Koiramme PURI vauvaa/taaperoa, KOIRAIHMISILTÄ neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
kovia koiria
Itselläni on ollut useita ns. kovia koiria/taistelukoiria ja on parhaillaankin. Osa on otettu pentuina, osa on tullut ongelmatapauksina jo jonkun vuoden ikäisinä. Kaikki koirat on pistetty heti ruotuun. Lasta niiden on pitänyt kunnioittaa jo ihan vauvasta asti.
Lapset on myös kasvatettu kunnioittamaan ja ymmärtämään koiria. Lapset eivät siis ole missään nimessä saaneet antaa koirille herkkuja pöydiltä tmv. Kun lapselle on tullut ikää riittävästi, häntä on ohjattu antamaan koiralle ruokakippo.

Kaikki koirat on koulutettu siihen, että niiltä voi viedä ruoan edestä, luun suusta jne. Samoin niiden tulee hyväksyä koskettelu suun alueelle, korviin, häntään ym. sillä monet koirat reagoivat herkästi, jos näihin alueisiin kajotaan turhaan, tai vahingossa.

Koirilla on ollut oma paikka, johon lapsilla ei ole asiaa. Kun koira on omassa paikassa, se saa olla siellä rauhassa.

Näin on mennyt monien koirien kanssa jo parikymmentä vuotta eikä mitään ongelmia ole ollut. Itseäni on joskus lapsena naapurin iso koira purrut, joten missään tapauksessa en ottaisi riskiä lapsen ja koiran kanssa.

Olemme myös huolehtineet siitä, että lapset eivät jää koiran kanssa valvomatta.

Hirvitti vain tuossa APn aloituksessa tuo "raateli". Sen jälkeen tekstit ovat kertoneet jostain muusta... Mitä siis itse asiassa tapahtui?
 
Tää ei voi olla todellista. Millainen ihminen vielä tollasen jälkeen yrittää kouluttaa koiraansa sietämään lasta? Oppiiko se piski päivässä, eikä mitään riskiä puremisen toistamiseen ole? Ei voi ymmärtää... Mullakin on ollut koira, rakas sellainen, mutta kyllä ihmiset meni sen edelle ihan joka tilanteessa, varsinkin omat lapset!
 
brassiina
Alkuperäinen kirjoittaja Surkea Noita:
Meillä koira lähtisi. Lähti pentukoira kun vauva tuli taloon koska rupesi kiinnostumaan liikaa.
  • Minä en ota minkäänlaista riskiä lasteni suhteen.


  • Ikävä kyllä näitäkin immeisiä löytyy..älkää ottako enää elukoita, ettei tarvi varmuuden vuoksi niistä luopua.


    Ja ap:lle, älkää ottako koiralta ruokakuppia kesken syömisen pois.Voiskos lapsi antaa koiralle ruuan? Ja koira pois sängyltä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ffjj:
ap ei oo vastannut, onko lapsi käynyt lääkärissä?? tuntuu vain koira olevan tärkeämpi tässäkin ketjussa
Tässä ketjussa puhun koirasta. Lapseni asioita en koe tarpeelliseksi täällä puida.
 
maissihiiri
Ja just näin. Arvasin tän että edes lääkärissä ette ole viitsineet käydä. Jumalauta jos tietäisin kuka oot niin soittaisin lastensuojeluun samantien!! Mua ihan oksettaa sun toimintas.

Ja ihan totta, jos et siitä rakista voi luopua, niin luovu lapsesta.
 
Onpa kurjaa kun ihmiset olettaa että hommat toimii kuin ennen vauvaa samalla tavalla. ongelmakoira, pieni vauva ja leväperäinen kuri koiralla = tietää taatusti ongelmia

Miks ihmiset ei vaan usko että koira on ELÄIN joka on arvaamaton vaikka ei olisi ongelmatapaus.. ja tämä on vielä ongelmatapaus. Vastuutonta toimintaa.
 
kauheeta luettavaa. Mä en ole koiraihminen en pätkääkään. Ehkä siksi särhtää nuo ap:n jutut vielä enempi korvaan, mutta miten ihmiselle voi olla eläin tärkeämpi kuin koira. En ymmärrä.
 
jaahs
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun koira on ärähtänyt lapselle on kuppi otettu heti pois ja koira lähtenyt pihalle/eteiseen (ei suljettu) jäähylle.
Itse asiassa, jatkan vielä tästä. Tämä mielestäni vahvistaa koiran pelkoa siitä, että kun lapsi lähestyy, ruoka lähtee pois ja saa rangaistuksen :(. Siksi voi käydä niin, että koira alkaa entistä hanakammin puolustaa ruokaansa. Vai, onko tämä auttanut teillä koiran käytökseen?

