Koiramme PURI vauvaa/taaperoa, KOIRAIHMISILTÄ neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Oletko nyt ihan tosissasi et kävi noin pahasti? Kai lapsi on käynyt lääkärissä?

Mun mielestäni tuossa ruokakupilla murisemisessa ei oo kyse mistään arvojärjestyksestä. Ei koiran kuulukaan pitää lasta ylempiarvoisena, vaan sinua. Lapsi on sinun ja koira tietää sen. Lapsella ei myöskään mielestäni ole mitään asiaa koiran ruokakupille.

Jos piikki tai uusi koti ei ole vaihtoehto, ei liene muuta mahdollisuutta, kuin että lasta ja koiraa vahditaan tulevaisuudessa ihan haukkana. Samassa huoneessa ei voi nukkua jne. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi joku jaksaisi kiduttaa itseään tuollaisella elämällä.
öö.. mitenniin koiran ei kuulu pitää lasta ylempiarvoisena? tottakai kuuluu!
Ai vauvaa/taaperoa? Oletko nyt ihan tosissasi?
no olen. jokaisen (ihmis) perheenjäsenen kuuluu olla koiraa ylempänä.
 
vieras
Kyllä, näin olin ajatellut. Ajattlin teljetä sen keittiöön portilla yöksi. (On siellä myös jos on vieraita, pestynä tms)[/quote]

..vaikka koiraihminen oletkin.
Lapset kasvot purtu ja tämä on ( ainoa ) ratkaisu mitä mietit?

Jos koiralla on ollut aika "vapaa kasvatus" tähönkin asti niin eikö näistä uusista suunnitelmistasi vain raivo kasva?
Ja kuka voikaan olla kohteena?

Aiotko viedän lapsen sairaalaan - mitähän lääkäri miettii, mitä koiralle pitäisi tehdä?
 
ffhh
entä jos koirasi puree joskus jotain vierasta lasta??

tuttavan lasta koira puri keskelle päätä, eikun äkkiä sairaalaan tikattavaksi ja koira tutkimuksiin, joku sillä oli naksahtanut päässä ja veivät piikille. Mä en isompaa koiraa uskaltaisi edes pitää, kun aina voi kkäydä niin, että päässä naksahtaa ja käy kimppuun.. no, ehkä tuo tuttujen tapaus vähän vaikuttaa tähän, heillä koira todella sekosi, oli loppuajan sisällä hihnassa kiinni
 
!!!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Oletko nyt ihan tosissasi et kävi noin pahasti? Kai lapsi on käynyt lääkärissä?

Mun mielestäni tuossa ruokakupilla murisemisessa ei oo kyse mistään arvojärjestyksestä. Ei koiran kuulukaan pitää lasta ylempiarvoisena, vaan sinua. Lapsi on sinun ja koira tietää sen. Lapsella ei myöskään mielestäni ole mitään asiaa koiran ruokakupille.

Jos piikki tai uusi koti ei ole vaihtoehto, ei liene muuta mahdollisuutta, kuin että lasta ja koiraa vahditaan tulevaisuudessa ihan haukkana. Samassa huoneessa ei voi nukkua jne. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi joku jaksaisi kiduttaa itseään tuollaisella elämällä.
Kuule kyllä koiran pitää katsoa myös LAPSIA YLÖSPÄIN. Koira on koira ja on arvojärjestyksessä alimpana, lasten jälkeen!!!!!!!!!!!!!
 
apsi
Googlaa koiraneuvola. Meidän koirus ei ole aggressiivinen, mutta erittäin kova ja dominoiva. Kävimme ko. sivujen ylläpitäjän luona testeissä ja opissa, tilanne saatiin kauniisti haltuun kolmessa viikossa. Kertaakaan satuttamatta koiraa, mikä on minusta tärkeää.
 
:eek: mitäs,jos vieras koira olisi raadellut vauvaanne?miten olisit reagoinut?muistan hamasta lapsuudestani,että siskoni kummeilla oli cockerspanieli,kerran taisi näykätä siskoani ja koira lähti..vaikkeivat siis saman katon alla asuneet..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Googlaa koiraneuvola. Meidän koirus ei ole aggressiivinen, mutta erittäin kova ja dominoiva. Kävimme ko. sivujen ylläpitäjän luona testeissä ja opissa, tilanne saatiin kauniisti haltuun kolmessa viikossa. Kertaakaan satuttamatta koiraa, mikä on minusta tärkeää.
kuka niitä hoitaa?
 
apsi
Taaperoikäinen ei itse voi tehdä mitään osoittaakseen koiralle sen paikan. Tämä jää aikuisten vastuulle ja onnistuu vain, kun koira putoaa johtopalliltaan, millä se juuri nyt istuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Oletko nyt ihan tosissasi et kävi noin pahasti? Kai lapsi on käynyt lääkärissä?

Mun mielestäni tuossa ruokakupilla murisemisessa ei oo kyse mistään arvojärjestyksestä. Ei koiran kuulukaan pitää lasta ylempiarvoisena, vaan sinua. Lapsi on sinun ja koira tietää sen. Lapsella ei myöskään mielestäni ole mitään asiaa koiran ruokakupille.

Jos piikki tai uusi koti ei ole vaihtoehto, ei liene muuta mahdollisuutta, kuin että lasta ja koiraa vahditaan tulevaisuudessa ihan haukkana. Samassa huoneessa ei voi nukkua jne. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi joku jaksaisi kiduttaa itseään tuollaisella elämällä.
öö.. mitenniin koiran ei kuulu pitää lasta ylempiarvoisena? tottakai kuuluu!
Ai vauvaa/taaperoa? Oletko nyt ihan tosissasi?
koiran kuuluu pitää kaikki ihmisiä itseään ylempiarvoisina!! Myös siis vauvaa!
Kyllä esim. susi-laumassa johtajan pennut ovat koko muuta laumaa ylempänä...
 
mää
Huh huh miten vastuuttomia ihmiset ovat!!

Meillä kissoja ja koiria. Jo ENNEN vauvan tuloa raskaus aikana siis, opetettiin ettei kukaan tule sänkyyn. Miten ette tuollaista asiaa edes etukäteen miettineet??
Varsinkin kun kyseessä on jo valmiiksi ONGELMA koira.

Muutenkin koiran ärinöihin pitää puuttua. Sä vaarannat lapsesi hengen ja annat koiralle vielä luvan tehdä niin toimimalla itse noin.

Uskomatonta tosiaan!
Vaikka koira ja eläimet ovat täerkeitä, pienen puollustuskyvyttömän lapsen tullessa ne tippuvat arvojärjestyksessä alimmalle tasolle.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Oletko nyt ihan tosissasi et kävi noin pahasti? Kai lapsi on käynyt lääkärissä?

Mun mielestäni tuossa ruokakupilla murisemisessa ei oo kyse mistään arvojärjestyksestä. Ei koiran kuulukaan pitää lasta ylempiarvoisena, vaan sinua. Lapsi on sinun ja koira tietää sen. Lapsella ei myöskään mielestäni ole mitään asiaa koiran ruokakupille.

Jos piikki tai uusi koti ei ole vaihtoehto, ei liene muuta mahdollisuutta, kuin että lasta ja koiraa vahditaan tulevaisuudessa ihan haukkana. Samassa huoneessa ei voi nukkua jne. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi joku jaksaisi kiduttaa itseään tuollaisella elämällä.
öö.. mitenniin koiran ei kuulu pitää lasta ylempiarvoisena? tottakai kuuluu!
Ai vauvaa/taaperoa? Oletko nyt ihan tosissasi?
koiran kuuluu pitää kaikki ihmisiä itseään ylempiarvoisina!! Myös siis vauvaa!
Kyllä esim. susi-laumassa johtajan pennut ovat koko muuta laumaa ylempänä...
Sudet ja koirat ovet eri juttuja. Sudet metsästävät , liikkuvat laumassa jne, villikoirat taas syövät ihmisten jätteitä ja liikkuvat enimmäkseen yksin tai parin kolmen yksilön ryhmissä ilman selkeää auktoriteettia tai johtajaa.
Ei liity alkuperäiseen aiheeseen, ärsyttää vaan kun kaikki vetoaa koiran koulutuksessa susien käyttäytymiseen vaikka sudet ja koirat ovat aikalailla eri otuksia.
Ovathan ihmiset ja apinatkin olleet lähtöisin samasta suvusta mutta mutta...
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuka niitä hoitaa?
Mainitsemistasi lapsen traumoista:

