P
Pelokas tuore äiti
Vieras
Sektiosta on nyt 2,5 viikkoa, viime viikko meni hienosti oman voinnin kannalta heti tikkien poiston jälkeen. Nyt ihan yllättäen on taas ollut eilen ja tänään tosi heikko olo. Koko ajan ihan sikakylmä, katoin että sisällä on +25 ja mulla on collaripaita ja villasukat jalassa, kylmiä väristyksiä tulee silti. Alavatsa aristaa, toisinaan tulee tosi kipeitä vihlaisua kuin puukolla tuikattaisiin. Alaselkää jomottaa (saattaa olla huonosta imetysasennosta) ja iho on kosketusarka; imetiys sattuu tän vuoksi. Veristä jälkivuotoa ei enää ole, vuoto tosi niukkaa ja kellertävää, jossa vähän hajua.
Mulla on lopputarkastus neuvolalääkärillä vasta usean viikon päästä. Pitäisikös tästä varata aika kätilöopiston polille vai ihan tähän oman terveyskeskuksen pakeille? Vai ovatko ihan normaaleita, sektioon kuuluvia oireita. Iltana ennen oireiden alkua kävin ekalla pidemmällä lenkillä ja pienoinen vihlonta alkoi silloin jo (housut painoivat vähän sektiohaavaa).
Mulla todettiin laiska kohtu synnytyksessä ja lääkäreillä oli työ saada kohtu supistumaan leikkauksen jälkeen. Menetin myös aika paljon verta siinä "leivonnan" yhteydessä. Nyt pelottaa että onko kyseessä kohtutulehdus (vai mikskä lapsivuodeaikakuumeeksi sitä nimitetäänkään)?
Onko kellään neuvoa, ohjetta tai omaa kokemusta?
Mulla on lopputarkastus neuvolalääkärillä vasta usean viikon päästä. Pitäisikös tästä varata aika kätilöopiston polille vai ihan tähän oman terveyskeskuksen pakeille? Vai ovatko ihan normaaleita, sektioon kuuluvia oireita. Iltana ennen oireiden alkua kävin ekalla pidemmällä lenkillä ja pienoinen vihlonta alkoi silloin jo (housut painoivat vähän sektiohaavaa).
Mulla todettiin laiska kohtu synnytyksessä ja lääkäreillä oli työ saada kohtu supistumaan leikkauksen jälkeen. Menetin myös aika paljon verta siinä "leivonnan" yhteydessä. Nyt pelottaa että onko kyseessä kohtutulehdus (vai mikskä lapsivuodeaikakuumeeksi sitä nimitetäänkään)?
Onko kellään neuvoa, ohjetta tai omaa kokemusta?