Jostain myös kuullut, että kun murina kielletään, voidaan tehdä enemmän hallaa kuin hyötyä. Koira oppii, että murina=varoitus on kielletty ja voi seuraavan kerran napata suoraan kiinni ilman varoitusta, ja se on vaarallista. Mielestäni siis oleellisempaa on poistaa murinan syy (=koiran pelko siitä että ruokakuppi lähtee), kuin se murina.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
Lapsi ei pysty syömään antibiootteja.
 
kiireisenä kurkkaamassa
En lukenut muuta kuin aloitus viestin, mutta siitä ilmenee jo muutama ongelmakohta.
Ensiksikin, lapsella ei ole _mitään asiaa ikinä_ koiran ruokakipolle, kun koira syö. Koiralla on oikeus syödä rauhassa ja koirat tietää kyllä tämän oikeutensa.

Joskus kuulee jonkun valopään sanovan että koiraa kannattaa räpeltää ja koskea sen kippoon kun se syö. Ei pidä! Se on täysin turhaa kuormitusta koiraa kohtaan ja epäoikeudenmukaista. Koiralle on annettava oma ruokarauhansa ja aikuisen on se sille taattava.

Ja sitten tuohon sängyssä nukkumiseen. Vauva/taapero ja koira ei nuku samassa sängyssä. Ei koskaan. Jokainen meistä tietää miten kovakourainen pikkupiltti on ja miten se pystyy nopealla reaktiolla tarraamaan nukkuvaan koiraan. Tiedämme myös seurauksen miten koira toimii säikäytettynä ja pimeässä.

Eli summasummarum; tämänkin ikävän tapahtuman olisi voinut vältää, mikäli aikuiset olisi olleet valveutuneempia koiran ja pienenlapsen kanssa.

Itse en veisi koiraa piikille mikäli se on muuten fyysisesti ja henkisesti terve. Joko kehittäisin koira-asiantuntemustani entisestään, tai etsisin koiralle uuden, lapsettoman kodin jossa sitä ymmärretään ja osataan lukea koiraeläimenä.

Tsemppiä piltille toipumiseen!
 
huh
KAIKKI, SIIS IHAN KAIKKI koiranpuremat vaatii lääkärissäkäyntiä, kohta lapsellas on verenmyrkytys tms, oli haava kuinka pieni tahansa, mulla koira puri PAKSUN farkkutakin läpi, ihoon ei tullut edes kunnon haavaa (arvet on tosin vieläkin) mutta SILTI sain antibioottikuurin, KOSKA KOIRA OLI PURRUT, koiran suussa ei oo samat bakteerit mitä lapsessasi on. Mä en miettis hetkeäkään lääkäriin viemistä.

Todella toivon, että joku tuttusi näke tämän ketjun ja osaa yhdistää lapseesi ja tekee sekä eläinsuojeluyhdistykseen että lastensuojeluun ilmoituksen ellei koiraa lopeteta, saman tekisi lääkäri
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
Lapsi ei pysty syömään antibiootteja.
Joku konsti löytynee, mut sepsis on..
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
Lapsi ei pysty syömään antibiootteja.


no jo on lapsellas huonot eväät elämään jos ei MITÄÄN antibioottia pysty syömään..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
Lapsi ei pysty syömään antibiootteja.
älä nyt jukoliste ap jauha paskaa...

1:eläimen puremat on AINA näytettävä lääkärille
2: antibiooteille on vaihtoehtoja
3:jos jätät viemättä lapsen lääkärille saamaan asianmukaista hoitoa, kyse on lapsen kaltoinkohtelusta joka on viranomaisasia jos siitä jää kiinni
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
Lapsella ei ole hoitoa vaativia haavoja. Yksi kunnon haava, mutta se on hyvin parantuvassa kohdassa ja on jo nätisti umpeutunut.. Koko alue puhdistettiin tietysti heti. Nyt näkyvillä enää mustelmaa ja vähän turvotusta.