Tähän en osaa vastata. Tosiasia on, että itse en uskaltaisi pitää aggressiivista koiraa talossa, mutta jos ap ei halua luopua omastaan, tuolta voi yrittää saada apua. Ja ehkä ketjua lukee joku muukin, jonka tilanne ei ole vielä näin paha, vaan pelastettavissa kohtuullisella vaivalla. Siksi vinkki.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Edelleen: Kiellä koiraa, jos se murisee kupistaan. Ruoka annetaan ruoka-aikaan eteen. Pyydä koira istumaan. Luvan saatuaan se pääsee kupille. Jos se isottelee sinulle antamisen yhteydessä, kuppi pois ja kohta uusi yritys, kyllin kauan. Tämä kertoo sille myös, kuka on pomo. Jos mahdollista syö itse ennen kuin koira. Mulla on meidän elikon kuppi ollut pöydällä lautaseni vieressäkin joskus ruoan ajan, jolloin se luulee saavansa "tähteet", jotka jäävät sen johtajalta.
Jep, näin tehdään jo.

Olen siis ihan tietoinen että koira on ongelmallinen, joten sen mukaan toimitaan. Tuo sänkyyn päästäminen on miehen heikko kohta, hän ei oikein ymmärrä koiria.

Koira EI ole rescue, vaan muuten vaan vähän vinttipimee. Kysessä pieni perhekoira.

Koiralla ei ole kenenkään muun kanssa ongelmia arvojärjestyksessä kuin lapsen. Koira saa ruoaksi lapsen tähteet (seassa omaa ruokaa) ja AINA vasta lapsen jälkeen. Koira myös osaa väistää, jos otan kupin siltä.

Kun koira on ärähtänyt lapselle on kuppi otettu heti pois ja koira lähtenyt pihalle/eteiseen (ei suljettu) jäähylle.
 
sorivaan
Siis nyt en ymmärrä ap:ta OLLENKAAN. Yleensä pidetään oletuksena, että jos koira puree jotain, niin se viedään piikille KOSKA koiran ei kuulu purra ihmistä missään tilanteessa.

Varsinkin, kun kyse on vauvasta, en olisi enää edes täällä kirjoittelemassa, vaan viemässä koiraa jo. Vauva on SINUN lapsesi ja SINUN tulee suojella häntä, sitä et pysty tekemään niinkauan kuin kodissanne on koira joka puree
 
hannanmamma
Meillä iso saksanpaimenkoira joka tuli meille 3v kun oli edellisessä perheessä murissut lasten kavereille.

Meillä koiran kanssa ei ole ollut mitään ongelmia,pari kertaa ollaan katsottu että kuka täällä on pomo ja joitakin kertoja on murissut vieraille ihmisille varsinkin jos tuoksuvat vahvasti vieraalta uroskoiralta ,mutta koskaan ei lapselle ole murissut tai ollut vihainen.Vieraille sanon että antakaa rauhassa tutustua ja haistella ja sitten vasta saa silittää. Katson että lapsi ei mene koiran kanssa samaan aikaan ruokakupille, koira joutuu hetken odottamaan ruuan saamista ja luvan saatuaan pääsee vasta syömään.Koira ei meillä nuku meidän saatikka lapsen sängyssä.

Näillä eväillä meillä on pärjätty hyvin,toivotaan että kun uusi tulokas marraskuussa putkahtaa maailmaan niin elo jatkuu yhtä rauhaisana ;)
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Edelleen: Kiellä koiraa, jos se murisee kupistaan. Ruoka annetaan ruoka-aikaan eteen. Pyydä koira istumaan. Luvan saatuaan se pääsee kupille. Jos se isottelee sinulle antamisen yhteydessä, kuppi pois ja kohta uusi yritys, kyllin kauan. Tämä kertoo sille myös, kuka on pomo. Jos mahdollista syö itse ennen kuin koira. Mulla on meidän elikon kuppi ollut pöydällä lautaseni vieressäkin joskus ruoan ajan, jolloin se luulee saavansa "tähteet", jotka jäävät sen johtajalta.
Jep, näin tehdään jo.

Olen siis ihan tietoinen että koira on ongelmallinen, joten sen mukaan toimitaan. Tuo sänkyyn päästäminen on miehen heikko kohta, hän ei oikein ymmärrä koiria.

