Kofeiinimyrkytys?

  • Viestiketjun aloittaja kahvisieppo
  • Ensimmäinen viesti
Pasi Viheraho
Jos kofeiinipitoisia juomia/elintarvikkeita nautitaan päivän aikana paljon, kehittyy kofeiinimyrkytys. Alkavan kofeiinimyrkytyksen oireita ovat mm. sydämentykytys, hermostuneisuus, ahdistus, rytmihäiriöt, puristava tunne rinnassa, käsien ja jalkapohjien hikoilu ja keskittymisvaikeudet. (Vakava kofeiinimyrkytys vaatii sairaalahoitoa ja voi johtaa kuolemaan aiheuttaessaan sydänpysähdyksen)

Kofeiini kemiallisena yhdisteenä on alkaloidi, joka on vesiliukoinen ja poistuu elimistöstä terveellä ihmisellä normaalisti toimivan virtsanerityksen kautta.
Juon 28 tölkkiä ES-ENERGIAJUOMAA peräkkäin yhden päivän aikana.Enkä ole vielä tähän päivään mennessä saanut vielä tätä kofeiinimyrkytystä’
 
vierailija
mä olin joskus vähän sairas :D. Oli kerran yksi pikku kilpailu ja voitin. mä itse join 20kpl redbullia 46min:ssa.. tuli koko ruumi täristee pahasti ja ei pytsynyt hallistee ruumini.. kesti n.1,3 tunti... jopa melkein sain sydärin.. Joten älä leikki sen kanssa!
Redbullissa on muutakin kuin kofeiini. Onko sulla PKU

et saa käyttää aspartaamia tai vastaavia ollenkaan.
 
vierailija
Itse sain kofeiinimyrkytyksen kun join noccoa. En nukkunut ollenkaan seuraavana yönä tärisin, vapisin, hikoilin paljon, sydän hakkas ihan sikana, kouristelin, huimasi, pyörrytti, oli todella paha olo kokoajan mutta en kumminkaan oksentanut, luulin oikeasti kuolevani en ole ikinä kokenut mitään noin kauheeta.Seuraavana päivä vielä tärisin ja vapasin, kouristelin ja oli oli huonoolo. Henkeä ahdisti sekä oli huono olo varmaan vielä viikko tämän jälkeen.
 
vierailija
Itse sain kofeiinimyrkytyksen kun join noccoa. En nukkunut ollenkaan seuraavana yönä tärisin, vapisin, hikoilin paljon, sydän hakkas ihan sikana, kouristelin, huimasi, pyörrytti, oli todella paha olo kokoajan mutta en kumminkaan oksentanut, luulin oikeasti kuolevani en ole ikinä kokenut mitään noin kauheeta.Seuraavana päivä vielä tärisin ja vapasin, kouristelin ja oli oli huonoolo. Henkeä ahdisti sekä oli huono olo varmaan vielä viikko tämän jälkeen.
Mitä se on?
 

Yhteistyössä