Koiramme PURI vauvaa/taaperoa, KOIRAIHMISILTÄ neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
siis ymmärinskö mä nyt oikein?koira puri lasta nukkuessaan ( ts. koira nukkui myös ) ?sääli,että koira menee lapsen edelle.. :/ toivottavasti lapsi on kuitenkin saanut asian mukaista hoitoa lääkärissä..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Taaperoikäinen ei itse voi tehdä mitään osoittaakseen koiralle sen paikan. Tämä jää aikuisten vastuulle ja onnistuu vain, kun koira putoaa johtopalliltaan, millä se juuri nyt istuu.
Johtopallilla se ei ole. Sitä kyllä yritin jo painottaa. Arvojärjestysongelma on vain lapsen kanssa. Ja kyllä, tiedän että se on minun vastuullani. Koira ei vaan ole helpoiten tajuavaa sorttia.
 
Yel02
Ensinnäkin ongelma koirat kuuluvat vain ja ainoastaan kokeneille koiran omistajille. Ja jotta toi homma toimisi niin sulla ja sun miehellä täytyy olla yhteiset pelisäännöt joilla sitä koiraa komennetaan ja yleensäkin pidetään. Mutta jos nyt oikeesti vähänkin koet että ette ehkä pysty sitä koiraa hallitsemaan ja/tai kouluttamaan niin etsikää sille uusi koti vaikka jonkun yhdistyksen kautta tai ota yhteyttä paikallisiin eläinsuojeluvalvojiin heiltä vois saada jotain neuvoja. Piikille vienti on mun mielestä viiminen ratkaisu kun kaikkea muuta on kokeiltu paitsi joa koira todella agressiivinen tai jos päänupissa vikaa, mutta pienten lasten/taaperoiden kohdalla en kyl ottais turhia riskejä
 
hannanmamamma
Mieheni siskon tyttöä puri iso rottwailer uros kun oli kaverillaan leikkimässä,oli nähnyt koiraa monia kertoja ja sitä enenn ei ollut mittään ongelmia.

Tytöt leikkivät keskenään pihalla(LUOJAN KIITOS kaverin isä oli kotona) lapioilla ja tämä siskon tyttö nosti lapiotaan ylös ja naps ,koira ranteessa kiinni. Ambulanssilla suoraan helsinkiin leikattavaksi,ihonsiirrolla ja 17 tikillä selvisi,ei onneksi jänteitä mennyt poikki .Nyt enää siisti arpi jäljellä. MUTTA kaikkein uskomattominta on että koira ELÄÄ edelleen!!!

Meinasivat ensin antaa lapsettomaan perheeseen mutta pitivät kuitenkin itsellään. Itse en moista riskiä IKINÄ ottaisi. Mitä jos seuraavlla kerralla koira pureekin kurkkuun? tai naamaan? Että näitäkin ihmisiä löytyy.....
 
Vieras
Sairasta :(. Mulla on todella paha olo tämän kirjoituksen vuoksi.

Tuttavaperheen koira puri tytärtämme kasvoihin. Eivät lopettaneet, kun sehän oli lapsen "vika", kun meni koiran reviirille. Lopetettiin vasta sitten, kun se puri vielä pahemmin heidän omaa lapsenlastaan. Sitäkö ap odottaa? Että käy todella pahasti? Pois lapsi tuollaiselta äidiltä :(
 
joo
Jäin miettimään tuota koiran kuppia, onko sillä koko ajan saatavilla ruokaa? Jos on niin miksi? Ja jos ei, niin kuinka vaikea sun on pitää lapsi syönnin ajan pois kupilta?
 
Juh
Kyllä minun mielestäni aika vapaalta tuo koiranne kasvatus kuullostaa; nukkuu sängyssä, varastelee pöydältä... Ei koira saa unissaankaan käydä ihmisen kimppuun!
 
surullista
Ei hyvää päivää, jos olisit tuttuni ja kuulisin asiasta niin samantien tekisin lastensuojeluilmoituksen teistä... mikä siinä on että pikku koiria ei tarvitse kasvattaa ja niille sallitaan vaikka pienten lasten käyttö puruleluna. Voi lapsi parkaasi :(

 
apsi
Ei ole ihan yksi ja kaksi kertaa, kun "kiltti" koira haukkaa jotakuta, jos se yllätetään unilta. Valitettavasti. Mulla kävi säkä, että koira saatiin alimmalle rappuselle hyvissä ajoin, ennen kuin vauva syntyy. Koiria on talossa ollut kohta kaksikymmentä vuotta, mutta tuollaista kovakalloa ei ole osunut kohdalle ennen. Oli pakko pyytää apua, kun yhtäkkiä ei omat koulutustaidot tuntuneet riittävän sitten millään. Testaaminen oli iso apu, ja kun tiedän, mitä tuolle pitää tehdä, se on yhtäkkiä lähes helpoin koira kouluttaa. Jääräpää se on toki edelleen, mutta huijattavissa. ;)
 
jaahs
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Edelleen: Kiellä koiraa, jos se murisee kupistaan. Ruoka annetaan ruoka-aikaan eteen. Pyydä koira istumaan. Luvan saatuaan se pääsee kupille. Jos se isottelee sinulle antamisen yhteydessä, kuppi pois ja kohta uusi yritys, kyllin kauan. Tämä kertoo sille myös, kuka on pomo. Jos mahdollista syö itse ennen kuin koira. Mulla on meidän elikon kuppi ollut pöydällä lautaseni vieressäkin joskus ruoan ajan, jolloin se luulee saavansa "tähteet", jotka jäävät sen johtajalta.
Jep, näin tehdään jo.