Koira EI ole rescue, vaan muuten vaan vähän vinttipimee. Kysessä pieni perhekoira.

Koiralla ei ole kenenkään muun kanssa ongelmia arvojärjestyksessä kuin lapsen. Koira saa ruoaksi lapsen tähteet (seassa omaa ruokaa) ja AINA vasta lapsen jälkeen. Koira myös osaa väistää, jos otan kupin siltä.

Kun koira on ärähtänyt lapselle on kuppi otettu heti pois ja koira lähtenyt pihalle/eteiseen (ei suljettu) jäähylle.
Mitä jos olisitte aamulla heränneet ja vauvalla olisi ollut kurkku auki?

Mikä miehesi ja sinun (et voi siirtää vastuuta yksin miehellesi) heikko kohta olisi ollut silloin?


 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, näin olin ajatellut. Ajattlin teljetä sen keittiöön portilla yöksi. (On siellä myös jos on vieraita, pestynä tms)
..vaikka koiraihminen oletkin.
Lapset kasvot purtu ja tämä on ( ainoa ) ratkaisu mitä mietit?

Jos koiralla on ollut aika "vapaa kasvatus" tähönkin asti niin eikö näistä uusista suunnitelmistasi vain raivo kasva?
Ja kuka voikaan olla kohteena?
[/quote]

No ei ole kuule ainoa ratkaisu. Rauhotu.

Koiralla ei missään nimessä ole ollut vapaa kasvatus.

Koira ei myöskään purrut lasta raivolla, vaan sikeässä unessa. Siinä on huomattava ero.
 
:eek: Muista nyt ihmeessä viedä lapsi lääkäriin mikäli sai haavoja etteivät vain tulehdu, koiralla on aivan eri bakteerikanta ja tekee helposti tulehduksia.

Ja hae koiralle apua ammattikasvattajasta.
 
huhhuh
minua kun koira puri niin pääsin lääkäriin heti, piti rokotukset katsoa, että ovatko kunnossa. Lääkäriin ja HETI!!!!!!!! Jonon ohi minäkin pääsin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Googlaa koiraneuvola. Meidän koirus ei ole aggressiivinen, mutta erittäin kova ja dominoiva. Kävimme ko. sivujen ylläpitäjän luona testeissä ja opissa, tilanne saatiin kauniisti haltuun kolmessa viikossa. Kertaakaan satuttamatta koiraa, mikä on minusta tärkeää.
Kiitos! Tästä neuvosta oli jo hyötyä! :)

Meidänkään koira ei ole agressiivinen, vaan todella lempeä, mutta kovapäinen se on. Ja temperamentikäs välillä.
 
apsi
Kehtaanko kysyä, mitä ap:n koira tekee, jos te vaakamamboilette? Meillä koira kyttäsi ja kierteli turhautuneen oloisena vieressä. Kouluttajalta opin, että se uskoi olevansa alfauros ja olisi tahtonut häätää mieheni, vain alfat pääsevät siitospuuhiin... Tuo ei vaan uskaltanut tehdä asialle mitään. Nykyään makuuhuone tyhjenee automaattisesti koirasta, jos peittoja pöllytetään, eikä koiraa tarvitse edes erikseen häätää. Pikku juttuja, mutta kokonaiskuva paranee niillä enemmän, kuin kuvittelisi. Ne pienet vinkit...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuka niitä hoitaa?
Mainitsemistasi lapsen traumoista:

Tähän en osaa vastata. Tosiasia on, että itse en uskaltaisi pitää aggressiivista koiraa talossa, mutta jos ap ei halua luopua omastaan, tuolta voi yrittää saada apua. Ja ehkä ketjua lukee joku muukin, jonka tilanne ei ole vielä näin paha, vaan pelastettavissa kohtuullisella vaivalla. Siksi vinkki.
oli tarkoitettu lähinnä alkuperäiselle/tämän purreen koiran omistajalle.
Itse en ymmärrä tässä tapauksessa ajatusta, että koira jää.
Mutta koko kokonaisuus lienee hieman pielessä; koira on sängyssä jne.
Itse on vaikutettu siihen, mikä "nokkimisjärjestys" taloon on syntynyt.


 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä