KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Näistä termeistä: mulla keskenmenoja rv 20 ja rv 21 ja kuulemma eivät ole ennenaikaisia synnytyksiä, vaikka olen synnyttänyt elävänä. Ei siis kohtuun kuolleena. Sitä rv 20 eräs lääkäri kutsui ennenaikaiseksi , mutta kuulemma raja on nykyään rv 24 muistaakseni. Tuntuu julmalta, mutta näin lääketiede määrittelee....VAikka synnytyshän on aivan se ulkoisesti katsottuna on. Eli tällaista.
Mulla on nyt tulossa täti,että fiilikset on aika alhaalla.
Mutzilla, mulla oli rv 21 km jälkeen tai synnytyksen jälkeen aika sekasin kierrot. Jouduin terolutejakin syömään, kun ne katosivat. Mut suht. pian pääsin normiin. Keho on kokenut isoja asioita ja aikansa ne vievät.
Mulla oli muitakin juttuja, joita piti tarkistella, joten yrityslupa tuli vasta joulukuussa.
Voimia sinulle , kuten kaikille muillekin. :hug:
Mä kattelen nyt vähän aikaa tätiä ja sitten uuteen kiertoon.
 
Ajattelin tulla pikaisesti kertomaan ultrakuulumisia. Eilen siis kävin varhaisultrassa, ja kaikki oli kunnossa. Sydän löi ja koko oli viikkoja vastaava. Oli helpottavaa nähdä, että joku oikeasti masussa on. Mutta eipä se vielä tarkoita mitään varmaa. Vasta jos seuraavassa ultrassa löytyy elämää, niin alan uskoa että tällä kertaa voimme saada vauvan syliin asti.

Paljon voimia kaikille ja uusille vielä extra :hug:

Eelis 8+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Mutzilla: siirsin sut oikeaan paikkaan ja laitoin KM:n sijaan ES eli ennenaikainen synnytys, jos sopii. Kun nyt viime aikoina on joukkoomme tullut muutama, jolla keskenmeno on tullut myöhäisessä vaiheessa ja synnytys on tapahtunut, joten lienee hyvä idea käyttää oikeaa termiä. On nämä kurjia asioita, ei voi mitään. Listaa tehdessä sen varsinkin huomaa, miten montaa ihmistä ja heidän perheitään keskenmeno on kohdannut :'(
Kiitos, viikkoja oli meillä 18 synnytyksen tapahtuessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinja:
Mutzilla, mulla oli rv 21 km jälkeen tai synnytyksen jälkeen aika sekasin kierrot. Jouduin terolutejakin syömään, kun ne katosivat. Mut suht. pian pääsin normiin. Keho on kokenut isoja asioita ja aikansa ne vievät.
Mulla oli muitakin juttuja, joita piti tarkistella, joten yrityslupa tuli vasta joulukuussa.
Voimia sinulle , kuten kaikille muillekin. :hug:
Mä kattelen nyt vähän aikaa tätiä ja sitten uuteen kiertoon.
Juu mulla tosiaan vaan tuo limkalvo enteili viikko sitten maanantaina kuukautisia,kun se oli 10mm jo
 
5.2. PERJANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 8/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 14/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 15/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 22/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 24/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 31/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 40/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 42/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 46/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 4/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 6/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 11/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 19/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 23/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 23/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 27/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 28/
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 1/28-30
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 3/28
Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 6/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 14/28-30
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 15/27
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 16/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 24/
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 29/
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 9/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 18/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
avee ja Eelis: Ihania, niin ihania uutisia! Voi kun pääsis sinne teiän kans odottavien puolelle, ei voi mitään että sitä kyllä toivoo niin (no ei kai täällä muuten kuumeiltais :) ) Onnea teille hirmuisesti :flower: :heart:

piprane ema: no niin, arvaa saanko nyt oltua testaamatta kun mulla kans kierron vika päivä menossa :LOL: Koko yön ja aamun pohdin, että testaisko vai ei, ja sit kuitenkin ajattelin, etten sitä negaa halua nähdä :ashamed: Mutta nyt sitten viiva vahvistumaan ja korkataan helmikuun plussa-lista, eiks niin ++++ :whistle:

Termistöstä vielä: Minähän en siis tosiaan mikään asiantuntija näissä ole. Olen päivittänyt listaan muutaman kuumeilijan nimikkeellä ES ihan sen vuoksi, että joku pyysi oman tilanteensa kirjaamaan niin. Henkilökohtaisesti olenkin sitä mieltä, että jos kokee läpikäyneensä ennemminkin synnytyksen, kuin keskenmenon, niin ennenaikainen synnytys on silloin sopivampi nimike. Termeillä ei sinällään minulle ole väliä, mutta näiden kahden eron tunteville sillä varmasti on merkitystä.

ON: No tuossahan ne tuli aiemmin kuvailtua aika hyvin tämänhetkiset tunnelmat. Yöllä nipisteli mahaa, mutta ei mitään repäisykipuja ole ollut eli pelkään niin tätiä.. Etova olo jatkuu, mutta luulen johtuvan ihan jännityksestä, ettei ruoka maistu. Halpistestejä on pari paketissa, niitä hypistelen vessareissuilla ja tutisen. Voiko nolompaa enää olla :headwall:
 
Avee ja Eelis: :flower: :flower: :flower:
BlondeMonsoon: Minulla myöskin menossa tänään oletettu kierron vika päivä. Pakko kuitenkin tunnustaa, että kun kaapissa oli kaksi digitestiä, ni tein niistä toisen Jo (ihan nolouden huipentumaa tämäkin!!!) pari päivää sitten...No tietenkin tuli teksti EI RASKAANA. Miten sitä voikin näin höyrähtää. Normaalisti luulen, et osaisin olla testaamatta liian aikaisin. Nyt en aio testata, sillä olen tuntevinani jo selkeitä menkkajuttuja. Tsempataan kuitenkin vielä! :heart: Termistöstä: Itsestäni tuntui tosi pahalta, kun lääkäri sanoi sairaalassa, että keskenmeno taas tuli. Itse koin sen ihan jonain muuna, vaikka poikanen olikin jo enkeli ennen synnytystä. Omituisia nuo viikkorajat näissä.
Piprane Ema: Jihuu!!!Vahvistumistuulta sinnepäin. =)
 
BlondeMonsoon: koita toki malttaa vielä jos suinkin pystyt =) Itse olen semmonen hätähousu aina, että sit sitä saattaa pettyäkin kovasti ku täti yhtäkkiä tuleekin..

kiitos kaikille peukuttajille, toiveet on korkealla :hug:
 
Pitihän se viikonloppu korkata sitten negatiivisella testillä :ashamed: Testi oli Biocard, ja harmikseni siinä ei ole mitään mainintaa herkkyydestä. En löytänyt mitään netistäkään. Ottaa päähän, niinkuin arvata saattaa. En tajua, miksen vain voi olla testaamatta, kun kuitenkin tasan tiesin tuloksen jo etukäteen. Oon NIIIIIIN kypsä itseeni tällä hetkellä.
 
Omaa napaa taas, kävin ultrassa ja nyt on kaks viikkoo ku oin ne cytotekit tyhjentääkseni... nyt oli kohtu tyhjä ja ovulaatio tapahtunut ja vielä molemmista munasarjoista.. kromosomit kunnossa molemmilla ja vauvaa saa yittää ens menkkojen jälkeen eli kaks viikkoo.... lääkäri sanoi että hyvin toimii hormoonit ja kaikki kunnossa....
olen niin onnellinen ja toivon kaikille paljon onnea yrityksissänne!!!
 
piprane ema Todella suuret pahoittelut ja voimahalaukset, kun ei se haamu kerennyt vahvistua. :hug: :( En varmaan itsekään olisi jaksanut odottaa testausta, jos tuntisin mahdollisia raskausoireita. Ja kun ne raskaus- ja menkkaoireet saattaa olla niiiin samanlaisia. :/

Onnellinen x5 Ihanaa kuulla, että kromosomeista ei löytynyt vikaa. :flower: Olen lueskellut juttujasi ja "kromosomihuoliasi", kun samassa elokuun pinossa oltiin. Onnea paljon yritykseen. :)

Omaa napaa: Eipä niitä vuodottomia päiviä montaa kerennyt olemaan, kun taas tuhruttelee. Tätäkö se on tästä eteenpäin. :(
 
Tuittu onko sulla nytten ekat menkat keskenmenon jälkeen? Nehän voi aluksi tuhrutella!!! Nyt oe onnellinen tuhruttelusta sehän on hyvä merkki hormoonitoiminnasta! Mulla tuhruttelee aina ennen menkkoja noin viikon verran ja johtuu keltarauhashormoonista ja sehän on hyvä raskautta ajatellen. Mä oon tullu tosi helposti raskaaksi, ekaa yritettiin yli vuosi mutta sitten se alkoikin onnistua..eli kaikille esikoista haaveileville, vuosi ei tarkoita etteikö onnistuisi,mullakaan ei löytynyt mitään vikaa silloin ku tutkittiin sen vuoden jälkeen...välillä se vaan antaa odotuttaa..tiedän tuon tunteen ku pelkää ettei saa lasta...voimia kaikille!!
 
piprane ema kyllä pääset tutkmuksiin..silläkin syyllä että on keskenmenoja ja niille yritetään hakea syy, sehän käy sun terveyden päälle. Sillä ne mutkin tutki, tuun kyllä raskaaksi mutta sitten menee kesken. Soitat polille ja selität tilanteen.Voimia!!! :hug:
 
Onnellinen Mulla jäi tyhjennyksen jälkeen tuhruttelu päälle, jotka lopulta muuttuivat menkoiksi viime pe. Ne kesti vain pari päivää ja olivat jo loppuneet, mut nyt taas jatkuu. Eli tuhruttelu tuli lopussa. Mä söin syksyyn asti e-pillereitä 5 vuotta, joten en kyllä edes tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Voikohan sitä ovuloida, vaikka tuhruttelisi koko kierron vai onko sillon toivo menetetty?
 
menkkojenkin aikaan voi ovuloida!! Ja jotkut tuhruttelee silloin ku on ovulaatio..Lääkäri kysyi multa tänään että onko vuotoa kun on ovulaatio. Olen kuitenkin sitämieltä että on parempi odottaa muutamat menkat km:stä.Sitten on ainakin varmaa ettei km ole vaikuttanut uuden raskauden kehittymiseen, mulla ei tullut niitä menkkoja ennen ku tulin uudelleen raskaaksi ja keskenmeni sekin, ruskuaispussi oli epänormaalisti kehittynyt, sitähän ei nyt tiedä mistä se johtui mutta mahdollisesti liian nopeasta raskaaksi tulosta. Mulla on ovulaatio melkein samantien ku menkat loppuu eli tosi alkukierrosta kp8-10 ja testit on näyttäny plussaa jo kp 20 kierto on 28 päivää... Toisaalta ärsyttää ku on kovat ovulaatiokivut, joutuu hampaat irvessä touhuun :LOL: mutta toisaalta tiedän oviksen tarkalleen eikä tarvi tikuttaa..
 
Arvon Ladyt! Pahoitteluni, en ole taas moneen päivään ehtinyt tänne lukemaan oikein ajatuksella juttujanne ja tänne on tullut tosi paljon tekstiä! En ole siis ihan viimeisimmän ajan hermoilla mitä kenellekin on ennättänyt tapahtua, mutta ISOT :hug: KAIKILLE sitä kaipaaville! Yritän tahkota huomenna ajatuksella kaikki uusimmat kirjoituksenne läpi...mulla jatkui taas opinnot, niin on huomattavasti vähentynyt aika koneelle joutamiseen.

Omia kuulumisia pikaisesti sen verran että oon kuullostellut koko tämän viikon ihmeissäni joko mun menkat vois tehdä tuloaan! Menkkamaisia tuntemuksia on ollut pitkin viikkoa ja kaavinnan jälkeiset tuhruttelut on loppunut vallan (se pieni kaavintahan tehtiin ke 27.1.). Alkuviikosta tuli valkkaria aika runsaasti mut en muuten olis tarvinnut enää mitään suojaa.
No mutta mitä tapahtuikaan tänään...mun aavistukset ja tuntemukset tais olla ihan oikeessa ja mulla tais oikeasti alkaa menkat tänään! Voiko se olla mahdollista?! Tänään siis tasan kp 28 keskenmeno vuodoista!
Tuntuu vaan niin uskomattomalle että päivälleen tasan neljä viikkoa sitten alkoi keskenmenoa edeltänyt tuhruttelu...sillä viikolla mulla olis kuulunut olla menkat muutenkin ja nyt tasan kuukausi eteenpäin ne tuli taas!
Voikohan olla että se kaavittu istukan pala olisi ollut niin pieni ettei olis pitänyt elimistön hormonitasoa kuitenkaan enää "raskaana"? Tuo vuoto on niin selkeen kirkasta verta, ihan kuin menkoissa eikä mitään tuhrutteluakaan, että ihmeenä pidän jos tää oliskin nyt ihan jotain muuta. Ja mulla on ollut pitkin viikkoa menkkatuntemuksia mahassa.
Palauttakaa mut vaan takas maan pinnalle jos näätte siihen aihetta? Täytyy myöntää melkein pääsi kiljaisu veskissä ja hymy nousi korviin. Uskomattomalle tuntuu että kroppa olis palannut näin nopeesti ruotuun. Toivottavasti onkin!
Voisko olla mahdollista et tuulimunasta palautuis nopeammin? Sitähän en siis tiedä, oliko se tm vai km.
Mä olin kuvitellut et meillä olis miehen kanssa oikein siirappinen vkl, mut muuttuikin ainakin makuukammarin puolelta hiljaisemmaks. Mut mies totes ihanasti et sit voidaankin ensi viikolla jatkaa harjoituksia huoletta hyvillä mielin :)
Toivottavasti mä en oo nyt väärässä, mut ainakin nää tuntuu(ja näyttää) ihan menkoille. Hämmentävää kaiken tämän epäonnen jälkeen!

SORRY tämä omanapainen kirjoitus!! Mä päivitän pääni teidän kuulumisista ehdottomasti huomenna. Onnea vielä plussanneille, ehdin huomaamaan että heitä ainakin oli tullut! Hieno kk:n avaus! Sitä samaa toivon muillekin mimmeille! :)
 
En oo viikkoon melkein kerenny tänne ollenkaan ja tosi paljon oli ikäviä uutisia tullut... :hug: kaikille!

Melina: Mä toivuin tuulimunasta tosi nopeesti. Menkat tuli heti ajallaan ja kierto oli heti suht säännöllinen. Ensimmäinen spontaani keskemeno rv 9 oli kyl sellastaki sekasortoo vuodon ja menkkojen kans, et vasta noin puolen vuoden päästä oli jotain tolkkua kropassa.

tuittu ja onnellinen: Mulla ei oo koskaan ollu mitään tuhrutteluja, mut heti ku hormonimääriä on lisätty niin oviksen aikaan tuhruttaa ja ennen menkkoja.

Täällä dpo 4 tai 5 menossa ja en kyl tiiä miten saan nää pari viikkoo menee nopeesti! Aloitin luget toissapäivänä ja ihana huomata ettei oo mitään sivuvaikutuksia. :)
 

Yhteistyössä