Olen siis ihan tietoinen että koira on ongelmallinen, joten sen mukaan toimitaan. Tuo sänkyyn päästäminen on miehen heikko kohta, hän ei oikein ymmärrä koiria.

Koira EI ole rescue, vaan muuten vaan vähän vinttipimee. Kysessä pieni perhekoira.

Koiralla ei ole kenenkään muun kanssa ongelmia arvojärjestyksessä kuin lapsen. Koira saa ruoaksi lapsen tähteet (seassa omaa ruokaa) ja AINA vasta lapsen jälkeen. Koira myös osaa väistää, jos otan kupin siltä.

Kun koira on ärähtänyt lapselle on kuppi otettu heti pois ja koira lähtenyt pihalle/eteiseen (ei suljettu) jäähylle.
Mä olen eri mieltä tuosta, että pitäisi kieltää, kun koira murisee ruokaansa puolustaessaan. Koska silloin kun se murisee puolustaessaan ruokaansa, se pelkää, että ruoka viedään siltä pois ja jos sitä vielä alkaa kieltämään siitä, sen reaktio tai pelko siitä, että ruoka viedään pois ja se tekee jotain väärää ollessaan ruokakupillaan, vahvistuu. Mielestäni pitäisi vahvistaa sitä, että ihmisiltä se saa ruokaa, eikä ihmiset vie sitä viedä pois. Eli esim. kesken koiran ruokailun sille voidaan lisätä ruokaa tai sen juuri syötyä antaa vielä lisää ruokaa. Mutta tietenkin koira syö ihmisten jälkeen ja vasta luvan saatuaan, mutta sen jälkeen siltä ei enää ruokaa saa pois viedä.

Ja tuosta olen kyllä samaa mieltä kuin muutkin, että tuo samassa sängyssä nukkuminen ei ainakaan vahvista koiran käsitystä siitä, että lapsi on sitä ylempänä. Varsinkin, kun lapsi normaalisti nukkuu omassa sängyssään ja koira teidän kanssa, tuo tilannehan vahvistaa koiran ylempiarvoisuutta (se saa nukkua johtajien kanssa, mutta lapsi eri paikassa ja kun lapsi otetaan viereen sänkyyn, tilanne on se, että lapsi on tullut koiran petiin nukkumaan).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
minua kun koira puri niin pääsin lääkäriin heti, piti rokotukset katsoa, että ovatko kunnossa. Lääkäriin ja HETI!!!!!!!! Jonon ohi minäkin pääsin
Rokotukset on ihan kunnossa, älä riehu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
eikö lääkärin pitäisi arvioida?
jäävä arpi?
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
toisin sanoen,ette halua lääkärin mielipidettä tähän asiaan..ja "merkintää" papereihin,että koira purrut lasta..mikä on kunnon haava?onhan lapsella jäykkäkouristusrokotus voimassa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Kehtaanko kysyä, mitä ap:n koira tekee, jos te vaakamamboilette? Meillä koira kyttäsi ja kierteli turhautuneen oloisena vieressä. Kouluttajalta opin, että se uskoi olevansa alfauros ja olisi tahtonut häätää mieheni, vain alfat pääsevät siitospuuhiin... Tuo ei vaan uskaltanut tehdä asialle mitään. Nykyään makuuhuone tyhjenee automaattisesti koirasta, jos peittoja pöllytetään, eikä koiraa tarvitse edes erikseen häätää. Pikku juttuja, mutta kokonaiskuva paranee niillä enemmän, kuin kuvittelisi. Ne pienet vinkit...
Saattaa tulla vilkaisemaan mikä älämölö on menossa, mutta tajutessaan häviää eteiseen nukkumaan.
 
Kyllä mäkin ymmärrän että koira voi olla tärkeä (onhan mullakin ollut koiria lähes 20 vuotta), mutta sitä en ymmärrä, että koira on tärkeämpi kuin lapsi.

Mä en jäis odottelemaan että keksiikö se joku päivä tehdä lapselle jotain muuta.
Asiaa ei lievennä se, että koira oli nukkumassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
eikö lääkärille voi kertoa, että oma koira puri?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
toisin sanoen,ette halua lääkärin mielipidettä tähän asiaan..ja "merkintää" papereihin,että koira purrut lasta..mikä on kunnon haava?onhan lapsella jäykkäkouristusrokotus voimassa?
Niimpä... Lääkäri kun ei sivuuta asiaa olan kohautuksella jos koira puree ihmistä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Jäin miettimään tuota koiran kuppia, onko sillä koko ajan saatavilla ruokaa? Jos on niin miksi? Ja jos ei, niin kuinka vaikea sun on pitää lapsi syönnin ajan pois kupilta?
Ei ole kuppi koskaan lattialla paitsi ruokailun ajan. Jos koira siitä poistuu, lähtee kuppi.

Minä en ole lasta kupille päästänyt, vaan lapsen vaari tietämättömyyttään.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä