KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Catalia, kaikilla tavoilla yrittävät mahtuvat mun puolestani joukkoon, samalla asiallahan tässä kuitenkin ollaan :) ! Tässä pinossa se yhdistävä tekijä ei taida olla lähtötilanne/vauvantekotapa, vaan se, että me kaikki olemme menetyksen/menetyksiä kokeneita... Tsemppiä ja plussatuulia myös siihen suuntaan :whistle: !
 
Lääkäri neuvoi, että odottais yhden menkat ensten uutta yritystä... Mutta kun täällä kerran sanotaan että ei tarvitse odottaa niin mitäpä siä turhia sitten pitkittelemään uutta yritystä, heti vaan peitot heilumaan kunhan tilanne sallii ;)
 
BlondeMonsoon: En tiedä rohkenenko listoille tai kannattaako? En oikeasti haluaisi toivoa enää mitään. Toki toivon, mutta samalla pelkään. ja toisaalta tämä toivominen on jo vienyt puolet elämästäni.

Kun meidän toinen poikamme oli saanut alkunsa, olin juuri päässyt henkisesti tasapainoon itseni kanssa. Olin sujut sen kanssa, ettei meille enää tule toista lasta. Sitten olinkin raskaana, ja jouduin tekemään päätöksen raskauden keskeytyksestä. Tämän jälkeen halusin epätoivoisesti raskaaksi. Menetin vielä ne kaksi vauvanalkua.

Nyt kakkosen synnytyksestä on kulunut viisi vuotta. Taas viisi vuotta, jotka meni päästä tasapainoon sen ajatuksen kanssa, ettemme enää koskaan saa toista lasta.

Ehkä minun on vain aika luovuttaa, mutta haluaisin roikkua taustalla tai kannustusjoukoissa tai jotain. jos kaikille sopii?!
Haluan kuulua jonnekin, jossa ymmärretään menetys - en halua olla vain Mitäs nyt?in kirjoittaja, vaan ottaa kantaa ja kommentoida aina välillä jonnekin, jossa suru, tuska ja toisaalta suuri ilo ja riemu voidaan jakaa 100%sti.

Teillä ei ole vielä taustailijoita. Jos sellaisia ei haluta, niin liityn listoille. Esikoislapsi on 05/01, (miten kirjataan keskeytys? Siitä tunnen edelleen suurta syyllisyyttä - olisiko minun vain pitänyt antaa raskauden mennä omia menojaan, vaikka lopputulos olisi ollut joka tapauksessa kuolema??? - tämän asian kanssa painin edelleen tänä päivänä), joka tapauksessa keskeytys 10/06, ja tämän jälkeen km 09/07, km 07/08.

En halunnut nähdä tuota listaa, mutta siinä se nyt on! Keskeytys on edelleen musta aukko mielessäni. Sitä en pääse yli. se ahdistaa. En ole koskaan kuulunut millekään listalle, joten se varmasti pelottaa, kuten se, että jää sinne yksin :ashamed:

Ja kyllä olen kysellyt vyöhyketerapeutilta "korvaavaa" henkilöä, mutta "samalla tasolla" olevaa henkilöä ei ole lähiseuduilla. Enkä halua lähteä kenen vaan hoidettavaksi, sillä toivo nousee silloin turhaan. Olen jo oppinut suojaamaan itseäni jossain määrin...

sasuma ja Jaja78 kiitos teillekin tervetulotoivotuksista! Meillä ei olla enää aikoihin harrastettu ovis-peuhauksia. Olen siitä kiitollinen, että meillä parisuhde on kestänyt kaiken tämän, ja paljon enemmän. Mies on mukana kaikessa, ja enemmänkin. Hän on minun sydämeni valo <3 poikamme lisäksi <3. Sasuma - me emme ole koskaan odottaneet mitään. Kunhan vuoto on loppunut, niin olemme sekstailleet kuten ennenkin. Tästä ei meille ainakaan ole ollut mitään haittaa.

Ninnatar ja viirukissa. Kiitos teillekin!

Neilalla on sekavat tilanteet. Otan osaa. Toivottavasti tilanteesi selviää parhain päin.

Rinja - kiitos sinullekin!

Imoen! Kiitos, ja olen niin pahoillani <3

Miiak - voimia tulevaan :hug:

Onnellinen x5 olen pahoillani. Sinulla on paitsi lapsia, myös menetyksiä. Ikävä kyllä olemassa oleva lapsi tai tuleva sellainen, ei korvaa menetystä, vaan molemmat elävät vahvasti mielessä - näin ainakin itse koen. Toki elävä lapsi on elävä, mutta ehkä ymmärrät mitä tarkoitan? Toivottavasti seuraava kerta tuo taas lapsen syliin asti!

Repa - halaus lämmittää aina :heart: . Kiitos!

Imoen :heart: Itse en vuotanut alkuraskauden keskenmenossa hurjan pitkään, mutta kivut olivat sitäkin kamalammat. Oksensin ja vatsa oli sekaisin. Toivottavasti olosi ei mene kovin pahaksi!

Tillukas. Taas kiitän tervetulotoivotuksista! Jännityksellä odotan, jospa sinulla onnistaisi.

SpanishDancer. Ymmärrän hyvin tunteesi. Minä tunnen syyllisyyttä siitä, että toivon toista lasta "liian paljon". Miksi en voisi vain tyytyä yhteen? Mielestäni olen hukannut liikaa aikaa toivomiseen, yrittämiseen ja "surkutteluun". En ole ollut aina läsnä, vaikka olisin voinut olla.
jatuksilleen ja toiveilleen ei kuitenkaan voi aina mitään. Nyt olen yrittänyt keskittyä muihin asioihin, mutta kuten huomataan - vielä en voinut hylätä ajatuksiani täysin. Minä olen kuitenkin tahkonnut jo niin pitkään ja niin turhaan, että olen lähes valmis luovuttamaan. En kuitenkaan täysin.

sintsu78. Meilläkin sairastetaan lähes taukoamatta. Johtuu siitä, että meillä (minulla ja pojalla) on astma. Minulla on infektioyliherkkyys, joka ilmeisesti on pojallakin. Olemme kuin "imureita", mitä tulee erilaisiin flunssiin, vatsasairauksiin ym.
Jos toinen meistä sairastuu, niin toinen saa sen heti perään. Ikävä kyllä mieskin on alkanut viime vuosina sairastella, vaikka hän on aiemmin ollut hyvin "vastustuskykyinen".

Riinu ja muut. Meillä ei ole toivetta lapsen sukupuolelle. Itse koen kuitenkin tulevani paremmin toimeen poikien kanssa, kuin tyttöjen. Tämä johtuu varmasti siitä, että minulla ei ole juurikaan naispuolisia ystäviä (ei ole koskaan ollut), vaan suurin osa on miespuolisia.

Mutta nyt olen täällä, ja te olette naisia, joten minullakin on toivoa :)

piprane ema peukkuja pitelen sinulle. Mitä nimimerkkisi tarkoittaa, jos saa kysyä?

Catalia - otan osaa menetykseen! En usko, että kukaan haluaa teilata teidän yritystänne. Meitä on joka junaan, eikä mikään niistä ole parempi kuin toinen.

Toivotar-80. Sinulla on hieno nimimerkki. Toivotar! Kuulostaa todella vahvalta naiselta. Kunpa itsekin olisin sellainen <3 .

Jatkossa en välttämättä aina ehdi käydä kaikkia tekstejä läpi. Välillä ehdin hyvin harvoin koneelle, mutta teen parhaani, ja pyrin lukemaan kaiken. Olen kyllä lukenut koko ketjun läpi, mutta en vain jaksa muistaa kaikkia käänteitä - pahoittelut siitä!

ON: Minulla on kuukautiset alkamassa. Kierrot ovat vaihdelleet nyt viime vuosina 18-42 päivää. Tunnen kuitenkin merkit. Nyt on kp 28. En seuraa ovista muuten kuin tuntemuksilta. Mennään kuitenkin ihan ajassa. Vuoto alkaa varmaan huomenna jossain vaiheessa... Voi kun voisi vain luovuttaa, ja antaa periksi :ashamed:
 
Piti jo aiemmin kirjoittaa kiitokset lämpimästä vastaanotosta pinoon, mutta nyt siis Kiitos, että tällainen porukka täältä löytyi. Vaikka jokainen meistä onkin liikaa tässä pinossa.

Voi HopeaQ, en voi olla liikuttumatta kun luen kokemuksistanne ja tunteistasi. Onneksi sinulla kuitenkin on ripaus toivoa vielä jäljellä, :hug: sinne.

Ja kaikille muillekin :hug:

sasuma jotkut ovat kertoneet, että yksi syy, miksi kehotettaisiin odottamaan ne yhdet menkat on, että raskauden keston määrittäminen olisi helpompaa. Osa lääkäreistä neuvoo odottamaan, osa ei. Varmasti myös joissakin tilanteissa kohdun limakalvon "paraneminen" liittyy myös asiaan, mutta en tiedä missä tapauksissa. Itseäni vaivaa se, että jos menkat ehtii tässä alkaa ennen jälkitarkastusta ja saisin oviksen tikutettua niin voiko sitä olla hyödyntämättä... Kun asiasta ei ollut mitään puhetta osastolla niin nyt vaivaa tämä kyllä. Voisiko jälkitarkastuksessa olla jotain sellaista, joka olisi tarpeellista saada tietää ennen yritystä? Kun raskaus oli niinkin pitkällä ja pojalla kehityshäiriöitä. Minullahan kohtu ultrattiin jo viikon kuluttua lääkkeellisestä hoidosta (eli 2 viikkoa sitten) vatsakipujen vuoksi ja todettiin silloin, että kohtu näytti siistiltä eikä mitään materiaalia näyttänyt olevan siellä enää. Minullahan istukka ja sikiö syntyivät siististi, istukkakin ilmeisesti kokonaisena. Yksi ainoa isompi hyytymä tuli vuotelun aikana ekalla viikolla, muuten ihan vaan veristä vuotoa.

Mietin, että ottaisinko yhteyttä osastolle, jossa olin vai gynen polille, jossa jälkitarkastus sitten joskus tehdään vai lähestyisinkö tuttua lääkäriä, joka sairaalassa työskentelee ja tietää tästä keskenmenosta ja ylipäätään meidän perheestä? Opiskelen itse kätilöksi ja olin samassa sairaalassa, jopa samaisella osastolla opiskelijan roolissa muutama viikko ennen enkelipojan synnytystä potilaan roolissa... Kyllä mun täytyy saada tietää voidaanko yrittää jo, mikäli menkat ennen jälkitarkastusta ilmaantuvat...
 
Catalia: tottakai olet tänne tervetullut siinä missä muutkin! Oli hienoa, että otit tilanteenne puheeksi, eipähän tule väärinkäsityksiä ja esim. kysymyksiä puolison siittiöiden liikkuvuudesta :LOL:

HopeaQ: Kyllä meillä tuo taustaryhmä on, jos se tuntuu helpommalta, pääsethän aina mukaan ns. kuumeilulistalle, jos siltä tuntuu. Arvelinkin, että keskenmenojen listaaminen voi olla rankkaa puuhaa, toivottavasti en pahoittanut mieltäsi, kun pyysin niitä listaamaan :hug:

Mietit, onko järkevää enää edes elätellä toivoa ja oma mielipiteeni on, että AINA ON TOIVOA. Sinäkin olet kokenut raskaaksitulon vastoin todennäköisyyksiä, ja vaikka keskenmenojakin on tullut, niin onnistunut raskauskin takana, joten mielestäni ei ole ollenkaan hullua pitää ajatusta yllä. Olet äiti, ja haluat olla sitä useammallekin lapselle, joten sinulla on täysi oikeus toivoon! Olen siis myös sitä mieltä, että jokainen äidiksi itsensä tunteva, vielä esikoisesta vasta haaveilevakin, on äiti heti kun kokee niin..
 
HopeaQ suotta ruoskit itseäsi siitä keskeytyksestä. Raskaus/vauva oli jo alunperin "tuhoontuomittu" :hug: . Olisin tehnyt tilanteessasi ihan samoin. Multa on kans abortoitu elävä sikiö/alkio pois, en tiedä kumpi se niillä viikoilla oli, koska se oli väärässä paikassa. Se oli todella kurja tilanne :'( (itkettää vieläkin, kun sitä ajattelee ), vaan minkäs teet... Se oli kaavinnassa vielä raasu elossa :'( "Sain" päättää, että kaavitaanko se pois vai pistetäänkö siihen myrkkypiikki (siis siihen, ei minuun). Oisko se piikki ollut armollisempi? Sitä en tiedä. Vaikeita päätöksiä, vaikka vielä vaikeampia niistä tulee, kun viikot kasvaa.
 
Catalia: tottakai saat olla tässä porukassa mukana, samanlaista tuskaa ja iloa se on meillä kaikilla "tekotavasta" riippumatta =)

HopeaQ: kiitokset ja täytyy kyllä sanoa, että sinä olet yksi niistä joka on saanut kestää enemmän kuin olisi tarvinnut..
mun nikkini on viroa ja tarkoittaa pippurista äitiä, sellainen minä olen :D
Ja kun täällä vähän ollu puhetta siitä, että kehtaako toivoa tai valittaa kun ei raskaudu jos lapsia on jo ennestään.. hmm.. oma tilanteeni on kuitenkin se, että olen eronnut ja 2 lasta on edellisestä liitosta ja ymmärrätte varmaan et haluttais se yhteinenkin pienokainen vielä tämän uuden rakkaan kanssa :)

Itse en tuomitse ketään oli niitä lapsia ennestään vaik kui paljon ku joka kerta kun ihminen haluaa oikein kovasti sen pienen ihmisen sisälleen kasvamaan se on voimakkaimpia tunteita maailmassa ja aina ihan yhtä suuri suru oli se keskenmeno kuinka mones tahansa tai sattuu se missä raskauden vaiheessa hyvänsä.. toki se on aina vähän raskaampaa ja raskaampaa jos odotus ehtii kovin pitkälle, mutta surullista aina..

no joo tässä aamullinen vuodatukseni :D toivottavasti tämä jaarittelu olisi merkki alkaneesta odotuksesta ;)
 
2.2. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 11/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 12/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 19/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 21/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 28/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 37/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 39/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 43/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 1/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 3/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 8/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 16/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 20/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 20/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 24/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 25/
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 11/28-30
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 12/27
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 13/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 21/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 25/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 26/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 27/28
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 6/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 15/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
Catalia Kai se nyt on se ja sama, millainen puoliso meillä itse kullakin on tai onko kaikilla edes sitä. Eiköhän meistä kaikki ajattele kaikki apuja saaneiden keskenmenot ainakin yhtä karuiksi paikoiksi kuin luomuraskauksissakin. Oli apujen saannin syy mikä vaan.

HopeaQ Uskon sen keskeytyspäätöksen olleen vaikea ja voisin kuvitella itsekin vastaavassa tilanteessa lopun ikääni painivani asian kanssa. Ehkä se oli lapselle paras näin. Hän ei joutunut kärsimään ihmisarvotonta elämää. Yhtälainen keskenmeno se minusta kuitenkin on, kun syynä on lapsen perustavaalaatua oleva vammaisuus ja karusti sanottuna jopa elinkelvottomuus.

ON No nyt voi päivittää kiertopäiväksi 1/?. Vuotoa tulee kuin härän kurkusta klomppeineen ja kivut on ihan riittävät. Eilen soitin äippäneuvolaan ja ihmettelin tilannetta, terkka pisti kiirellisen lähetteen äippäpolille. Se oli sitä mieltä, että näin monen raskauden jälkeen äiti tietää kyllä, onko raskaana vai ei. Huomenna aamulla menen polille ja tarkastetaan mikä on tilanne ja samalla keskustellaan jatkosta. Minä meinasin puhella noista suppareista, jotka alkaa kohta kiinnittymisen jälkeen. Kun minulla on sellainen olo, että siksi ei pienet pysy kyydissä, kun minun kroppani tuuppaa ne ulos samoin tein.
 
Halaus kaikille sitä tarvitseville :flower: :hug:

HopeaQ Minusta kuulut jo meidän "jengiin" :heart: Olen myös sitä mieltä, että jokaisen naisen tulee olla niin kauan toiveikas, kunnes vaihdevuodet tulevat ja kuukautiset loppuvat ja näin ollen hedelmättömyys alkaa. Siihen asti jokainen meistä olkoon jatkuvasti toveikkaita :heart: Voisitko harkita jopa kauemmaksi vyöhyketerapiaan lähtemistä, koska joskus onnen perässä joutuu matkustamaan.

Onko muuten kellään tietoa siitä, että vaikuttaako ikä siihen, kuinka kauan täytyy yrittää, jotta pääsee lapsettomuustutkimuksiin?

Aurinkoista tiistaita! Ulkona paistaa ihana aurinko B)
 
Kiitos BM. Kyllä nyt alkaa jopa minulta hymy hyytyä. Neljäs alle 9 kuukaudessa on jo aika paljon. Onneksi minulla on maailman ihanin mies, jonka kanssa surra yhdessä ja meillä maailman rakkain pikkutyttö, joka pitää ajatukset tässä hetkessä ja sen hyvissä puolissa. Ilman heitä en enää jaksaisi. Enkä ilman teitä, jotka tiedätte, mitä tämä elämän koulu on.
 
HopeaQ,Karua luettavaa tottatosiaan... voin hyvin kuvitella miten raskas tuo päätös keskeytyksestä on ollut,mut tätä kai se äitinä olo on..joskus on tehtävä raskaitakin päätöksiä lapsen hyväksi ja varmasti tuo oli sellainen :hug:


Kaikille muillekkin tarvitseville :hug:
 
Hopea Q erilaiset syyllisyden tunteet vaikka mistä ovat niin tuttuja...ja varmasti kaikille äideille. Voit kuitenkin rauhassa ajatella, että teit niin, kuinka sinun mielestäsi olisi helpompaa lapselle. Ja eihän se helppoa hänelle olisi ollut se elämä täällä maailmassa. Olen lukenut trisomia lapsista ja todellakin suurin osa kuolee vauvana. Älä kanna syyllisyyttä.
Jos et halua kuumeilla, voithan taustailla, mutta ehdottomasti olet yhtä oikeutettu toivomaan lasta kuin kuka tahansa muutkin. Itsekin olen välillä miettinyt, voinko enää yrittää, kun on jo 5 km takana. Mutta toivoa ei ole menetetty. Ja vaikka sinulla on lapsi, saat silti toivoa lisää. Onhan monilla enemmänkin ja silti haluavat lisää!
Itsellä lämmöt hiukan koholla. Odottelen tässä perjantaita, jolloin olisi järkevin testailla...ellei täti yllätä. Toivon mukaan ei!
tillukas, komemntointin tilannettasi toisessa pinossa. Mutta siis, otan osaa. Niin väärin. :hug: Hyvä, jos ottavat tosissaan ja syy löytyisi kummallisiin suppareihin.
 
tervehdys!!!!

ajattelin käydä kuulumiset kertomassa, kun täällä palstalla roikuin viime vuoden helmikuusta asti :) yritystä ollu 07/08 asti ja tm oli 02/09...
ultrassa käyty ja hyviä uutisia saatu :heart:

sydäntä ei hirveen hyvin saatu kuultua, kun ilmeisesti mun kohdun kallellaan olo oikealle munatorven päälle haittasi, mutta muuten ultraus sujui hyvin.jotain sellaista se täti valitti ja että vauva luisti alta pois. vaikka aika rauhassa se siellä makoili... että sykkeen nopeuksista en tiedä, mutta muutaman sekunnin sitä saatiin kuulla. ei se hirmu nopealta kuulostanut, mutta pääasia että siellä se sykkii :heart:
päästä pyllyyn oli 5,3 cm ja vastais viikkoja 11+5 mikä sopii siihen et mulla on lyhyt kierto, eli pari päivää isompi ku neuvolan laskujen mukaan.

esikoiselle kerroin sitten kun tultiin ultrasta,hän odotteli ja leikki odotushuoneessa. menee ens syksynä kouluun. esikko ei meinannut ensin uskoa ja epäili että narrataan häntä, mutta kun vakuutin että totta se on, äitin masussa on vauva, niin hän on ollut tosi onnellinen ja hössöttää koko ajan. kaupoista hän olisi halunnut ostaa kaikki vauvakamat vaippoja myöten heti ja nyt kotona hän varoo, ettei koirat vaan hypi mun massulle ja äiti miten sä voit, onko huono olo, väsyttääkö. ja kuvia hän tietenkin haluaa ihailla koko ajan. ei edes tuleva isukki osota yhtä suurta innostusta (vielä, ensimmäisen raskauden menetys ja uuden raskauden yrittämisen kestäminen on jo opettanut että mikään ei ole varmaa...kyllä hän innostunut oli hirveästi eka raskauden kohdalla ja mä jarruttelin että mikään ei oo varmaa ennen ku ultrat on käyty ja 12 viikkoo täynnä;)

huomenna esikko varmaan sitten tiedottaa koko eskariväelle asiasta :D herttaista, hän on niin innostunut asiasta :heart:

:wave: Sinimarja ja meidän Ipana :heart: 11+4

PALJON PLUSSATUULIA TÄLLE IHANALLE PALSTALLE !!!!! +++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Hyvää helmikuun alkua! Nyt vain samanlainen plussapuhuri käyntiin kuin viime kuun alkupuolella! Loppukuusta saimmekin paljon uusia seuraamme, suuret pahoittelut teille kaikille.

Laiska palstailija ilmottautuu :D kp 12 tänään tiistaina menossa. Edelleen Teroluteilla jatketaan täällä, pariksi kierroksi niitä nyt vielä riittäisi. Sitten pitäisi katsoa mit tapahtuu ilman niitä, voisin olla ilman mitäänkin jos vaan ei alkaisi ne ikävät pitkät tuhruttelut.

Muuten täällä voidaan suht valoisasti, kävin työterveyslääkärillä joka kirjoitti mielialalääkityksen jota oletettavasti jatketaan noin ½ vuotta, kävin jo myös kerran juttelemassa psykologin kanssa jonne menen myös uudestaan. Psykologilla käynti oli varsin valaisevaa, itse kun ihmettelin mielessäni, että olen kuitenkin ehkä viimeinen ihminen joka masennukseen sairastuu. Mutta elämässäni on näiden kahden keskenmenon ( uusille kerrottakoon, että minulla on ollut kahden vuoden aikana 2 km:ää rv 19 ) lisäksi ollut paljon muutakin joka on vain laittanut minua emotionaalisesti niin koville, että masennus on hiipinyt salakavalasti mieleeni ja tulevaisuudenpelko on kasvanut niin ahdistavaksi, ettei minulla ole ollut voimia sitä käsitellä. Ei voi kuin todeta, että ihmismieli on ihmeellinen.

Valoa kohti mennään kovaa vauhtia, koettakaa nauttia lumesta koska ihan pian on kevät ja sitten kesä =)

:wave: Unicco
 
Mitenkäs kauan teillä on keskenmenon / lääkkeellisen poiston jälkeen tullut noita hyytyneitä ns.paakkuja? Ajattelin ku viikko mennyt nyt lääkkeellisestä poistosta ja vieläkin tulee pieniä paakkuja pihalle..? Normaalia?
Ja miten kauan täytyy odottaa että r-testi näyttää negaa keskenmenon jälkeen?
 
sasuma mulla kesti hcg:n lasku 7, 9 viikkoa. Kannattaa tehdä r-testi ennen jälkitarkastusta. Mä tein ja sanoin siellä et näytti vielä plussaa niin pääsin verikokeeseen ja sitä kautta ruvettiin seuraamaan hcg:n laskua.
 
3.2. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 12/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 13/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 20/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 22/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 29/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 38/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 40/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 44/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 2/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 4/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 9/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 17/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 21/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 21/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 25/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 26/
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 1/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 12/28-30
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 13/27
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 14/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 22/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 26/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 27/
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 7/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 16/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
Sinimarja: Ihania ultra-uutisia, kiitos niistä :heart:

Unicco: :hug: :hug: Ihana kuulla, että olet saanut tukea ja apua, monet masentuvat ihan keskenään ja varsinkin, jollei työterveyden kautta pääse, voi joutua odottelemaan oikealle ihmiselle pääsyä liian kauan. Keskenmenoa ennen minäkin kävin muutamankin eri psykologin juttusilla, alakulooni pääsyynä oli edelleen jatkuva välirikko äitini kanssa. Toki muutkin asiat uuvuttivat, mutta jo pelkästään muutama kerta hyvän psykologin kanssa sai toivon nousemaan ja aloin nähdä valoa siellä tunnelin päässä.

Ihmisten väliset ongelmat ovat usein puhumalla selvitettävissä, keskenmenon kaltaiset kokemukset sen sijaan saattavat olla liian kuormittavia sekä henkisesti että fyysisesti. Onneksi kynnys avun hakemiselle on nykyään ehkä yleisesti vähän madaltunut, eikä ihmistä leimata hulluksi, jos alkaa väsyä tilanteeseensa..

 
Hyvä Unicco että saat apua jaksamiseesi. Ennen esikoista sairastin masennusta (vaadin itseltäni liikaa), mutta terapialla pääsin kuiville. Tietty alttius minulle uusimiseen jäi, mutta nyt tunnistaisin oireet ajoissa ja osaisin hakea apua ennenkuin pääsen yhtä pahaan jamaan.

ON Tyhjää täynnä. Kahden kierron ehkäisymääräys, pitää saada limakalvo normalisoitumaan. Otettiin nyt ja ensi viikolla hcg, poissuljetaan kohdunulkoisen mahdollisuus. Eli joudun syksyllä töihin ja tyttö hoitoon. Nyt olen rikki.
 
tillukas: emppaan sua niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin :hug: :hug: Mulla on kans vahvasti mietinnässä, mitä ihmettä teen, jos joudun töihin takas syksyllä, kun poika täyttää kolme. Ainoo helpottava puoli on se, että tuttuni, joka on kahden lapsensa kanssa kotona, on ehkä ottamassa poikaa perhepäivähoitoon heille ja itse yritän hakea yliopistoon uutta tutkintoa hakemaan, edellinenkin kyllä vielä kesken :ashamed: Opintotuki ei hääppönen ole, mutta eipä olen nämä tämänhetkisetkään tuet, joten...

tillukas, niinkuin sanoit aiemmin, onneksi sinulla on se ihana mies siellä, joka tukee ja lohduttaa :heart: Tällaisina hetkinä se vaan on NIIN tärkeää!
 
tillukas Voi ei :hug: Yritän miettiä jotain lohduttavaa mut pakko sanoo et ei sun tilanne ole nyt hurraamisen arvoinen.Pakko sen on nyt lähteä parempaan päin b :) d
Ja voihan olla et pieni työjakso tuo taas uutta iloa kotona olemiseen.

Sinimarja Ihana kuulla noin hyviä uutisia :heart: On se jännä miten lapsetkin on ihan tohkeissaan kun kuulevat uutisen vauvasta :heart:

Oliko se Niinatar joka kyseli tuosta iästä lapsettomuushoidoissa...Mä en ole nyt yhtään varma mut on sellainen käsitys et jos on lähemmäksi neljääkymmentä niin pääsee nopeammin.Muuten en usko iällä olevan väliä.

).( Tänne ei mitään uutta. Paitsi ollaan oltu jo kaksi päivää terveenä :D
 
Mun on vielä pakko laittaa...
Ei se töihin paluu lopulta sitten niin kamalaa olekkaan.Muistan ku esikko piti hoitoon viedä ja mä tai oikeestaan minä ja lapsi itkettiin sitä ekat kaksi viikkoo.Mut siitä kun yli päästiin ja uuteen rytmiin totuttiin nii toisaalta se oli ihan virkistävää vaihtelua...
Itse tykkään kotona olla lasten kanssa mut nyt olis kyllä toiveissa vakityön löytäminen...
 

Yhteistyössä