Tämä ei ole välinpitämättömyyttä. Olen käsitellyt koiranpuremia (ei oman) ennenkin ja tiedän mikä haava vaatii hoitoa ja mikä ei.
Niihin saa yleensä aina antibiootit, varsinkin lapset.. Koiran puremiahan ei oikeastaan koskaan tikata.
Lapsi ei pysty syömään antibiootteja.
..jos ei pysty syömään antibiootteja.
Ehkäpä vaatiikin siitä syystä lääkityksen sairaalassa ja seurannan.
Ymmärränkö oikein, että on vielä yliherkkä lapsi ainakin lääkeaineille?
Voisko nyt ajatella ja toimia LAPSEN parhaaksi? Eikä miettiä sitä koiraa täällä keskustelupalstalla?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kiireisenä kurkkaamassa:
En lukenut muuta kuin aloitus viestin, mutta siitä ilmenee jo muutama ongelmakohta.
Ensiksikin, lapsella ei ole _mitään asiaa ikinä_ koiran ruokakipolle, kun koira syö. Koiralla on oikeus syödä rauhassa ja koirat tietää kyllä tämän oikeutensa.

Joskus kuulee jonkun valopään sanovan että koiraa kannattaa räpeltää ja koskea sen kippoon kun se syö. Ei pidä! Se on täysin turhaa kuormitusta koiraa kohtaan ja epäoikeudenmukaista. Koiralle on annettava oma ruokarauhansa ja aikuisen on se sille taattava.

Ja sitten tuohon sängyssä nukkumiseen. Vauva/taapero ja koira ei nuku samassa sängyssä. Ei koskaan. Jokainen meistä tietää miten kovakourainen pikkupiltti on ja miten se pystyy nopealla reaktiolla tarraamaan nukkuvaan koiraan. Tiedämme myös seurauksen miten koira toimii säikäytettynä ja pimeässä.

Eli summasummarum; tämänkin ikävän tapahtuman olisi voinut vältää, mikäli aikuiset olisi olleet valveutuneempia koiran ja pienenlapsen kanssa.

Itse en veisi koiraa piikille mikäli se on muuten fyysisesti ja henkisesti terve. Joko kehittäisin koira-asiantuntemustani entisestään, tai etsisin koiralle uuden, lapsettoman kodin jossa sitä ymmärretään ja osataan lukea koiraeläimenä.

Tsemppiä piltille toipumiseen!
Kiitos asialliseta vastauksesta.

Se on jännittävää, kuinka palstalla nähdään kaikki äidin/naisen syyksi.

Se, että mieheni minun TIETÄMÄTTÄNI päästää minun keittöön nukkumaan opettamani koiran minun nukkuessani sänkyyn, ei mielestäni ole minun syytäni.

Se, että mieheni isä päästää lasta valvoessaan lapsen koiran kupille vaikka nimeomaan kielsin, ei myöskään mielestäni ole minun syytäni.

Minun valvonnassa tuo koira on esimerkillinen tapaus, tottelee pelkästä katseesta. Eniten koulutusta tarvitsee ilmeisesti koiria ymmärtämätön mieheni.
 
huh
koiran pureminen ei sitten ole sinun vikasi, mutta se on sinun vikasi, että lapsi ei saa asianmukaista (minkäänlaista) hoitoa, ja mielestäni se on paljon pahempi juttu kuin se, että mies nyt ei oikein ymmärrä koirista mitään. Sä näytät ymmärtävän koirista, MUTTA ET LAPSISTA
 
huh
ja ihmettelen todella, että mitä ongelmakoira tekee lapsiperheessä, jossai toinen vanhemmista ei ymmärrä koirista yhtään mitään (kuten sanojesi mukaan asia on)
 
M
Koira kotiin jossa on aisantunteva ihminen. Koira ei mene sänkyyn eikä sohville. Koiran PITÄÄ tietää että vauva on arvojärjestyksessä ylempänä. Jos ei, se tehdään selväksi.

Miten sinä reagoit kun koira ärähtää lapselle ruokakuppinsa lähellä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
koiran pureminen ei sitten ole sinun vikasi, mutta se on sinun vikasi, että lapsi ei saa asianmukaista (minkäänlaista) hoitoa, ja mielestäni se on paljon pahempi juttu kuin se, että mies nyt ei oikein ymmärrä koirista mitään. Sä näytät ymmärtävän koirista, MUTTA ET LAPSISTA
Homma on ihan hallussa, lapsesta en vaan aijo täällä puhua.

Joku joka kaipaili täällä tuttujamme; minulla on tuttu palstalla, jonka luona lapsi isineen juuri nyt on leikkimässä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä