KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Olen ammatiltani luokanopettaja, eli päivät ei ole ihan kamalan pitkiä, mutta työt kannetaan kotiin ja työ on kuluttavaa. Jos siinä samassa hötäkässä on vielä (alku)raskaana ja pitäisi totuttaa tyttö hoitoon, niin kyllä sydäntä raastaa. Varsinkin kun jo ennen tyttöä haaveilimme tekevämme lapset yhtä soittoa ja aloitimmekin stten vuotta ennen dead-linea, jos vaikka olisi jotain mutkia. Ja nyt ollaan siinä, että töihin on ns. pakko mennä. Kun kesäkuun alussa en ole edes ekaa kolmannesta ylittänyt, en uskalla semmoisen raskauden varaan laskea ja anoa lisää virkavapaata, sillä jos olen syksyllä kotona ei-raskaana, on homma pistettävä jäihin puoleksi vuodeksi, että saan sen 6 kk työssäoloa täyteen ennen äippälomaa. Jos taas olen syksyllä töissä ja la menee yli esikoisen 3. synttärin, puoli vuotta tulee kevyesti täyteen (tyttö täyttää viikon päästä vasta 2). Eli joo, raha sanelee.

Tiedän sintsu, että koitat lohduttaa. Mutta ihan yhtä hyvin sinä varmasti tiedät, että tietyssä mielentilassa ihan kaikki ärsyttää ja surettaa ja itkettää. Huomenna lupaan lukea uudestaan sanomisesi ja silloin se jo lohduttaa. Anteeksi.
 
Kai se on jokaisella vähän siitäkin kiinni, mikä siellä työmaailmassa odottaa. Jotkut ovat unelma-ammatissaan, toiset vasta miettivät, miksi haluavat isona ja tekevät niitä töitä mitä on tarjolla. Itse kuulun jälkimmäisiin, ja siksi en haikaile työnteon pariin, kun kerran voin olla kotona lapsen kanssa ja saan siitä henkistä pääomaa, vaikkei rahapalkka kummoinen olekaan.

On se vaan ankeeta, että joudumme sumplimaan näin ja noin, ennen aikaan sitä vaan tehtiin lapsia ja viljeltiin maata, koko suku samassa taloudessa ja isovanhemmat vahti lasten perään. Nyt pitää miettiä, mitkä tuet ja mikä palkka ja mikä äitiysraha ja hoitopaikat missä. Okei joo, mustavalkoista asettelua, mutta tavallaan niin totta.. Ja sitten pitäis pysyä suht rauhallisena, ettei paniikki tartu jo olemassaoleviin lapsiin.
 
Kuulumisia tulin kertomaan....

Kävin tänään ultrassa ja vauvan alkuhan siellä masussa köllötteli. Alkio vastasi täysin viikkoja ovulaatiosta laskettuna eli 7+3. Lääkäri sanoi, että "tällä mennään synnytyssaliin asti" :)
Mulla oli kyllä tosi vahva tunne, että joku masussa asustaa kun kaikenlaisia oireita on ollut.

Nyt uskaltaudun siirtyä tuonne odotuspuolelle. Käyn toki täällä teidän kuulumisia lukemassa ja plussatuuli puhaltelemassa.




 
Keskiviikkona 30.12 ei enää löytynyt sydänääniä ja
1.1.2010 (18+0) syntyi kaksi rakasta rakkaampaa, kultaakin kalliimpaa, pienen pientä poikaa enkeleiden hoiviin. Kaipaus on kova ja syli tyhjääkin tyhjempi.

Monen mutkan kautta oma toipuminen käynnissä ja ehkä menossa nyt kp4/28?, sunnuntaina housuun tuli veriläntti mut siihen jäi :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasuma:
Mitenkäs kauan teillä on keskenmenon / lääkkeellisen poiston jälkeen tullut noita hyytyneitä ns.paakkuja? Ajattelin ku viikko mennyt nyt lääkkeellisestä poistosta ja vieläkin tulee pieniä paakkuja pihalle..? Normaalia?
Ja miten kauan täytyy odottaa että r-testi näyttää negaa keskenmenon jälkeen?
Mulla tuli koko vuotamisen ajan (vajaa 3 viikkoa) melkein pelkästään hyytymätöntä vuotoa, mutta kyllä niitä vähän tuli siellä parin viikon vuotelun kohdalla vielä. Mut ei tosiaan ollut muutenkaan mulla paljoa niitä hyytymiä niin en osaa oikein sanoa. Mä tein raskaustestin ja olin tyytyväinen ja yllättynyt että se oli nega. Uhrasin tähän jopa digitestin. Olettaisin sen olevan herkimmästä päästä, onkohan näin? Joka tapauksessa se negaa näytti.

Vieläkään en ole saanut selvyyttä meidän tilanteeseen, pitääkö tuo jälkitarkastus odottaa ennen yritystä vai ei. Lähetin tutulle lääkärille sähköpostia, jossa neuvoja kyselin ja vastausta odottelen...

Sinimarjalla oli ihania ultra-uutisia, näitä on kiva tässäkin pinossa kuulla!

tillukas voimia sinulle roimasti!

aveelle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mutzillan kanssa ajatuksia vaihettiinkin tuolla Myöhäinen keskenmeno-ketjussa, aloitin sen Sohvaliina-nimimerkillä, mutta jotenkin sössin sen enkä päässyt enää kirjautumaan, joten jouduin ottamaan uuden. :hug: sinullekin vielä tätä kautta. Tästä me vielä eteenpäin mennään, toivottavasti sulla uusi kierto olisi kuitenkin jo lähtenyt käyntiin, vaikka epämääräinen alku ainakin oli yhden veriläntin kanssa :/

Täällä vaan siis menkkojen odottelua ja lupaa uuteen yritykseen.
 
Anteeksi että tuppaudun tähän pinoon, mutta olen lueskellut juttujanne ja olen pahoillani ihan jokaisen puolesta. Itselläni 4 keskenmenoa vuoden aikana, kaikki tosin aika alkuvaiheessa, mutta eipä se kauheasti lohduta, ennestään 3 lasta ja mitään ongelmia raskautumisessa ei ole ennen ollut. Olen sairastunut hometyöpaikassa astmaan ja muihin oireisiin pari vuotta sitten ja edelleen joudun olemaan vielä tämän kevään kyseisessä työpaikassa. Olen selvitellyt homeasioita ulkomaisia tutkimuksia myöten ja nyt viimeksi luin suomalaista tutkimusta homeiden vaikutuksesta raskauksiin. Eli tulos oli aika karmeaa luettavaa, altisuminen homeille ja bakteereille aiheuttaa keskenmenoja sekä lapsettomuutta. Ajattelin tämän tänne kirjoittaa siksi, että moni saattaa työskennellä paikassa, missä on huono sisäilma tai kotona on ongelmia ja se voi olla syynä keskenmenoihin, aina ei tietysti mitään syytä löydy. Tukimuksessa oli seurattu erään homerakennuksen naistyöskentelijöiden raskauksia, oli niitä, jotka eivät tullet raskaaksi useassakaan vuodessa ja pahimillaan eräällä oli 7 selittämätöntä keskenmenoa, useilla muutamia jne. Omalla kohdallani olen miettinyt, että syynä voi tosiaankin olla tuo hometyöpaikka, koska muuta syytä ei löydy ja ennen ei ole ongelmia ollut :'( Kaikille parempaa kevättä auringon kera ja plussatuulia. Ajattelin jo itse antaa periksi, kun tuntuu, että ei tässä ole mitään järkeä, mutta luettuani kuinka sitkeitä olette, taidan antaa vielä mahdollisuuden :heart:
 
Tillukas, voi ei. Toivottavasti pääset tutkimuksiin ja sinua kuunnellaan. Voithan myös ajatella yksityisellä käyntiä, jos sieltä saisi tietoa nopeammin. Töihinpaluusta, onko sun mahdollista tehdä lyhyempää viikkoa/päivää? Silloin esikon tarhapäivät pysyisivät lyhyempinä. Tai luokanopettajilla on peruskoulussa kyllä aika lyhyitä päiviä muutenkin, jos sais sitä muuta työtä siirrettyä itseltä pois tai päättäisi tehdä sen "vaan riittävän hyvin" eli laske rimaa, älä pyri täydellisyyteen. Voit antaa itsellesi luvan vaan "selviytyä" syksystä, joskus myöhemmin ehtii sitten taas kehittää työtään ja itseään. Mä aloitin tällä viikolla myös työt, äitiysloma loppui vaikka pojan kuolemasta on vasta kolme kuukautta. Ihan hirmu rankkaa. Itkin kun avasin oven. Itkin kun ensimmäinen vastaantulija sanoi tervetuloa. Mut kyl se siitä sitten, alku on hankalaa. Ja mä olen antanut itselleni luvan hakea sairaslomaa ja muuta apua jos en jaksa. Opetusalalla minäkin. Mut ei sitä tiedä mitä jaksaa, ellei kokeile.

HopeaQ, voi ei sinullekin. Surullista. Kirjoitit:

" En ole koskaan kuulunut millekään listalle, joten se varmasti pelottaa, kuten se, että jää sinne yksin"

Tästä tuli mieleeni, että olen lukenut sellaisen kirjan Rita Kreula: Kuvittelenko vai kuoliko jotain? Suosittelisin. Se on koottu Enkelinkosketus nettipalstan kokemuksista, jossa on juuri keskeytyksestä itse päättämään joutuneiden vanhempien vertaistukea. Se palsta löytyy täältä: http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus/

"Tämä postituslista on perustettu kaikkia heitä varten, jotka ovat kokeneet raskaudenkeskeytyksen sikiöpoikkeavuuden takia (heille, jotka ovat joutuneet itse päättämään/miettimään jatkaako raskautta saadessaan tietää odottavansa sairasta lasta).
Ryhmässä voit keskustella kaikista tunteista, ajatuksista ja mietteistä
mitkä päässä liikkuvat, me muutkin olemme kokeneet saman, joten tiedämme
mitä tarkoitat vaikket sitä osaisikaan aivan sanoiksi pukeakaan aina.
Ryhmässä voit puhua niistä kipeimmistäkin, salaisimmistakin asioista, joita et kenellekään muulle uskaltaisi paljastaa, pelkäämättä toisten reaktiota.
Me emme tuomitse, emme moralisoi vaan haluamme auttaa aina yhden
askeleen kerrallaan eteenpäin. Päivä kerrallaan - se riittää!
Olit sitten vielä odottamassa tarkempia tietoja mahdollisista kehityshäiriöistä, saanut varmuuden tai vaikka keskeytyksestä olisi jo vuosia, jos tuntuu siltä että haluat keskustella anonyymisti (pientä esittelyä odotetaan, mutta itse päätät miten paljon kerrot) suljetussa ryhmässä, jota ulkopuoliset eivät pääse kurkkimaan, olet tervetullut mukaan. (Emme valitettavasti ota mukaan alan opiskelijoita yms)
Jos haluat kysyä lisää tai rekisteröitymisen kanssa on ongelmia,
ota yhteyttä: sanna_keikkonen@msn.com tai kissa_krumeluu@msn.com"

Äh, mulla on maha sattunut koko päivän. Taitaa olla menkat tulossa. Vai ei kai ovis voi enää tässä vaiheessa olla?

Äh,
R


 
Ensiksi pahoittelut kaikille huonoja uutisia muodossa tai toisessa saaneille. :hug: Tännekin on tullut harmillisen paljon uusia minun jälkeeni, vaikka en itsekään ole kauaa tänne listalle kuulunut. :/
Poimintana viimeksi tulleelle sarpulle Tervetuloa minun puolestani. :) Tuo keskenmenojen määrä kuulostaa hirvittävältä ja mahdollisesta yhteydestä homeeseen en ole ennen kuullut. Kiitos asian esiintuomisesta.

Catalialle En osaa suoraa vastausta tuohon yrityksen aloittamiseen sanoa, sillä oma tilanteeni on kuitenkin niin monella tapaa erilainen. Itselläni todettiin tuulimuna 14.1, jolloin viikkoja olisi pitänyt olla 11+4 tai 10+4. Minun tapauksessani annettiin ohjeeksi, että jälkivuodon ajaksi yhdynnät pois ja tämän loputtua seuraaviin kuukautisiin asti kondomin (vai yleisesti ehkäisyn?) kanssa. Ja kun yhdet kuukautiset ovat tulleet, voi alkaa yrittämään. Itselleni sanottiin ettei jälkitarkastus ole pakollinen, mutta itse haluan käydä tarkastuksessa, vaikkei siellä ultrausmahdollisuutta olekaan. Eli olettaisin, että myöhäiseen keskenmenoon pätevät samat ohjeet kuin tällaiseen vähemmän edenneeseen ellei muuta ole selvästi erikseen painotettu. Voin olla väärässäkin, toivottavasti joku enemmän asiasta tietävä osaa korjata.

Seuraavaksi tuleekin sitten omaa napaa ja myös tietoa vuodosta. Anteeksi tuosta vuoto-osuudesta jo etukäteen. :) Itse sain toisen satsin cytoteccejä 18.1, kun edellisenä päivänä saadut eivät auttaneet tyhjennystä tarpeeksi. Jo seuraavana päivänä vuoto oli niukkaa, pelkkää ruskeaa tuhrua (pärjäsin hyvin pikkuhousunsuojalla) ja jatkui sellaisenaan, kunnes pe 29.1 vuoto runsastui ja muuttui kuukautisiksi. Runsaampi vuoto kesti vain 2-3 päivää ja kaikkiaan 4 päivää. Oletan tuon vuodon olleet ekat kuukautiset, sillä nyt vuodot ovat loppuneet. Ei edes tuhrua, jee! :) Varmistukseksi tein eilen ja tänään aamusta raskaustestin, jotka molemmat ovat mielestäni selviä negoja. Testinä oli nettikaupasta tilattu David raskaustesti, jonka herkkyys on 10. Lisään tähän vielä kuvan, jotta voisitte kommentoida, onko tuo haamu vai pelkkä viivanpaikka. Toivottavasti onnistun. Vaikka tuo olisi haamukin, niin silti se tarkoittaisi, että hcg on jo hyvin alhainen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5690577.jpg
Muoks. Muutin linkin ilman pikkukuvaa olevaksi, sillä sivun lataus kesti kauan ehkä pikkukuvan takia.
Olen lukenut huonoja kokemuksia noista Davidin testeistä, mutta toivon että tuo olisi toimiva yksilö ja hcg-arvo olisi tosiaan laskenut jo alas. Harmikseni huomasin, että nuo testit ovat kapeampia kuin normiraskaustestit, vain 3mm leveitä. Eipä niitä saman merkin ovistestejä aleta leikkelemään enää kahtia. :)
Minulle voisi siis listaan lisätä, että kp7. Kierron pituudesta en osaa sanoa, sillä kerkesin saada vain yhdet kk:t pillereiden lopetuksen jälkeen ja silloin kierto oli 33. Ennen pillereitä kierto oli epäsäännöllinen ja vaihteli useilla viikoilla. Jälkitarkastus neuvolalääkärillä on 19.2, jota ennen otetaan hcg-arvo varmuudeksi verestä. Toivon kovasti, että olisin päässyt asiassa näin vähällä ja ikäviä yllätyksiä ei tulisi myöhemmin. Olin jo henkisesti varautunut mahdollisiin tulehduksiin ja pari kuukautta kestävään vuotoon. Nyt selvisin vähän yli 3 viikkoa kestäneellä vuodolla.

Anteeksi pitkä sepustukseni, mutta ehkä se tarkoittaa, että tarvitsen teidän henkistä tukeanne ja paikkaa missä on saman kokeneita. :) Mies kun jo joutuu kuuntelemaan samat pähkäilyni ja tiedotteet kehon toiminnoistani, niin on hyvä saada vertaistukea.
 
ollaanko vaiko eikö olla, siinäpä vasta pulma...mä en ymmärrä missä ne mensut viipyy |O kerta limakalvo oli 10mm viime viikon maanantaina niin luulis jo tulleen (ellei sitten ole jo uusi kasvamassa :heart: ) mutta aikaista edes sille testatakaan...

tämmösiä mietin et te joilla muilla ollut myöhäinen keskenmeno, niin miten teitä on neuvolassa seurattu? onko ollut neuvolan puolesta alkuraskauden uä? ja sit normi uä ja sit se np-uä? kun toivoisin itse ainakin sitten jos ja kun testi näyttää plussaa niin pääsisin ar uä:een... ja miten sitten loppuraskaus on seurattu?

aaveelle paljon onnea pikkuisesta sätkijästä :heart:

Ja miulle sanottiin et kahdet menkat ois hyvä olla välissä, mutta en ymmärrä miksi? kerta ei kaavintaankaan joutunut, niin minä en oota kuin yhet...ei mulle mitään tuosta kohdunkaulan toipumisesta ym oo sanottu mitää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
ollaanko vaiko eikö olla, siinäpä vasta pulma...mä en ymmärrä missä ne mensut viipyy |O kerta limakalvo oli 10mm viime viikon maanantaina niin luulis jo tulleen (ellei sitten ole jo uusi kasvamassa :heart: ) mutta aikaista edes sille testatakaan...

tämmösiä mietin et te joilla muilla ollut myöhäinen keskenmeno, niin miten teitä on neuvolassa seurattu? onko ollut neuvolan puolesta alkuraskauden uä? ja sit normi uä ja sit se np-uä? kun toivoisin itse ainakin sitten jos ja kun testi näyttää plussaa niin pääsisin ar uä:een... ja miten sitten loppuraskaus on seurattu?

aaveelle paljon onnea pikkuisesta sätkijästä :heart:

Ja miulle sanottiin et kahdet menkat ois hyvä olla välissä, mutta en ymmärrä miksi? kerta ei kaavintaankaan joutunut, niin minä en oota kuin yhet...ei mulle mitään tuosta kohdunkaulan toipumisesta ym oo sanottu mitää
Minulla oli toukokuussa tuulimunaraskaus ja kun siitä sitten informoin terkkaa jälkikäteen, niin hän sanoi, että seuraavassa raskaudessa voidaan laittaa ultraan jo heti 5-7 viikoilla. Eli ellei sitä kukaan sinulle sitten aikanaan ehdota, muista se pyytää. Minulla tuulimuna meni viikolle 13 ja kyllä harmitti jälkeenpäin, kun kaikki nuo viikot olin ollut muka "raskaana" ja elellyt sen mukaan, vaikka sisällä kasvoi vain istukka.

 
Onnea Sinimarjalle ja aveelle!

Ja tervetuloa joukkoomme Mutzilla ja sarppu. Mutzillaan olenkin jo tutustunut toisaalla.

ON Ja johan myrkyn lykkäsi! Lääkäri soitti labratuloksia: ei enää raskausmateriaalia, alle 5. sanoi, että ei kun jatkamaan. Ihmettelin ristiriitaa eilisiin ohjeisiin (2 kierron tauko). -No, voihan se ihan hyvä olla antaa ruumiin ja mielen palautua. Mutta en näe välttämättömäksi. Sitten utelin niistä disperineistä. -Kuka sinulle niin on sanonut? Ai eilinen lääkäri. No, ne nyt oli yhteen aikaan muotia, mutta ei niistä ole oikein mitään näyttöä. Minusta nyt jatkatte samaan malliin kuin ennenkin ja jos seuraavaksin menee kesken, niin sitten menette yliopistolliseen lapsettomuustutkimuksiin ja jos ne antaa perustetta sille, niin sitten.

Eli täh? Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Pikaopiskella naistentautien lääkäriksi ja sitten itse osata päättää? Aika lujaa menee ristiin :headwall:
 
4.2. TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 7/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 13/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 14/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 21/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 23/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 30/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 39/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 41/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 45/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 3/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 5/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 10/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 18/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 22/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 22/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 26/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 27/
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 2/28
Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 5/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 13/28-30
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 14/27
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 15/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 23/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 27/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 28/
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 8/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 17/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
Mutzilla: Osanottoni kokemastasi keskenmenosta :hug: Lisäsin sut jo listaan esikoista kuumeileviin, ilmottele jos on korjattavaa!

sarppu: Samoin sinulle iso läjä :hug: haleja, kertakaikkiaan olet kovia kokenut sinäkin! Tuo home-info oli todella hieno juttu, aika loogistahan se on nyt kun ajattelee, miten kamalia se home voi saadakaan aikaan! Kiitos siis infosta. Älä menetä toivoasi, ethän! Haluatko listalle mukaan? Ilmottele tietojasi niin laitamme listalle, voit toki taustaillakin, jos se tuntuu paremmalta tässä kohtaa.

tillukas: Aikamoista sekamelskaa :hug: Monena tässä pitäisi olla, siltä tuntuu näiden keskenmeno-asioiden ja muidenkin juttujen kanssa, pitäisi olla juurikin naistentautien lääkäri, juristi, psykologi.. Kai se sitten meinais, että uutta putkeen?

ON: kp26/27 :x Voi sentään, kun tekis mieli jo alkaa testaamaan :ashamed: Eilen oli ruokahalu ihan hukassa ja kuvotti koko päivän. Vatsaa nippaa, mutta NIINKUIN ENNENKIN, se voi enteillä yhtä lailla tätiä. Mä en tiiä, jaksanko tätä rumbaa mutta ei oikein ole muuta vaihtoehtoa.
Sain eilen kuulla, että eräs ystävän ystävä on 8. viikolla raskaana, hän koki keskenmenon syksyllä viikolla 22.. Olivat päättäneet jouluna yrittää uutta, ja heti tärppäs. Yritän olla iloinen, ainakin kyseessä on pari, joka todella toivoo lasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Huomasitteko muuten, että Laralla on taas jännät paikat. Toivottavasti saa maanantaina hyviä uutisia.
Minäkin olen seuraillut tätän Laran touhua jo pidemmän aikaa. Ja lueskelin silloin sitäkin ketjua, jossa jotkut täällä kävivät ihan aiheesta kirjoittamassa ja Lara sitten otti siitä nokkiinsa. Naureskelin koko touhulle taustalla vaan kun en silloin vielä täällä kirjoitellut.

Saas nähdä mitä maanantai tuo tullessaan. Pitänee tosiaan toivoa hyviä uutisia, vaikka en itse kyllä mitenkään jaksa siihen uskoa. Toivotaan silti, että saisi raskaana oloaan jatkaa.
 
Juu, Laran superketjut taas sekä odotus- että kuumeilupuolella.. Sanoi lopettavansa palstakirjottelun, mutta tuntuu että joka toinen ketjun aloitus on hänen käsialaansa. Eikä siinä mitään, nyt oli jo siinä hcg-ketjussaan myöntänytkin, että tais mennä vähän yli aiemmin. Että edistystä, ehkä? Toivotaan hyviä uutisia maanantaille. Tosin tässä alkaa olla itsellä sen verran jännät paikat, että omanapaiseks voi toiveet mennä =)
 
BlodeMonsoon: öö..anteeksi kun en tarkemmin laittanut, kolmatta elävää siis kuumeillaan meille, jos kaksoset laskee mukaan niin miulla on 4 lasta :heart: :heart: esikoinen 2004 ja kuopus 2007 ja kaksoset syntyivät 1.1.2010
 
mutzilla,pahoittelut kokemastasi,ihan liian ikävää... :hug: Tervetuloa keskustelemaan meidän kanssamme :flower:

Aveella ihania ultrauutisia :heart:

Tillukas,Juu,ihan lekurista kiinni...ja heidän henk.koht mielipiteestä...et mitä ohjetta saa |O Suosittelisin menemään kultaista keskitietä,voiko niistä disperineistä haittaa olla? Jos ei ja itestä tuntuu et apua tarvii,niin....Tai sit kolmannen gynen mielipide...

BM,Plussatuulia+++ :whistle:

Täällä muutes lopahti taas halut pikkasen ehkä aikasessa...sama oli viimekierrossa ja vissiin sitä edellisessäkin :whistle: Ei niikun jaksa vetää tätä kiertoa loppuun asti kunnialla :ashamed: Aluks noita petipuuhia harrastaa innoissaan ja sit hyytyy loppuakohden :D Meinaan vaan et jos vähänkin myöhemmin ovis on kun mitä kuvittelee,niin ei kyl vältsist riitä...
Nooh,näillä mennään.

Yks positiivinen juttu :attn: Ei oo ollu yhtään paha olo,vaikka viime su oli pikkasen enteilevää ellotusta. Mullahan siis viimeset pari kolme kiertoo oviksesta lähtien paha olo samalla lailla kun jos olis raskausoireena pahoinvointi ja edellisen keskenmenon jälkeen kärsin samasta. Olisinkohan nyt vihdoin "parantunut" B)

Piprane ema,sullakin jännät paikat...plussatuulosia!!!
 
Mutzilla: siirsin sut oikeaan paikkaan ja laitoin KM:n sijaan ES eli ennenaikainen synnytys, jos sopii. Kun nyt viime aikoina on joukkoomme tullut muutama, jolla keskenmeno on tullut myöhäisessä vaiheessa ja synnytys on tapahtunut, joten lienee hyvä idea käyttää oikeaa termiä. On nämä kurjia asioita, ei voi mitään. Listaa tehdessä sen varsinkin huomaa, miten montaa ihmistä ja heidän perheitään keskenmeno on kohdannut :'(
 

Yhteistyössä