Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja hegy86:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja hegy86:
ja täällä ei voi kans mitään sanoa kun joku ottaa elämäntehtäväkseen valittaa toisten mielipiteistä.. :kieh: olenpas hiljaa tästälähtien jos jotain kysytään
No voi hyvänen aika
En mä mielipiteistä valita... Mutta jos ladellaan "faktoja" mitkä tiedän vääriksi, niin kyllä mä silloin korjaan asian. Koita kestää :saint:
aijaa oletko sä varma että sun tiedot on just niitä "faktoja" sulla on varmaan oikeen kenneli kotona

Mä olen tyrmistynyt. Etkö oikeasti kykene ajattelemaan tätä tilannetta oikeinpäin? Tuossa on nyt muidenkin näppäimistöltä jo tullut samaa asiaa mitä alussa sanoin urbaanilegendaksi. Ja toi asia on pääteltävissä ihan vaan aivosoluja käyttämällä, siis jokaisen pitäisi siihen kyetä

Jos niitä aivosoluja ei ole, niin eri asia sitten... :hug:
Juu eli fakta on se,että sekaroituinen koira perii molempien vanhempiensa "huonot" geenit...eli todennäköisyys saada perinnöllisiä vikoja on suurempi kuin puhdasrotuisella yksilöllä. Siis jos koiran emä on vaikkapa labbis ja heillä on periytyviä sairauksia todettu 4 ja isä on sakemanni ja heillä periytyviä sairauksia 3 on heidän sekarotuisilla pennuillaan mahdollisuus sairastua 7 eri perinnölliseen sairauteen,entä kuin pennuilla,jotka olisi risteytetty saman rodun edustajan kanssa.
No joo olipas monimutkaisesti kerrottu...mutta tuo tieto on siis fakta ja mitä sekarotuisempi sekoitus koira on niin sitä enemmän on mahdollisuuksia pennuilla sairastua...