Suositelkaas mulle sitten hyvää peruspyörää! Mieluiten parin vuoden takaisilla kokemuksilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyöräkyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyöräkyselijä

Vieras
Eli jos se Tunturi ei enää ole hvyä, niin ei auta kertoa, että 20 vuotta sitten ostettu Tunturi on edelleen loistopyörä.

Mikäs merkki kannattaisi ostaa? Paljonko pitää olla valmis sijoittamaan rahaa, että saa hyvän ja kestävän.

Mulla on kyllä vanha pyörä olemassa, että mikään pakko ei olisi uutta hankkia. Haluaisin vaan jalkajarrun...

Crescent tai Trek! Ja näköjään jälleenmyyntiarvokin on hyvä, kun on kelvannut varkaillekin. Onneksi vakuutus korvaa kaiken.

Nim. kaksi pyörää varastettu ikkunan alta lukittuna viimeisen kahden vuoden sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja bibi:
Crescent tai Trek! Ja näköjään jälleenmyyntiarvokin on hyvä, kun on kelvannut varkaillekin. Onneksi vakuutus korvaa kaiken.

Nim. kaksi pyörää varastettu ikkunan alta lukittuna viimeisen kahden vuoden sisällä.

Huh, onneksi meillä saa sisälle turvaan...

itselläni on sekä helkama,että cresent merkkinen.työmatkat kuljen pyörällä kesät talvet.
pakkasilla helkamassa on aina vaihteet jäässä ja on huomattavasti raskaampi polkea kuin cresent.
cresentissä vaihteet toimii ja on kevytkulkuinen kovassakin pakkasessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itselläni on sekä helkama,että cresent merkkinen.työmatkat kuljen pyörällä kesät talvet.
pakkasilla helkamassa on aina vaihteet jäässä ja on huomattavasti raskaampi polkea kuin cresent.
cresentissä vaihteet toimii ja on kevytkulkuinen kovassakin pakkasessa.

sori kirjoitusvirhe.
siis crescent

mä en ole käynyt kymmeneen vuoteen pyöräkaupalla, koska olen edelleen tyytväinen pyörääni. mutta sellaisen havainnon olen tehnyt, napavaihtesesta pitää maksaa satasia enempi kuin pyörästä, jossa on ulkoiset vaihteet, jos haluaa kevyen polkea. sanoisin, että 700 euroa vähintään kannattaa sijoittaa kunnon jalkajarulliseen. ja huollata pyörä vähintään muutaman vuode välein, jos kestävyyttä haluat.

Mä menin 1,5 vuotta sitten (7. kuulla raskaana :D) ostamaan uutta pyörää ja meinasin ostaa 7-vaihteisen jalkajarrullisen perusmankelin. Mutta kun pääsin ajamaan pari kierrosta Nishikin hybridillä ja totesin, että siinäkin ajoasennon saa ihan sopivan pystyyn ja on toosi kevyt polkea, niin sehän sieltä mukaan lähti. Oon ollut tosi tyytyväinen!

Edellinen 7-napavaihteinen Crescent palveli myös hyvin 10 vuotta, mutta siinä oli alusta asti liian suuri runko mulle. Ja napavaihdetta piti huoltaa joka kevät ja silti kertaalleen jouduin vaihdattamaan koko vaihteiston (hintaan 170 euroa). Napavaihteista pitää siis säilyttää lämpimässä, muuten sinne kondensoituu talven aikana vettä sisään ja se ruostuu pilalle.

Mä ostin just alkusyksystä Tunturin, tarkempaa mallia en muista, ehti olla niin lyhyen aikaa käytössä ennen talvea. Mutta sen lyhyen kokemuksen perusteella oli tosi hyvä! 5 vaihdetta ja jalkajarrut. Lisäks plussaa napadynamosta. Oli tarjouksessa, maksoi muistaakseni alle 500e.

Yhteistyössä