Koiramme PURI vauvaa/taaperoa, KOIRAIHMISILTÄ neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
pentupentu
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja pentupentu:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja pentupentu:
Noh, jos taas mietitään mikä se koira alunperin on. Kun koirat ruokailevat laumassa, ei silloin pennut mene sitä ruokailua häiritsemään. Jos ylempiarvoinen ei pentua komenna sitä pitää itse komentaa. Back to basic...
Voi sentään. Kun se ihmisvauva ON koiran yläpuolella. Siksi koiran PITÄÄ väistyä.... kas siinä on teillä arvojärjestys persiillään....
Se on sun mielipide,ok. mun mielipide on että lapsi on lauman pentu. Jos johtajuus on kunnossa, ei koiran tarvitse murista ruokailussa lapselle. Eli sitä yritän sanoa, että jos me emme ojenna koiraa, se tekee sen itse.
Selvä...hauskaa loppuelämää lapsia komentavan koiran kanssa...
Eli ei mene vieläkään jakeluun, että koiran EI tarvitse komentaa lasta kun johtajuus on kunnossa? No mutta jos ei ymmärrä lukemaansa, ei voi mitään. Kiitos, samoin :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt yöllä nostin lapsen pinnasängystä väliimme nukkumaan, kun oli rauhaton. Koira nukkui jalkopäässä. Seuraavaksi heräsin raivoisaan murinaan ja että koira "raateli" jotain. Lasta.

Lapsella on nyt kasvoissa purukalustosta veriset jälet.

Tulkintani tilanteesta on se, että koiran ollessa täydessä unessa lapsi on mennyt leikkimään sen kanssa. Pimeässä huoneessa, joten koira on ilmeisesti säikähtänyt. Lapsi on myös aika kovakourainen, kun ei vielä osaa varoa.

Minulla on jo ajatus, miten tulen toimimaan, mutta haluaisin vielä kuulla teiltä mielipiteen...?
Ap:lla on "tulkinta" tilanteesta? Eikö kukaan ole tuota miettinyt? Ap:n tulkinta on tietty koiraa puolustava eli lapsi on mennyt kovakouraisesti nukkuvaa koiraa häiritsemään. Lapsi on siis syyllinen tilanteeseen.

Mä annan toisenlaisen tulkinnan: Ap nosti lapsen sänkyyn, jossa koira jo nukkui (= koiran normaali nukkumapaikka ja lapsella se taas on pinnasänky). Yöllä koira herää ja tulee mustikseksi lapsesta, joka nukkuu koiran emännän vieressä. Koira "raatelee" tuota tunkeilijaa. Lapsi on tullut koiran normaalille reviirille - sen nukkumapaikalle - ja siksi sitä pitää kurittaa. Minusta tämä voi olla ihan yhtä oikea selitys kuin ap:nkin. Tämä tulkinta ei ilmeisesti kuitenkaan ole välähtänyt ap:lla mieleenkään. Silloinhan koira olisi syyllinen - ja se taitais olla liian kova pala?
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja pentupentu:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja pentupentu:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja pentupentu:
Noh, jos taas mietitään mikä se koira alunperin on. Kun koirat ruokailevat laumassa, ei silloin pennut mene sitä ruokailua häiritsemään. Jos ylempiarvoinen ei pentua komenna sitä pitää itse komentaa. Back to basic...
Voi sentään. Kun se ihmisvauva ON koiran yläpuolella. Siksi koiran PITÄÄ väistyä.... kas siinä on teillä arvojärjestys persiillään....
Se on sun mielipide,ok. mun mielipide on että lapsi on lauman pentu. Jos johtajuus on kunnossa, ei koiran tarvitse murista ruokailussa lapselle. Eli sitä yritän sanoa, että jos me emme ojenna koiraa, se tekee sen itse.
Selvä...hauskaa loppuelämää lapsia komentavan koiran kanssa...
Eli ei mene vieläkään jakeluun, että koiran EI tarvitse komentaa lasta kun johtajuus on kunnossa? No mutta jos ei ymmärrä lukemaansa, ei voi mitään. Kiitos, samoin :)
Meillä on 80-kiloinen koira jolla ei ole asiaa rähjätä/äristä kenellekään. koira uskoo 4-v lastammekin, siksi, koska lapsi on alusta asti ollut lauman arvojärjestyksessä koiran yläpuolella.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä