Kohta läks esikon mopo myyntiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Voi hemmetti.Jos olisin vuosi sitten tiennyt millainen rumba ton mopon kanssa tulee niin ei varmana ois ostettu koko härveliä.
Heti alussa sanottiin ettei sitä viritetä pätkääkään vaan pitää olla lain puitteinen.No,viritetty sitä ei ole,mutta tota kitinää että pitäs saada viritettyä ei jaksa kuunnella kohta erkkikään.Muutenkin toi kulkee jo 65 km/h joka mun mielestä on ihan sopiva.Ehkä jopa liian kova.
Nyt sitten siihen pitäisi olla ostamassa jos jonkinlaista osaa.kokoajan ruinaa uutta ilmansuodatinta,kypärää,ketjuja,renkaita,maskia tai jotain vastaavaa.Uuden ilmanputsarin sai tilata ja äsken sitten tuli kotiin että pitääkin ostaa uus kun se juuri ostettu irtosi ja hävisi.Siis jos poika oisi sen malttanut laittaa kunnolla kiinni niin ei se olisi irronnut.Sanoin että uutta ei osteta,ajelkoon ilman.Pyörään oli laitettu ihan uudet renkaat kun liikkeestä se haettiin,ja heti parin kuukauden päästä piti ostaa uusi takarengas kun se tuliterä oli ruovitettu piloille.
Tossa mopossa ei varmaan ole yhtään alkuperäistä osaa ja toi nariseminen ei vaan lopu.Kaveri ei edes tajua kuinka paljon meillä on mennyt rahaa ton mopon osien ostoon ja itse mopoon.Jotkut on ollut ihan pakko ostaa ettei saa sakkoja.
Nyt sitten meni hermot ja sanoin että tästä lähtien kaikki menee pojan omista rahoista.
Niin,ja tuohon vielä kaikki bensarahat päälle.
Ja on muuten tasan viimeinen mopo joka tähän huusholliin ostetaan.Kuopus saa sotkea pyörällä niin kauan kunnes saa ajokortin.

poika töihin ja tosiaan maksaa KAIKEN omistaan..näin mnee mun veljellä,ja se rustailee vasta polkupyöriä.kohta kun se mopoikä tulee niin faija avustaa puolella pyörän ostossa mutta veli maksakoon kaiken muun itse.
älä anna periksi :hug:

eikös se ole vähän niin että jos ei oo rahaa bensaan niin ei ajeta tms.
ja jos naristaan niin sanoisin vaan että naama umpeen,ostele sitten kun on omaa rahaa.
teilläkin menee varmaan rahat mopoon "yhteisistä,ruoka/vaate rahoista" tms.?

Niinhän ne menee.Jonkun verran on poika itse ostannut mutta tuolla kasvurenkaassa kun on oppinut siihen että kaikki saadaan nenän eteen valmiina.Ja näillä lomilla sitten me joudutaan taistelemaan kun ei meillä ole varaa laittaa sellaisia summia johonkin mopoon.
Poika on kyllä kesätöissä,mutta tämä kasvurengas maksaa sen palkan ja rahat ovat sitten hoitajien takana.Ja jos me joskus kysytään että voisiko poika käyttää kesätyö rahojaan johonkin mopon osan ostoon niin siellä sitten näytetään nyrpeää naamaa ja pitkin hampain annetaan muutama kymppi.Jälkeenpäin sitten puhutaan että kun poika joutuu omiaan käyttämään.Siksi ollaan nyt koetettu omista vähäisistä laittaa ettei sanomista tulisi.
Nyt vaan meni hermot kun toi vinkuminen on ihan joka päiväistä.Jos ei olla lomilla niin sitten soitellaan tai tullaan käymään ja aina sen tietää minkä virren takia.

uhkaat että mopo menee myyntiin jos se ei kelpaa sellaisena kun on tai poika itse menee vaikka mansikoita poimimaan että saa mopoonsa tarvittavat osat (maksaa siis itse omilla tienesteillä) .

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
ööö mikä kasvurengas?? :o

Se on vähän sellainen perhekodin tyylinen.Tuolla on vaan enempi hoitajia ja lapsia.Mutta asuvat kuitenkin kodinomaisesti.
Siellä on siis näitä nuoria joilla on ollut jossain elämänsä vaiheessa hieman lujaa menevä luonne.

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Niin ja sitten kun mopoikä on ohi, tulee kuvioihin piikit ja sitten moottoripyörät... Nim. meidän rahat ajoittain menee moottoripyörään

Juu,piikkiähän toi on jo ruvennut vinkumaan.Tosin menee se puhe kuuroille korville.Ja ollaan sanottu että joskus kun ajokortin saa niin me ei ainakaan autoamme lainata.Tiedä vaikka siinä ei olisi yhtään alkuperäistä osaa kun poika tulee ilta-ajelulta :D .Nytkin kun noi osat jo tossa mopossa vaihtuu pari kertaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Niin ja sitten kun mopoikä on ohi, tulee kuvioihin piikit ja sitten moottoripyörät... Nim. meidän rahat ajoittain menee moottoripyörään

Juu,piikkiähän toi on jo ruvennut vinkumaan.Tosin menee se puhe kuuroille korville.Ja ollaan sanottu että joskus kun ajokortin saa niin me ei ainakaan autoamme lainata.Tiedä vaikka siinä ei olisi yhtään alkuperäistä osaa kun poika tulee ilta-ajelulta :D .Nytkin kun noi osat jo tossa mopossa vaihtuu pari kertaa päivässä.

Saattaapi poika myydä niitä kavereille "vähän käytettynä" ja te ostatte sille sitte uudet osat.... no oppiipa poika rahan tekoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:

Saattaapi poika myydä niitä kavereille "vähän käytettynä" ja te ostatte sille sitte uudet osat.... no oppiipa poika rahan tekoa...

Suurempia hankintoja ollaan kyllä tehty ihan yhdessä ja mies on ne sitten mopoon vaihtannut ja vanhat ovat menneet roskiin joten ei niitä kyllä myyntiin ole mennyt.Että ei meillä kyllä poika rikastumaan pääse tolla mopolla.

Yhteistyössä