Koiramme PURI vauvaa/taaperoa, KOIRAIHMISILTÄ neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
hmm miksi lapsesi ei voi syödä antibiootteja?
Allergia. Tukehtuu.
ihan kaikille antibiootelle. No mutta pitää se lapsi kuitenkin viedä lääkäriin näytille. Nyt voisi päästä vain haavan kunnollisella putsauksella ja ehkä tehosterokotuksella, mutta mitä sitten jos tuleekin se verenmyrkytys ja kun ei hän voi syödä antibiootteja niin se onkin sitten aika lailla vaikeampi hoitaa.

Mutta kukin tyylillään.
 
sesama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
koiran pureminen ei sitten ole sinun vikasi, mutta se on sinun vikasi, että lapsi ei saa asianmukaista (minkäänlaista) hoitoa, ja mielestäni se on paljon pahempi juttu kuin se, että mies nyt ei oikein ymmärrä koirista mitään. Sä näytät ymmärtävän koirista, MUTTA ET LAPSISTA
Homma on ihan hallussa, lapsesta en vaan aijo täällä puhua.

Joku joka kaipaili täällä tuttujamme; minulla on tuttu palstalla, jonka luona lapsi isineen juuri nyt on leikkimässä.

toivon todella, että hän tajuaa tehdä ilmoituksen
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Koira kotiin jossa on aisantunteva ihminen. Koira ei mene sänkyyn eikä sohville. Koiran PITÄÄ tietää että vauva on arvojärjestyksessä ylempänä. Jos ei, se tehdään selväksi.

Miten sinä reagoit kun koira ärähtää lapselle ruokakuppinsa lähellä?
Minä en lasta kupille päästä. Sen kerran kun tilanteen kerkesin näkemään, oli vaistoni tietysti napata lapsi ja murahtaa koiralle, jolloin koira heti väistyi ja meni etiseen häpeämään. Tämä siis oli äkkitilanne, jota en ollut aiheuttanut itse, ja toimin ajattelematta vain reaktion pohjalta.
 
Lapsi turvaan
lastensuojelu saa vihiä tapahtuneesta ja teillä ko. koira on vielä talossa,niin teiltä viedään lapsi kiireellisesti huostaan... siinä ei enää edes keskustella,vaan lapsi viedään....
Kylmä tosiasia ja mun mielestä ehkä tarpeellistakin olisi,kun perheessä selkeästi koira on tärkeämpi,kuin lapsi :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kiireisenä kurkkaamassa:
En lukenut muuta kuin aloitus viestin, mutta siitä ilmenee jo muutama ongelmakohta.
Ensiksikin, lapsella ei ole _mitään asiaa ikinä_ koiran ruokakipolle, kun koira syö. Koiralla on oikeus syödä rauhassa ja koirat tietää kyllä tämän oikeutensa.

Joskus kuulee jonkun valopään sanovan että koiraa kannattaa räpeltää ja koskea sen kippoon kun se syö. Ei pidä! Se on täysin turhaa kuormitusta koiraa kohtaan ja epäoikeudenmukaista. Koiralle on annettava oma ruokarauhansa ja aikuisen on se sille taattava.

Ja sitten tuohon sängyssä nukkumiseen. Vauva/taapero ja koira ei nuku samassa sängyssä. Ei koskaan. Jokainen meistä tietää miten kovakourainen pikkupiltti on ja miten se pystyy nopealla reaktiolla tarraamaan nukkuvaan koiraan. Tiedämme myös seurauksen miten koira toimii säikäytettynä ja pimeässä.

Eli summasummarum; tämänkin ikävän tapahtuman olisi voinut vältää, mikäli aikuiset olisi olleet valveutuneempia koiran ja pienenlapsen kanssa.

Itse en veisi koiraa piikille mikäli se on muuten fyysisesti ja henkisesti terve. Joko kehittäisin koira-asiantuntemustani entisestään, tai etsisin koiralle uuden, lapsettoman kodin jossa sitä ymmärretään ja osataan lukea koiraeläimenä.

Tsemppiä piltille toipumiseen!
Kiitos asialliseta vastauksesta.

Se on jännittävää, kuinka palstalla nähdään kaikki äidin/naisen syyksi.

Se, että mieheni minun TIETÄMÄTTÄNI päästää minun keittöön nukkumaan opettamani koiran minun nukkuessani sänkyyn, ei mielestäni ole minun syytäni.

Se, että mieheni isä päästää lasta valvoessaan lapsen koiran kupille vaikka nimeomaan kielsin, ei myöskään mielestäni ole minun syytäni.

Minun valvonnassa tuo koira on esimerkillinen tapaus, tottelee pelkästä katseesta. Eniten koulutusta tarvitsee ilmeisesti koiria ymmärtämätön mieheni.
Sä olet kuitenkin tietoinen siitä, että miehesi ei ymmärrä? Ymmärrätkö sinä, että se tarkoittaa sitten sitä, että SINÄ vahdit koiraa, miestäsi ja miehesi isää. Se tarkoittaa sitä, että sinä vahdit 24/7 KAIKKEA, ettei se koira pääse uudestaan puremaan lastasi.

Sinä et käytä lastasi lääkärillä, koska et halua asiasta merkintää. SINÄ suojelet koiraasi, et lastasi. Sairasta :(. Mä toivon, että me ei seuraavaksi saada lukea taas yhtä uutista: Koira raateli lapsen :(. Muista, että sinä olet vastuussa ja jos jotain tapahtuu SINÄ yksin olet syyllinen!
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
koiran pureminen ei sitten ole sinun vikasi, mutta se on sinun vikasi, että lapsi ei saa asianmukaista (minkäänlaista) hoitoa, ja mielestäni se on paljon pahempi juttu kuin se, että mies nyt ei oikein ymmärrä koirista mitään. Sä näytät ymmärtävän koirista, MUTTA ET LAPSISTA
Homma on ihan hallussa, lapsesta en vaan aijo täällä puhua.

.
mitä helvettiä sä sitten tulet lapsiaiheiselta palstalta tällaista kyselemään?? Mikset kysy eläinpalstoilta? ei voi ymmärtää ei, tän on oikeesti pakko olla provo, jokainen joka lapsestaan välittää, vie sen lääkäriin kun tarve vaatii, ja koiranpuremahan sitä VAATII!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ffjj:
ap ei oo vastannut, onko lapsi käynyt lääkärissä?? tuntuu vain koira olevan tärkeämpi tässäkin ketjussa
Tässä ketjussa puhun koirasta. Lapseni asioita en koe tarpeelliseksi täällä puida.

puhut koirasta joka puri lastasi joten lapsi on aika isossa merkityksessä. Se että oletko vienyt lääkäriin vai et kuuluu asiaan. Vaikkei niitä antibiootteja voisikaan syödä on muitakin keinoja olemassa. Lähinnä vaikuttaa siltä että vähättelet lapsesi osuutta loukkaantumiseen.

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsi turvaan:
lastensuojelu saa vihiä tapahtuneesta ja teillä ko. koira on vielä talossa,niin teiltä viedään lapsi kiireellisesti huostaan... siinä ei enää edes keskustella,vaan lapsi viedään....
Kylmä tosiasia ja mun mielestä ehkä tarpeellistakin olisi,kun perheessä selkeästi koira on tärkeämpi,kuin lapsi :(
:LOL:

Nop ei tasan viedä! :D

PIKKUISEN vankemmat perusteet tarvitaan lapsen kiireelliseen huostaanottoon. ÄLÄ VAAN SÄ AP USKO NÄITÄ PAJUNKÖYDEN SYÖTTÄJIÄ!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsi turvaan:
lastensuojelu saa vihiä tapahtuneesta ja teillä ko. koira on vielä talossa,niin teiltä viedään lapsi kiireellisesti huostaan... siinä ei enää edes keskustella,vaan lapsi viedään....
Kylmä tosiasia ja mun mielestä ehkä tarpeellistakin olisi,kun perheessä selkeästi koira on tärkeämpi,kuin lapsi :(
Näinhän sinä luulet.
 
idiootit
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kannattaskohan kysellä näitä koirajuttuja ihan muilta foorumeilta.. kun oikeen painotetaan että neuvoja vain KOIRAIHMISILTÄ.
NiinNiin, mitä tällä palstalla puhutaan talonrakentamisesta. Miksei mennä suoraan talonrakentamissivustoille?

Kuka täällä nyt ruokaohjeita viittii kysellä, menkööt ruokasivustoille...?

vai? :D
 
yksvaan
tai kohta ap tulee palstalle parkumaan kun lapsella on verenmyrkytys. Koiranpureman kyllä tunnistaa ja toivon, että joku joka sen näkee, tekee lastensuojeluilmoituksen, - lapsi kiireellisesti huostaan, niin siinä tulee käymään kun mitään tietoja ei tuosta näy sairaalassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsi turvaan:
lastensuojelu saa vihiä tapahtuneesta ja teillä ko. koira on vielä talossa,niin teiltä viedään lapsi kiireellisesti huostaan... siinä ei enää edes keskustella,vaan lapsi viedään....
Kylmä tosiasia ja mun mielestä ehkä tarpeellistakin olisi,kun perheessä selkeästi koira on tärkeämpi,kuin lapsi :(
Näinhän sinä luulet.
mä kuule veikkaan, että aika moni on tästä asiasta samaa mieltä, että kirjoituksistasi saa selkeästi sen kuvan, että koira on todella lastasi tärkeämpi!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mitä helvettiä sä sitten tulet lapsiaiheiselta palstalta tällaista kyselemään?? Mikset kysy eläinpalstoilta? ei voi ymmärtää ei, tän on oikeesti pakko olla provo, jokainen joka lapsestaan välittää, vie sen lääkäriin kun tarve vaatii, ja koiranpuremahan sitä VAATII!!!!!!
PUHUTAANHAN MITÄSNYTILLÄ PALJON MUUSTAKIN KUIN LAPSISTA IMBESILLI!!!
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
kannattaskohan kysellä näitä koirajuttuja ihan muilta foorumeilta.. kun oikeen painotetaan että neuvoja vain KOIRAIHMISILTÄ.
Mä lasken kyllä itseni myös koiraihmiseksi, silti meillä on jokaikinen lapsi arvojärjestyksessä koiran yläpuolella, ja koira tietää sen. lapset saavat myös ottaa/koskea koiran ruokakuppiin ilman että koira ärähtää. KOIRA on opetettu siihen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
puhut koirasta joka puri lastasi joten lapsi on aika isossa merkityksessä. Se että oletko vienyt lääkäriin vai et kuuluu asiaan. Vaikkei niitä antibiootteja voisikaan syödä on muitakin keinoja olemassa. Lähinnä vaikuttaa siltä että vähättelet lapsesi osuutta loukkaantumiseen.
Mikään mikä lapseen liittyy ei ole missään osassa siinä, että kysyin mielipietitä koiran koulutukseen.

Voitte vapaasti tehdä johtopäätöksiä kyvystäni huolehtia lapsesta. Tietoahan teillä ei ole, vain se mitä palstalla muutamasta lauseesta tulkitsette.
 
Niin se vaan on...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsi turvaan:
lastensuojelu saa vihiä tapahtuneesta ja teillä ko. koira on vielä talossa,niin teiltä viedään lapsi kiireellisesti huostaan... siinä ei enää edes keskustella,vaan lapsi viedään....
Kylmä tosiasia ja mun mielestä ehkä tarpeellistakin olisi,kun perheessä selkeästi koira on tärkeämpi,kuin lapsi :(
Näinhän sinä luulet.
Kokeilkaa huviksenne onneanne,niin näätte ;)
Lapsi ei ole turvassa ongelmakoiran kanssa samassa talossa,etenkin,kun koira on jo purrut,eikä koirasta ole luovuttu...
Tällöin toimitaan lapsen edun mukaan.. Koira saattaa seuraavaksi tappaa ja se on otettava huomioon....
Vanhemmat asettavat siis tässä tapauksessa lapsen tietoiseen vaaraan 24/7,kun eivät suostu luopumaan koirasta...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä