Koirat ja lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirakuume

Vieras
Millaisia kokemuksia löytyy lapsiperheistä joilla on yli 2 koiraa? Kuika saatte arjen rullaamaan, jos kumpikin aikuinen on töissä? entä pienet lapset ja isokoira yhdistelmä. Hyviä ja huonoja kokemuksia kaivataan. Kotiin tekis mieli saada vielä kolmas koiruus, mutta ison koiran pentuaika mietityttää varsinkin kun on alle 3v talossa isompien lasten lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
no en kyllä ison koiran pentua ottas jos talossa pieniä lapsia. koira pentuna iso eikä osaa varoa lapsia...

Minä suosittelen 10 kertaa enemmin isoa koiraa kuin pientä! Isot koirat on yleensä paljon lempeämpiä, lapsiystävällisempiä kuin pienet (toki poikkeuksia löytyy, mutta yleensä ottaen on näin) Eivätkä räksytä!

Lapset oppivat nopeasti vuorovaikutukseen pennun kanssa.

Juu kyllä lapsi joka koiran kanssa kasvaa osaa jo pienenä olla koiran kanssa. Meillä ainakin ollaan paita ja peppu koiran kanssa, koira on melkein saman ikäinen kuin nuorin lapsista.
Eikös kellään ole tilannetta jossa on useampi laspi ja koira miten on sujunut pentuaika? Jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu kyllä lapsi joka koiran kanssa kasvaa osaa jo pienenä olla koiran kanssa. Meillä ainakin ollaan paita ja peppu koiran kanssa, koira on melkein saman ikäinen kuin nuorin lapsista.
Eikös kellään ole tilannetta jossa on useampi laspi ja koira miten on sujunut pentuaika? Jne..

osaan kertoa vain omasta kokemusksesta kun olin pieni. Meillä oli aina 2-3 koiraa ihan siitä asti kuin olin vauva. Mitään ongelmaa ei koskaan ollut ja koirat olivat perheenjäseniä ja niiden kanssa touhuttiin jatkuvasti. Nykyään en edes osaa olla ilman koiraa kun aina oli koira. Meidän Labradorinnoutaja tulee meidän lasten kanssa valtavan hyvin toimeen ja ovat ylimpiä ystäviä. Useampaa labradoria en ottaisi kun ovat niin höseltäjiä, mutta olen miettinyt tanskandoggia tähän meidän huusholliin vielä. Eikä koko pelota yhtään!

Meillä on kaksi koiraa, joista toinen pienehkö ja toinen jätti. Jätti siis kans on jätti, yli 90cm säkä ja painoakin reilu 80kg... Jätti ei oo ollut oikeestaan koskaan lasten kanssa tekemisissä koska pieniä lapsia ei lähipiirissä ole ollut. Koira on nyt yli kolmen vanha ja suuren kokonsa vuoksi se helposti pukkaa varomattoman aikuisenkin kumoon. Se ei tajua kokoaan ja vaikka se on kiltti, on sillä niin kova luonto et heikompia hirvittää.
Mua hieman pelottaa, et mitä sitten tehdään kun vauva syntyy...Mitään riskejä kun en halua ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
no en kyllä ison koiran pentua ottas jos talossa pieniä lapsia. koira pentuna iso eikä osaa varoa lapsia...

Ai, mikset ottaisi?

Ja pienemmän rodun pentu sitten osaa varoa? Ei mikään pentu osaa varoa, se on aikuisen velvollisuus opettaa pennulle, sekä myös omille muksuille, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Rajat on oltava molemmilla, koiralla sekä muksuilla.

Meillä on tehty selvät sävelet niin muksuille kuin koirallekin. Ikinä ei ole mitään sattunut vaikka tuo leo joskus riehaantuukin leikkimään ja "haastaa" muksuja mukaan.

Meillä on kolme koiraa ja molemmat vanhemmat töissä. Ja täytyy kyllä sanoa, että kolme koiraa ei mene siinä missä kaksikin. Nyt jo kyllä helpottaa, kun nuorin koira on 2 vuotta ja perustavoille oppinut. Mutta meillä koirat on kokonaan minun vastuulla (=hoidettavina) ja ne on yhtä lukuun ottamatta harrastuskoiria =)

Yhteistyössä