalla.
Seisomalaudoista en tiedä, esikoisella kun oli käytössä.

En nyt muuta keksi tähän hätään :)
 
"Mamma"
Kuule, meilläkin on nyt ollu pari kk nuo Britaxit ja kävin samanlailla, että aisa napsahti poikki. Koitin saada rahoja takaisin, mutta lähettivät uuden rungon tilalle. Ei kyl niin maastorattaat meille, kun tarvittaisiin!!
 
trapped
Kirjoittelen samasta asiasta, aisa napsahti poikki. Tarjottiin rahoja takaisin kun ei ole toimittaa uutta runkoa heti.

Ja tämä oli jo kolmas runko meillä; ensin meni se vipu jolla runko-osa pidetään kasassa kuljetuksessa, seuraavissa rungoissa jarrut ei toimineet ja nyt juuri äsken, nostaessani rattaita bussiin, napsahti aisa poikki.

Harmittaa että uuden rungon toimittaminen kestää, rahojen takaisin saaminen ei lämmitä kun nämä oli kuitenkin niin edulliset hullujen päivien kärrit.

Olen ollut muuten niihin tyytyväiset, ne pelittää hienosti asfaltilla ja kauppakeskuksissa - todella näppärät työnnellä ja naps ja naps kasaan parilla nopealla ranneliikkeellä. Soralla ei ole hyvä työnnellä, eli cityvaunut ovat. Yllättävän hyvin on mennyt talvella, pyörät on isot kuitenkin
Minulla on myös britaxin vauvakaukalo isofix-kiinnityksellä - tämä integroituna vielä rattaisiin - vauva kulkee autosta parkkipaikalta kerrostaloon sisälle tosi näppärästi eikä tarvitse kannella niskat lysyssä kaveria ja kauppakasseja.

Mutta en ostaisi enää missään nimessä, laatuongelmat on kyllä todella huonot.
 
Kiitoooooos! Tänään käytiin juuri ko. tuotetta kokeilemassa ja jäätiin Emmaljungan ja ko. tuotteen välille miettimään. Kun itse haluaisin vaunut/rattaat, jotka menisivät sekä vaunuista, että kauppakärryinä. Vaikeaa on...
Mutta itsekin pistin merkille, että aisa tuntui aika heppoiselta ja kyllä kunnon vaunuihin verrattuna on todella "kevyesti" varusteltu, eli pehmuistessa yms. on säästelty. Taidan sittenkin kääntyä Emmaljungan kunnon vaunujen puoleen ja ostan sitten aikanaan ne minikärryt. Ne oli parhaat edellistenkin kanssa. Niin monet halvat vaunut on tullut ostettua ja sitten vuosia kirottua niiden kanssa, että tällä kertaa haluan kerrasta kunnolliset. Ja näihin vaunuihin saa myös mm. Britaxin samat kaukalot kiinni kuin Britaxin omiin rattaisiin =)
 
ellieliina
Meillä nyt 3 kk ollut käytössä nelipyöräiset vaunut kovalla kantokopalla (ratasosa odottaa vielä pojan kasvamista) ja olen sekä tyytyväinen että tyytymätön vaunuihin.

Plussia:
- Meillä on pieni auto, joten loistavaa rattaissa on se miten pieneen tilaan ne menevät.
- Lisäksi ostimme käytettynä Britaxin turvakaukalon ja se menee suoraan rattaisiin, mikä helpottaa esim. kauppareissuja kun ei tarvitse ottaa poikaa pois kaukalosta ja raahata koppaa aina mukana.
- Vaunut ovat myös kevyet ja kulkevat näppärästi tasaisella ja esim. julkisissa liikennevälineissä. Ne menevät mukavasti ahtaassakin raitiovaunussa tai bussissa ruuhka-aikaan.
- Pyörät saa näppärästi irti mikä matkoilla on osoittautunut erittäin tarpeelliseksi.
- Koppa on melko kevyt ja toiminut hyvänä matkasänkynä.
- Helposti säädettävä työntöaisa.
- Näppärän kokonsa ansioista mahtuvat hyvin kerrostalokaksion eteiseen.
- Koppa helppo irrottaa ja laittaa paikalleen, samoin turvakaukalo.
- Hyvä hinta-laatusuhde.

Miinuksia:
- Maastossa ja hiekkateillä vauva saa melkoista tärinäkyytiä. Vaunuissa ei jousitusta ja pyörät liian tasaiset maastomenoon. Odotan innolla mitä loskassa rämpimisestä tulee näiden kanssa..
- "Keuliminen" hankalaa.
- Vaunun alakori tosiaan vetää kaiken hiekan ja roskan sisäänsä, ratkaisin asian laittamalla koriin vielä kankaisen kauppakorin, jossa korkeampi reuna.
- Jarrut eivät toimi, toinen pyörä ei lukitu. Sain maahantuojalta heti ystävällistä palvelua ja uuden kärryosan, joten asia ratkesi vaivatta.
- Kärryt natisevat.

Nämä vaunut sopivat siis erinomaisesti matkakäyttöön ja kaupunkielämään. Maastolenkeille ja himoulkoilijalle suosittelen jämäkämpiä kärryjä. Plussan puolella siis ollaan!
 
***
B-Smart rattaat mahtuu ainoina kunnon kokoisina rattaina Aygo kokoluokan autoon. Tosi hyvä valinta siis jos pieni auto, eikä halua vaihtaa isompaan. Turvakaukalon saa todella kätevästi kiinni rataskehikkoon. Näppärät, suosittelen! Ainoa miinus jouston puuttuminen, sen kera olisi täydelliset..
 
"Piipii"
Meillä on B-agilet, joissa on isommat takarenkaat ja lukittavat etupyörät. Ovat huiput, menevät hiekkatielläkin tarvittaessa. Jos asuisin kaupungissa en toisia rattaita edes hommaisi.

Ovat siis muuten samat kuin smartit.
 

Yhteistyössä